En Remlof postte door het slotje, dat kost hem een rondjequote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:27 schreef D. het volgende:
Ik krijg er trek van, dus ik ga ff de frituurpak kickstarten
Met wat er op of er tussen?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:31 schreef PietjePuk007 het volgende:
Stokblood in de oven
Kruidenboter, ik heb zo geen zin om te koken en/of boodschappen te doen.quote:
Londje? Is dat een nieuwe legel?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:29 schreef Teun_ZHV het volgende:
Go D, go
[..]
En Remlof postte door het slotje, dat kost hem een rondje![]()
![]()
Vanavond heb je lekkere trek, dan ga je er alsnog uit voor friet voor Pietquote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:33 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Kruidenboter, ik heb zo geen zin om te koken en/of boodschappen te doen.
Zeg, ik had mijn post allang aangepast hoorquote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:29 schreef Teun_ZHV het volgende:
Go D, go
[..]
En Remlof postte door het slotje, dat kost hem een rondje![]()
![]()
quote:'Terrorismebestrijding Nederland effectief'
DEN HAAG - Het lijkt er sterk op dat de terrorismebestrijding in Nederland tot op heden daadwerkelijk effect heeft gehad. Dat schrijft minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) aan de Tweede Kamer. „Deze conclusie is gerechtvaardigd”, stelt de bewindsman althans.
Niet klagen Hondjes, je ligt lekker warm in je bedje, de ruiten zitten er nog in, wat wil je nog meer.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:37 schreef hondjes het volgende:
Volgens het KNMI krijgen we in de loop van de nacht een sneeuwstorm. over het land..
beginnen we weer met die zooi
Nee, het stokblood zit el al in. Te laatquote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:38 schreef Teun_ZHV het volgende:
@ Piet, ga nu toch maar even boodschappen doen
Durf het bijna niet te zeggen, maar ik lig met twee dekbedden,quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:38 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Niet klagen Hondjes, je ligt lekker warm in je bedje, de ruiten zitten er nog in, wat wil je nog meer.
Heerlijk, sneeuwstorm![]()
![]()
![]()
![]()
Volgende week gaat t weer stijf vriezen.....quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:38 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Niet klagen Hondjes, je ligt lekker warm in je bedje, de ruiten zitten er nog in, wat wil je nog meer.
Heerlijk, sneeuwstorm![]()
![]()
![]()
![]()
Stijf vriezen?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:42 schreef Anniebab het volgende:
[..]
Volgende week gaat t weer stijf vriezen.....![]()
Ik hou daar ook van....je hebt t ook met tomaat en olijven...quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:44 schreef Deisyy het volgende:
Ik heb vandaag een heerlijk stokbrood gekocht, toscaans stokbrood noemde de bakker het. Het is volkoren met stukjes walnoot en roosmarijn.![]()
Voordat ik thuis was was er al een kwart op
Dat is ook lekker en eigenlijk hoef daar helemaal niets .quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:45 schreef Anniebab het volgende:
[..]
Ik hou daar ook van....je hebt t ook met tomaat en olijven...
Echtquote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:42 schreef Anniebab het volgende:
[..]
Volgende week gaat t weer stijf vriezen.....![]()
Het is al gebracht, foto's komen er aanquote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:41 schreef Anniebab het volgende:
Ga je t halen ,Teun of laat je t brengen???chinees
hahahah lekker tochquote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:46 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat is ook lekker en eigenlijk hoef daar helemaal niets .
Nu moet ik me weer inhouden om niet weer een kwart stokbrood op te vreten
Welk nummer was het geworden?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:47 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Het is al gebracht, foto's komen er aan
Sinds wanneer kunnen we zover vooruit voorspellenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:47 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja, na zeven februari of zo dacht ik. Strenge vorst!
Ik geleuf er ook allemaal niets meer van en aan buienradar doe ik ook niet meer.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:51 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Sinds wanneer kunnen we zover vooruit voorspellen? 1 dag lukt vaak al niet
Geen idee, soort van kool of zo?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:53 schreef Deisyy het volgende:
Dat ziet er goddelijk uit Teun![]()
Dit ga je allemaal in je eentje naar binnen werken?
Wat is dat witte gedrochtje in dat bakje?![]()
't Is inderdaad wel bizar veelquote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:54 schreef PietjePuk007 het volgende:
Als je voor 3 personen had besteld waren ze met een aanhanger gekomen. Smakelijk
Ziet er prima uit, kun je best een flinke slok van nemen, alleen uitkijken met het rietje.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:54 schreef Scrutinizer het volgende:
Is die chocolade-milkshake nog wel goed?
ik vin hem ook wel geinigquote:
UITLEG POLAR LOWquote:Polar low veroorzaakt komende nacht plaatselijk veel sneeuw.
De barometers zijn vandaag sterk gedaald. Vanmiddag stond het weerglas in het noordoosten van het land op 981 hPa. Het barometrisch verval (afgelopen dinsdag nog 1043 hPa) hing samen met een uitdiepende storing onderweg naar het noorden van Duitsland.
Het frontale neerslaggebied van de storing bedekte een groot deel van het land. In het westen regende het (om 11:30 uur 11 mm in Hoofddorp), in vooral het noordoosten viel sneeuw. Er heeft zich daar bij temperaturen rond het vriespunt (Lauwersoog tijdelijk -0,3º) wederom een sneeuwdekje gevormd. AANZIENLIJK meer sneeuw in het zuiden van de provincie Limburg. Patrick Bock uit Vijlen maakte gewag van een sneeuwdek van 10 centimeter in het Vijlenerbos (280 meter hoogte) en 15 cm op het drielandenpunt (322 meter).
Halverwege de middag viel er nog neerslag in het zuidoosten: elders een enkele winterse bui maar ook opklaringen in werkelijk glasheldere arctische lucht.
Inmiddels zijn boven het midden van de Noordzee in een zeer koude atmosfeer (500 hPa -40º) buien aan het clusteren. Er vormt zich daar een 'polar low' (uitleg tussen de foto's) dat later vanavond en de komende nacht regionaal zware sneeuwbuien gaat veroorzaken. Deze kunnen van onweer vergezeld gaan. Ik sluit niet uit dat er plaatselijk 10 centimeter sneeuw valt (seizoenshoeveelheid lokaal naar een meter nu?). Nog niet helemaal duidelijk is in welke regio's de meeste sneeuw gaat vallen. Onder invloed van de storing komt er langs de kust een harde tot stormachtige west- tot noordwestenwind te staan. Verder minimumtemperaturen tussen +1 en -4.
Zaterdag overdag neemt de kans op winterse neerslag af en laat de zon zich geregeld zien maar zaterdagavond opnieuw kans op winterse buien. De noordwestenwind wordt minder sterk en krimpt 's avonds naar zuidwest.
Een week geleden was het noodweer in het westen van de Verenigde Staten. Daarbij zijn onder regie van een stormdepressie absolute luchtdrukrecords gesneuveld. In Los Angeles zakte de barometer naar 984,4 hPa. Het vorige ‘alltimerecord’ dateerde uit januari 1988 met 990,5 hPa. Ook in de staten Arizona en Nevada heeft het weerglas nog nooit zo laag gestaan. In Yuma sneuvelde een record dat meer dan 80 jaar heeft standgehouden: in september 1924 een laagste barometerstand van 995, nu 987 hPa.
quote:Een polar low is een venijnig lagedrukgebiedje met vooral op grote hoogte diepvriestemperaturen. De storing vormt zich doorgaans boven de Noordelijke IJszee of de Noorse Zee en dankt zijn vorming aan grote temperatuurcontrasten. Lucht met temperaturen van 20 tot 30 graden onder nul strijkt over zeewater met temperaturen tussen 5 en 10 graden. Op satellietfoto’s is in de kern van de wervel soms een oog zichtbaar net als bij een orkaan. Meestal komen dergelijke pooldepressies niet verder dan de kusten van Noorwegen, Schotland of Denemarken waar ze een dik pak sneeuw kunnen achterlaten.
Wanneer echter sprake is van een langgerekte noordelijke stroming, grofweg vanaf de Noorse Zee tot boven de zuidelijke Noordzee, lukt het zo’n storing om voor onze kust op te duiken. Boven het relatief warme water wordt het systeem dan zeer actief. Vooral in de kustprovincies valt dan veel sneeuw. Landinwaarts neemt de buienactiviteit snel af, maar ook daar kan het nog flink sneeuwen. De ontwikkeling van zo’n sneeuwstoring is goed te volgen op satellietfoto’s. Eén van de ‘mooiste’ polar-lows deed zich voor begin januari 1979.
Feli met ouwe Fann en doe d'r de groeten van Fok!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:09 schreef FANN het volgende:
mijn Moeder is vandaag 82 jaar geworden en had 'echt niet gedacht dat ze het zou redden
maar het gaat weer helemaal goed![]()
maar vandaag voel ik me ook een beetje 82 jaar
Ja?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:24 schreef Scrutinizer het volgende:
Verdomd interessant, maar gaat u vooral verder.
quote:Geruime tijd winterse neerslag en temperatuur iets boven nul.
Losser 29 Januari 2010 08.36 uur.
Toen ik gisteravond de berekeningen zag van 16 dagen vooruit van de GFS op het scherm zag verschijnen, moest ik terugdenken aan mijn diensttijd bij de Marine in Doorn. Toen wij eind januari 1956 op baksgewiis (appèl) stonden bij een temperatuur van 17 graden onder nul en een krachtige noordooster, waarbij ons het zand in de ogen stoof. Het was toen voorschrift dat we geen sjaal mochten dragen en onze oren en adamsappel niet mochten beschermen. Het zijn van die momenten die me zijn altijd bij zijn gebleven. In april had ik dan ook wat korstjes aan mijn oren die afkomstig waren van lichte bevriezingsverschijnselen toen wij op die ochtenden baksgewijs moesten verschijnen. In de run van gisteravond waren zoals al vaker deze winter is gebeurd ook weer dergelijke temperaturen te zien. Voor de aardigheid heb ik de run van maar eens gekopieerd om deze met vandaag te vergelijken. Vanmorgen was deze felle kou weer uit deze berekeningen verdwenen. Wat er in februari nog op ons afkomt, is nog steeds niet helemaal zeker. De computers produceren hierover de vreemdste weerkaarten. We zijn dat ook met een bijzonder boeiende winter bezig.
Ik begrijp er niets van maar dat is nou eenmaal m'n favoriete manier om mensen in de rede te vallen.quote:
Nooit meer idd, maar ik zag vandaag wat foto's uit '63, toen was ik 1 jaar oud, prachtig, met auto's over het IJsselmeer.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:29 schreef Scrutinizer het volgende:
Toen in 1979 was het wel een feestje. Zoveel sneeuw is er volgens mij nooit meer in Nederland gevallen.
Dit overzicht doet pijn aan mijn hersenenquote:
Net zo dement al als Fanneke, da's wel jammerquote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:42 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dit overzicht doet pijn aan mijn hersenen![]()
Fann feli met je mamsje![]()
Wat een leeftijd, ik hoop in een beetje goede gezondheid.
jaaaaa me vader reed ook over t IJsselmeer....hebben we nog fotos vanquote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:41 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Nooit meer idd, maar ik zag vandaag wat foto's uit '63, toen was ik 1 jaar oud, prachtig, met auto's over het IJsselmeer.
[ afbeelding ]
Enkhuizen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jammer hè, dat dat niet meer kanquote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:48 schreef Anniebab het volgende:
[..]
jaaaaa me vader reed ook over t IJsselmeer....hebben we nog fotos van....was ik er nog niet
Ik zie ze niet allemaal, sommige zijn wel grappig, andere wat flauw?quote:
Vroegah zag je ook nog wel eens zo'n wagentjequote:
Die zijn er nog wel hè. Grappig wel, volgens mij is er laatst nog eentje het kanaal overgestoken (aldus Discovery)quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:59 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Vroegah zag je ook nog wel eens zo'n wagentje
[ afbeelding ]
Dan kon je ook 's zomers (proberen) het IJsselmeer per auto oversteken.
Die zijn zo zeldzaam dat ze collectors items zijn. Het was een slechtrijdende auto en een slechtvarende boot. Vanaf fabriek waren ze ook niet geheel waterdicht.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:06 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Die zijn er nog wel hè. Grappig wel, volgens mij is er laatst nog eentje het kanaal overgestoken (aldus Discovery)
Ik was toen 11 en weet nog goed hoe er in de polders sneeuwduinen van een paar meter hoog waren en dat zelfs de zee bij scheveningen bevroren was.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:41 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Nooit meer idd, maar ik zag vandaag wat foto's uit '63, toen was ik 1 jaar oud, prachtig, met auto's over het IJsselmeer.
[ afbeelding ]
Enkhuizen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schwimmwagen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:14 schreef remlof het volgende:
Dit lijkt me wel iets voor Gert en Ian:
[ afbeelding ]
Man man, wat een prachtig plaatje. 't Mag van mij morgen weer zo zijnquote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:13 schreef Coos het volgende:
[..]
Ik was toen 11 en weet nog goed hoe er in de polders sneeuwduinen van een paar meter hoog waren en dat zelfs de zee bij scheveningen bevroren was.
[ afbeelding ]
Maar nu ik door een ongeluk niet meer zo goed ter been ben hoeft die zooi van mij niet meer!
Geen idee. Heb hem ooit eens van internet afgeplukt.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:20 schreef Teun_ZHV het volgende:
Het lijkt mij trouwens Stavoren te zijn, klopt dat?
Ik weet het wel zeker Coos, het is er nu wel heel anders, compleet volgebouwd rechts, maar in 1985 was het nog leeg, toen was het het evenementenveldje waar de de jaarlijkse kermis stond. En dat huis rechts naast dat bruggetje, dat staat er nog net zo.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:21 schreef Coos het volgende:
[..]
Geen idee. Heb hem ooit eens van internet afgeplukt.
Kut, net in het weekend. Komen ze nog vanavond?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:23 schreef PietjePuk007 het volgende:
kutzooi, verwarmingsketel naar de klote
Klote, Pietquote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:23 schreef PietjePuk007 het volgende:
Thanx, maar na 't tijdelijk eraf gooien van de stroom doet ie 't weer. De vraag is voor hoelangquote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:27 schreef Teun_ZHV het volgende:
Mocht je echt omhoog zitten, ik heb hier wel twee electrische radiatoren voor je,
Zit je nou in de kouw?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:23 schreef PietjePuk007 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |