Maar dat is handel via de AEX dus? Volgens mij gaan die currencyfutures(forex) op CME namelijk véél harder, ik zie voor de EUR/USD al bijna 350.000 contracten voor alleen vandaag staan.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:19 schreef dvr het volgende:
[..]
Nou, als je naar het volume kijkt is er in heel veel optieseries nauwelijks handel, hooguit een paar contractjes. Van EUR/USD calls zou je toch verwachten dat er driftig in gespeculeerd wordt of dat bedrijven ze kopen om valutarisico's af te dekken, maar ik zie nauwelijks handel.
Moet wel zeggen dat ik vind dat die manier van becommentarieren wel wat overdone isquote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:40 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Zoals iemand het op zerohedge samenvat (maar die zijn 99% van de tijd vrij negatief)
That ludicrous number is not even worthy of comment.
Desperate men do desperate things. Judging by the failed rally this morning, not even the establishment believes it.
Expect the desperate measures to become even more insane as the writing on the wall starts to glow in neon flashing lights.
Behoorlijk inderdaad, en wat nog wel interessanter is.. de volumes! Zit behoorlijke verkoopdruk achter!quote:
Okay, laat dan maarquote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat had je in gedachten? Een update elke 15 minuten? Wat maakt zoiets speciaal wat jouw broker of een TV programma niet heeft qua informatie?
Nu gaan ze ons! (de euro landen) de schuld geven. Het moet niet gekker worden! Uiteraard werd er ook in het nieuwsbericht vermeld over het 'mooie' amerikaanse groei cijfer. Whehe.quote:US STOCKS-Wall St falls on euro worry, tech drop
NEW YORK, Jan 29 (Reuters) - U.S. stocks fell on Friday, erasing an earlier advance, as worries about fiscal turmoil in Europe and a drop in technology stocks offset positive reports on the U.S. economy.
Questions about the fiscal stability of Greece, Portugal and Spain weighed on investors' sentiment and caused them to avoid riskier assets, putting the S&P 500 on track for its worst monthly decline in 11 months.
Naja, ik heb de gedeelde interessequote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:15 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Okay, laat dan maar
Bedoelde gewoon, af en toe een popup zou nice zijn. Maar eigenlijk maakt 't voor mij toch niet uit...
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:16 schreef Mendeljev het volgende:
lol die forexfuts zijn $12.5 per pip waard ($.0001 per euro). CFD's zijn er niks bij
Nul kosten? Je hebt misschien geen externe commissie kosten, maar wel degelijke interne kosten. Je start namelijk met -10 pond. Bij de waarde van -20 worden ze verkocht.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:23 schreef tony_clifton- het volgende:
Gezien de nul kosten zou ik dat nog overwegen... vele kleintjes...
Hark die knaken maar binnen!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:32 schreef sitting_elfling het volgende:
En we gaan down down down down ... down down down down... Wat een feest!
Dit gedeelte is pas het eerste biertje, daarna moeten we nog flink voordrinken, dan keihard atten en daarna naborrelen, dus nog genoeg daling komende jarenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:32 schreef sitting_elfling het volgende:
En we gaan down down down down ... down down down down... Wat een feest!
Mja we gingen net wel weer even 10 punten naar boven, das wat minder maar in vergelijking met vanmiddag staan we iig op zeer ruime winstquote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:36 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dit gedeelte is pas het eerste biertje, daarna moeten we nog flink voordrinken, dan keihard atten en daarna naborrelen, dus nog genoeg daling komende jaren
Ik zit dubbel short op de FTSE. Vanaf 5175quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:33 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Hark die knaken maar binnen!Welke posities heb je?
Dan ben ik wel de bob!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:36 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dit gedeelte is pas het eerste biertje, daarna moeten we nog flink voordrinken, dan keihard atten en daarna naborrelen, dus nog genoeg daling komende jaren
Dankquote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je uitgangspunt is juist. Veel handelen leidt op termijn tot een lager rendement, gewoon omdat de transactiekosten te hoog oplopen.
Wat je over optie orders schrijft begrijp ik niet. Er is altijd handel, daar zorgen de brokers voor. Maar als jij jouw order te hoog inlegt, dan wordt hij niet gekocht. Dat heeft niets met de marktliquiditeit te maken maar met jouw vraagprijs!
Die 40% eigenaar zit hier te lurken en maakt zich zorgen dat er een verbod komt om alles ineens in de markt te zetten dus doet hij het nu maar gauw zolang het nog kanquote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Behoorlijk inderdaad, en wat nog wel interessanter is.. de volumes! Zit behoorlijke verkoopdruk achter!
Er worden inderdaad wel wat stuivertjes gewisseld bij Apple. Toch weer 4% naar beneden. Zijn er nog mensen hier die een positie in Apple hebben?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:25 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Die 40% eigenaar zit hier te lurken en maakt zich zorgen dat er een verbod komt om alles ineens in de markt te zetten dus doet hij het nu maar gauw zolang het nog kan
Wie heeft er wel vertrouwen in ?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:57 schreef Zero2Nine het volgende:
Geen vertrouwen in de iPad bij de belegger?
Schurkte er vandaag al dicht tegenaan idd.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:15 schreef Vandergeld het volgende:
Hoelang gaat het nog duren voordat we weer een 4 cijferige dow hebben
Ik denk dat 't vertrouwen minder is dan bij de iPhone idd. En voorts zie je dat bij Apple vaker dat er een selloff komt op 't officieel worden van de geruchten.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:57 schreef Zero2Nine het volgende:
Geen vertrouwen in de iPad bij de belegger?
Was je te snel aan het feestvieren geslagen?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Kutver ik heb mijn orders niet de deur uitgedaan. Ik dacht dat de markt sloot om 21.30 niet om 21.15
![]()
Nu heb ik een positie open staan zonder(!) verkoop order en als die zondag om 24.00 nederlandse tijd de verkeerde kant opent ben ik de lul
Ik ook niet, maar ik ken genoeg van die gekken hoorquote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wie heeft er wel vertrouwen in ?Ik hoef zo'n ding iig. niet. iTouch, iPad en al die andere meuk. Mij niet gezien!
De hype zat al in de koers verwerkt bedoel je?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:52 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik denk dat 't vertrouwen minder is dan bij de iPhone idd. En voorts zie je dat bij Apple vaker dat er een selloff komt op 't officieel worden van de geruchten.
Nah, was de tijd vergeten.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:59 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Was je te snel aan het feestvieren geslagen?
Toch is dat gek... als het nieuws de geruchten bevestigt, dan zou je toch verwachten dat de koers gelijk blijft aan waar die op basis van de geruchten op terecht is gekomen?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:14 schreef tony_clifton- het volgende:
Min of meer. Textbook sample of sell the news...
Ik wilde short gaan. Uiteindelijk toch maar niet gedaan. Toch te veel risico :p. Winstverwachting was niet hoog genoeg. Te weinig hefboom in de turbo's en transactie kosten per trade zijn al 1% van al mijn kapitaalquote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Er worden inderdaad wel wat stuivertjes gewisseld bij Apple. Toch weer 4% naar beneden. Zijn er nog mensen hier die een positie in Apple hebben?
Nee de hype heeft dan het hoogtepunt bereikt en voor wie goedkoper heeft gekocht (en daarmee de koers opgedreven) is dat het verkooppunt.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Toch is dat gek... als het nieuws de geruchten bevestigt, dan zou je toch verwachten dat de koers gelijk blijft aan waar die op basis van de geruchten op terecht is gekomen?
Even in het algemeen dus, niet specifiek voor Apple.
Apple is natuurlijk de perfecte speelbal voor grote institutionele beleggers. Een bedrijf met prachtcijfers en wat de markt elk jaar wat nieuws voorschotelt. Wie wil dat nu niet in de portfolio hebben!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:22 schreef Zure_Pruim het volgende:
[..]
Ik wilde short gaan. Uiteindelijk toch maar niet gedaan. Toch te veel risico :p. Winstverwachting was niet hoog genoeg. Te weinig hefboom in de turbo's en transactie kosten per trade zijn al 1% van al mijn kapitaal.
Als de prijzen blijven kelderen, blijken de al die institutionele beleggers niet goed genoeg geinformeerd te zijn als ze dachten. :p
Trouwens, Als ik fundamenteel zou beleggen, zou ik mij toch een stuk veiliger voelen als het grootste gedeelte van de aandelen in handen zou liggen van de topmensen/werknemers van Apple in plaats van institutionele beleggers.
Yupz. Dit dacht ik ook. Vooral nog even bij de monster kwartaalcijfers alles dumpen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:22 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Nee de hype heeft dan het hoogtepunt bereikt en voor wie goedkoper heeft gekocht (en daarmee de koers opgedreven) is dat het verkooppunt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |