ja, ik verkoop m'n auto ook als de asbak vol zitquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:03 schreef Evelien het volgende:
Alsnog maar even naar de fietsenmaker gaan dus?
Of gewoon een nieuwe fiets kopen?
Tja, da's dus het vreemde, het ene moment doet ie het wel en het andere niet.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:05 schreef Elcadarn het volgende:
gewoon de kettingkast open maken en kijken ?
1 ) Smeer + metaal, bevriezen meestal niet
2 ) tandwiel van je trappers valt in de openingen van de ketting. Als je niet vooruit gaat bij trappen, 99,9% zeker kans dat hij eraf ligt.
Ik heb eerder een fiets weg moeten doen omdat de ketting niet meer te redden bleek, hoor... Zo vreemd is mijn redenatie helemaal niet.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:03 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
ja, ik verkoop m'n auto ook als de asbak vol zit
wel eens gehoord dat je onderdelen apart kunt kopen? Een fietsketting bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:07 schreef Evelien het volgende:
[..]
Tja, da's dus het vreemde, het ene moment doet ie het wel en het andere niet.Ik ga zo even kijken. Nog nooit een kettingkast opengemaakt
. Kan ik dat wel? Sorry, ik ben echt een ontzettend meisje
[..]
Ik heb eerder een fiets weg moeten doen omdat de ketting niet meer te redden bleek, hoor... Zo vreemd is mijn redenatie helemaal niet.
Een ketting vervangen of zelfs laten vervangen is niet duur hoor, tenzij je voor 50,- een nieuwe fiets krijgt.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:07 schreef Evelien het volgende:
Ik heb eerder een fiets weg moeten doen omdat de ketting niet meer te redden bleek, hoor... Zo vreemd is mijn redenatie helemaal niet.
Ik koop nooit voor meer dan 50 euro een nieuwe fiets, inderdaad. Daarvoor worden ze me toch iets te vaak gejat. Maar ik vind die olie wel een goed idee, wat voor soort olie moet ik dan hebben..? Heeft dat een bepaalde naam? Kruipolie of smeerolie..?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:09 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Een ketting vervangen of zelfs laten vervangen is niet duur hoor, tenzij je voor 50,- een nieuwe fiets krijgt.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:08 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
wel eens gehoord dat je onderdelen apart kunt kopen? Een fietsketting bijvoorbeeld
De fietsenmaker verklaarde die fiets total los... Volgens mij was dat alleen omdat de ketting niet goed meer was. Ben ik dan genaaid?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:08 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
wel eens gehoord dat je onderdelen apart kunt kopen? Een fietsketting bijvoorbeeld
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:11 schreef Evelien het volgende:
[..]
De fietsenmaker verklaarde die fiets total los... Volgens mij was dat alleen omdat de ketting niet goed meer was. Ben ik dan genaaid?
Gelukkig welquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:13 schreef iFries het volgende:
[..]Jup! En waarschijnlijk ook nog zonder te zoenen
Had ie een fietsje voor je klaarstaan? Dan misschien wel, anderzijds als je ketting dusdanig verroest/stroef is dat hij niet meer loopt dan zal de rest er omheen ook wel niet goed meer zijn.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:11 schreef Evelien het volgende:
[..]
De fietsenmaker verklaarde die fiets total los... Volgens mij was dat alleen omdat de ketting niet goed meer was. Ben ik dan genaaid?
Dan was het vast niet alleen de ketting.. voor 10/20 euro heb je wel een nieuwe kettingquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:15 schreef Evelien het volgende:
[..]
Gelukkig wel![]()
Maar da's balen... Het was nog een kennis van me ook
Ik heb handremmen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:20 schreef IBAZ het volgende:
Ik denk dat het eerder aan de naaf van je achterwiel ligt. Je ketting en tandwielen draaien perfect, maar het mechanisme in je naaf is naar de klote. Nieuw achterwiel dus. Heb je een terugtraprem of handremmen?
3, maar de eerste en tweede haperen al een tijdje, ik fiets eigenlijk permanent in de derdequote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:22 schreef IBAZ het volgende:
Duidelijk. Heb je meerdere versnellingen?
Dat is dan nog een aanwijzing dat je naaf naar de *** is.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:23 schreef Evelien het volgende:
[..]
3, maar de eerste en tweede haperen al een tijdje, ik fiets eigenlijk permanent in de derde![]()
Dus is totel loss niet zo vreemd toch?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:23 schreef Evelien het volgende:
[..]
3, maar de eerste en tweede haperen al een tijdje, ik fiets eigenlijk permanent in de derde![]()
Ik weet 't, het is een brikje...
Het is niet deze fiets die total loss is verklaard, dat was al een hele tijd terug met een andere fiets.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:26 schreef Chinless het volgende:
[..]
Dus is totel loss niet zo vreemd toch?
Ahh kijk of je geld geneog heb voor een vervangende fiets of dat het repareren nog mogelijk is.
Ik krijg het hendeltje niet eens wegbewogen van het cijfer 3... Kan hem een stukje naar rechts duwen, richting de 2, maar hij 'klikt' er niet in zeg maar, en ik voel veel tegendruk.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:32 schreef IBAZ het volgende:
Pruts eens even met het hendeltje van je versnellingen. Je hebt kans dat ie er toevallig weer inschiet.
Waar de Olie aan moet voldoen is dat ie niet te dun mag zijn, moet waterbestendig, corrosiewerend en vuilafstotend zijn. Je kunt hiervoor trouwens motor - of kettingzaagolie voor gebruiken.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:10 schreef Evelien het volgende:
[..]
Ik koop nooit voor meer dan 50 euro een nieuwe fiets, inderdaad. Daarvoor worden ze me toch iets te vaak gejat. Maar ik vind die olie wel een goed idee, wat voor soort olie moet ik dan hebben..? Heeft dat een bepaalde naam? Kruipolie of smeerolie..?
Gewoon kettingvet in een spuitbussie; lekker makkelijk..quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:37 schreef Brerius het volgende:
[..]
Waar de Olie aan moet voldoen is dat ie niet te dun mag zijn, moet waterbestendig, corrosiewerend en vuilafstotend zijn. Je kunt hiervoor trouwens motor - of kettingzaagolie voor gebruiken.
Haal je in elke doe-het-zelver. Niet bij de fietsenmaker gaan halen want die zijn daar relatief duur.
Als je minimaal om het half jaar de ketting smeert, dan zul je nooit las hebben met de fiets.
En daarna in een warme bak kettingvetquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:36 schreef Sounddragon het volgende:
eerst uitkoken in een bakkie diesel of petroleum he; vinden je buren tof
Ik voel me anders een enorme loserquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:47 schreef Gripper het volgende:
Dit is echt een meisje&techniek topic, wat lief![]()
Als je dat graag zou willenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:49 schreef Evelien het volgende:
[..]
Ik voel me anders een enorme loser
Ben erg blij met alle tips! Ik ben nog niet eens gigantisch afgezeken, dat verbaast me wel
Mij verbaast het niet. Lieve meisjes worden ook altijd lief behandeld.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:49 schreef Evelien het volgende:
[..]
Ik voel me anders een enorme loser
Ben erg blij met alle tips! Ik ben nog niet eens gigantisch afgezeken, dat verbaast me wel
Of er wordt juist tegenaan geschopt, omdat het lekker makkelijk isquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:53 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Mij verbaast het niet. Lieve meisjes worden ook altijd lief behandeld.
(in mijn wereld wel iig).
Kom maar in mijn wereld wonen. Die bevalt prima.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:54 schreef Evelien het volgende:
[..]
Of er wordt juist tegenaan geschopt, omdat het lekker makkelijk is
OMG meiden versieren op een forum, dat verdient een L nee L L. De L waar nog OSER achter moet hé, voordat je jezelf op het verkeerde been brengtquote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:24 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Kom maar in mijn wereld wonen. Die bevalt prima.
Dat zit allemaal in je eigen hoofd.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:12 schreef Brerius het volgende:
[..]
OMG meiden versieren op een forum, dat verdient een L nee L L. De L waar nog OSER achter moet hé, voordat je jezelf op het verkeerde been brengt
Nee, als je ketting totaal los zit dan moet je 'm weer vastmaken.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:11 schreef Evelien het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |