abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139065340
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 22:04 schreef clumsy_clown het volgende:

Ik heb Istanbul twee keer alleen bezocht. Omdat er op cultureel vlak heel veel te zien is, vermaak je je er al gauw heel erg prima.

Istanboel is een wereldstad. Metropool en modern met natuurlijk zijn oude gedeeltes aan zowel de westerse als oosterse zijde. Alles wat je hier in Nederland gewend bent qua aanzien en mogelijkheden is daar ook gewoon alleen dan op zijn Turks.

Qua eten vond ik het helemaal een walhalla toen wij er waren. Probeer eens vroeg in de ochtend niet in je hotel te eten maar naar 1 van de vele Patisserieën te gaan die al vanaf 07:00 uur opengaan gewoon omdat Istanboel net NYC is en amper slaapt.

Man oh man.Kop thee of koffie met hele kleine Turkse ochtendhapjes,kakelvers en lekker! :9~
Daar verbleekt een welbekende westers ontbijt met croissant e.d. bij.Ik zal eens kijken of ik nog wat oude foto's van toen kan vinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2014 09:32:11 ]
  zondag 20 april 2014 @ 09:32:57 #177
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_139065371
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 22:10 schreef Blistering het volgende:
Haha wow, ik ben weer even lekker dom bezig geweest. Hotel geboekt, trein geboekt. Trein een dag te vroeg geboekt :') Dus hotel proberen om te boeken d.m.v. de optie ''data wijzigen'' --> 148 euro annuleringskosten. Dus nu maar een mail in m'n beste Duits richting het hotel gestuurd in de hoop dat er nog iets geregeld kan worden.

Wordt een duur tripje!

En wat leren we van dit fiasco? Altijd alles dubbel checken, nog een keer checken, en dan nog 5x checken :')
... en dat maakte dus uiteindelijk allemaal niets uit :) Zojuist antwoord gehad van het hotel, en die hebben mij verzekerd dat ik geen annuleringskosten hoef te betalen. Dit werd ook direct bevestigd, want het hotel heeft schijnbaar direct contact opgenomen met Booking.com want ik kreeg zojuist een mail dat mijn reservering gewijzigd is, nu met de correcte data :) Gelukkig allemaal toch goed gekomen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 20 april 2014 @ 13:21:00 #178
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139070422
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2014 09:32 schreef Blistering het volgende:

[..]

... en dat maakte dus uiteindelijk allemaal niets uit :) Zojuist antwoord gehad van het hotel, en die hebben mij verzekerd dat ik geen annuleringskosten hoef te betalen. Dit werd ook direct bevestigd, want het hotel heeft schijnbaar direct contact opgenomen met Booking.com want ik kreeg zojuist een mail dat mijn reservering gewijzigd is, nu met de correcte data :) Gelukkig allemaal toch goed gekomen.
Een andere tip: waarom zou je als 22-jarige een hotel boeken? Gewoon op de bonnefooi gaan volgende keer :)
Hotels boeken is voor bejaarden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 20 april 2014 @ 13:26:59 #179
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139070637
En eensch met de mensen hierboven dat Istanbul tof is. Veel te zien, heerlijk eten en relatief goedkoop. Is ook een prima plek om alleen naartoe te gaan trouwens.
Mijn reisverslagen
  One tough cookie zondag 20 april 2014 @ 13:28:36 #180
169210 liesje1979
pi_139070679
Istanbul lijkt mij geweldig maar is mij meerdere malen als vrouw alleen afgeraden.
  zondag 20 april 2014 @ 13:31:52 #181
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139070765
quote:
11s.gif Op zondag 20 april 2014 13:28 schreef liesje1979 het volgende:
Istanbul lijkt mij geweldig maar is mij meerdere malen als vrouw alleen afgeraden.
Ik neem aan door mensen die nog nooit hun eigen boerendorpje uit zijn geweest?
Istanbul is een moderne westerse stad.
Mijn reisverslagen
  zondag 20 april 2014 @ 13:32:19 #182
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_139070775
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Een andere tip: waarom zou je als 22-jarige een hotel boeken? Gewoon op de bonnefooi gaan volgende keer :)
Dat soort dingen doe ik niet aan :) Dan maar een bejaarde. Maar bedankt voor de tip.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  One tough cookie zondag 20 april 2014 @ 13:33:24 #183
169210 liesje1979
pi_139070809
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:31 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik neem aan door mensen die nog nooit hun eigen boerendorpje uit zijn geweest?
Istanbul is een moderne westerse stad.
Nope door veel verschillende mensen. O.a een Turkse collega die er redelijk vaak is geweest omdat ik de taal niet spreek. En door Yvonne. :D
  One tough cookie zondag 20 april 2014 @ 13:34:17 #184
169210 liesje1979
pi_139070829
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2014 13:32 schreef Blistering het volgende:

[..]

Dat soort dingen doe ik niet aan :) Dan maar een bejaarde. Maar bedankt voor de tip.
Ik ook hoor, vind dat stukje zekerheid wel prettig. Niets mis mee.
  zondag 20 april 2014 @ 13:58:36 #185
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_139071533
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2014 13:32 schreef Blistering het volgende:

[..]

ik heb mezelf voor mn komende reis gedwongen om alleen de eerste twee nachten te boeken en verder ter plekke te kijken.. maar de controlfreak in mij vind dat best eng _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_139072713
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 13:58 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ik heb mezelf voor mn komende reis gedwongen om alleen de eerste twee nachten te boeken en verder ter plekke te kijken.. maar de controlfreak in mij vind dat best eng _O-
Ik vind dat soort dingen ook doodeng inderdaad. M'n slaapplaats moet bekend zijn, wat ik de rest van de dagen doe maakt me niet uit zolang ik maar weet waar ik aan het eind van de dag m'n bed kan vinden.

Aan de andere kant, toen ik in m'n ups naar Canada ging om te studeren had ik alleen de eerste drie nachten een slaapplaats, verder was nog niets bekend. En dat is uiteindelijk ook allemaal goed gekomen, maar wat een stress was dat :P
  † In Memoriam † zondag 20 april 2014 @ 18:00:34 #187
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_139078239
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Voor een eerste reis alleen is dit niet echt een tip waar Blistering wat aan heeft :P. Hij gaat dat vanzelf ontdekken als hij vaker gaat reizen. Of niet, want we zijn niet allemaal zo wereldwijs als dat jij bent ;)
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_139078791
quote:
Wat een onzin. Zolang je 's nachts niet op straat loopt is er niets aan de hand.
pi_139097181
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 18:10 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wat een onzin. Zolang je 's nachts niet op straat loopt is er niets aan de hand.
Zelfs 's nachts kan je er prima op straat lopen, zolang je op straten blijft waar nog genoeg andere mensen zijn.

Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen die nooit in Istanbul zijn geweest een vertekend beeld ervan hebben. Door mijn familie (die in NL woont) word ik ook telkens gewaarschuwd: er is vorige week iemand neergestoken/neergeschoten/aangevallen in Istanbul. :o
pi_139102056
quote:
Sja, je moet ook niet alleen door bepaalde wijken van Londen, Berlijn of Parijs gaan lopen (nog los van het feit of je een man of een vrouw bent). Er zijn tegenwoordig in Rotterdam ook wijken waar ik 's avonds liever niet meer kom. Gewoon je gezonde verstand (eventueel in combinatie met een reisgids) gebruiken...
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_139102326
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:28 schreef Blistering het volgende:
Ik wil binnenkort ook voor het eerst alleen op vakantie. Ben nu 22, en studeer momenteel niet meer dus heb nog tot september de tijd om leuke dingen te doen. Wil dolgraag een keer een paar dagen naar Berlijn, en wellicht ook nog naar Parijs. Dat lijken mij ook echt toffe steden om heen te gaan als je nog niet zoveel ervaring hebt met alleen reizen.

De reden dat ik alleen wil is ten eerste omdat de zelfstandigheid mij heerlijk lijkt. Verder zijn de mensen met wie ik eventueel zou kunnen gaan gewoon druk met hun studies/werk of ze hebben sowieso geen zin om steden te bezoeken.

Mijn ouders vinden het idee wat minder tof trouwens dat ik alleen weg wil, maar als 22 jarig iemand moet dat toch geen probleem zijn :') (Daar zijn het ouders voor I guess? Iets met overprotective)

Anyway, wil dus wel snel een paar dagen richting Berlijn. Spiegelreflex mee, leuk hotelletje vinden en dan nog even de keuze tussen vliegen of trein maken en dan moet het helemaal goedkomen :)

Het enige wat mij enigszins awkward lijkt is het alleen moeten eten, hoewel dat bij mij toch vrijwel altijd fastfood zal worden :') Ik zie mezelf nou ook niet echt in een fancy restaurant zitten in m'n eentje, maar goed. Ik ben benieuwd, ga d'r eens lekker mee bezig :)
Boek een hostel, geen hotel. Veel relaxeder en je kan met andere reizigers optrekken en de stad verkennen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 6 juni 2014 @ 11:41:29 #192
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_140774908
Grote BUMP!

Maar morgen ga ik voor 't eerst alleen op vakantie! Naar Berlijn welteverstaan.

Heb er ontiegelijk veel zin in, en vind het ook best wel spannend, ook al is het niet eens zo heel ver :D

Ben al druk bezig m'n koffer in te pakken en de rest klaar te leggen. Gaat een mooi tripje worden met veeeeel foto's!
pi_140844187
Deze zomer ook voor het eerst alleen op reis ( taalcursus in Buenos 4 weken en dan 5 weken een vrije invulling ). Alleen de eerste 4 dagen is een vriend er ook maar daarna moet ik het zelf doen :o

Ik hoop dat die taalschool genoeg leuke mensen heeft en activiteiten. Zie mijzelf bij een pub crawl ook niet zomaar op andere mensen afstappen
  One tough cookie zondag 8 juni 2014 @ 21:22:45 #194
169210 liesje1979
pi_140844858
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 11:41 schreef Blistering het volgende:
Grote BUMP!

Maar morgen ga ik voor 't eerst alleen op vakantie! Naar Berlijn welteverstaan.

Heb er ontiegelijk veel zin in, en vind het ook best wel spannend, ook al is het niet eens zo heel ver :D

Ben al druk bezig m'n koffer in te pakken en de rest klaar te leggen. Gaat een mooi tripje worden met veeeeel foto's!
Ben benieuwd hoe je het gehad hebt.
pi_140844936
Dinsdag ga ik in m'n uppie naar Turkije. Op zaterdag ga ik een auto huren en ga ik in 8 dagen ongeveer 1800km reizen. De auto lever ik in in Centraal-Anatolië waarna ik naar Istanbul terugvlieg.

Ik heb er zin in! :Y)
  One tough cookie zondag 8 juni 2014 @ 21:26:02 #196
169210 liesje1979
pi_140845045
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:24 schreef sylvesterrr het volgende:
Dinsdag ga ik in m'n uppie naar Turkije. Op zaterdag ga ik een auto huren en ga ik in 8 dagen ongeveer 1800km reizen. De auto lever ik in in Centraal-Anatolië waarna ik naar Istanbul terugvlieg.

Tof!
Ik weet nog niet wat mijn volgende stad gaat zijn.
pi_140850175
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:24 schreef sylvesterrr het volgende:

Gaaf! Waarom Turkije? Dat hoor je niet vaak, dat mensen daar echt het land gaan verkennen.

Mijn volgende vakantie alleen wordt waarschijnlijk zoals ooit eerder hier vernoemd een all inclusive zonvakantie in het najaar. Maar heb daarnaast wat grotere plannen voor op de langere termijn. Eén optie is een rondreis door de natuurparken in Utah, de andere optie is een rondreis door Noorwegen. Ik ga ze allebei doen en heb voor allebei al een uitgebreid plan op de laptop staan, maar eerst even m'n opleiding afmaken, conditie opbouwen en het allerbelangrijkst; geld verdienen :P
pi_140851472
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 22:43 schreef fh101 het volgende:

[..]

Gaaf! Waarom Turkije? Dat hoor je niet vaak, dat mensen daar echt het land gaan verkennen.
Hoewel ik een Turkse achtergrond heb heb ik weinig van Turkije gezien. Pas twee jaar geleden heb ik Turkije (op m'n 26ste) 'herontdekt' in Istanbul. :) Sindsdien ben ik al een paar keer naar Istanbul geweest, en nu wil ik iets meer van Turkije zien... Vanwege de beperkte tijd wordt het wel in sneltreinvaart.

Dit wordt mijn route in grote lijnen. :P
pi_140853050
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 23:04 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Hoewel ik een Turkse achtergrond heb heb ik weinig van Turkije gezien. Pas twee jaar geleden heb ik Turkije (op m'n 26ste) 'herontdekt' in Istanbul. :) Sindsdien ben ik al een paar keer naar Istanbul geweest, en nu wil ik iets meer van Turkije zien... Vanwege de beperkte tijd wordt het wel in sneltreinvaart.

Dit wordt mijn route in grote lijnen. :P
Leuk om dan 'je' land te gaan verkennen!

Google laat bij je route zien dat je het ook in 30 uur kunt rijden, dus zo beperkt is het ook weer niet :P Ach, dan heb je weer een reden om ooit weer terug te gaan!
  zondag 8 juni 2014 @ 23:42:25 #200
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_140853529
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 13:58 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

misschien nog even leuk om te vertellen. Het is prima gegaan met het boeken van alleen de eerste drie nachten. Verder gewoon via de booking.com app of een mailtje naar het hotel waar ik daarna wilde slapen geregeld. Is in Indonesië prima te doen. En ik was er achteraf ontzettend blij mee dat er weinig vast lag want ik heb mn plannen ter plekke finaal aangepast :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')