abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77475203
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:01 schreef Modus het volgende:

[..]

Of je geeft gewoon even antwoord op de vraag. Mensen die een IQ van 85 hebben en dus nooit verder zullen komen blijven volgens jou in de excuusmodus?
Wat mag je kind opvoedkundig niet? # 2
Hier staat : Je kan van alles wat maken

In de zin overal is er wel iets waar je succes in kan boeken. Iedereen heeft zijn of haar eigen definitie van succes
  † In Memoriam † zondag 31 januari 2010 @ 13:25:39 #202
7074 moussy
kuttekop
pi_77475208
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:23 schreef draaijer het volgende:

[..]

Waarom denk je dat de villa wijken apart liggen van de rijtjeswoningen. Waarom denk je dat ze het niet mixen. Omdat er gewoon verschillen zijn. Niet dat de een beter is dan de ander. Er zijn gewoon verschillen
In 't Gooi misschien niet, maar in het 'durp' waar ik woon wel.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 31 januari 2010 @ 13:28:16 #203
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77475289
Pff, wat een discussie.
Ik ben het met Draaijer eens dat de omgeving (peers) een grote invloed hebben op je kind. Maar het dédain druipt er wel erg van af.

Anyway, om maar eens op de oorspronkelijke vraag terug te komen: Mijn zoon mag niet in het leger en niet emigreren uit Brabant.
Qua opvoeding: Hij mag best veel. En wat niet mag mag ook echt niet. Wat TF al zei, ik ben niet streng, wel consequent.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_77475312
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:28 schreef Moonah het volgende:
Pff, wat een discussie.
Ik ben het met Draaijer eens dat de omgeving (peers) een grote invloed hebben op je kind. Maar het dédain druipt er wel erg van af.

Anyway, om maar eens op de oorspronkelijke vraag terug te komen: Mijn zoon mag niet in het leger en niet emigreren uit Brabant.
Qua opvoeding: Hij mag best veel. En wat niet mag mag ook echt niet. Wat TF al zei, ik ben niet streng, wel consequent.
Maar wat mag dan echt niet
pi_77475370
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:23 schreef draaijer het volgende:
Waarom denk je dat de villa wijken apart liggen van de rijtjeswoningen. Waarom denk je dat ze het niet mixen. Omdat er gewoon verschillen zijn. Niet dat de een beter is dan de ander. Er zijn gewoon verschillen
Dus alleen omdat iemand geld heeft zou ie anders zijn?
Ik ken iemand hier uit de stad die de lotto gewonnen heeft, iets van 4 mil netto. Die woont nog steeds in hetzelfde rijtjeshuis, dezelfde baan, wel een nieuwe auto gekocht.
  zondag 31 januari 2010 @ 13:30:59 #206
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77475376
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:29 schreef draaijer het volgende:

[..]

Maar wat mag dan echt niet
Daar zat ik ook over na te denken. Iemand pijn doen, brutaal zijn (maar hij is nog niet zo verbaal vaardig, dus dat valt wel mee). Zeuren hou ik ook niet van. Maar dat doet hij niet zo veel.
pi_77475415
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:25 schreef draaijer het volgende:
Wat mag je kind opvoedkundig niet? # 2
Hier staat : Je kan van alles wat maken

In de zin overal is er wel iets waar je succes in kan boeken. Iedereen heeft zijn of haar eigen definitie van succes
Nou als je het allemaal zo goed weet, leg jij eens aan een fabrieksarbeider uit hoe hij het beter kan doen.
pi_77475431
Hier op het durp mixt het ook gewoon maar je hebt hier geen hockeyvereniging.
Heb zelf ook in het Gooi gewoond en daar mixt het inderdaad niet.

Maar het is toch niet nieuw dat de arbeider tennis en hockey een kaksport vindt en de rijken neerkijken op bijv. voetbal en majorette? Het zijn allemaal vooroordelen van beide kanten. Als Draaijer dan voor zijn zoon liever kiest voor de zogenaamde elitesporten moet hij dat lekker zelf weten. Ik vind daar niets mis mee en hockey is een leuke sport.
pi_77475456
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:30 schreef Modus het volgende:

[..]

Ik ken iemand hier uit de stad die de lotto gewonnen heeft, iets van 4 mil netto. Die woont nog steeds in hetzelfde rijtjeshuis, dezelfde baan, wel een nieuwe auto gekocht.
Precies het juist voorbeeld. Oei, ik voel weer een confrontatie opkomen
Mensen die het geld zelf door snoeihard werken, de stress en de extra uren voor lief nemen zijn niet hetzelfde als de mensen die 9.30 binnen komen, hun standaard ding draaien en 16.59 al hun jas in hun handen hebben.. Mensen die normaal gesproken geld maken hebben net even een andere instelling
  zondag 31 januari 2010 @ 13:34:33 #210
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77475486
quote:
Op zondag 31 januari 2010 12:59 schreef draaijer het volgende:

[..]

Lees maar terug knul. Ondanks dat ik zo dyslectisch ben als de best is begrijpend lezen voor jou ook een probleem.
Kijk, jij mag elke mening hebben die je wil, en je mag trots zijn op (blijkbaar, want ik heb lang niet alles van je gelezen en ga dat ook beslist niet doen) je geld, huis, vrouw, succes enzovoorts, maar waar ik wel een beetje het schijt van krijg is je belerende en zelfs denigrerende manier van anderen aanspreken. Wat nou 'knul'??

Niet de eerste keer in dit anderhalve topic dat ik je zo mensen zie aanspreken. Waarom wens jij mensen die het niet met je eens zijn te kleineren door het gebruik van dergelijke 'titulatuur'?
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zondag 31 januari 2010 @ 13:34:46 #211
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77475494
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:32 schreef Stali het volgende:
Maar het is toch niet nieuw dat de arbeider tennis en hockey een kaksport vindt en de rijken neerkijken op bijv. voetbal en majorette? Het zijn allemaal vooroordelen van beide kanten. Als Draaijer dan voor zijn zoon liever kiest voor de zogenaamde elitesporten moet hij dat lekker zelf weten. Ik vind daar niets mis mee en hockey is een leuke sport.
Maar ik vind het wel grappig dat hij een paar posts hierboven spreekt over 'out of the box' denken...
Vervolgens is zijn eigen box ook de veiligste.

Overigens komt mijn vriend uit een kakvoetbalnest.
pi_77475497
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:32 schreef Stali het volgende:
Hier op het durp mixt het ook gewoon maar je hebt hier geen hockeyvereniging.
Heb zelf ook in het Gooi gewoond en daar mixt het inderdaad niet.

Ik heb onlangs van iemand de vooroordelen van beide kanten gekregen. Was erg grappig om te lezen
pi_77475511
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:30 schreef Modus het volgende:

[..]

Waarom doet zo iemand mee met de lotto vraag ik me dan af.
  † In Memoriam † zondag 31 januari 2010 @ 13:36:19 #214
7074 moussy
kuttekop
pi_77475538
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:33 schreef draaijer het volgende:

[..]

Mensen die het geld zelf door snoeihard werken, de stress en de extra uren voor lief nemen zijn niet hetzelfde als de mensen die 9.30 binnen komen, hun standaard ding draaien en 16.59 al hun jas in hun handen hebben.. Mensen die normaal gesproken geld maken hebben net even een andere instelling
Dus je wil nu zeggen dat je zelf ook hebt op moeten krabbelen van een strontemmer naar een toiletpot met een gouden randje?
pi_77475601
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:34 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Kijk, jij mag elke mening hebben die je wil, en je mag trots zijn op (blijkbaar, want ik heb lang niet alles van je gelezen en ga dat ook beslist niet doen) je geld, huis, vrouw, succes enzovoorts, maar waar ik wel een beetje het schijt van krijg is je belerende en zelfs denigrerende manier van anderen aanspreken. Wat nou 'knul'??

Niet de eerste keer in dit anderhalve topic dat ik je zo mensen zie aanspreken. Waarom wens jij mensen die het niet met je eens zijn te kleineren door het gebruik van dergelijke 'titulatuur'?
Ach, probeer je er niet aan te storen. Het zal vast mijn compensatie gedrag zijn. Je kent het wel kleine piemel en dan een 2x zo'n grote mond..

Ik zal erop proberen te letten. Misschien kan jij wat mensen ondersteunen die het wel zien, maar niet willen zien omdat ze het wel leuk blijven vinden om te proberen te prikken. Ciao
  zondag 31 januari 2010 @ 13:39:20 #216
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77475633
quote:
Mensen die normaal gesproken geld maken hebben net even een andere instelling
Is voor jou 'succesvol zijn in het leven' synoniem aan 'geld maken'?
pi_77475638
quote:

[..]

Ach kom op zeg. Ik werk keihard, en ook overuren, maar je weet zelf vast ook wel dat het in de zorg geen vetpot is. Het ligt maar net aan welke richting je kiest, in de zakenwereld bv loont het.
Denk dat een onderwijzer zich ook niet echt in je verhaal herkent.
pi_77475641
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:35 schreef Stali het volgende:
Waarom doet zo iemand mee met de lotto vraag ik me dan af.
Omdat hij het aan andere dingen besteedt die hij belangrijk vindt. Hij gaat 2x per jaar met een grote groep vrienden op vakantie en dan echt een maand ofzo en dan betaalt hij alles.
pi_77475642
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:36 schreef moussy het volgende:

[..]

Dus je wil nu zeggen dat je zelf ook hebt op moeten krabbelen van een strontemmer naar een toiletpot met een gouden randje?
UITERAARD! Wie niet? Ik ben gaan samenwonen in het souterain van een kelder. 2 personen op 25m2 met 1 raam.
pi_77475685
quote:

[..]

Was vast de outkast van het Gooi.
pi_77475690
quote:
Hij heeft iig geen oudgeld afkomst want die lopen er nooit zo mee te koop.
pi_77475691
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:39 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ach kom op zeg. Ik werk keihard, en ook overuren, maar je weet zelf vast ook wel dat het in de zorg geen vetpot is. Het ligt maar net aan welke richting je kiest, in de zakenwereld bv loont het.
Ik vind het echt bespottelijk wat ze in de zorg verdienen. Daar zou ik serieus voor stemmen als we het minimaal zouden verdubbelen. Maar ook daar kan je groeien en meer verdienen.
  † In Memoriam † zondag 31 januari 2010 @ 13:41:07 #223
7074 moussy
kuttekop
pi_77475700
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:39 schreef draaijer het volgende:

[..]

UITERAARD! Wie niet? Ik ben gaan samenwonen in het souterain van een kelder. 2 personen op 25m2 met 1 raam.
Dan maakt dat netwerken, hockey, dure school en weet ik veel wat allemaal toch niets uit, want je gaf zelf aan ook op die manier groot gebracht te zijn, zoals jij je kinderen groot wil brengen...
  zondag 31 januari 2010 @ 13:41:16 #224
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77475705
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nope.
Maar er zijn mensen die succesvol zijn in het leven zonder dat ze per sé bakken met geld willen verdienen.
pi_77475724
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:40 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Was vast de outkast van het Gooi.
Mensen mensen wat een jaloezie.. Als je dat wilt denken vind ik het helemaal prima. Maak er een mooi verhaal van en schrijf een boek. Fantasie heb je genoeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')