Ik wil juist een inbouwkast om zo ook de verwarmingsbuizen weg te werken.quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:08 schreef Forno het volgende:
Je kunt ook zelf een handcirkelzaag kopen of huren.![]()
Maar laat het wel cirkelzagen, een decoupeer is niet voor dit soort werk bedoelt.
Maak de kast gewoon los van de muur. En stel hem (eenmaal klaar en geverft) op de vloer met (kleine) klosjes. En bovenin de kast met 1 a 2 hoeklijntjes vast zetten.
Ik zie het niet helemaal voor me (maar ik ben ook geen KeimpeLwd natuurlijk), maar hoe groot is de kleine ruimte? Is het mogelijk om dit op te vullen met overschilderbare kit?quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:55 schreef Coccinella het volgende:
Hoi KeimpeLwd, ik heb ook een vraag. Het is lastig uit te leggen wel, zal m'n best doen.
Een deur is compleet weggehaald is in mn appartement, maar nu heb ik een niet mooi stuk over. Een deel van het weggehaalde kozijn sloot aan op een ander kozijn (ze sloten zijlings op elkaar aan), met als gevolg dat je andere kozijn ziet.
Het "probleem" is dat er een kleine ruimte zit tussen het nog bestaande kozijn en de muur. Dit wil ik graag mooi wegwerken. Echter nog een probleem is dat de muren hier niet echt recht zijn(ouder appartement en iemand heeft zich hier uitgeleefd blijkbaar). Bovenaan (vlak bij het plafond) steekt het kozijn meer uit en onderaan steekt de muur meer uit.
Heb je een tip hoe dit op te lossen? Wil in ieder geval de ruimte tussen muur en kozijn wegwerken en dat het als een mooi geheel uitziet. Hoop dat dit duidelijk genoeg was.
Waarom niet strak? Een gat boren in het voorpaneel, U uitzagen, paneel plaatsen, hout terug plaatsen, ruimte rondom de buis vrijhouden, afwerken met een vul middel en een buiskraagje er om...quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:11 schreef Forno het volgende:
Die verwarmingsbuizen wil je niet in je kast hebben. Dat wordt te warm in je kast. En je krijgt het nooit strak gedaan. Ik zou minimaal 4cm tussen buizen en kast vrijhouden. En daar indien gewenst nog een plaatje achter schroeven, zodat het gat is weggewerkt.
Jawel, ik maak ook deurtjes. Maar aan de kant van de buizen wou ik een soort verticale plint maken. Dus het scharnier komt dan een stukje van de muur af en dus voor de buizen langs.quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:49 schreef Forno het volgende:
Het zal met isolatie wel meevallen inderdaad. Weet niet of je ook deurtjes maakt? Zonder deurtjes is het natuurlijk helemaal geen probleem.
Gaat zeker goed komen, ik maak me alleen zorgen om de muren die niet recht zijn en de aansluiting (en het aanzicht) daarvan t.o.v. de kast.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:35 schreef KeimpeLwd het volgende:
En Goover, gewoon die kast maken zoals je van plan bent. MDF 18mm. kan je prima schroeven wat mij betreft, als je het maar netjes voorboort en verzinkt. Mooi met keukenscharnieren de deurtjes afhangen en het geheel dik in de grondverf. Gaatjes goed plamuren (2x) en uiteraard de scherpe kantjes van de plaat afschaven (altijd les 1 overigens, niks met scherpe kantjes opleveren).
Wat die cv-buizen betreft, mooi netjes aftekenen en uit de plaat halen, wel wat ruimte aanhouden graag dan kun je ze mooi in de kast wegwerken. Beetje warmte in de kast is toch lekker, anders isoleer je ze maar..
Die balkjes aan de muur kan je mooi met spijkerpluggen bevestigen en geven je een makkelijke basis. Van daaruit de kast stapsgewijs opbouwen zou ik zeggen, dan kan er weinig misgaan.
Gaat lukken hoor Goover, succes ermee!
en even een fotootje als hij klaar is he!
Groet'n!
dan kun je het beste, lijkt mij, uitgaan van " op zicht waterpas" dan echt waterpas. Men kijkt toch als referentie punt naar een muur als zijnde, die is recht. En dus kan je kast perfect recht en waterpas zijn, die zie je dan toch als "scheef" .quote:Op vrijdag 5 maart 2010 07:50 schreef Goover het volgende:
[..]
Gaat zeker goed komen, ik maak me alleen zorgen om de muren die niet recht zijn en de aansluiting (en het aanzicht) daarvan t.o.v. de kast.
Maar een van de muren is echt heel scheef, 2 cm op 1,5 meter ofzo (als ik zo naar de koelkast kijk die waterpas is gezet.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:08 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
dan kun je het beste, lijkt mij, uitgaan van " op zicht waterpas" dan echt waterpas. Men kijkt toch als referentie punt naar een muur als zijnde, die is recht. En dus kan je kast perfect recht en waterpas zijn, die zie je dan toch als "scheef" .
Ik neem aan dat je het nu over de 'kopse' achterkant van de zijpanelen hebt? daar maak ik mij niet zo'n zorgen over. Het gaat meer om het vooraanzicht en de zijmuren die dan naar links of rechts hangen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:56 schreef KeimpeLwd het volgende:
Goover als de muur niet te lood staat, met je je kast daar eigenlijkwel op aanpassen zou ik zeggen.
Als je de zijwand ertgeanaan houdt, zal je aan de boven of onder kant dus ruimte hebben. Laten we zeggen anderhalve cm. aan de bovenkant. In dat geval zet je een streepje aan de onderkant op anderhalve cm. Trek nu een streep van onder naar boven, 1,5cm onder naar 0 boven en je de zijwand sluit mooi aan als het goed is. Hij verloopt dan van anderhalf naar niks noemen we dat.
Denk er wel om dat je je zijwand van tevoren anderhalve cm. breder hebt gehouden, anders is hij te smal nadat je hem pasgezaagd hebt. Ik hoop dat het je duidelijk is, het valt best mee als je het een keer weet.
Die voorkant van de kast mag niet uit het lood hangen, dat is een apegezicht en het deurtje waait dan ook steeds open
Ik snap het, komt wel goed!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:06 schreef KeimpeLwd het volgende:
Ooh weer mis dus, in dat geval zul je naast je deurtjes passtukken moeten maken die aansluiten op de scheve wanden. Net als die blinde zijpanelen die je bij keukens tegenkomt weet je wel?
Je nummer op een openbaar forum zetten is niet altijd even verstandig... Als ik jou was zou ik het nummer eraf halen en Goover even een PM sturen ermeequote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:07 schreef KeimpeLwd het volgende:
Bel me anders maar even, is vast makkelijker of hoort dat niet zo? XXX
Even het wijzigen-knopje drukken bij je post.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:48 schreef KeimpeLwd het volgende:
je hebt gelijk, misschien toch beter. kan ik gewoon dingen erafhalen dan? (ben vrij nieuw op fok idd)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |