Hmm voortaan maar de handrem gebruiken danquote:Op donderdag 8 december 2005 00:31 schreef vosss het volgende:
ow....als je op een helling staat? Ja das wel niet zo bijster goed denk ik voor je koppelingsplaten
Ik gebruik gewoon de 'voetrem'.quote:Op donderdag 8 december 2005 00:32 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hmm voortaan maar de handrem gebruiken dan
Rolt ie dan niet terug? Want je moet dan toch je voet bliksemsnel van de rem naar het gas pedaal bewegen?quote:
mensen die niet kunnen hellingtrekken zonder handrem laten hem terugrollen jaquote:Op donderdag 8 december 2005 00:37 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Rolt ie dan niet terug? Want je moet dan toch je voet bliksemsnel van de rem naar het gas pedaal bewegen?
Of heb je dan wel de koppeling om het aangrijpingspunt staan?
ja er is ook een verschil tussen een 5 liter V8 op benzine en een 900cc 3cilinder uit een suzuki alto...quote:Op donderdag 8 december 2005 00:32 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Trouwens ze zeggen ook dat je bij benzine/LPG gas bij moet geven, nou ik deed dus laatst een keer niet en het ging ook gewoon goed![]()
Misschien had die auto gewoon een ubersterke motor...
Je voet op de rem houden en met je linkervoet op de koppeling net VOOR het aangrijpingspunt. Rechtervoet verplaatsen naar gaspendaal en linkervoet omhoog. Dat moet wel redelijk snel ja.quote:Op donderdag 8 december 2005 00:37 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Rolt ie dan niet terug? Want je moet dan toch je voet bliksemsnel van de rem naar het gas pedaal bewegen?
Of heb je dan wel de koppeling om het aangrijpingspunt staan?
Daarom, dit was de auto van m'n ouders een 2.0 V6 Ford Mondeo, vrij krachtig vergeleken bij dat ding waarin ik gelest hebquote:Op donderdag 8 december 2005 00:39 schreef Youp het volgende:
[..]
ja er is ook een verschil tussen een 5 liter V8 op benzine en een 900cc 3cilinder uit een suzuki alto...
Waren dat allemaal benzine-auto's dan?quote:Op donderdag 8 december 2005 00:39 schreef Youp het volgende:
[..]
voor zover ik weet is het overigens mogelijk om met zo'n beetje elke auto weg te trekken zonder gas te geven... (iig alle auto's waar ik mee gereden heb... en dat zijn er nogal wat..) alleen wel met gevoel voor de koppeling
lesauto's zijn 99,99% van de tijd diesels... iedere diesel kan je op de koppeling alleen wegtrekken... en veel makkelijker nog dan zo'n 2 liter 6cilinder... want lichte 6cilinders missen over het algemeen nogal wat koppel op lage toeren... een 2 liter 4cilinder gaat 10x beter iig...quote:Op donderdag 8 december 2005 00:42 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Daarom, dit was de auto van m'n ouders een 2.0 V6 Ford Mondeo, vrij krachtig vergeleken bij dat ding waarin ik gelest heb
nee maar zeker meer dan de helft wel... varierend van 3 tot 8 cilinders...quote:Op donderdag 8 december 2005 00:43 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Waren dat allemaal benzine-auto's dan?
Weet niet of dat bij andere auto's ook is (ben niet zo'n autokenner) maar de Corsa die hier staat is ook in staat om op de koppeling te rijden. Weliswaar niet zoals diesel auto's dat doen maar wel een kleine beetje. Als je dus op een helling staat en je laat je koppeling iets op komen dan kan je zonder te remmen de auto toch op dezelfde positie houden en dan is het slechts nog een kwestie van gas geven. Overigens is dit 'moment' erg klein en voor je het weet slaat je motor af maar tochquote:Op donderdag 8 december 2005 00:41 schreef HPoi het volgende:
Je voet op de rem houden en met je linkervoet op de koppeling net VOOR het aangrijpingspunt. Rechtervoet verplaatsen naar gaspendaal en linkervoet omhoog. Dat moet wel redelijk snel ja.![]()
tsja, weet ook niet precies waaraan dat ligt. Waarschijnlijk koppel in lage toeren. Want mijn Kever met 1200cc motor was motorisch niet sterk maar reed als een diesel. (op koppeling gebied)quote:Op donderdag 8 december 2005 00:47 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Weet niet of dat bij andere auto's ook is (ben niet zo'n autokenner) maar de Corsa die hier staat is ook in staat om op de koppeling te rijden. Weliswaar niet zoals diesel auto's dat doen maar wel een kleine beetje. Als je dus op een helling staat en je laat je koppeling iets op komen dan kan je zonder te remmen de auto toch op dezelfde positie houden en dan is het slechts nog een kwestie van gas geven. Overigens is dit 'moment' erg klein en voor je het weet slaat je motor af maar toch
Whahaha...ja ik weet nog net wel dat dat niet goed isquote:Op donderdag 8 december 2005 01:14 schreef sooty het volgende:
Vooral bij zoveel mogelijk toeren zo langzaam mogelijk laten opkomen en zoveel en zovaak mogelijk intrappen, het liefst bij zoveel mogelijk toeren. Dit voor zowel benzine als diesel..
Aldus * sooty , garagist en groothandel in koppelingsplaten.
Dat is me wel eens overkomen maar slechts 1 of 2 keer en dan heeeel in het begin. Dan ben je met allerlei dingen om je heen bezig (met het verkeer om je heen) en dan vergeet je de koppeling in te trappen. Aangezien de auto (iig de Corsa hier) totaal ander gedrag gaat vertonen als ie al afremmende onder de 40km/u komt leer je meteen de link tussen dat andere gedrag en het intrappen van de koppeling. Daarom komt het daarna ook niet meer voorquote:Op donderdag 8 december 2005 01:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Komt het eigenlijk ook weleens voor dat men hem laat afslaan door vergeten de koppeling in te trappen als men remt?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |