abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77415742
Het volgende, er is file. Je staat op een soort van heuveltje. Achter je staat iemand met zijn auto erg dicht bij je bumper. De file gaat rijden maar je beheerst de hellingproef niet goed en je gaat een stukje met de auto naar achter en je raakt de bumper van de auto achter je, wie is er dan fout?

Deze situatie is niet aan de hand geweest maar ik vroeg het mij gewoon af. Gisteren stond ik vast in de Drechttunnel en de vrachtauto voor mij ging tijdens het optrekken een stukje achteruit mijn kant uit, ik had gelukkig genoeg afstand maar ik heb ook wel eens dat ze super dicht op mij staan.
Haters gonna hate.
pi_77415959
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:05 schreef CyclingGirl het volgende:
Het volgende, er is file. Je staat op een soort van heuveltje. Achter je staat iemand met zijn auto erg dicht bij je bumper. De file gaat rijden maar je beheerst de hellingproef niet goed en je gaat een stukje met de auto naar achter en je raakt de bumper van de auto achter je, wie is er dan fout?

Deze situatie is niet aan de hand geweest maar ik vroeg het mij gewoon af. Gisteren stond ik vast in de Drechttunnel en de vrachtauto voor mij ging tijdens het optrekken een stukje achteruit mijn kant uit, ik had gelukkig genoeg afstand maar ik heb ook wel eens dat ze super dicht op mij staan.
Je rijdt tegen stilstaand verkeer ... dus je bent fout, lijkt mij.
Calm down, please!
pi_77415997
Degene die beweegt is fout. Heel simpel lijkt mij
pi_77416034
Ja, je eigen voertuigbeheersing is niet goed, dus ik zou zeggen dat het de fout is van de bestuurder van het rijdende voertuig. Al kan de verzekering misschien niet heel moeilijk doen als je kunt aantonen dat hij echt bovenop je bumper hing. Bumperkleven is namelijk ook niet heel aardig.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_77416170
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:05 schreef CyclingGirl het volgende:
[...]je beheerst de hellingproef niet goed [...]wie is er dan fout?
Jij beheerst iets niet, dus jij zit fout.
So we just called him Fred too
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:17:20 #6
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77416220
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:16 schreef Cothen het volgende:

[..]

Jij beheerst iets niet, dus jij zit fout.
Niet direct. De bestuurder achter je had rekening moeten houden met de helling. Bumperkleven mag rijdend niet, stilstaand waarschijnlijk ook niet.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_77416264
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:17 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Niet direct. De bestuurder achter je had rekening moeten houden met de helling. Bumperkleven mag rijdend niet, stilstaand waarschijnlijk ook niet.
Niet in geval van stilstaand verkeer, dat staat los van bumperkleven natuurlijk. Degene die in dit geval beweegt is fout.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_77416290
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:17 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Niet direct. De bestuurder achter je had rekening moeten houden met de helling. Bumperkleven mag rijdend niet, stilstaand waarschijnlijk ook niet.
Daar is geen regel voor in files. Voor tegen stilstaande voertuigen aanrijden wel.
Calm down, please!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:21:02 #9
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77416360
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:19 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Daar is geen regel voor in files. Voor tegen stilstaande voertuigen aanrijden wel.
Geen regel? Ik vind het wel raar. Als je haast tegen een auto gaat staan op een helling lijkt het me niet dat het 100% de fout is van de voorste auto als die iets terugzakt.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:22:56 #10
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_77416445
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:21 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Geen regel? Ik vind het wel raar. Als je haast tegen een auto gaat staan op een helling lijkt het me niet dat het 100% de fout is van de voorste auto als die iets terugzakt.
Je hoort niet terug te zakken, simpel als dat
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_77416516
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:21 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Geen regel? Ik vind het wel raar. Als je haast tegen een auto gaat staan op een helling lijkt het me niet dat het 100% de fout is van de voorste auto als die iets terugzakt.
Natuurlijk wel.

Waarom denk je dat de hellingproef een verplicht onderdeel van je rij-examen is?
Calm down, please!
pi_77416529
Ja, maar er is ook een artikel dat zegt dat je geen gevaar mag vormen voor je medeweggebruikers. Er valt prima te beargumenteren dat je rekening moet houden met het feit dat mensen soms een stukje terugschuiven bij een helling en dat je dus afstand moet houden.

Al betwijfel ik dat je er bij een rechter mee wegkomt
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_77416593
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:24 schreef Morthill het volgende:
Ja, maar er is ook een artikel dat zegt dat je geen gevaar mag vormen voor je medeweggebruikers. Er valt prima te beargumenteren dat je rekening moet houden met het feit dat mensen soms een stukje terugschuiven bij een helling en dat je dus afstand moet houden.

Al betwijfel ik dat je er bij een rechter mee wegkomt
Valt ook prima te beargumenteren dat je remmen er mee kapten op dat moment ... is het TOCH jouw schuld.

Maar in dit geval deed alles het gewoon, behalve de bestuurder.
Calm down, please!
pi_77416672
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:17 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Niet direct. De bestuurder achter je had rekening moeten houden met de helling. Bumperkleven mag rijdend niet, stilstaand waarschijnlijk ook niet.
Dus file parkeren mag niet?

Overigens klopt het wat er staat: Rijdend verkeer is verkeerd. Ookal staat die persoon dicht op je, maar je hebt die hellingproof niet voor niets gehad bij je examen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_77416745
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:17 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Niet direct. De bestuurder achter je had rekening moeten houden met de helling. Bumperkleven mag rijdend niet, stilstaand waarschijnlijk ook niet.
Je mag voor een verkeerslicht bijvoorbeeld gewoon dicht op je voorganger gaan staan hoor
pi_77416766
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:27 schreef Chinless het volgende:

[..]

Dus file parkeren mag niet?
parkeren is wat anders dan stilstaan
pi_77416844
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:22 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Je hoort niet terug te zakken, simpel als dat
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_77416856
Ja ik vroeg het mij gewoon af. Ik zag die vrachtauto voor mij naar achteren schuiven en ik dacht van ja, ik hou nu wel afstand maar wat als ik er nou wat dichter tegen aan staat, dan moet ik ook naar achteren of hij raakt mij, of ik raak degene achter mij weer.
Haters gonna hate.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:32:05 #19
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_77416884
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:24 schreef Morthill het volgende:
Ja, maar er is ook een artikel dat zegt dat je geen gevaar mag vormen voor je medeweggebruikers. Er valt prima te beargumenteren dat je rekening moet houden met het feit dat mensen soms een stukje terugschuiven bij een helling en dat je dus afstand moet houden.

Al betwijfel ik dat je er bij een rechter mee wegkomt
Sinds wanneer ben je een gevaar als je per ongeluk iets te dicht op een stilstaande auto staat? Dat is toch ook niet het geval wanneer je file parkeert ed? Ik snap je punt, maar het lijkt mij niet van toepassing hierop
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_77416952
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:31 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja ik vroeg het mij gewoon af. Ik zag die vrachtauto voor mij naar achteren schuiven en ik dacht van ja, ik hou nu wel afstand maar wat als ik er nou wat dichter tegen aan staat, dan moet ik ook naar achteren of hij raakt mij, of ik raak degene achter mij weer.
daarom leren ze je ook dat je niet te dichtbij moet gaan staan, maar zo dat je de wielen van je voorganger nog kunt zien.. puur voor die lutsers die de hellingproef niet beheersen
Daarom sta ik trouwens altijd met mijn koppeling in hellingproef, nooit met mijn handrem. Zo heb ik totale controle over mijn auto.
dat mijn linker been een beetje moe wordt, heb ik maar te slikken
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_77417083
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:33 schreef Ladylike het volgende:

[..]

daarom leren ze je ook dat je niet te dichtbij moet gaan staan, maar zo dat je de wielen van je voorganger nog kunt zien.. puur voor die lutsers die de hellingproef niet beheersen
Daarom sta ik trouwens altijd met mijn koppeling in hellingproef, nooit met mijn handrem. Zo heb ik totale controle over mijn auto.
dat mijn linker been een beetje moe wordt, heb ik maar te slikken
Goed voor je auto
Calm down, please!
pi_77417089
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:27 schreef Chinless het volgende:

[..]

Dus file parkeren mag niet?

Overigens klopt het wat er staat: Rijdend verkeer is verkeerd. Ookal staat die persoon dicht op je, maar je hebt die hellingproof niet voor niets gehad bij je examen.


Die heb ik niet eens gehad . En fileparkeren ook niet

Maargoed gezien deze kwestie: er is ook een verschil tussen een stukje terug rollen of een halve meter terugrollen, en alsmede is er ook een verschil tussen 1 meter achter de auto staan of 25 centimeter.

Als je er echt bijna in kruipt is het gewoon eigen schuld dikke bult , op fikse hellingen zie ik 9/10 auto's 20 cm ofzo naar achter komen dus
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_77417103
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:33 schreef Ladylike het volgende:

[..]

daarom leren ze je ook dat je niet te dichtbij moet gaan staan, maar zo dat je de wielen van je voorganger nog kunt zien.. puur voor die lutsers die de hellingproef niet beheersen
Daarom sta ik trouwens altijd met mijn koppeling in hellingproef, nooit met mijn handrem. Zo heb ik totale controle over mijn auto.
dat mijn linker been een beetje moe wordt, heb ik maar te slikken
maar bij te steile hellingen is dat niet altijd verstandig vanwege het gloeiend heet worden van de koppelingsplaat
pi_77417110
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:29 schreef Misan het volgende:

[..]

parkeren is wat anders dan stilstaan
I know, maar het gaat om het principe. Tijdens het parkeren rij ik ook terwijl de auto's achter en voor mij wss stil staan.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_77417160
In zo'n geval krijg je toch ook vaak de "Nee, IK stond stil"-discussie.
Calm down, please!
pi_77417184
Zelfde als voor een stoplicht, op een tamelijk rechte weg maar er zitten door het vele remmen in het asfalt wat "heuveltjes" erin.
Als een auto hier op staat en de rem los laat, kan die een paar cm naar achter gaan.
De persoon die dan dus beweegt is fout. Ookal zit jij er dicht boven op, hij raakt jou, jij hoeft er niet van uit te gaan dat iemand naar achter komt.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_77417230
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:36 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Die heb ik niet eens gehad . En fileparkeren ook niet

Maargoed gezien deze kwestie: er is ook een verschil tussen een stukje terug rollen of een halve meter terugrollen, en alsmede is er ook een verschil tussen 1 meter achter de auto staan of 25 centimeter.

Als je er echt bijna in kruipt is het gewoon eigen schuld dikke bult , op fikse hellingen zie ik 9/10 auto's 20 cm ofzo naar achter komen dus
Dat klopt, je krijgt in principe maar 2 van de 5 bijzondere verrichtingen, maar je leert ze overigens wel alle 5 tijdens het lessen. Een beetje rij instructeur laat de leerling dan ook niet opgaan voor hij/zij dit wel beheerst.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_77417238
Ik heb met beide geleerd zowel met handrem als met koppeling. Als ie gaat trillen dan gelijk gas en dat gaat altijd goed. Ik heb ook altijd geleerd dat je idd voldoende afstand moet houden als je stil staat voor een stoplicht of in een file, je weet immers nooit.
Toch valt mij altijd op dat mensen super dicht op je gaan staan. Ik heb ook al eens gezien dat een auto +/- 15cm naar achteren schoof en al op de bumper van degene die erachter stond terecht kwam. Dan denk ik van ja, je kan weten dat niet iedereen die hellingproef onder de knie heeft.
Haters gonna hate.
pi_77417350
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:36 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Goed voor je auto
wat? die 3 x hellingproef staan per jaar
kom op....
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_77417376
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:39 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb met beide geleerd zowel met handrem als met koppeling. Als ie gaat trillen dan gelijk gas en dat gaat altijd goed. Ik heb ook altijd geleerd dat je idd voldoende afstand moet houden als je stil staat voor een stoplicht of in een file, je weet immers nooit.
Toch valt mij altijd op dat mensen super dicht op je gaan staan. Ik heb ook al eens gezien dat een auto +/- 15cm naar achteren schoof en al op de bumper van degene die erachter stond terecht kwam. Dan denk ik van ja, je kan weten dat niet iedereen die hellingproef onder de knie heeft.
Aan de andere kant, hoe slecht let je op als je niet doorhebt dat de auto voor je 15cm dichterbij komt. Beetje slimme automobilist houdt meer in de gaten dan het stoplicht en heeft dan al lang op de claxon geramd.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:42:27 #31
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_77417380
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:21 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Geen regel? Ik vind het wel raar. Als je haast tegen een auto gaat staan op een helling lijkt het me niet dat het 100% de fout is van de voorste auto als die iets terugzakt.
100% niet. Ten eerste moet je altijd voldoende afstand houden. Maar dan nog zie het maar eens te bewijzen dat de persoon naar achteren reed.
pi_77417384
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:33 schreef Ladylike het volgende:

[..]

daarom leren ze je ook dat je niet te dichtbij moet gaan staan, maar zo dat je de wielen van je voorganger nog kunt zien.. puur voor die lutsers die de hellingproef niet beheersen
Daarom sta ik trouwens altijd met mijn koppeling in hellingproef, nooit met mijn handrem. Zo heb ik totale controle over mijn auto.
dat mijn linker been een beetje moe wordt, heb ik maar te slikken
Nou zeg dan maar versneld dagdag tegen je koppelingsplaten! Dat slijt als een idioot op die manier.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:43:41 #33
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_77417437
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:33 schreef Ladylike het volgende:

[..]

daarom leren ze je ook dat je niet te dichtbij moet gaan staan, maar zo dat je de wielen van je voorganger nog kunt zien.. puur voor die lutsers die de hellingproef niet beheersen
Daarom sta ik trouwens altijd met mijn koppeling in hellingproef, nooit met mijn handrem. Zo heb ik totale controle over mijn auto.
dat mijn linker been een beetje moe wordt, heb ik maar te slikken
heel goed voor de koppeling
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_77417450
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:42 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Nou zeg dan maar versneld dagdag tegen je koppelingsplaten! Dat slijt als een idioot op die manier.
Jullie zijn echt maf
dat valt wel mee (jahaaa ik geef toe dat de slijtage iets hoger is dan wanneer je de koppeling ingedrukt houdt, maar jezus met een goede koppeling merk je dat nauwelijks).
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_77417464
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:41 schreef Ladylike het volgende:

[..]

wat? die 3 x hellingproef staan per jaar
kom op....
3x maar? Goh... Waar woon jij? Ik heb het toch wel regelmatig in parkeergarages, viaducten, opritten, stoplichten en elke andere plaats waar het niet recht is. Dan gewoon het voetje op de rem of eventueel de handrem. Maar laat hem echt nooit met de koppeling hangen.
pi_77417587
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:44 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

3x maar? Goh... Waar woon jij? Ik heb het toch wel regelmatig in parkeergarages, viaducten, opritten, stoplichten en elke andere plaats waar het niet recht is. Dan gewoon het voetje op de rem of eventueel de handrem. Maar laat hem echt nooit met de koppeling hangen.
Ja meestal doe ik ook gewoon mn voet op de rem, wat ik meer bedoelde was, dat ik het niet met rem los..koppeling in en handrem opgetrokken doe
tuurlijk sta je niet een kwartier met je poot die koppeling in balans te houden
als jullie daarvan uitgaan dan zou idd mijn koppeling binnen een jaar kapot zijn

Ik heb het over bekende situaties, waar je aan het verkeer kunt zien of je snel groen krijgt...
dan ga ik die 20 of 30 seconden van tevoren al mn koppeling laten komen ja

maar ik drukte me blijkbaar wat verkeerd uit
excuses...
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_77417682
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:43 schreef Ladylike het volgende:

[..]

Jullie zijn echt maf
dat valt wel mee (jahaaa ik geef toe dat de slijtage iets hoger is dan wanneer je de koppeling ingedrukt houdt, maar jezus met een goede koppeling merk je dat nauwelijks).
Slijt gewoon een stuk harder.

Keihard optrekken met koude motor merk je ook niet van de de motor daar enorm onder lijdt ... tenzij je langer dan 2-3 jaar met een auto moet doen.

Jij least?
Calm down, please!
pi_77417808
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:49 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Slijt gewoon een stuk harder.

Keihard optrekken met koude motor merk je ook niet van de de motor daar enorm onder lijdt ... tenzij je langer dan 2-3 jaar met een auto moet doen.

Jij least?
nope
ik rijd zelfs alfa, waar dus je koude motor opmerking nog meer van toepassing is
wij hadden onze Guilietta uitgeleend.. 2 avonden...
nokkenas scherp omdat die gozer met een koude motor gescheurd had
alu blokjes kunnen er nog minder goed tegen

als de koppeling echt zo hard deed slijten, hoe ik rijd, had ik dat toch wel moeten merken omdat wij juist auto's rijden waar al minimaal een ton op zit
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_77417904
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:51 schreef Ladylike het volgende:

[..]

nope
ik rijd zelfs alfa, waar dus je koude motor opmerking nog meer van toepassing is
wij hadden onze Guilietta uitgeleend.. 2 avonden...
nokkeas scherp omdat die gozer met een koude motor gescheurd had
alu blokjes kunnen er nog minder goed tegen

als de koppeling echt zo hard deed slijten, hoe ik rijd, had ik dat toch wel moeten merken omdat wij juist auto's rijden waar al minimaal een ton op zit
Nou ... dan voorspel ik binnenkort een uitgave van rond de 400 eu (dealer)

Koppelingsplaten auto naar de klote: 600 euro schade
Calm down, please!
pi_77417935
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:53 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Nou ... dan voorspel ik binnenkort een uitgave van rond de 400 eu (dealer)
helaas voor alle sceptici heb ik al een alfa geschorst met meer dan 3 ton op de klok (en alleen maar omdat ik ff geen geld heb om de rubbertjes, stuurbekrachtiging enzo te vervangen voor de keuring)
daar gaat je theorie
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_77418045
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:53 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Nou ... dan voorspel ik binnenkort een uitgave van rond de 400 eu (dealer)

Koppelingsplaten auto naar de klote: 600 euro schade
Ik weet wat het kost, mijn man is automonteur
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_77418073
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:57 schreef Ladylike het volgende:

[..]

Ik weet wat het kost, mijn man is automonteur
Dan WEET je dat het niet goed is voor je koppeling

edit : Deze discussie is al eens gevoerd dus weer OT ^^ ( Wegrijden met slippende koppeling (benzineauto) )
Calm down, please!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:58:23 #43
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_77418094
Als mijn achterbumper schade heeft en de ander heeft voorbumperschade, dan is hij achter op mij gereden, dus is hij fout.
Dat gelul dat ik achteruit rolde is een leuke poging van hem om onder de schade uit te komen!
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_77418543
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:58 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dan WEET je dat het niet goed is voor je koppeling

edit : Deze discussie is al eens gevoerd dus weer OT ^^ ( Wegrijden met slippende koppeling (benzineauto) )
oh ja en ik geef ook toe dat de slijtage hoger is, in dit topic, een paar posts terug.
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_77419244
Is het niet misschien de schuld van beiden? Jij rolt naar achter, hij let niet op en staat te dichtbij?
Haters gonna hate.
pi_77429617
* Sobraine Mompelt iets over afstand houden.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 20:58:58 #47
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_77429952
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 20:49 schreef Sobraine het volgende:
* Sobraine Mompelt iets over afstand houden.
Hartstikke leuk, maar dan mompel ik iets met stilstaand verkeer en bijzondere verrichtingen Kortom: niets afstand je hebt gewoon schuld als jij rolt
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_77430438
Is het nou zo moeilijk om gewoon weg te rijden zonder achteruit te gaan. Malloten, Gewoon handrem aanrossen. Bij het wegrijden de koppeling oplaten komen, als je merk dat die aangrijpt geef je iets gas bij en doe je de handrem er vanaf. Viola
  vrijdag 29 januari 2010 @ 21:16:47 #49
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_77430551
als jij dicht achterop je voorligger gaat staan, en hij zou om wat voor reden dan ook iets achteruit rijden/rollen, denk ik dat jij net zo fout bent. Afstand houden!
pi_77430590
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 21:13 schreef ibaneX het volgende:
Is het nou zo moeilijk om gewoon weg te rijden zonder achteruit te gaan. Malloten, Gewoon handrem aanrossen. Bij het wegrijden de koppeling oplaten komen, als je merk dat die aangrijpt geef je iets gas bij en doe je de handrem er vanaf. Viola
ik snap het ook niet. Het is zo simpel.

Maar als een vrachtwagen achter je staat en er rijdt een personenauto'tje met 2 a 3 km per uur tegenaan, dan heeft die vrachtwagen echt geen schade hoor.
pi_77439122
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 21:16 schreef gateway het volgende:
als jij dicht achterop je voorligger gaat staan, en hij zou om wat voor reden dan ook iets achteruit rijden/rollen, denk ik dat jij net zo fout bent. Afstand houden!
Dat dus.
pi_77441865
quote:
Artikel 19 rvv1990:

De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.
Lijkt me duidelijk dat de bestuurder van het voertuig dat staat te bumperkleven niet de weg kan zien, en dus al in overtreding is.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_77441978
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:03 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk dat de bestuurder van het voertuig dat staat te bumperkleven niet de weg kan zien, en dus al in overtreding is.
Alleen zijn voertuig staat al stil, dus hij is in staat het wegdek te overzien binnen de afstand waarvan hij nog kn stoppen...
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_77442095
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:20 schreef Morthill het volgende:

[..]

Alleen zijn voertuig staat al stil, dus hij is in staat het wegdek te overzien binnen de afstand waarvan hij nog kn stoppen...
Maar die auto staat er niet plotseling, en ik mag aannemen dat de auto heeft bewogen voor deze stil kwam te staan achter de auto ervoor. Het wegdek is ook niet plotseling onzichtbaar. Mijn interpretatie is dat het wegdek voor je ten alle tijde zichtbaar moet zijn. Is dat niet zo, dan ben je als achterligger al in overtreding.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_77442128
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:33 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Maar die auto staat er niet plotseling, en ik mag aannemen dat de auto heeft bewogen voor deze stil kwam te staan achter de auto ervoor. Het wegdek is ook niet plotseling onzichtbaar. Mijn interpretatie is dat het wegdek voor je ten alle tijde zichtbaar moet zijn. Is dat niet zo, dan ben je als achterligger al in overtreding.
DAt is een leuke interpretatie, maar dat staat er niet. Er staat dat je je voertuig tot stilstand moet kunnen brengen binnen die afstand, niet dat je te allen tijde die afstand moet houden. Hij hield die afstand dus voor hij remde bij dat stoplicht, want hij kon tot stilstand komen binnen de afstand waar hij de weg kon overzien en waarbinnen deze vrij was. Dus nee, hij stond er niet plots, maar hij heeft zich wel aan de regels gehouden, want anders was er al eerder een ongeluk gebeurd.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_77442207
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:03 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk dat de bestuurder van het voertuig dat staat te bumperkleven niet de weg kan zien, en dus al in overtreding is.
Nee, dat is meer een regel dat je niet tegen auto's aan mag rijden
pi_77442520
Nee, 'ten alle tijde aan die afstand moet houden' staat er idd niet. Het is echter wel zo dat er een verandering van de situatie meot hebben plaatsgevonden om de afstand van de auto's onderling te kunnen bewerkstelligen. Het klinkt misschien moeilijk, maar het gaat mij om de situatie dat een achterligger aan komt rijden terwijl de voorliggende auto is gestopt. De auto remt af, en op het moment dat dat asfalt niet meer zichtbaar is wordt het gokken. In de praktijk werkt het iets anders. We weten ondertussen de afmetingen van onze auto al zo goed dat we tot op de centimeter kunnen bepalen waar we stoppen. In principe zou men bumper op bumper kunnen rijden zonder een aanrijding te veroorzaken. Tot zover is er niets aan de hand. Maar wij gaan in 99 van de honderd gevallen vanuit dat onze voorligger net zo goed kan rijden als ons. (niet beter dan ons, wegens ego, maar ook niet slechter, wegens eigen standaard vaststellen, maar dat is een andere discussie...). Je schept wel een gevaarzetting, want je weet niet in te schatten hoe een andere weggebruiker zich gaat gedragen.

Dat degene die al rijdend een aanrijding veroorzaakt de schuld heeft, staat. Punt. Maar ik heb het over het veroorzaken een dergelijke krappe situatie, waarbij sowieso geen rekening houdt met medeweggebruikers.
Een alternatieve oplossing zou kunnen zijn dat de voorligger, omdat deze geen risico's wilt nemen, zijn/haar auto laat staan, en wacht tot de situatie gunstiger is. En dan?

Dan zou je het kunnen gooien op onvoldoende voertuigbeheersing, wat iemand niet geschikt maakt om een rijbewijs te bezitten... En dat allemaal omdat ego erachter zijn auto tot op de centimeter nauwkeurig kan positioneren.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_77442565
Feit blijft dat je fout bent als je tegen een stilstaande auto aan rijdt, of het nu vooruit of achteruit is
pi_77443192
Iedereen probeert het leuk, maar de achteruitrollende auto is natuurlijk gewoon fout. Natuurlijk is het wel zo netjes om een beetje afstand te houden. Als je uit een parkeervak weg wil rijden en daarvoor eerst achteruit tegen de auto achter je aan rijdt ben je ook fout, en dat is niets anders dan deze situatie.
Hier had uw reclame kunnen staan.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:04:32 #60
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_77443262
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 10:17 schreef Misan het volgende:
Feit blijft dat je fout bent als je tegen een stilstaande auto aan rijdt, of het nu vooruit of achteruit is
Dat dus, dus geef het gewoon op Ik heb autoschades behandeld en weet wat ik zeg in deze
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_77443311
Leuke nieuwe regel : 2 seconden afstand bij het stoplicht
Calm down, please!
pi_77443633
Ik beweer ook niet anders, ik belicht de zaak vanuit een ander oogpunt:
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 10:14 schreef Ridocar het volgende:

Dat degene die al rijdend een aanrijding veroorzaakt de schuld heeft, staat. Punt.
(Ik quote mezelf maar een keer, want niet iedereen is in staat meer dan 5 regels tekst te lezen.)

Maar dat gaat nog leuk worden.
Met mijn vrachtauto kan ik ook tot op de centimeter nauwkeurig voor mijn voorligger stoppen.
Maar dan niet zeuren over intimidatie, he....

Klein beetje offtopic: Dit doet me denken aan al die gevalletjes door rood rijden op een voorrangsweg. (Verzekering van) tegenpartij mag dan ook dokken, wegens geen voorrang verlenen,
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:23:56 #63
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_77443652
Aan de ene kant, de 2e auto moet ten alle tijden afstand houden.
De 1e auto rijdt achteruit(!)(voorrang geven aan alles ) tegen een stilstaande auto..
pi_77443828
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:23 schreef blup het volgende:
Aan de ene kant, de 2e auto moet ten alle tijden afstand houden.
De 1e auto rijdt achteruit(!)(voorrang geven aan alles ) tegen een stilstaande auto..
En hoeveel afstand zat je dan aan te denken, 2 seconden?
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_77444263
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:30 schreef FransDeens het volgende:

[..]

En hoeveel afstand zat je dan aan te denken, 2 seconden?
Dat je de volledige auto moet kunnen zien die voor je staat.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_77444695
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:46 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat je de volledige auto moet kunnen zien die voor je staat.
Dus afhankelijk van de hoogte van je auto en je eigen lengte? Vrachtwagens mogen dus 1cm op je achterkant staan?
Calm down, please!
pi_77444713
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:04 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dus afhankelijk van de hoogte van je auto en je eigen lengte? Vrachtwagens mogen dus 1cm op je achterkant staan?
Dat was precies wat ik dacht. Een leuk regeltje om je dwangneurose mee te voeden, maar het raakt natuurlijk kant noch wal.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_77446998
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:07 schreef Googolplexian het volgende:
Leuke nieuwe regel : 2 seconden afstand bij het stoplicht
tijdens rijlessen zeggen ze niet voor de grap dat je de achterbanden van de auto voor je nog moet kunnen zien.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_77447845
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:32 schreef Morthill het volgende:

[..]

tijdens rijlessen zeggen ze niet voor de grap dat je de achterbanden van de auto voor je nog moet kunnen zien.
Was natuurlijk een grap ... 2 seconden bij een stoplicht is een steeds langer wordende afstand tot in de oneindigheid.

2 Meter, okay ... 2 seconden ... succes!
Calm down, please!
pi_77447913
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:03 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Was natuurlijk een grap ... 2 seconden bij een stoplicht is een steeds langer wordende afstand tot in de oneindigheid.

2 Meter, okay ... 2 seconden ... succes!
Was het een grap goh, dat had ik niet door. Ik dacht dat je met een snelheid van 0m/s best 2 seconden afstand kon houden...
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_77448531
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:05 schreef Morthill het volgende:

[..]

Was het een grap goh, dat had ik niet door. Ik dacht dat je met een snelheid van 0m/s best 2 seconden afstand kon houden...
Dan snap ik niet waarom je me citeerde.
Calm down, please!
pi_77449088
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:29 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dan snap ik niet waarom je me citeerde.
Omdat ik even een serieus punt wilde maken aan de hand van je 'lollige' opmerking
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_77449199
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:51 schreef Morthill het volgende:

[..]

Omdat ik even een serieus punt wilde maken aan de hand van je 'lollige' opmerking
Geen goed punt want er valt niets te "moeten" wat betreft je voorganger kunnen zien bij het stoplicht.
Het is een middel om je rijgedrag op peil te krijgen, meer niet.

In het geval van TS is degene die tegen het stilstaande voertuig rijdt fout.
Gewoon voor de volle 100%.
Calm down, please!
pi_77449954
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:56 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Geen goed punt want er valt niets te "moeten" wat betreft je voorganger kunnen zien bij het stoplicht.
Het is een middel om je rijgedrag op peil te krijgen, meer niet.

In het geval van TS is degene die tegen het stilstaande voertuig rijdt fout.
Gewoon voor de volle 100%.
Ik zeg toch ook helemaal niet dat het niet zo is. Mijn punt is dat men gewoon afstand heeft te houden en dat dit soort ongelukken ook voorkomen kunnen worden als men luistert naar zijn/haar rijinstructeur.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_77450192
Conclusies:

- Een beetje afstand houden bij het stoplicht of op een helling is wenselijk. Een aardige definitie van 'een beetje afstand' is dat vanuit de achterste auto de achterbanden van de voorste auto nog te zien zijn, maar dit is geen officiële regel.

- Als een auto op een helling achteruit tegen een stilstaande auto aanrijdt ligt de schuld bij de bestuurder van de voorste auto, onafhankelijk van de initiële afstand tussen beide voertuigen.
Hier had uw reclame kunnen staan.
  maandag 1 februari 2010 @ 18:15:00 #76
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_77520884
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:26 schreef FransDeens het volgende:
Conclusies:

- Een beetje afstand houden bij het stoplicht of op een helling is wenselijk. Een aardige definitie van 'een beetje afstand' is dat vanuit de achterste auto de achterbanden van de voorste auto nog te zien zijn, maar dit is geen officiële regel.

- Als een auto op een helling achteruit tegen een stilstaande auto aanrijdt ligt de schuld bij de bestuurder van de voorste auto, onafhankelijk van de initiële afstand tussen beide voertuigen.
Dat klopt maar dan zul je wel getuigen moet hebben. Als de voorste bestuurder zegt dat hij werd aangereden wint ie het altijd
pi_77526051
Wat een onzin. Als jij daadwerkelijk achterop een auto rijdt ben je - in principe - altijd schuldig. Als een automobilist achteruit tegen jouw auto aan rijdt en beweert dat jij achterop bent gereden zullen jullie allebei getuigen nodig hebben om je beweringen te onderbouwen.

[ Bericht 51% gewijzigd door FransDeens op 01-02-2010 20:18:10 ]
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_77544418
En wat als er voor beiden geen getuigen zijn? Of getuigen zijn die beiden in het voordeel van de bestuurders pleiten?
Haters gonna hate.
pi_77544699
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:33 schreef CyclingGirl het volgende:
En wat als er voor beiden geen getuigen zijn? Of getuigen zijn die beiden in het voordeel van de bestuurders pleiten?
Bij een simpele aanrijding worden geen getuigen gehoord. Sterker nog, er komt niet eens meer politie opdraven voor zoiets. Dit is gewoon een verzekeringskwestie.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:11:55 #80
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_77545788
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:33 schreef CyclingGirl het volgende:
En wat als er voor beiden geen getuigen zijn? Of getuigen zijn die beiden in het voordeel van de bestuurders pleiten?
Het is gebruikelijk dat je samen een aanrijdingsformulier invult en ondertekent op het moment dat het ongeval gebeurd is. In geval van niet mee willen werken zou ik de politie bellen. Maar zodra dat formulier ingevuld en ondertekend is, is dat het wettelijke bewijs wat de situatie was. De tegenpartij kan dan wel zijn verhaal terugdraaien oid, maar daar heeft de verzekeraar niets aan
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:25:29 #81
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_77582512
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 20:49 schreef Sobraine het volgende:
* Sobraine Mompelt iets over afstand houden.
Ik hou altijd iets van afstand op een helling, omdat er altijd prutsers zijn die naar achter rollen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')