Ik weet het. Ik ben altijd in de luxe positie geweest om elk gereedschap beschikbaar te hebben dat ik maar kon wensen. Helaas zit ik nu in een klein appartementje tijdelijk waar ik helemaal niets kanquote:Op maandag 1 februari 2010 19:35 schreef KeimpeLwd het volgende:
Met een klein plat schroevendraaiertje wil het ook wel een beetje steken, maarja goed gereedschap is wel het halve werk natuurlijk
nog een tip voor een mogelijke producent-> maken ook mooie valdorpels trouwens btwquote:Op maandag 1 februari 2010 13:15 schreef Gurb het volgende:
[..]
dat zijn kaderprofielen, google eens op deventer profielen
Het zal dan wel een tekening worden, een paar dagen zonder ramen op de begane grond aan de straatkant in Amsterdam lijkt me niet zo'n goed ideequote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:07 schreef klusfoobje het volgende:
Don James,
Das mogelijk hoor. Ik heb zelf een deuren fabriek bijvorobeeld gevonden die ook niet standaard dingen maakt. Kun je aanleveren in origineel en dan maken ze het 1:1 na of je leverd ze een goede tekening waar ze mee uit de voeten kunnen.
O ja, dat had ik gelezen in een topic van jou. Ziet er hoopvol uit!quote:Voor mij zelf gaan ze binnen kort de voordeur maken. Das er een die redelijk in de buurt komt van wat klassiek '30 deuren maar het steeds net niet zijn. Alle andere deuren boeren leveren alleen uit standaard.
Ikzelf moet nog ff kijken of ik de deur zelf aanlever. Kan ook, moet ik ff plannen met ze en dan is het maandag aanleveren en diezelfde week nog ophalen. In mahonie meneer? ja, prima.
Deze fabriek heeft nog oude grijze haren rondlopen die hun vak verstaan. Het is niet gratis, maar ook niet zo dat ze je de rest van het jaar op brood en water dwingen.
Om je nog een voorbeeld tegeven van die club. Probeer maar eens openslaande deuren te krijgen die samen niet breder zijn dan 1 standaard deur..... Kan bij hun, maken ze voor me...
Done.quote:Bij jou gaat het dan om kozijnen, maar das daar ook geen probleem.
PB maar als je het adres wilt.
Plaatsgenoot, ik weet zeker dat ik hier je hulp eens ga vragenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:22 schreef KeimpeLwd het volgende:
Post hier je vragen met betrekking tot nieuwbouw, verbouw, onderhoud en renovatie/restauratie. Klinkt misschien eigenwijs, maar ik lees zoveel dingen in K+W waarvan mijn handen gaan jeuken en ik vind het gewoon leuk om mijn vakkennis te delen. Ik zeg niet dat ik voor alles ongezien een directe oplossing heb, maar ik heb nog nooit een klus gedaan die niet afgerond is dus in theorie moeten we er altijd uitkomen.
Brand maar los!
Idd, of zoek een kleine aannemer met een eigen machinale werkplaats, die kunnen je zeker weten helpen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:12 schreef KeimpeLwd het volgende:
Beste Don James,
Het is mooi om te lezen dat er nog mensen serieus bezig zijn met de authentieke uitstraling van kozijnen ipv de rommel eruit te rammen en kunststof erin. Wat je beschrijft is mogelijk, of het te betalen is is een tweede maar daar kan ik natuurlijk niet over oordelen.
Zo te lezen weet je goed wat je wilt en daar kan een kozijnenboer wel wat mee. Ga met je ideeen naar een paar timmerfabrieken waar je iig serieus met iemand erover kan ouwehoeren en vraag offertes voor het leveren van de nieuwe ramen. Een goede timmerfabriek kan alles maken, als het moet zelfs precies hetzelfde als wat je nu hebt en dan met dubbel glas. En anders kun je altijd tot een goed compromis komen, qua kosten en uitstraling. Succes ermee!
Of boor het gat verder uit met een 10 mm houtboortje, lijm er een houten deuvel in met wat bruisende constructielijm. na het uitharden zaag je het uitstekende gedeelte van de deuvel eraf, even glad schuren en vervolgens kun je weer een normale schroef in deze deuvel schroevenquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:16 schreef KeimpeLwd het volgende:
Edraket,
Als je een dikkere schroef neemt, is die vaak te lang. Gewoon een goeie dikke schroef nemen (5x70 of 6x100 spaanplaatschroef, dwz met volledige draad) en dan inkorten met een kleine flex of ijzerzaag. Als dit niet wil (gaten te erg uitgelubberd), haal dan nieuwe scharnieren van een zwaarder kaliber met een klem-mechanisme. Een goeie ijzerhandel kan het je wel uitleggen als je probleem precies uit de doeken doet. Neem wel even een oud scharnier voor de sparingmaat.
Succes!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |