abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4087124
Maak het nou niet erger dan het is aub... stop met het afschuiven op demonisering, of de 'linkse haatcampagne'... dat is misbruik maken van de situatie.

Fortuyn was een controversieel persoon. Hij heeft enorm veel stof op doen waaien. Hij deed uitspraken die bij veel mensen in verkeerde aarde vielen. Hij trapte mensen op de tenen! Daar heeft geen omroep of politicus schuld aan.

Het is absurd wat er gebeurd is. Ga niet op lijken dansen door je haat tegen allochtonen of mensen met wie je het niet eens bent 10x harder te ventileren.

RIP Pim Fortuyn

It is much easier to be critical than to be correct.
  maandag 6 mei 2002 @ 19:31:15 #2
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_4087138
Mooi gezegd.. helemaal mee eens.

jammergenoeg zal een redelijk deel van de bevolking er nietzo over denken

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_4087155
geen stemmingmakerij svp

[Dit bericht is gewijzigd door buzzer op 06-05-2002 19:36]

Lambo of Rekt
  maandag 6 mei 2002 @ 19:32:09 #4
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_4087156
Kan deze sticky gemaakt worden?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 mei 2002 @ 19:32:20 #5
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_4087165
quote:
Op maandag 06 mei 2002 19:30 schreef Meneer_Aart het volgende:
Maak het nou niet erger dan het is aub... stop met het afschuiven op demonisering, of de 'linkse haatcampagne'... dat is misbruik maken van de situatie.

Fortuyn was een controversieel persoon. Hij heeft enorm veel stof op doen waaien. Hij deed uitspraken die bij veel mensen in verkeerde aarde vielen. Hij trapte mensen op de tenen! Daar heeft geen omroep of politicus schuld aan.

Het is absurd wat er gebeurd is. Ga niet op lijken dansen door je haat tegen allochtonen of mensen met wie je het niet eens bent 10x harder te ventileren.

RIP Pim Fortuyn

Prachtig gezegd.
Nou woon ik in (regio) Rotterdam, en ik heb al diverse mensen gesproken.
Ik kan je garanderen dat wanneer blijkt dat Pim Fortuyn door een allochtoon is neergeschoten, hij per direkt martelaar is en er rassenrellen uitbreken in Rotterdam.
  maandag 6 mei 2002 @ 19:32:22 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_4087167
Zet die post s.v.p. ook maar even hier dan neer:
Fortuyn neergeschoten: en nu?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 maandag 6 mei 2002 @ 19:32:24 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_4087168
quote:
Gelijk heb je.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 6 mei 2002 @ 19:32:37 #8
18170 WinXP_sux
Extreem rechtse racist
pi_4087171
het is een feit dat pvda en groenlinks hem constant hebben bestempeld als een extreemrechts persoon en hebben gesuggereerd dat hij mensen haatte om hun huidskleur en cultuur

door die nare sfeer is dit mede veroorzaakt

How do you want to crash today?
  Admin maandag 6 mei 2002 @ 19:34:02 #9
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_4087191
Medemodjes: Deze openlaten!!!!!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 6 mei 2002 @ 19:35:05 #10
9613 Seborik
I, Voyager
pi_4087207
Mooi gezegd Meneer Aart.
  maandag 6 mei 2002 @ 19:35:14 #11
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_4087208
quote:

RIP Pim Fortuyn

Volledig eens !
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 6 mei 2002 @ 19:38:53 #12
19544 Ionpulse
--------*
pi_4087268
edit-doe even normaal, wil je!-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 06-05-2002 19:40]

-ionpulse
  maandag 6 mei 2002 @ 19:39:39 #13
6536 dwerg
chagrijn
pi_4087273
Meneer_Aart, dankuwel. Mooi.
I intend to live forever, or die trying.
pi_4087281
quote:
Op maandag 06 mei 2002 19:38 schreef Ionpulse het volgende:
Ionpulse is geband
Dit bedoel ik dus.

Triest.

[Dit bericht is gewijzigd door buzzer op 06-05-2002 19:45]

pi_4087295
Goed geproken mijnheer Aart. Verder zou ik willen zeggen mensen ga wel stemmen want als je niet stemt is je stem weg. Je kunt juist in de nagedachtenis van Pim het beste wel stemmen.

Verder zou ik de moderators van de frontpage willen vragen die reakties van de mensen daar nog s goed door te lezen ik zie wat figuren met teksten als 'net goed' etc met +1 normaal! Dit kan echt niet.

[url=http://www.slackware.com/]get slack[/url]
  maandag 6 mei 2002 @ 19:41:59 #16
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_4087304
Erg goed gesproken.

Het is erg, erg triest... sterkte voor de nabestaanden.

There's a #filosofie spirit in everyone.
pi_4087305
Met alle respect voor de (waarschijnlijk) overleden Pim:

Geloof me ik vind het erg dat het gebeurd is, MAAR ik vind de media aandacht weer lekker overdreven. Heel Nederland gaat weer lekker overdreven reageren. De komende week heeft Nederland het weer over niets anders en daarna is men het weer vergeten.

Ben ik nu aan het spotten met de situatie? Nee!! Het is gewoon zo, ik zie dat elke keer weer gebeuren.

Als er iemand in Amsterdam wordt neergeschoten dan krijgt die 3 regels in de krant een eventuele vermelding bij Hart van Nederland and that's it! En nu omdat het blijkbaar iemand belangtijk is, dan gebeurd er weer dit.

Dat is net zoiets als dit: Er is een bus ongeluk geweest in Zuid-Frankrijk, waaronder 3 kinderen. Waarom zijn die kinderen belangrijker dan die andere mensen in die bus??????

Zoals ik al zei: met alle respect....

"My mother never saw the irony in calling me a son-of-a-bitch."
  maandag 6 mei 2002 @ 19:42:31 #18
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_4087309
quote:
Op maandag 06 mei 2002 19:40 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus.

Triest.

Mee eens. Kok is een man die NOOIT in zijn hoofd zou halen om dit moedwillig uit te lokken. dus svp die echt stomme opmerkingen bij jou houden ..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  maandag 6 mei 2002 @ 19:42:56 #19
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_4087312
quote:
Wel of geen mediaschuld, je kan niet ontkennen dat hij door/mbv de media continue als extreem is bestempeld, net als door de overige partijen. Als iets maar vaak genoeg herhaald word, gaan mensen het vanzelf geloven, en dan is er maar 1 debiel nodig.

Daarnaast, dit is Nederland, het is hier al tijden zo dat wanneer je je kop boven het maaiveld uitsteekt, deze word afgehakt...

edit:moeite met quoteje

[Dit bericht is gewijzigd door stinkie op 06-05-2002 19:45]

Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 6 mei 2002 @ 19:43:21 #20
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_4087315
Ik hoop inderdaad van ganser harte dat men hier op Fok! en daarbuiten het fatsoen heeft om aan deze walgelijke en schokkende gebeurtenis geen opportunistische en wansmakelijke partijpolitieke circusacts vast te knopen.

Dat zou waarlijk beneden alle peil zijn.

Mooi gesproken, Aart, en ik sluit me van harte bij je aan.

Vandaag is een zwarte dag voor de Nederlandse open democratie en maatschappij...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 6 mei 2002 @ 19:43:59 #21
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_4087320

RIP

maandag 6 mei 2002 @ 19:44:01 #22
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_4087322
Natuurlijk was Pim Fortuyn controversieel, en trapte hij op veel tenen, maar je moet toegeven dat links-nederland heeft bijgedragen aan het imago van een rechts-extremist wat hij kreeg opgespeld, en dus feitelijk mede-verantwoordelijk voor het creeeren van een sfeer waarin dit kon gebeuren...
pi_4087329
De dader zou een blanke man zijn die is gepakt door de chauffeur van fortuyn. Kan iemand dat bevestigen?
  maandag 6 mei 2002 @ 19:45:41 #24
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_4087361
quote:
Op maandag 06 mei 2002 19:42 schreef lunatix13 het volgende:

Geloof me ik vind het erg dat het gebeurd is, MAAR ik vind de media aandacht weer lekker overdreven. Heel Nederland gaat weer lekker overdreven reageren. De komende week heeft Nederland het weer over niets anders en daarna is men het weer vergeten.

Ben ik nu aan het spotten met de situatie? Nee!! Het is gewoon zo, ik zie dat elke keer weer gebeuren.

Als er iemand in Amsterdam wordt neergeschoten dan krijgt die 3 regels in de krant een eventuele vermelding bij Hart van Nederland and that's it! En nu omdat het blijkbaar iemand belangtijk is, dan gebeurd er weer dit.

Dat is net zoiets als dit: Er is een bus ongeluk geweest in Zuid-Frankrijk, waaronder 3 kinderen. Waarom zijn die kinderen belangrijker dan die andere mensen in die bus??????

Omdat dit niet alleen het overlijden van een persoon is maar ook een gigantische klap voor de nederlandse democratie..
  maandag 6 mei 2002 @ 19:46:56 #25
136 V.
pi_4087385
quote:
Op maandag 06 mei 2002 19:44 schreef Spina1 het volgende:
Natuurlijk was Pim Fortuyn controversieel, en trapte hij op veel tenen, maar je moet toegeven dat links-nederland heeft bijgedragen aan het imago van een rechts-extremist wat hij kreeg opgespeld, en dus feitelijk mede-verantwoordelijk voor het creeeren van een sfeer waarin dit kon gebeuren...
Blatante kolder.
Hou daar alsjeblieft mee op.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_4087387
quote:
Op maandag 06 mei 2002 19:40 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus.

Triest.

Is dat triest
Ik ben het er gedeeltelijk wel mee eens, en kan het me ook indenken waarom anderen zo denken..

De mening die onder een groot deel van de bevolking leeft zal echt niet verminderen door het vermoorden van een man die het lef had ze te openbaren.. Ik denk juist dat het alleen maar erger word. Als bekend zou worden dat de dader van allochtone afkomst is dan is de ramp niet te overzien.

pi_4087403
De linkse partijen hebben dit echt niet gewild...
Oke ze waren niet bepaald positief over hem maar dat was over hem als politicus, over zijn ideeën, niet over hem zelf!
Are you pondering what I'm pondering?
  maandag 6 mei 2002 @ 19:51:01 #28
572 Sniper
Gull Catcher
pi_4087467
Ja aardige oproep, maar het respect en de tolerantie moeten blijkbaar van 1 kant komen. Dat houdt een keer op natuurlijk.
  maandag 6 mei 2002 @ 19:51:06 #29
3904 Koos Voos
teringhond
pi_4087469
geen uitlokkerij svp

[Dit bericht is gewijzigd door buzzer op 06-05-2002 19:57]

pi_4087471
quote:
Op maandag 06 mei 2002 19:45 schreef Spina1 het volgende:

[..]

Omdat dit niet alleen het overlijden van een persoon is maar ook een gigantische klap voor de nederlandse democratie..

Haha laat me niet lachen....

Van een kennis is een dochtertje (1 jr. 8 mnd) overleden aan hersenvliesontsteking. Ik vind dat eigenlijk veel erger dan de moord op Fortuyn.......

Bovenstaande is een mening, hetgeen ik weg heb gehaald grievend

[Dit bericht is gewijzigd door buzzer op 06-05-2002 19:59]

pi_4087478
Pim was GEEN racist.

En alle modjes zijn het wel weer met elkaar eens..

En alle meningen van de users worden er weer tussenuit gefilteerd.

Stel nou, dat het WEL een radicaal linkse allochtoon was?! Wat dan?! Wat zijn daar de gevolgen van?! Als ze het uberhaupt al zouden melden op het nieuws.

pi_4087480
quote:

RIP Pim Fortuyn

Helemaal mee eens
quote:
Op maandag 06 mei 2002 19:32 schreef WinXP_sux het volgende:
het is een feit dat pvda en groenlinks hem constant hebben bestempeld als een extreemrechts persoon en hebben gesuggereerd dat hij mensen haatte om hun huidskleur en cultuur

door die nare sfeer is dit mede veroorzaakt

Jij en PF is ook schuldig aan alle racistische misdaden natuurlijk.
  FOK!fossiel maandag 6 mei 2002 @ 19:51:41 #33
8443 cptmarco
it's captain...
  maandag 6 mei 2002 @ 19:51:50 #34
2889 Zander
He's gone
pi_4087486
Veroordeel de dader(s), niet hele groeperingen. Geen enkel weldenkend mens heeft dit gewild...
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 6 mei 2002 @ 19:51:53 #35
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_4087488
quote:
Op maandag 06 mei 2002 19:46 schreef Verbal het volgende:

[..]

Blatante kolder.
Hou daar alsjeblieft mee op.

V.

Ik zeg niet dat de linkse partijen hem vermoord hebben, ik zeg niet dat ze dit gewild zouden hebben (dat lijkt me niet..), alleen dat zij er indirect medeverantwoordelijk voor zijn. En ik weet dat jij dat niet vindt, dat mag je ook vinden maar zeg niet tegen mij dat ik m'n kop moet hebben want ik heb net zoveel recht om hier mijn mening te uiten dan jij...

S.

maandag 6 mei 2002 @ 19:52:26 #36
545 dop
:copyright: dop
pi_4087498
mee eens meneer aart

kort gezegt in de dood is geen haat geen links of rechts geen politiek

[Dit bericht is gewijzigd door dop op 06-05-2002 19:53]

Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_4087510
quote:
Op maandag 06 mei 2002 19:51 schreef lunatix13 het volgende:

[..]

Niet omdat het persoonlijk is, maar omdat die meid er niets aan kon doen. Pim heeft het zichzelf op de hals gehaald.

Wel eens gehoord van vrijheid van menings uitting?

WAT een onzin lul je, zeg?

Dat hij dood is, is erg. Maar de gevolgen voor NL zijn nog VEEL erger.

Ik gok, een ruk naar rechts, in de Nederlandse politiek.

pi_4087514
Ik sluit me aan bij Meneer_Aart
pi_4087519
Goed gedaan Meneer_Aart.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  maandag 6 mei 2002 @ 19:53:43 #40
215 misterDre
Paint it black!
pi_4087528
Mooi gezegd Meneer Aart
  maandag 6 mei 2002 @ 19:53:51 #41
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_4087532
quote:

[..]

Van een kennis is een dochtertje (1 jr. 8 mnd) overleden aan hersenvliesontsteking. Ik vind dat eigenlijk veel erger dan de moord op Fortuyn.......

Niet omdat het persoonlijk is, maar omdat die meid er niets aan kon doen. Pim heeft het zichzelf op de hals gehaald.

Kijk nou wat je zegt ventje.. dus volgens jou is het niet meer dan normaal dat omdat iemand zijn mening uitdraagt VERMOORD wordt?
  maandag 6 mei 2002 @ 19:54:06 #42
20551 zodiaque
Epibreëer.
pi_4087540
quote:
Op maandag 06 mei 2002 19:43 schreef Verbal het volgende:
Ik hoop inderdaad van ganser harte dat men hier op Fok! en daarbuiten het fatsoen heeft om aan deze walgelijke en schokkende gebeurtenis geen opportunistische en wansmakelijke partijpolitieke circusacts vast te knopen.

Dat zou waarlijk beneden alle peil zijn.

Mooi gesproken, Aart, en ik sluit me van harte bij je aan.

Vandaag is een zwarte dag voor de Nederlandse open democratie en maatschappij...

Ik sluit me hierbij aan.
I wasn't supposed to BE here today!
  maandag 6 mei 2002 @ 19:54:18 #43
136 V.
pi_4087545
quote:
Op maandag 06 mei 2002 19:51 schreef Spina1 het volgende:
En ik weet dat jij dat niet vindt, dat mag je ook vinden maar zeg niet tegen mij dat ik m'n kop moet hebben want ik heb net zoveel recht om hier mijn mening te uiten dan jij...

S.

Hoor je mij zeggen dat je die mening niet mag hebben? Zeg ik dat je je kop moet houden?

Puhlease.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_4087564
quote:

[..]

Niet op jou als persoon

Door zijn apparte manier van omgaan met politiek misschien wel maar NOOIT heeft hij er om gevraagd of ze hem dan maar even om willen leggen.

Hij verwoorde wat veel Nederlandsers dachten, Rechts of Links boeit me ff geen reet het feit dat DE MAN die de politiek in Nederland een compleet nieuw leven in heeft geblazen heet het zijne er mee verloren

Een schuldige gaan aanwijzen en daar dus je politieke voorkeur door laten versterken op DIT moment is gewoon totaal waanzin, ze zouden je wat mij betreft daar je stemrecht voor mogen ontnemen.

Ik heb hier eigenlijk geen woorden voor.

maandag 6 mei 2002 @ 19:55:40 #45
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4087569
als ze verstandig zijn vermelden ze de afkomst van de dader niet.. want dan kan hte echt los gaan!!!

En verder is het in en intriest dat er hier in Nederland zoiets gruwelijks kan gebeuren. Het is een aanval op onze democratie en op alles waar ik in geloof (als democraat)

en ik durf ook nog niet na te denken aan de gevolgen. PIM doei!

pi_4087580
quote:

[..]

Dus als iemand een aparte mening heeft is het ineens ok? Een mening hebben is niet iets illegaals ofzo.
pi_4087605
quote:
Op maandag 06 mei 2002 19:42 schreef lunatix13 het volgende:

Ik blijf komende maand maar in bed
Net als met WTC.

Tis allemaal heel jammer, maar der wordt alleen maar misbruik van gemaakt door anderen die nu denken van: Jah,dat is allemaal waar, klote-buitenlanders.

Mjah, tis sad, maar de reacties zijn in 99% van de gevallen overdreven.

maandag 6 mei 2002 @ 19:57:21 #48
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_4087607
quote:
Op maandag 06 mei 2002 19:54 schreef Verbal het volgende:

[..]

Hoor je mij zeggen dat je die mening niet mag hebben? Zeg ik dat je je kop moet houden?

Puhlease.

V.

'Blatante kolder.
Hou daar alsjeblieft mee op.'

iets andere verwoording maar de intentie is hetzelfde..
naja, whatever... denk maar wat je wilt, dat is je recht in onze mooie democratie, alleen zo jammer dat het niet is weggelegd voor mensen met een afwijkende mening...

maandag 6 mei 2002 @ 19:58:06 #49
19297 stinkie
pi_4087618
quote:
Wat een onzin. Als dit zo zou zijn zou onze volledige vrijheid van meningsuiting wel weggedaan kunnen worden.

Aan de andere kant, hebben we dit nog wel. Zou er nog wel een politicus met een andere mening op durven staan?

pi_4087626
quote:
Op maandag 06 mei 2002 19:52 schreef MoJo het volgende:

Ik gok, een ruk naar rechts, in de Nederlandse politiek.

Ik denk eerder een gigantische ruk naar rechts in geheel West-Europa.
  maandag 6 mei 2002 @ 19:59:29 #51
136 V.
pi_4087639
quote:
Op maandag 06 mei 2002 19:57 schreef Spina1 het volgende:
... denk maar wat je wilt, dat is je recht in onze mooie democratie, alleen zo jammer dat het niet is weggelegd voor mensen met een afwijkende mening...
Kun je nog iets dramatischer doen?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_4087640
quote:
Op maandag 06 mei 2002 19:58 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Als er nu een echt extreem-rechts figuur in Nederland opstaat... ik moet er niet aan denken.
  maandag 6 mei 2002 @ 20:00:41 #53
11766 eymey
koning één-oog
pi_4087658
quote:

<verhaal geknipt>

Mooi gezegd, Meneer Aart!

Laat jouw posting een les zijn voor iedereen die stemming gaat lopen maken, zowel op de frontpage als in de rest van dit forum.

Meer heb ik niet toe te voegen, ik denk er precies zo over.

You may be right, I may be crazy. But it just might be a lunatic you're looking for... -- Billy Joel
pi_4087676
Ik moet zeggen dat ik het hier niet helemaal mee eens ben. De laatste tijd was er gewoon stemmingmakerij tegen pim fortuyn. Ook hier op fok. Zowel in de newsposts als in de fora.

Veel mensen waren gewoon bang voor zijn ideeen, maar dit kwam grotendeels doordat deze verkeerd uitgelegd werden.

Nee ik ben geen fortuyn aanhanger, maar ik lees al langer zijn columns en zie hem al langer op TV. Wat dit topic oproept is alweer struisvogel politiek.

De media heeft ontzettend veel macht en er lopen gewoon mensen rond in deze maatschappij die makkelijk beinvloed worden door de media. En de schutter kan er 1 van zijn.

Dus niet alleen maar beginnen over onschuld, het heeft er wel degelijk mee te maken en de media moet maar eens meer verantwoordelijkheid nemen.

Ik ook van jou
  maandag 6 mei 2002 @ 20:01:56 #55
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_4087683
quote:
-een goed verhaal-

Mee eens. Totally.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_4087692
Er komt wellicht een stil protest op de dam.

Wij hoorden zojuist dat er vanavond op de Dam in Amsterdam een stil protest wordt georganiseerd tegen deze voor Nederland ongekende daad. Wij hebben hiervan helaas nog geen definitieve bevestiging ontvangen.

bron: http://www.pim-fortuyn.nl/

Mijn excuses als dit al is geplaatst

pi_4087693
quote:
Op maandag 06 mei 2002 19:58 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Is afhankelijk van de media, niet dat die moet worden afgeschaft, maar toch
  maandag 6 mei 2002 @ 20:02:51 #58
7485 Lodi
Valt vrij :-)
pi_4087707
quote:

[..]

Ik zeg niet dat de linkse partijen hem vermoord hebben, ik zeg niet dat ze dit gewild zouden hebben (dat lijkt me niet..), alleen dat zij er indirect medeverantwoordelijk voor zijn. En ik weet dat jij dat niet vindt, dat mag je ook vinden maar zeg niet tegen mij dat ik m'n kop moet hebben want ik heb net zoveel recht om hier mijn mening te uiten dan jij...

S.

Ik volg de gedachtengang niet zo.
De linkse partijen waren het niet met hem eens. Kan gebeuren. Zijn ze daardoor medeverantwoordelijk?

Hier zit een individu of een groep achter. Zij zijn verantwoordelijk.

Het is makkelijk om het niet te doen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 mei 2002 @ 20:03:12 #59
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_4087716
quote:
Op maandag 06 mei 2002 19:59 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.

Nee, de radicale moordenaar/schutter van Pim Fortuyn heeft het gras voor mijn voeten weggemaaid.
pi_4087717
quote:
Op maandag 06 mei 2002 19:59 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Als er nu een echt extreem-rechts figuur in Nederland opstaat... ik moet er niet aan denken.

Die hebben we genoeg gehad. Gelukkig zijn Nederlanders zo gestoord nog niet dat ze op zo'n partij gaan stemmen.
  maandag 6 mei 2002 @ 20:04:22 #61
14349 blijhoofd_bennie
Wasser ist gut stuff
pi_4087734
quote:

[..]

S.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Niet dat ik keet wil schoppen ofzo, maar iedereen MAG zijn eigen mening hebben.
Over de post van Aart ben ik het voor een deel mee eens.
Maar doordat ie mensen op zijn tenen trapt is geen enkele reden om er op eender welke manier te over denken.

Misschien was ie soms overdreven (of niet). En misschien waren sommige ideen van hem niet goed (of wel). Maar hij had het lef om zijn mening te geven (of deze nou waar was of niet). Maar dan mag je dit nog niet doen.
Het kennedy voorbeeld ff hij was dan geen rechtse, maar hij werd ook vermoord om zijn ideeen. En omdat ie links was heeft hoorde je ook niemand zeggen van hij heeft mensen op zijn tenen getrapt. En omdat Pim Fortyn dan rechts was, maakt dat zo gezien niet minder erg (niet dat ik mensen hier verwijt hoor dat ze dat doen, maar is mijn mening).

En wat ik persoonlijk wel vindt is dat hij door de media slecht werd gemaakt (zoals gezegd hij had overal een andere mening over). Maar je hoorde nauwelijks mensen op tv die het met hem eens waren. En als ze dat waren werd ze dat niet in dank afgenomen (maar ja is weer mijn mening).

Maar ja ik zoals gezegd heb geen zin om keet te schoppen maar dat is mijn mening.

Wasser fur alle
  FOK!Babe maandag 6 mei 2002 @ 20:06:55 #62
11324 shmoopy
pi_4087779
Twee dagen geleden herdachten we nog de mensen die hun leven hebben gegeven voor het recht op vrijheid van meningsuiting,
vandaag wordt iemand vermoord die van dat recht gebruik heeft gemaakt.
Dit gaat zoveel verder dan de dood van 1 mens...
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_4087805
quote:
Op maandag 06 mei 2002 20:06 schreef shmoopy het volgende:
Twee dagen geleden herdachten we nog de mensen die hun leven hebben gegeven voor het recht op vrijheid van meningsuiting,
Heeel mooi gezegd.
Ik ook van jou
  maandag 6 mei 2002 @ 20:10:21 #64
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4087832
quote:
Dit zouden mijn woorden kunnen zijn
pi_4087835
quote:
ik vind het echt sneu....

Heel ontzettend jammer, ik zal hem ECHT missen...

Ik kan me het ook nauwelijks voorstellen, dat ie niet meer op TV is enzo

pi_4087855
quote:
Mooi gezegd. Maar je hoeft niet iemand neer te schieten omdat iets bij jou in het verkeerde keelgat valt. Dat is geen cultuur die hier thuishoort. Of ergens anders, for that matter. 'Links demonisering van PF' vind ik bijna een soort fascistische propagamdaterm, die in geen velden of wegen te maken heeft met deze vreselijke gebeurtenis.

Ik ben eigenlijk bang dat Pim na zn dood nog veel gevaarlijker gaat worden.

Jusqu'ici tout va bien...
  maandag 6 mei 2002 @ 20:14:20 #67
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_4087905
Ik ben geschokt en hoop dat iedereen zijn hoofd koel kan houden.
pi_4087928
quote:
Op maandag 06 mei 2002 20:12 schreef Manono het volgende:

[..]

Ik mag het hopen!
  maandag 6 mei 2002 @ 20:17:05 #69
3719 risk one
Hypothecaire zekerheid.
pi_4087958
quote:
Op maandag 06 mei 2002 20:12 schreef Manono het volgende:
Daar ben ik ook heel erg bang voor.
  maandag 6 mei 2002 @ 20:17:24 #70
2920 MacBright®
virtual travels
pi_4087969
quote:
Mooi gesproken.

Zo gaat dit ook veel verder dan links of rechts.
Mag ik de rechtsen hier er even op wijzen dat ook Bolkenstein van de week niet bepaald lovend over Pim was?
Dat dit nu eenmaal bij verkiezingen hoort?

virtual anything is possible
pi_4087986
quote:
Op maandag 06 mei 2002 20:17 schreef risk one het volgende:

[..]

Daar ben ik ook heel erg bang voor.

Martelaar...
  maandag 6 mei 2002 @ 20:18:22 #72
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_4087995
quote:
Op maandag 06 mei 2002 20:15 schreef SolidArt het volgende:

[..]

Ik mag het hopen!

Rest in Peace.

A visionary slaughtered by a brainwashed follower.

Ik woon in Rotterdam Centrum, en ik denk dat ik woensdagavond maar niet de straat op ga. De combinatie van deze situatie samen met een UEFA cup-finale, ik weet het niet hoor.

[Dit bericht is gewijzigd door Devnull op 06-05-2002 20:19]

Sex met jezelf is in ieder geval sex met iemand die van je houdt.
  maandag 6 mei 2002 @ 20:18:27 #73
15638 DaRealMac
ondertitels zijn suf
pi_4087998
Goed gesproken Meneer Aart.

Ik hoop dat men het hoofd enigszins koel kan houden. Ik kom net bij het huis van Fortuyn vandaan, en daar stonden een flink aantal gefrustreerde mensen, die het al hadden over het centrum intrekken (...en hun woede koelen op wie of wat dan ook)

I cannot help but notice that there is no problem between us that cannot be solved by your departure
pi_4088061
quote:
Op maandag 06 mei 2002 20:18 schreef Devnull het volgende:

[..]

Rest in Peace.

A visionary slaughtered by a brainwashed follower.

Ik woon in Rotterdam Centrum, en ik denk dat ik woensdagavond maar niet de straat op ga. De combinatie van deze situatie samen met een UEFA cup-finale, ik weet het niet hoor.

Ik denk dat er nogal heel wat staat te gebeuren in ons landje...
pi_4088066
Kok heeft het geweldig verwoord....
pi_4088090
Mooi gezegd...
quote:
Op maandag 06 mei 2002 20:17 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Martelaar...

Dit was een van de dingen die (op de een of andere manier) als eerst in mijn hoofd opkwamen, toen (toen nog niet officieel bevestigd) hij dood was.
Alle gekheid op een stokje, want daar hoort gekheid thuis, nietwaar. Het zou toch gek zijn als we het in een doosje zouden stoppen, danwel theelepelsgewijs op zouden hangen aan een rekje... - G. de Vader
pi_4088155
Kok was goed.
  maandag 6 mei 2002 @ 20:29:07 #78
17701 Bellafonte
Zoekende naar mooie vrouwkes!
pi_4088216
quote:
Op maandag 06 mei 2002 20:22 schreef Verfokker het volgende:
Mooi gezegd...
[..]

Dit was een van de dingen die (op de een of andere manier) als eerst in mijn hoofd opkwamen, toen (toen nog niet officieel bevestigd) hij dood was.

Zelf moest ik aan Rabin denken...
Is eigenlijk ook voor zijn principes en mening gestorven.

Wie het ook heeft gedaan; je weet niet wat je teweeg hebt gebracht...
The box said: "Use Windows 95 or better".....so I used Linux!!!
pi_4088279
Ik snap dat je boos bent, maar op deze demagogie zitten we nu niet te wachten.:(

[Dit bericht is gewijzigd door buzzer op 06-05-2002 21:44]

maandag 6 mei 2002 @ 20:33:43 #80
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4088317
quote:
Op maandag 06 mei 2002 20:25 schreef Rechts het volgende:
Ik denk niet dat de echte Nderlander zich daar nu nog wat van aan trekt cq wil aan trekken. Ik zeker niet en hoop...
Zonder dat ik je nu wil aanvallen ben ik toch zeer benieuwd naar die ...

Wat voor gevoelens heb je nu dan?

Is zo'n verschrikkelijke daad dan een aanzet tot nog meer haat en wraak? (geweld?)

pi_4088345
quote:
Op maandag 06 mei 2002 20:32 schreef TimMer1981 het volgende:
Links geouwehoer. Als de situatie na alle linkse moddersmijterij uit de klauwen loopt geeft men niet thuis. MAAR ZO WERKT HET DUS NIET!!! Links zal boeten, en niet zo'n klein beetje ook.
*sigh*
pi_4088388
quote:
Op maandag 06 mei 2002 20:33 schreef Quenda het volgende:

[..]

Zonder dat ik je nu wil aanvallen ben ik toch zeer benieuwd naar die ...

Wat voor gevoelens heb je nu dan?

Is zo'n verschrikkelijke daad dan een aanzet tot nog meer haat en wraak? (geweld?)

Vuur bestrijdt je met vuur dus!
pi_4088582
quote:
Links geouwehoer. Als de situatie na alle linkse moddersmijterij uit de klauwen loopt geeft men niet thuis. MAAR ZO WERKT HET DUS NIET!!! Links zal boeten, en niet zo'n klein beetje ook.
Verder alle goed?

Jou kunnen ze beter ook maar opsluiten, je hebt jezelf niet echt in de hand.

pi_4088601
quote:
Op maandag 06 mei 2002 20:26 schreef Meneer_Aart het volgende:
Kok was goed.
Zeker, hij liet zijn eigen emoties doorkomen, durf!
  maandag 6 mei 2002 @ 20:48:32 #85
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_4088603
quote:
emoties oke, maar wel even wat normaler
Kheb nog wel een serestaatje voor je

[Dit bericht is gewijzigd door buzzer op 06-05-2002 21:47]

maandag 6 mei 2002 @ 20:51:21 #86
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_4088639
Oh en Meneer Aart.. heel goed gesproken..

Ik heb je tekst ook even op crap neergezet als je het niet erg vindt, aangezien het gelazer daar ook al begon

maandag 6 mei 2002 @ 20:54:19 #87
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4088673
quote:
Op maandag 06 mei 2002 20:37 schreef SolidArt het volgende:

[..]

Vuur bestrijdt je met vuur dus!

Wat is je doel dan? En het uiteindelijke nut?
Ik begrijp dat niet..
pi_4088694
quote:
Op maandag 06 mei 2002 20:54 schreef Quenda het volgende:

[..]

Wat is je doel dan? En het uiteindelijke nut?
Ik begrijp dat niet..

Er moet gewoon wat gebeuren...

Wat dat zou moeten zijn, ik heb geen idee....

pi_4088741
quote:
Wie het ook heeft gedaan; je weet niet wat je teweeg hebt gebracht...
Inderdaad.
quote:
Links geouwehoer. Als de situatie na alle linkse moddersmijterij uit de klauwen loopt geeft men niet thuis. MAAR ZO WERKT HET DUS NIET!!! Links zal boeten, en niet zo'n klein beetje ook. Ik wacht voor de rest eerst af tot er verdere mededelingen over de dader gedaan worden, maar ik heb zo mijn vermoedens...
Godverdomme. Dwaas!
pi_4088761
quote:
Ik denk dat die 'haatcampagne' best van invloed kan zijn geweest. Zie het maar als de bekende druppel.
quote:
Pim trapte sommige mensen zeker op de tenen. Maar ja, in een democratie trapt in feite iedereen op elkaars tenen. Da's nog geen reden om te impliceren dat Pim het over zichzelf heeft afgeroepen. (Da's voor mij hetzelfde als beweren dat dames met sexy kleding erom vragen om aangerand te worden...) Kijk eens naar de opinie-peilingen; vragen al zijn aanhangers dan ook om een kogel?
quote:

RIP Pim Fortuyn

In deze ben ik het helemaal met je eens. Generaliseren is wel het domste wat je in dit soort zaken kunt doen.
  FOK!Babe maandag 6 mei 2002 @ 21:01:57 #91
11324 shmoopy
pi_4088795
quote:
Links geouwehoer. Als de situatie na alle linkse moddersmijterij uit de klauwen loopt geeft men niet thuis. MAAR ZO WERKT HET DUS NIET!!! Links zal boeten, en niet zo'n klein beetje ook. Ik wacht voor de rest eerst af tot er verdere mededelingen over de dader gedaan worden, maar ik heb zo mijn vermoedens...
En ook jij hebt het begrip 'vrijheid van meningsuiting' helemaal niet begrepen.
Zolang er nog met woorden gevochten wordt is er wat mij betreft niet veel aan de hand,
pas wanneer je geweld gebruikt (dat waar jij nu in al je kortzichtigheid mee dreigt) is het einde zoek kunnen we de democratie wel opdoeken.
  maandag 6 mei 2002 @ 21:10:21 #92
2920 MacBright®
virtual travels
pi_4088961
quote:
Eén doorgeslagen gek die meent onze demokratie te moeten redden door iemand dood te schieten.
Hordes mensen die opeens om wraak roepen op hele bevolkingsgroepen...
Ik weet niet hoor.
Was dat niet het recept voor halve en hele burgeroorlogen?
Demokratie is ook je hoofd koel houden en niet hele groepen afrekenen op een stomme daad van een enkeling.
virtual anything is possible
pi_4088977
quote:
Op maandag 06 mei 2002 21:01 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Zolang er nog met woorden gevochten wordt is er wat mij betreft niet veel aan de hand,
pas wanneer je geweld gebruikt (dat waar jij nu in al je kortzichtigheid mee dreigt) is het einde zoek kunnen we de democratie wel opdoeken.

Ik dreig niet met geweld, ik zeg alleen dat de politiek hier eens wakker moet worden, precies wat Pim zei. Wat ik bedoel met dat vieze linkse achterbakse gedrag is dit:
quote:
Door MrBizarro - maandag 6 mei 2002 @ 18:32 (Unmodded)
LaFayette:
Pim moet z'n grote arrogante muil houden.
Niks wordt verdraaid, hij wil alles terugdraaien.
Artikel 1 van de grondwet afschaffen.
Die vent had nooit geboren mogen worden.
Hij verdraait zelf alles.
Gisteren riep die dat, vandaag roept die dit en god weet wie wat die morgen weer voor onzin zal uitkramen.
Moeten we hem nog serieus nemen ?
Opsluiten moet je zo'n gek.
Is een gevaar voor elk weldenkend mens.
quote:
Door MrBizarro - maandag 6 mei 2002 @ 18:40 (Unmodded)
Vreselijk!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eerst wisten PvdA en alle andere linkse partijen en politiek correcte Nederlanders niet hoe snel ze Pim de modder in moesten trappen en voor extreem-rechts uit moesten maken, om daarna nu met krokodillentranen voor de camera te gaan staan met: "Het was een beste vent."

IK KOTS DAARVAN!!"

Ik hoop dat LPF 75 zetels krijgt!

FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 mei 2002 @ 21:13:05 #94
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_4089014
quote:
Op maandag 06 mei 2002 21:01 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het weet, maar in feite is de democratie vanavond al gestorven.

Anarchie zal ons de komende maanden ten deel vallen

maandag 6 mei 2002 @ 21:14:21 #95
11766 eymey
koning één-oog
pi_4089033
quote:
Ik dreig niet met geweld, ik zeg alleen dat de politiek hier eens wakker moet worden, precies wat Pim zei. Wat ik bedoel met dat vieze linkse achterbakse gedrag is dit:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Door MrBizarro - maandag 6 mei 2002 @ 18:32 (Unmodded)
LaFayette:
Pim moet z'n grote arrogante muil houden.
Niks wordt verdraaid, hij wil alles terugdraaien.
Artikel 1 van de grondwet afschaffen.
Die vent had nooit geboren mogen worden.
Hij verdraait zelf alles.
Gisteren riep die dat, vandaag roept die dit en god weet wie wat die morgen weer voor onzin zal uitkramen.
Moeten we hem nog serieus nemen ?
Opsluiten moet je zo'n gek.
Is een gevaar voor elk weldenkend mens.
--------------------------------------------------------------------------------
En dit lijstje uitspraken... is gedaan door een linkse politieke partij?

Zo nee... is de Nederlander die dit heeft geschreven werkelijk representatief voor links? Hmm.. dacht het niet!

You may be right, I may be crazy. But it just might be a lunatic you're looking for... -- Billy Joel
pi_4089055
quote:
Op maandag 06 mei 2002 21:13 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het weet, maar in feite is de democratie vanavond al gestorven.

Ik hoop het werkelijk, dan geeft iedereen tenminste eens eerlijk zijn mening, zonder politiek correct te hoeven zijn. Dat is waar Pim voor vocht.

[Dit bericht is gewijzigd door TimMer1981 op 06-05-2002 21:16]

pi_4089064
quote:
Op maandag 06 mei 2002 21:11 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Scheer niet iedereen over een kam.
quote:
Eerst wisten PvdA en alle andere linkse partijen en politiek correcte Nederlanders niet hoe snel ze Pim de modder in moesten trappen en voor extreem-rechts uit moesten maken, om daarna nu met krokodillentranen voor de camera te gaan staan met: "Het was een beste vent."

IK KOTS DAARVAN!!"

Doe normaal. Niemand houdt rekening met een aanslag. Fortuyn was een extravert persoon met een duidelijke mening, een mening die kwaad bloed zette. Niks rechtvaardigt zo'n aanslag... maar het is niet terecht om de schuld maar op mensen te schuiven die toevallig niet Fortuyns mening hadden.
pi_4089101
quote:
Op maandag 06 mei 2002 21:15 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Scheer niet iedereen over een kam.
[..]

Doe normaal. Niemand houdt rekening met een aanslag. Fortuyn was een extravert persoon met een duidelijke mening, een mening die kwaad bloed zette. Niks rechtvaardigt zo'n aanslag... maar het is niet terecht om de schuld maar op mensen te schuiven die toevallig niet Fortuyns mening hadden.

Gelul. Links is simpelweg verantwoordelijk, daar ontkomen ze hopelijk dit keer niet aan.
  FOK!Babe maandag 6 mei 2002 @ 21:18:29 #99
11324 shmoopy
pi_4089117
quote:

[..]

Ik denk dat PF een goede signaalfunctie heeft gehad in de hedendaagse politiek,al zou ik nooit op hem hebben gestemd.
quote:

IK KOTS DAARVAN!!"

Ik heb niet het idee dat de politici die geschokt op zijn overlijden hebben gereageerd zo schijnheilig zijn.
Ik weet vrij zeker dat het hen in de eerste plaats gaat om het feit dat er een collega is vermoord,
en niet in de laatste plaats om de enorme slag die de democratie vandaag is toegediend.
Dat alles,zie mijn vorige post in dit topic,gaat namelijk veel verder dan het verlies (hoe erg ook) van 1 mens.
pi_4089129
quote:
Op maandag 06 mei 2002 21:17 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Gelul. Links is simpelweg verantwoordelijk, daar ontkomen ze hopelijk dit keer niet aan.

-edit- whatever

Jij wilt gewoon dat links verantwoordelijk is, lijkt het...

pi_4089206
quote:
Op maandag 06 mei 2002 20:59 schreef Prelude het volgende:

[..]

Ik denk dat die 'haatcampagne' best van invloed kan zijn geweest. Zie het maar als de bekende druppel.

Wat -in hun razernij tegen "links" en "de 'partijdige' pers"- maar al te vaak vergeten wordt door aanhangers van LPF, is dat het toch echt Fortuyn ZELF was die door dergelijke uitspraken de aandacht trok. Volstrekt logisch dat daar dan reacties op komen imo.

Dat ie z'n uitspraken daarna vrijwel altijd nuanceerde, doet aan dat gegeven niets af.

Overigens is er nog een uiterst nasty side-effect van de walgelijke moord op Fortuyn, want vanaf nu is 'ie er dus niet meer om z'n eigen reeds gedane uitspraken te nuanceren...

pi_4089274
De Linkse partijen zitten hier absoluut niet achter. En wie dat toch suggereerd is te emotioneel om goed na te denken. Trouwens ik ben toch wel 'blij' dat het waarschijnlijk een blanke man is. Dat wil niet zeggen dat het zo wie zo een autochtoon is, maar de kans op rassenrellen is denk ik een stuk minder als het bijvoorbeeld een Turk geweest zou zijn. Ik vind het trouwens heel erg triest. Verschrikkelijke gebeurtenis.
'Who needs Information, just give me confirmation'. RadioParadise | http://www.radioparadise.com/
  maandag 6 mei 2002 @ 21:39:03 #103
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_4089455
quote:
Op maandag 06 mei 2002 20:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, de radicale moordenaar/schutter van Pim Fortuyn heeft het gras voor mijn voeten weggemaaid.

Wat is dit voor een trieste reaktie ?
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 6 mei 2002 @ 21:40:31 #104
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_4089481
quote:
  maandag 6 mei 2002 @ 21:52:59 #105
19297 stinkie
pi_4089665
quote:
Wat -in hun razernij tegen "links" en "de 'partijdige' pers"- maar al te vaak vergeten wordt door aanhangers van LPF, is dat het toch echt Fortuyn ZELF was die door dergelijke uitspraken de aandacht trok. Volstrekt logisch dat daar dan reacties op komen imo.
Tuurlijk komen er reacties op, hij loopt niet mee met de schapenmassa die wij Nederlanders eigenlijk zijn. Het lijkt wel of je het niet meer dan normaal vind dat ie is neergeschoten. Vind je het dan ook niet meer normaal als ik bijv. heel GL tegen de muur word geplaatst omdat ze mijn auto onbetaalbaar willen maken?

Dit soort opmerkingen "hij heeft het er naar gemaakt" zijn het teken dat de democratie hier zo goed als verdwenen is.

maandag 6 mei 2002 @ 21:56:45 #106
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_4089729
quote:
Op maandag 06 mei 2002 20:15 schreef SolidArt het volgende:

[..]

Ik mag het hopen!

Sneu
pi_4089767
quote:
Op maandag 06 mei 2002 21:52 schreef stinkie het volgende:

[..]

Tuurlijk komen er reacties op, hij loopt niet mee met de schapenmassa die wij Nederlanders eigenlijk zijn. Het lijkt wel of je het niet meer dan normaal vind dat ie is neergeschoten. Vind je het dan ook niet meer normaal als ik bijv. heel GL tegen de muur word geplaatst omdat ze mijn auto onbetaalbaar willen maken?

Dit soort opmerkingen "hij heeft het er naar gemaakt" zijn het teken dat de democratie hier zo goed als verdwenen is.

Heb het over de pers en de reacties op Fortuyn door overige politici.

Je overhaaste conclusie over 'wat ik zou bedoelen', is overigens wel typerend. Mij zul je dan ook geen feest zien vieren vanavond, mocht je dat soms denken...

pi_4089789
quote:
Op maandag 06 mei 2002 21:52 schreef stinkie het volgende:

[..]

AMEN
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 mei 2002 @ 22:01:27 #109
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_4089821
quote:
Op maandag 06 mei 2002 21:39 schreef buzzer het volgende:

[..]

Wat is dit voor een trieste reaktie ?

Een zelfde soort reactie als Modje V. hier weer ten toon spreidt
quote:
Op maandag 06 mei 2002 19:59 schreef Verbal het volgende:

Op maandag 06 mei 2002 19:57 schreef Spina1 het volgende:
... denk maar wat je wilt, dat is je recht in onze mooie democratie, alleen zo jammer dat het niet is weggelegd voor mensen met een afwijkende mening...

V.

[Dit bericht is gewijzigd door Swetsenegger op 06-05-2002 22:02]

maandag 6 mei 2002 @ 22:01:38 #110
27541 Chessman
Gib Gummi
pi_4089824
Tragisch verlies

Hij had zn voor, hij had zn tegen.
Veelal kruiste hij onze wegen,
Die wij niet altijd doorgronden konden.

Hij tarte het lot, hij had iets waarin hij geloofde.
Hij is een mens, net als Pim Fortuin,
Die hij van het leven beroofde.

Haat en wraakzucht zijn geen reddingsmiddel.
Wij stoppen het nu, en trekken de grens
Wat is goed, wat is slecht,
allebei zijn ze terug te vinden in elk mens.

Bij de weej:
Aan een aantal fokkers:
Denk nu eerst maar eens na voordat je
Opschrijft dat je geobsedeerd bent door moordenaars.

Sometimes I don't know where the bullshit ends and the truth begins.
  maandag 6 mei 2002 @ 22:05:02 #111
19297 stinkie
pi_4089888
quote:
[..]
Heb het over de pers en de reacties op Fortuyn door overige politici.
Je overhaaste conclusie over 'wat ik zou bedoelen', is overigens wel typerend. Mij zul je dan ook geen feest zien vieren vanavond, mocht je dat soms denken...
O, accepteer mijn nederige excuses, ik heb vast over de quotes en bronnen heen gelezen.

PS. wijd asjeblieft wat meer uit over welk type ik dan wel niet ben

maandag 6 mei 2002 @ 22:09:41 #112
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_4089956
quote:
Op maandag 06 mei 2002 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een zelfde soort reactie als Modje V. hier weer ten toon spreidt
[..]

Misschien getuigt het van meer smaak als je persoonlijke vendetta buiten dit topic kunt houden. Is het nu zoveel gevraagd om gewoon een keer volwassen te reageren ?
  maandag 6 mei 2002 @ 22:10:42 #113
5089 thurminator
loves Troela!!!
pi_4089970
quote:
Op maandag 06 mei 2002 19:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik kan je garanderen dat wanneer blijkt dat Pim Fortuyn door een allochtoon is neergeschoten, hij per direkt martelaar is en er rassenrellen uitbreken in Rotterdam.
En in de rest van Nederland ook wel....
  maandag 6 mei 2002 @ 22:12:28 #114
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_4089983
Ik ben het met mr Aart eens,...ik kom dus net thuis, had het op mijn werk al gehoord, en hoor allemaal dingen dat PvdA en Groenlinks de schuld hadden...belachelijk. Voor een deel heeft hij het er toche cht zelf naargemaakt, en natuurlijk wenst niemand hem dit toe. Normale mensen dan.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 mei 2002 @ 22:15:15 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_4090031
quote:
Op maandag 06 mei 2002 22:09 schreef buzzer het volgende:

[..]

Misschien getuigt het van meer smaak als je persoonlijke vendetta buiten dit topic kunt houden. Is het nu zoveel gevraagd om gewoon een keer volwassen te reageren ?

Ik heb nog nooit een persoonlijke vendetta met de heer V gehad...
Ken je fokgeschiedenis zou ik zeggen.
Ik reageer vandaag op een opmerking van de heer V die ik te triest voor woorden vind.
Ik begrijp dat eerder genoemde heer V een beetje het zorgen kindje is van de crew doordat hij af en toe zichzelf gestigmatiseerd voelt door personen als Xray en refragmental, maar ik heb nooit in desbetreffend rijtje thuis gehoord.

Ik heb er dus ook geen moer mee te maken of de Heer V en zijn lakeien al dan niet tegen harde reacties op trieste acties kunnen.
Oogst wat je zaait, en mijn reactie was nu net de eenmalige oogst van deze zaaipartij.

De fluwelen handschoenen aanpak mbt tot eerder genoemde begint me langzamerhand een beetje de strot uit te hangen. Als eerder genoemde geen kritiek op zijn oooh zo suggestieve posts kan verdragen en direkt het schuim op zijn lippen heeft bij zulks een reacties lijkt het mij verstandiger voor de sfeer op het forum en de algehele gemoedsrust van eerder genoemde dat deze zijn functies als moderator neerlegt voordat hij kosten moet gaan maken in de psychotherapeutische sfeer, terwijl we dat geld nu beter met zijn allen in sterke drank kunnen omzetten.

maandag 6 mei 2002 @ 22:16:11 #116
572 Sniper
Gull Catcher
pi_4090041
quote:
Op maandag 06 mei 2002 22:12 schreef Scylla het volgende:
Voor een deel heeft hij het er toche cht zelf naargemaakt,
Foutje.

In Nederland moet je gewoon je mening kunnen uiten.

Vandaag is, een week voor Nationale Verkiezingen, de Lijsttrekker van een partij met een virtuele aanhang van 20% van de bevolking, om zijn mening GELIQUIDEERD.

maandag 6 mei 2002 @ 22:18:05 #117
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_4090063
quote:
Op maandag 06 mei 2002 22:16 schreef Sniper het volgende:

[..]

Foutje.

Vandaag is, een week voor Nationale Verkiezingen, de Lijsttrekker van een partij met een virtuele aanhang van 20% van de bevolking, om zijn mening GELIQUIDEERD.

Moet inderdaad kunnen. Ik vind het ook belahchelijk en angstaanjagend, maar feit is, je kan niet van het een op het ander Nederland shockeren (wakker schudden?) met zulke uitspraken. Hij had het misschien beter wat rustoiger aan kunnen doen, voor zn eigen veiligheid, met zn opstandigheid heeft hij naast die 20% toch ook een hoop vijanden gemaakt.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 mei 2002 @ 22:18:19 #118
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_4090069
quote:
Op maandag 06 mei 2002 22:16 schreef Sniper het volgende:

[..]

Foutje.

Standrechtelijk geëxecuteerd dekt de lading beter
  maandag 6 mei 2002 @ 22:19:44 #119
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_4090090
quote:
Op maandag 06 mei 2002 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb er dus ook geen moer mee te maken of de Heer V en zijn lakeien al dan niet tegen harde reacties op trieste acties kunnen.
Oogst wat je zaait, en mijn reactie was nu net de eenmalige oogst van deze zaaipartij.

jammer dat trots boven respect gaat, en ik heb niet gerept over fluwelen handschoentjes.....

En als je me een beetje kent weet je dat ook wel......

FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 mei 2002 @ 22:23:47 #120
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_4090142
quote:
Op maandag 06 mei 2002 22:19 schreef buzzer het volgende:

[..]

jammer dat trots boven respect gaat, en ik heb niet gerept over fluwelen handschoentjes.....

En als je me een beetje kent weet je dat ook wel......

Wat loop je nou te bazelen man????
V post een rare reactie en ik post daarop weer een reactie.
Als iemand zegt "kan het nog melodramatischer" als er een POLITICUS vermoord is, vind ik dat een knap stomzinnige opmerking, en reageer ik daarop met
"nee een radicale schutter heeft het gras voor mijn voeten weg gemaaid"

Ik begrijp helemaal niet waar je over valt.

Ik probeer V niet te naaien, ik pareer een in mijn ogen domme opmerking met een cynische opmerking.
Dat heeft geen moer met trots of respect te maken, dat heeft met discussie te maken en als jij MIJ een beetje kon had je dat door gehad.

Mogen we nu weer gewoon ontopic posten, of wil je een leuk filosofietje over mijn en V's postgedrag op gaan zetten?

maandag 6 mei 2002 @ 22:52:08 #121
2294 Stuivertje
mijn kunstje: nasaal stuiveren
pi_4090546
Er is er maar een verantwoordelijk voor Pims dood. Dat is de Dader.
Er zijn er velen voor de verwarring rond Pims persoon. De pers, De politiek, De bewoners van nederland die hebben meegewerkt aan rondsturen van emailtjes met Pim als Hitler of als welk ander negatief historisch persoon.

Dit is een klap in het gezicht van nederland, en wij moeten met zijn allen onze orde en rust, en wederzijds respect handhaven en versterken.

Ook woordenwisselingen als hierboven zijn ongewenst.

OOIEVAAR!! *in slecht frans*
  maandag 6 mei 2002 @ 22:54:01 #122
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_4090574
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 6 mei 2002 @ 22:54:53 #123
136 V.
pi_4090583
quote:
Op maandag 06 mei 2002 22:23 schreef Swetsenegger het volgende:
...
Swets, get a grip, ik zal je wel uitleggen waar ik op doelde als je waas is opgetrokken.

Er is vanavond een mens gestorven.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 6 mei 2002 @ 22:59:21 #124
2294 Stuivertje
mijn kunstje: nasaal stuiveren
pi_4090651
quote:
Op maandag 06 mei 2002 22:54 schreef Verbal het volgende:

Er is vanavond een mens gestorven.

V.

Misschien is er wel veel meer dan een mens gestorven...
OOIEVAAR!! *in slecht frans*
  maandag 6 mei 2002 @ 23:02:11 #125
136 V.
pi_4090693
quote:
Op maandag 06 mei 2002 22:59 schreef Stuivertje het volgende:

[..]

Misschien is er wel veel meer dan een mens gestorven...

Zie mijn sig

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 6 mei 2002 @ 23:09:05 #126
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_4090789
Ongelovelijk Mr Aart.

Je weet altijd weer mijn gedachten te verwoorden.

pi_4091056
quote:

RIP Pim Fortuyn

Aldus.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 01:09:57 #128
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_4092419
quote:
[...]
Het gaat allemaal zo snel nu, dat het lastig is iets toe te voegen. Eigenlijk wil ik dat ook helemaal niet, want Meneer_Aart has said it all...tnx!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_4092666
quote:

Mekker niet zo, PF deed zelf ook niks anders met links en paars en islam en asielzoekers. Dat hoort nu eenmaal bij de politiek. PF is zelf degene die met negative campagning is begonnen.
pi_4092676
quote:
Op maandag 06 mei 2002 21:13 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat WO3 zal uitbreken. Snel ff voedsel hamsteren voordat de winter intreedt.
pi_4092861
Hmm...wijs topic.

Ik kan me inderdaad voorstellen dat dit als gevolg met zich mee zou kunnen brengen, dat je in de nabije toekomst je politieke ideeen niet meer zal durven te uiten in het openbaar, omdat je het risico zou lopen hardhandig aangepakt te worden voor die ideeen.

Zover is het natuurlijk nog lang niet, maar normale van-ruzie verstoken politieke discussies waren er sinds Fortuyn al wat moeilijker te houden.
En de moord op Fortuyn zal dit enkel maar verergeren.
Als het werkelijk zover komt, is het al helemaal beangstigend, wanneer je je realiseert dat 1 psychisch uitgedaagd persoon met een pistool zoiets kan veroorzaken.

Maar misschien valt het allemaal mee, ik weet het niet.
Het feit dat er nu al mensen zijn die alle linkse partijen veroordelen op de daden van 1 gek, geeft me niet veel vertrouwen in de toekomst. Ik hoop maar dat dit de foute uitzonderingen op de regel zijn...

dinsdag 7 mei 2002 @ 02:21:35 #132
19559 l-m0
zo lief als....
pi_4092905
quote:

RIP Pim Fortuyn

who's ur daddy?
  dinsdag 7 mei 2002 @ 04:03:19 #133
24861 Riooo
Land of sun, samba and wine
pi_4093337
quote:

RIP Pim Fortuyn

De haatcampagne van de media zou weleens een rol kunnen hebben gespeeld in de gestoorde denkbeelden van de dader.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 04:29:17 #134
24371 wouterheid
Effectenlease is mooi
pi_4093415
Ben het ook met meneer_aart eens. Hoewel diverse politieke partijen en de media hem - misschien - ten onrechte als extreem rechts hebben bestempeld, heeft ie zijn dood aan zichzelf te danken (Dit klinkt natuurlijk belachelijk, en dat is het ook). Het was te simpel van 'm om bij Yorin te zeggen dat 'Als mij wat overkomt...' (het verhaal is bekend)

Hij is zelf verantwoordelijk voor zijn gedrag, en anderen mogen 'm daar op aanpakken. Maar dit heeft een een of andere malloot behoorlijk overdreven.

Fortuyn heeft onlangs gezegd dat Balkenende te jong is voor het premierschap.
Nummer 2 op LPF, Dhr. Varela, is 28 jaar. Dat zal zo'n 15 jaar jonger zijn dan Balkenende. Lijkt me een symphatieke vent, maar goed, het lijkt vrij cru, maar het is wel duidelijk: Stem niet op LPF. Het gaat hier immers wel om de toekomst van Nederland, niet om emotie van de individuele kiezer, hoewel ik dat goed kan begrijpen.

Uw financieel adviseur met Effect. Mzzl :O
  dinsdag 7 mei 2002 @ 07:21:37 #135
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4093451
quote:
Nee.
Het is de waarheid.

Hier moet voor geboet worden....

Net op het nieuws trouwens, de dader staat bekend als een extreem-links persoon.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  dinsdag 7 mei 2002 @ 08:29:57 #136
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_4093582
quote:
Op maandag 06 mei 2002 23:09 schreef MeneerTim het volgende:
Ongelovelijk Mr Aart.

Je weet altijd weer mijn gedachten te verwoorden.

De mijne niet, ik blijf erbij voor velen was Fortuyn een bedreiging, waarom? omdat ze hem niet 'kenden' en hij was zo nu en dan veel te abstract. Daar werd ook met name hier heel fel en verkeerd op gereageerd. Ik noemde het angsthazen.

Overigens ik vind dat het verder geen reden is om elkaar in de haren te vliegen en dat er voorbarige conclusies getrokken moeten worden

fake a dream
  dinsdag 7 mei 2002 @ 10:28:17 #137
136 V.
pi_4094434
Sinds gisteren woon ik in het dorp dat de dubieuze eer heeft de geschiedenis in te gaan als de gemeente waar de eerste Nederlandse politieke moord van de moderne geschiedenis heeft plaatsgevonden. Twee kilometer van mijn huis, en op honderd meter van waar ik dagelijks langs fiets werd Pim Fortuyn om zeep geholpen door een idioot die de democratie geen warm hart toedraagt.

Ik denk dat wij Fortuyn en de democratie geen slechtere dienst kunnen bewijzen dan een zondebok te zoeken in het politieke spectrum. Het gretige en bijna triomfantelijke wijzen naar 'links' en andere politieke tegenstanders van Fortuyn is wansmakelijk en ongepast. Dat men gisteravond en vannacht hevig geëmotioneerd heftige dingen riep is begrijpelijk. Maar laten we vooral het perspectief een beetje bewaren alsjeblieft.

Dit was een schokkende, misleide, op alle fronten afkeurenswaardige en ondemocratische en anarchistische daad. Laten we die niet belonen door het land in totale anarchie te storten omdat men denkt dat dat een gepaste en gelegitimeerde respons is.

Deze daad was geen wens van links omdat 'ie is uitgevoerd door een extreem-linkse man.
Hij vertegenwoordigde niet de wil van de Hilversummers, noch die van de mensen die op het Mediapark werken, omdat het daar gebeurde.
Hij kwam uit Harderwijk, moeten dus alle Harderwijkers boeten?

De Nederlandse open democratie heeft gisteren een stevige knauw gekregen.

Maar het is wel de democratie van ons allemaal, niet slechts die van de aanhang van Fortuyn.

Laten we proberen die in stand te houden.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_4094578
"WE" ?...we hebben geen afscheid genomen van de Democratie, ik in ieder geval niet. Het is nu alleen een tijd van bezinning wat we verder moeten doen om dit land Democratisch te houden.
pi_4094681
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 10:42 schreef Dombo63 het volgende:
"WE" ?...we hebben geen afscheid genomen van de Democratie, ik in ieder geval niet. Het is nu alleen een tijd van bezinning wat we verder moeten doen om dit land Democratisch te houden.
In ieder geval de verkiezingen uitstellen....mensen gaan nu stemmen in hun woede!
Verder is het afwachten...
I find it kinda funny, I find it kinda sad. The dreams in which I'm dying are the best I ever had
  dinsdag 7 mei 2002 @ 11:14:33 #140
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_4094929
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 08:29 schreef Kimmie het volgende:

[..]

De mijne niet, ik blijf erbij voor velen was Fortuyn een bedreiging, waarom? omdat ze hem niet 'kenden' en hij was zo nu en dan veel te abstract. Daar werd ook met name hier heel fel en verkeerd op gereageerd. Ik noemde het angsthazen.

Overigens ik vind dat het verder geen reden is om elkaar in de haren te vliegen en dat er voorbarige conclusies getrokken moeten worden

Ik denk dat het voor de stemmers op de gevestigde partijen vooral een schok was dat iemand met een dergelijke afwijkende mening zoveel aanhang kreeg. Sommige mensen reageerden daar erg fel op en sommige legden zich daar sneller bij neer. Dat was zowel bij de LPF als bij de tegenstanders zo. Ik had er ook alles aan gedaan om meer stemmers naar links te trekken maar als LPF werkelijk de grootste partij was geworden dan was dat blijkbaar de partij die het best de mening van het Nederlandse volk vertolkte en daar had ik me dan bij neergelegd.

Ik denk ook dat Fortuyn vooral haat tegen zichzelf zaaide door bijvoorbeeld bevolkingsgroepen achterlijk te noemen. Natuurlijk zeiden zijn tegenstanders dan dat het idioot was om op iemand te stemmen met zulke uitspraken. Maar er heeft nooit iemand opgeroepen tot haat of tot dit soort acties.

Wat Mr Aart zegt is dat men nu niet moet denken dat dit een resultaat is van een linkse haat campagne en dat deze gebeurtenis niet als middel moet worden gebruikt om je haat tegen allochtonen, politieke tegenstander van LPF of mensen met wie je het niet eens bent nog eens harder te ventileren. En daar ben ik het helemaal mee eens.

Ik weet niet in hoeverre jij het hier niet mee eens ben maar ik kan me niet voorstellen dat jij dit wel ziet als een resultaat van de verkiezingsstrijd.

dinsdag 7 mei 2002 @ 11:17:43 #141
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_4094955
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 11:14 schreef MeneerTim het volgende:

Ik weet niet in hoeverre jij het hier niet mee eens ben maar ik kan me niet voorstellen dat jij dit wel ziet als een resultaat van de verkiezingsstrijd.

Ben het vooral niet eens met een linkse haat campagne maar die relativering over wat er voor de aanslag gebeurde omtrent Fortuyn vanuit een sort of 'linkse' hoek daar was en ben ik ook zeer op tegen.
fake a dream
  dinsdag 7 mei 2002 @ 12:26:23 #142
27810 Aeacos
Rechter der zielen
pi_4095864
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 01:45 schreef extremeknul het volgende:

[..]

Mekker niet zo, PF deed zelf ook niks anders met links en paars en islam en asielzoekers. Dat hoort nu eenmaal bij de politiek. PF is zelf degene die met negative campagning is begonnen.

En heeft Pim Fortuyn ooit iemand uitgemaakt voor mousolini of voor een groot gevaar voor de samenleving? Nee dacht het niet. De linkse regering heeft imo een grote steen bijgedragen bij deze tragedie.
En over de krokodillen-tranen van Wim Kok gesproken, een maand geleden prate hij nog over PF als over een insect dat vermorzeld moets worden. En nu is het vreselijk. Nou ik weet het niet hoor.
Dit alles is natuurlijk niet enkel in de hand gewerkt door de linkse partijen, ook door fortuyn zelf maar meer door de media en de regering.
Ik ben moe
pi_4096726
Ik mag nog niet stemmen, als ik had mogen stemmen had ik op de sp gestemd.

Ik vind dat idd de politiek schuld heeft aan de dood van Pim Fortuyn, door hem in een hoek te plaatsen als racist.
Ik weet niet of het een racist was, ik kon totaal geen hoogte van hem krijgen

Wat er gister is gebeurd is absoluut fout! idd: woorden dat is het beste wapen om je gelijk te krijgen, een pistool is dat echter niet. Ik hoop dat de dader een flinke straf hiervoor krijgt. Kritiek op Amerika is nie meer toegestaan, we zijn zelf net zo erg blijkt dus.

groeten,
Vincent

dinsdag 7 mei 2002 @ 15:21:17 #144
3265 the shining
Toeval bestaat niet!
pi_4097944
Ik ben het helemaal met meneer Aart eens!
Maar, kan iemand me uitleggen waarom de democratie een knal gekregen heeft? Het was de actie van 1 (!!!) gek, niet van een hele groep. Ja, er waren Nederlands het niet eens met zijn uitspraken maar ze lieten ze wel toe. Er is niemand geweest die heeft gezegd dat PF niet voor zijn mening mocht uitkomen.
Heel Nederland is nu geschokt dat PF is doodgeschoten omdat hij blijkbaar zijn mening niet mocht verkondigen, zegt dat niet juist dat de mensen nog in een democratie geloven? De mensen zijn geschokt, dit had niet mogen gebeuren, iedereen mag zijn mening uiten! Ik denk dat heel Nederland er zo over denkt. Dat zegt meer over dat de Nederlanders nog in de democratie geloven als over 1 gek die het blijkbaar niet eens was met de democratie!

(of begrijp ik het nou nog steeds niet )

De dromer kan je vermoorden, de droom niet...
  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:48:19 #145
27810 Aeacos
Rechter der zielen
pi_4098276
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 15:21 schreef the shining het volgende:
Ik ben het helemaal met meneer Aart eens!
Maar, kan iemand me uitleggen waarom de democratie een knal gekregen heeft? Het was de actie van 1 (!!!) gek, niet van een hele groep. Ja, er waren Nederlands het niet eens met zijn uitspraken maar ze lieten ze wel toe. Er is niemand geweest die heeft gezegd dat PF niet voor zijn mening mocht uitkomen.
Heel Nederland is nu geschokt dat PF is doodgeschoten omdat hij blijkbaar zijn mening niet mocht verkondigen, zegt dat niet juist dat de mensen nog in een democratie geloven? De mensen zijn geschokt, dit had niet mogen gebeuren, iedereen mag zijn mening uiten! Ik denk dat heel Nederland er zo over denkt. Dat zegt meer over dat de Nederlanders nog in de democratie geloven als over 1 gek die het blijkbaar niet eens was met de democratie!

(of begrijp ik het nou nog steeds niet )

Leuk verhaal,
Maar wie weet of het 1 gek was? of hij dit in zijn eentje had besloten ofdat het de linkse-groepering was die hem aandreef? Of was het toch het linkse-klimaat dat hem hiertoe dreef?
Dat weet je nu nog niet, en eht is nog steeds een verdachte en misschien heeft hij het wel helemaal niet gedaan.
Alleen is de democratie is geschaad, want iemand die zei waar het op stond is neergeschoten en dat schijnt nu niet meer te kunnen. Dus de tijd dat een politicus zijn mening kon uiten is nu dus voorbij. Kok kon vorige week nog over de markt boodschappen doen met zijn vrouw, en nu zuch ja nu zal hij er wel 2 keer over nadenken. Of heb jij die woedende mensen nier gezien voor zijn torentje?????
Of wil je dat niet zien? en draaide jij je hoofd maar naar links weg.
Ik ben moe
pi_4098382
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 08:29 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Abstract?

Ik voel meer voor 'simplistisch'.

dinsdag 7 mei 2002 @ 16:01:00 #147
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_4098461
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 11:17 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Ben het vooral niet eens met een linkse haat campagne maar die relativering over wat er voor de aanslag gebeurde omtrent Fortuyn vanuit een sort of 'linkse' hoek daar was en ben ik ook zeer op tegen.

Dat het afschuwelijk is staat buiten kijf. Maar dat relativeert Mr Aart toch ook niet?
  dinsdag 7 mei 2002 @ 16:15:20 #148
20551 zodiaque
Epibreëer.
pi_4098693
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 15:48 schreef Aeacos het volgende:
Leuk verhaal,
Maar wie weet of het 1 gek was? of hij dit in zijn eentje had besloten ofdat het de linkse-groepering was die hem aandreef? Of was het toch het linkse-klimaat dat hem hiertoe dreef?
Dat weet je nu nog niet, en het is nog steeds een verdachte en misschien heeft hij het wel helemaal niet gedaan.
Ja, wie weet. Er is nog te weinig bekend om te kunnen speculeren.
quote:
Alleen is de democratie is geschaad, want iemand die zei waar het op stond is neergeschoten en dat schijnt nu niet meer te kunnen. Dus de tijd dat een politicus zijn mening kon uiten is nu dus voorbij.
Nee hoor. Dat kan nog wel, een politicus kan nog steeds zijn mening uiten ook al is dat een mening van een kleine minderheid. Niemand houd je tegen hoor. Alsof er nu op elke straat malloten met pistolen staan.

Ik ga er vooralsnog van uit dat door de bijzondere omstandigheden waarin Nederland nu verkeert (wat de sentimenten bij de bevolking en verkiezingen betreft dan) en de persoon van Fortuyn, een samenloop van toevalligheden kunnen hebben veroorzaakt waardoor dit op zichzelf staande incident kon gebeuren.

quote:
Kok kon vorige week nog over de markt boodschappen doen met zijn vrouw, en nu zuch ja nu zal hij er wel 2 keer over nadenken. Of heb jij die woedende mensen nier gezien voor zijn torentje?????
ooh, dus die mensen die het erg vonden dat Fortuyn om zijn ideëen neergeschoten is (wat nog niet eens vaststaat) zijn nu degenen die het politici onmogelijk maakt om normaal boodschappen te doen? Dus mensen die juist het recht van vrije meningsuiting hoog in het vaandel hebben, zijn nu wel degenen die Kok bedreigen?
quote:
Kinderachtig (maarja, het aantal stompzinnige opmerkingen na een belangwekkende gebeurtenis is altijd enorm groot)
I wasn't supposed to BE here today!
  dinsdag 7 mei 2002 @ 16:51:20 #149
27810 Aeacos
Rechter der zielen
pi_4099254
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 16:15 schreef zodiaque het volgende:

[..]

Ja, wie weet. Er is nog te weinig bekend om te kunnen speculeren.
[..]

Ja dat bedoelde ik. Fijn te zien dat je het met me eens ben
quote:
Nee hoor. Dat kan nog wel, een politicus kan nog steeds zijn mening uiten ook al is dat een mening van een kleine minderheid. Niemand houd je tegen hoor. Alsof er nu op elke straat malloten met pistolen staan.
Bij fortuyn is het toch gebeurd? of niet? ja of wou jij in ene wel gaan speculeren dat dat een malloot was? Nee niemand houd je tegen dat blijkt.
quote:
Ik ga er vooralsnog van uit dat door de bijzondere omstandigheden waarin Nederland nu verkeert (wat de sentimenten bij de bevolking en verkiezingen betreft dan) en de persoon van Fortuyn, een samenloop van toevalligheden kunnen hebben veroorzaakt waardoor dit op zichzelf staande incident kon gebeuren.
[..]
We kunnen nog niet speculeren maar je speculeerd nu in ene wel dat dit een los staand geval is terwijl je dat niet weet
quote:
ooh, dus die mensen die het erg vonden dat Fortuyn om zijn ideëen neergeschoten is (wat nog niet eens vaststaat) zijn nu degenen die het politici onmogelijk maakt om normaal boodschappen te doen? Dus mensen die juist het recht van vrije meningsuiting hoog in het vaandel hebben, zijn nu wel degenen die Kok bedreigen?
[..]
en nu speculeer je weer dat hij misschien "gewoon" is neergeschoten en niet voor zijn ideeën.
Ik zeg toch niet dat dat degene zijn die Kok bedreigen. Maar dat zou goed kunnen, kok is ook mede verantwoordelijk voor hier kweken van klimaat waarin je niet mag zeggen waar het op staat.
quote:
Kinderachtig (maarja, het aantal stompzinnige opmerkingen na een belangwekkende gebeurtenis is altijd enorm groot)
Misschien, maar ik praat tenminste in een lijn.

Veritas odium parit, de waarheid maakt vijhanden. En zo is het

[Dit bericht is gewijzigd door Aeacos op 07-05-2002 16:58]

Ik ben moe
  dinsdag 7 mei 2002 @ 17:38:37 #150
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_4099902
Je mag niet zeggen waar het op staat...ach ja, krijgen we dat weer, al maanden hoor ik dat hier of Fok waarna de mensen die dat zeggen rustig kunnen debiteren wat ze niet kunnen zeggen...ja, je moet even nadenken om die logica te bevatten.

Dhr Fortuyn wordt door sommigen nu heilig verklaard, parallen getrokken met mensen als Martin Luther King (een gotspe van jewelste, maar goed) maar laten we nu aub even reeel blijven, Fortuyn was iemand die het conflict zocht, graag zelfs, en iemand die extreme uitspraken deed.
Ik heb geen censuur gezien, integendeel, de media vraten het want tja, The Bar is ook maar niks en zonder reality soap kunnen we niet leven.

Ja, zo cynisch zie ik het nu, de politiek is verworden to een pauze nummer in de Soundmixshow.
Daar zijn we allemaal, ALLE politici incluis, verantwoordelijk voor en daar moeten we eens over na gaan denken.

Hou nou eens op met vingerwijzen en haat en agressie verspreiden maar ga eens nadenken wat jij zelf kan doen.

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 17:56:19 #151
572 Sniper
Gull Catcher
pi_4100075
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 17:38 schreef Tia_Tijger het volgende:
Hou nou eens op met vingerwijzen en haat en agressie verspreiden
Je bedoelt opmerkingen als "Fortuyn is een tweede Hitler" in de media en politici die zwaaien met het dagboek van Anne Frank?
pi_4100151
quote:

RIP Pim Fortuyn

Ik ben het wel eens met meneer Aart, toch denk ik dat de boel de laatste tijd, althans hier op Fok!, maar ongetwijfeld ook elders, danig op de spits werd gedreven. En ikzelf heb daar, na aanvankelijk de kat uit de boom gekeken te hebben, de laatste paar dagen, uit ballorigheid, ook aan meegedaan. Het is wel zo dat je voor polariseren over het algemeen 2 kanten nodig hebt. Aanhangers van PF lieten zich ook niet onbetuigt.

Ik kan niet in de ziel van de dader kijken, maar ik heb het gevoel, het vermoeden, dat deze figuur door iets dergelijks ook zeker beinvloed zal zijn.

I´m back.
  FOK!fossiel dinsdag 7 mei 2002 @ 18:06:13 #153
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_4100166
quote:

RIP Pim Fortuyn

Precies! *he-le-maal mee eens*
quote:
Op maandag 06 mei 2002 19:43 schreef Verbal het volgende:
Tsjah, en wat is het eerste wat je leest zo'n beetje... precies
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  dinsdag 7 mei 2002 @ 18:11:17 #154
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_4100201
Deze moord staat daar niet helemaal los van wat er de afgelopen maanden is gezegd en geschreven, en het is niet zomaar toevallig dat het Pim Fortuyn is die doodgeschoten is.

Morele executie om een mening, is dat democratie?

Veel mensen mogen het zich aantrekken wat ze de afgelopen maanden aan vuiligheid naar buiten hebben gespuwd!

Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_4100219
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 18:11 schreef Rica het volgende:
Deze moord staat daar niet helemaal los van wat er de afgelopen maanden is gezegd en geschreven, en het is niet zomaar toevallig dat het Pim Fortuyn is die doodgeschoten is.

Morele executie om een mening, is dat democratie?

Veel mensen mogen het zich aantrekken wat ze de afgelopen maanden aan vuiligheid naar buiten hebben gespuwd!

Vuiligheid werd van beide kanten naar buiten gespuwd. Hier op Fok! was het, voor mij althans, een spel. Dat dit door iemand anders blijkbaar niet als spel gezien werd, is tragisch, maar kon niet helemaal worden voorzien natuurlijk.
I´m back.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 18:22:38 #156
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_4100297
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 18:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vuiligheid werd van beide kanten naar buiten gespuwd. Hier op Fok! was het, voor mij althans, een spel. Dat dit door iemand anders blijkbaar niet als spel gezien werd, is tragisch, maar kon niet helemaal worden voorzien natuurlijk.

Dat je het als spel ziet is ook niet zo erg, zo hoort het ook te zijn.

Maar het is frapant dat iedereen het er nu wel overeens is dat Fortuyn geen nazi of hitler was en dat je door zulke dingen te zeggen een morele grens overschrijdt.

Dat mensen met zulke dingen zelf haat zaaien, de boel op scherp zetten en hun eigen waarden van een vrije mening vertrappen sijpelt pas nu heel langzaam door.

Your games are death
With every breath
pi_4100409
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 18:22 schreef Rica het volgende:

[..]

Dat je het als spel ziet is ook niet zo erg, zo hoort het ook te zijn.

Maar het is frapant dat iedereen het er nu wel overeens is dat Fortuyn geen nazi of hitler was en dat je door zulke dingen te zeggen een morele grens overschrijdt.

Dat mensen met zulke dingen zelf haat zaaien, de boel op scherp zetten en hun eigen waarden van een vrije mening vertrappen sijpelt pas nu heel langzaam door.

Het spel werd op het scherpst van de snede gespeeld. Soms gebeurt nu eenmaal. Wat dat betreft kun je het polariseren zien als een uit de hand gelopen vête (tussen links en rechts), een verhitte ruzie en dan slingeren mensen elkaar woorden en beschuldigingen naar het hoofd die ze onder normale omstandigheden niet zouden doen. Dat ten minste 1 persoon een geheel andere perceptie had hierop, dat ie een geheel andere werkelijkheid had geschapen, is niet in de eerste plaats te wijten aan hen die in de politieke discussie polariseren.

Als je naar dat stukje op zijn site kijkt zie je dat de man redelijk warrig denkt, mijn eerste indruk althans. Hoe kun je bij alles wat je doet rekening houden met dit soort mensen...?

I´m back.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 18:44:35 #158
572 Sniper
Gull Catcher
pi_4100507
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 18:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het spel werd op het scherpst van de snede gespeeld.

Je moet als beroepspoliticus wel weten wanneer je tever gaat. Over het lijk van Anne Frank je vermeende gelijk proberen te halen gaat te ver. Fortuyn vergelijken met Duitse oorlogsmisdadigers gaat te ver.

Ik hou de media en enkele politici zeker verantwoordelijk voor het oproepen tot Haat jegens Fortuyn. Hem gewoon van repliek dienen was meer dan genoeg geweest. In zo'n ongezond klimaat komen zwak- danwel waanzinnige lieden tot sneller tot daden. In dit geval een die nog heel lang zal nadreunen.

[Dit bericht is gewijzigd door Sniper op 07-05-2002 18:53]

pi_4100553
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 18:44 schreef Sniper het volgende:

[..]

Je moet als beroepspoliticus wel weten wanneer je tever gaat. Over het lijk van Anne Frank je vermeende gelijk proberen te halen gaat te ver. Fortuyn vergelijken met Duitse oorlogsmisdadigers gaat te ver.

Zonder bovenstaande uitspraken goed te willen keuren: is het vergelijken van minister Borst met Bin Laden dan wel ok?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 7 mei 2002 @ 18:51:10 #160
572 Sniper
Gull Catcher
pi_4100593
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 18:47 schreef Jarno het volgende:

[..]

Zonder bovenstaande uitspraken goed te willen keuren: is het vergelijken van minister Borst met Bin Laden dan wel ok?

Nee die kan ook niet door de beugel.

Verschil in deze is dat bovenstaande een incident was, terwijl de door mij genoemde uitspraken (vergelijkingen met abjecte figuren uit voorbije tijden) van dag-tot-dag te horen/lezen waren. Elke dag, dag in dag uit, in de media en door politici. Dat is oproepen tot haat.

pi_4100724
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 18:51 schreef Sniper het volgende:

[..]

Verschil in deze is dat bovenstaande een incident was, terwijl de door mij genoemde uitspraken (vergelijkingen met abjecte figuren uit voorbije tijden) van dag-tot-dag te horen/lezen waren. Elke dag, dag in dag uit, in de media en door politici. Dat is oproepen tot haat.

Tsjah, maar uiteindelijk blijkt 't toch weer een gek te zijn die het nertsen-leed in Nederland op zijn eigen unieke manier aan de kaak wil stellen. Vraag me af of daar de media-hype debet aan is: een normaal persoon doet dit gewoon niet, punt.

Neemt niet weg dat de media-hetze tegen PF soms wel erg triest was en erg onwaardig.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_4100938
quote:

[..]

Toch denk ik dat dit niet de belangrijkste trigger is geweest voor de dader. Het heeft meegespeeld. En wij mogen, beide kanten, ook zeker in eigen boezem tasten, maar ik denk niet dat wie dan ook die bijv. deel heeft genomen aan de polarisatie hier op Fok! daadwerkelijk ook tot dergelijke daden in staat zou zijn geweest. Het beste bewijs hiervoor als Fok!kers is en was dat wij, deelnemers aan Fok!, dit forum nu juist als medium hebben gekozen om onze mening te ventileren en niet iets anders. Wij zijn de mensen van het woord...

Ik denk dat we terdege ook moeten beseffen dat het hier draait om een "waanzinnige eenling". Ook niet moeten we ineens denken dat onze samenleving "verrot" is. Dat is niet zo.

We leven in een moderne samenleving waarin dit soort gevaren nu eenmaal op de loer liggen. Het is even naïef om je af te vragen waarom dit nu juist in "ons" land heeft kunnen gebeuren als om bedreigingen af te wimpelen met "Ach het zal wel niet zo'n vaart lopen, want we leven in Nederland".

Vraag is natuurlijk wel of de regering niet iets bijdehanter had moeten optreden na bedreigingen tegen PF...

I´m back.
pi_4100951
Ik ben in ieder geval blij dat het geen allochtoonse dader is die de Islam aanhangt ( als blanke NL'er). Dan hadden we hier 11/09 nog eens dunnetjes overgedaan met nog zo'n belachelijke hetze.

Ik blijf erbij dat als je met je hoofd zo vaak op TV bent je op moet passen met wat je zegt. En dat wil nog niet zeggen dat je dan maar een grijze, saaie muis moet zijn zoals een aantal heren die er nu zitten.

Je stem reikt nu eenmaal enorm ver en de gevolgen zijn groot op die posities, dat is algemeen bekend. Complete culturen achterlijk noemen, ook al heeft ie daar bij sommige specifieke landen in bepaald opzicht gelijk in, is gewoonweg ongenuanceerd en niet erg slim als politicus zijnde, het werkt altijd averechts. Dat geldt idem voor Borst als moordenaar te bestempelen. Hij had overal wel een goeie onderbouwing achteraf en hij wist alles keurig recht te breien maar juist die onderbouwing kwam lang niet overal door.

Hij balanceerde soms op het randje van het toelaatbare, af en toe schoot ie daar overeen met sommige uitspraken. Maar juist die discussie zo vaag houden ( dat je er nog beide kanten mee op kan ) en jezelf achteraf dan verdedigen heeft hem wel veel aanhang maar tegelijkertijd vijanden opgelevert. Het spreekt nu eenmaal een hoop mensen aan als je de Islam achterlijk noemt, zeker na 11 sept. Dat deed ie ook doelbewust want hij was erg gefocussed op het hebben van een grote partij om een vuist te maken in de Kamer.

Ik vond hem in bepaalde opzichten dus niet zo duidelijk zoals vele beweren. Die duidelijkheid kwam pas door in boeken of lange interviews, maar dan kan het kwaad van de oneliners al geschiedt zijn. In eerste instantie was ie controversieel en populistisch. Waarom denk je dat er zo lang een discussie rondom hem was of ie extreemrechts was of niet. Als je duidelijk bent is die discussie er niet. En hij wou die discussie juist.

Al dat gezeur dat onze democratie dood is weer zo overdreven. Je moet gewoon jezelf helder, respectvol uitdrukken zonder negatieve stempels te plakken op complete culturen en mensen in hokjes duwen, als je in de positie verkeerd dat je de mensen landelijk en internationaal toespreekt. Dan heb je nergens last van. Heel normale normen en waarden dus. Als je je daar niet aan kan houden moet je daar maar aan werken en niet in de politiek gaan.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
  dinsdag 7 mei 2002 @ 19:29:38 #164
572 Sniper
Gull Catcher
pi_4101092
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 19:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat we terdege ook moeten beseffen dat het hier draait om een "waanzinnige eenling". Ook niet moeten we ineens denken dat onze samenleving "verrot" is. Dat is niet zo.

Je kunt mijn -emotionele- eerste reactie zien in mijn sig. Ik zwak dit niet af: wat gister gebeurd is is een AANSLAG op de democratie en vrijheid van meningsuiting.

Ik wacht bovendien nog even af of de dader inderdaad alleen werkte of wellicht in opdracht of vanuit een "cel". Want, laten we wel zijn, het past binnen de werkwijze van extreemlinks: onwelgevallige lieden worden standrechtelijk geexecuteerd (ook pas nog in Italie).

dinsdag 7 mei 2002 @ 19:31:29 #165
572 Sniper
Gull Catcher
pi_4101128
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 19:21 schreef michelos het volgende:
1) met nog zo'n belachelijke hetze.

2) Ik blijf erbij dat als je met je hoofd zo vaak op TV bent je op moet passen met wat je zegt.

1) Zo'n hetze heeft bijgedragen tot de gebeurtenis van gisteren.

2) KANT EN KLARE ONZIN.

pi_4101310
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 19:29 schreef Sniper het volgende:

[..]

Je kunt mijn -emotionele- eerste reactie zien in mijn sig. Ik zwak dit niet af: wat gister gebeurd is is een AANSLAG op de democratie en vrijheid van meningsuiting.

Ik begrijp jouw emotionele reactie wel, maar na de emoties dienen we kalm te analyseren wat er gebeurd is en wat hiervan de gevolgen zijn. Ik zie dit als een aanslag op een controversieel politicus, want vooralsnog is het een aanslag die gepleegd lijkt te zijn door een crazed, lone gunman. Het zegt niets over de politieke structuur van ons land, alleen wellicht iets over de veiligheid, de veiligheid van PF en ook van andere burgers. Hetgeen dus, en dit lijkt wrang, maar met zoiets als wat gisteren gebeurd is kun je alleen terugkijken, een terecht op de agenda van de politiek gezet item is.
quote:
Ik wacht bovendien nog even af of de dader inderdaad alleen werkte of wellicht in opdracht of vanuit een "cel". Want, laten we wel zijn, het past binnen de werkwijze van extreemlinks: onwelgevallige lieden worden standrechtelijk geexecuteerd (ook pas nog in Italie).
Extreem-militant links, zoals de rode brigades en de CCC, kent in Nederland niet echt een traditie. We hebben volgens mij alleen in Amsterdam een groep hardliners, voortgekomen uit de autonomen, ban-de-bommers, milieudefensie en krakers en zich tegenwoordig anti-globalisten noemend, maar naar verluid is ieder tweede lid van deze groepering medewerker van of wordt betaald door de BVD. Maar je hebt gelijk het moet wel uitgezocht worden natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 07-05-2002 19:48]

I´m back.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 19:49:18 #167
3265 the shining
Toeval bestaat niet!
pi_4101403
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 15:48 schreef Aeacos het volgende:

[..]

Leuk verhaal,
Dat weet je nu nog niet, en eht is nog steeds een verdachte en misschien heeft hij het wel helemaal niet gedaan.
Alleen is de democratie is geschaad, want iemand die zei waar het op stond is neergeschoten en dat schijnt nu niet meer te kunnen. Dus de tijd dat een politicus zijn mening kon uiten is nu dus voorbij. Kok kon vorige week nog over de markt boodschappen doen met zijn vrouw, en nu zuch ja nu zal hij er wel 2 keer over nadenken. Of heb jij die woedende mensen nier gezien voor zijn torentje?????

En nóg snap ik het niet!
Ik geloof dat ik idd wat gemist heb dan he! Toch te veel naar links gekeken blijkbaar, ben ik nu ook mede verantwoordelijk voor zijn dood?

Nee, ik weet niet zeker of er niet meerdere mensen achter de dader zaten. Maar ik ben niet zo kortzichtig om dan maar meteen de hele linkse bevolking/patijen de schuld te geven. Links was het niet met hem eens, dat mochten zij dan toch ook zeggen? Maar Links heeft nooit, maar dan ook nooit gezegd dat Pim Fortuyn niet mocht zeggen waar hij voor stond en er is al helemaal nooit gezegd dat hij om zijn ideeen maar dood moest!
Ook daarom snap ik niet dat de democratie is aangetast, het was de actie van 1 man (voor zover we nu weten) en niet van heel links! En zoals ik al zei; iedereen in Nederland is geschokt en vindt dat dit niet had kunnen gebeuren, dát zegt meer over de democratie als het doodschieten van Pim Fortuyn! Tuurlijk, het had niet mogen gebeuren en het is wel de meest domme actie die iemand had kunnen ondernemen maar het heeft geen nut om hele groepen mensen aan te gaan wijzen die dit nooit gewild hebben!
Er worden dagelijks mensen vermoord omdat ze er anders uitzien of omdat andere mensen het niet eens zijn met de mening van een ander, waarom is daarover dan nooit wat gezegd? Was dat dan niet elke keer opnieuw een aanslag op de democratie?

Maar goed, ik zal het allemaal wel weer niet snappen

De dromer kan je vermoorden, de droom niet...
pi_4101546
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 19:31 schreef Sniper het volgende:

1) Zo'n hetze heeft bijgedragen tot de gebeurtenis van gisteren.

Zeker, maar zijn hetze tegen de Islam was ook niet fair en evenwichtig. Hij oogste wat ie zaaide. In termen van kritiek op hemzelf althans, niet met moord.
quote:
2) KANT EN KLARE ONZIN.
In jouw optiek ja. Maar of jij het allemaal wel even helder en objectief zonder emoties bekijkt is de vraag.

Je kan gewoon bijna alles zeggen hier, maar wees je dan wel bewust van de gevolgen en de invloed ervan. Jan met de pet op straat kan veel meer zeggen dan een politicus. Zo iemand moet het voorbeeld geven en niet generaliserend zichzelf op voetstukken zetten door onze cultuur superieur aan de andere te zetten. Daarmee beschadig je ook een hoop mensen. Als je iets aan de rotzooi in de Islam wilt doen praat je als politicus met die mensen i.p.v. met vingers te wijzen.

En niet iedereen heeft het intellect om zijn woorden op de juiste manier te interpreteren. Dat had ie moeten aanvoelen want ook hier lopen genoeg gekken rond. Een goede veiligheidcordonne om hem heen, wat ie niet wilde, had deze specifiek daad waarschijnlijk ook wel kunnen voorkomen. Hij verklaarde zichzelf vogelvrij zonder inachtneming van de negatieve kanten in de samenleving. Dat zou je naief kunnen noemen als je weet wat ie teweegbracht.

[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 07-05-2002 20:02]

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
  dinsdag 7 mei 2002 @ 20:01:55 #169
572 Sniper
Gull Catcher
pi_4101590
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 19:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik begrijp jouw emotionele reactie wel, maar na de emoties dienen we kalm te analyseren wat er gebeurd is en wat hiervan de gevolgen zijn.

Je hebt gelijk..ik kan nu niet kalm analyseren. Ik stop ook ff met posten nu want dit gaat ten koste van mijn bloeddruk..(zeker na al die verhitte discussies vandaag op het werk)
pi_4101671
Hebben er nog mensen B&W gezien zonet?

Xandra Schutte, Paul Witteman, de voorzitter van de Internationale Socialisten (van die krantjes), de hoofdredacteuren van de NRC en de Telegraaf, een psychiater, en een gast van Netwerk en NOVA zaten bij elkaar. Dat ging dus ook over de invloed van de media op het gebeurde.

De algemene tendens, en daar ben ik het mee eens, was zo ongeveer dat er in de toekomst zeker moet worden gekeken naar hoe je een nieuwkomer benadert. En dat de koppen in de krant vaak stevig waren, maar de artikelen genuanceerder. Alleen niet iedereen leest die artikelen. Maar het is wel duidelijk dat degene die in eerste instantie begonnen is met de stevige uitspraken toch Fortuyn zelf is. Hij is groot geworden door de media, hij wist ze ook perfect te bespelen. Er werd een vergelijking gemaakt met Diana, daar zit imho heel wat in. Remember de lege stoel die er stond toen hij in Netwerk met Melkert zou debatteren. Als hij niet aanwezig was was hij er toch. En dat Fortuyn van zijn voorlichtster wel wist dat de mensen het prachtig vinden als je de media afzeikt, gebeurt in Amerika ook. Dat deed hij dan ook. Al die verwijten van zijn kant van demonisering, dat slaat nu dus terug. Terwijl er hier in de krant geen grootgedrukt 'NEE', zoals in Frankrijk, stond met de gemeenteraadsverkiezingen. Van een echte haatcampagne, met het pure doel Fortuyn weg te krijgen, is geen sprake geweest. En laten we wel wezen hij dééd ook shockerende uitspraken (die hij later allemaal nuanceerde). Zo'n opmerking dat de islam een achterlijke cultuur is, dat verzinnen de media niet.

Je kunt een programma als NOVA denk ik wel verwijten dat ze een stukje als de opmerking van Rosenmöller continu herhalen. En dat na een item over Le Pen een stuk over Fortuyn doen. Maar het was ook een ongekend fenomeem, het is niet gek dat de media daar als vliegen op stroop op af komt. Zij hebben ook vette kijkcijfers geboekt met Fortuyn. Media hebben bovendien de taak gebeurtenissen te analyseren en in beeld te brengen, en dat er dan in een Vrij Nederland artikelen staan met foto's van zowel Haider als Fortuyn is ook niet vreemd. Want bepaalde, op het oog, overeenkomsten waren opvallend.

Er is imho geen bewust 'klimaat gekweekt', en je kunt, nu de achtergrond van de dader zo ongeveer bekend is, niet volhouden dat het allemaal maar de schuld van de linkse media en Melkert en Rosenmöller is. Dit extreemlinkse persoon leefde ws. in zijn eigen wereldje. De dader is uiteindelijk de schuldige, en het is denk ik te makkelijk om te wijzen naar 'de' media en 'de' politiek als medeschuldig.

[Dit bericht is gewijzigd door Meneer_Aart op 07-05-2002 20:13]

pi_4101675
juist.

Het toppunt van democratie: fractieleiders vermoorden.

dinsdag 7 mei 2002 @ 20:12:47 #172
136 V.
pi_4101738
Meneer_Aart, je kunt smeken wat je wilt, er wordt toch niet geluisterd.

Groepen Fortuynisten schromen blijkbaar niet om het lijk van Pim uit te persen tot de laatste triomfantelijke druppel.

Heel, heel erg eng.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_4101753
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 20:12 schreef Verbal het volgende:
Meneer_Aart, je kunt smeken wat je wilt, er wordt toch niet geluisterd.

Groepen Fortuynisten schromen blijkbaar niet om het lijk van Pim uit te persen tot de laatste triomfantelijke druppel.

Heel, heel erg eng.

V.

Ik moet bekennen dat ik twijfelde of ik vanavond nog naar Fok! zou gaan, ik had er niet heel veel zin in..
  dinsdag 7 mei 2002 @ 20:18:19 #174
136 V.
pi_4101834
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 20:14 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Ik moet bekennen dat ik twijfelde of ik vanavond nog naar Fok! zou gaan, ik had er niet heel veel zin in..

Ik ben weg iig.

Be smart, do likewise.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_4101953
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 20:18 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik ben weg iig.

Be smart, do likewise.

V.

Het hoeft niet. Rustig analyseren wat er gebeurd is. Paar conclusies trekken (zie mijn post als reactie op Sniper hierboven). En niet ingaan op zinloze discussies...
I´m back.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 20:42:24 #176
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_4102161
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 20:14 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Ik heb daar ook wel eens over getwijfeld op de momenten dat hier Fortuyn weer eens in een adem met Hitler ea. genoemd werd.
fake a dream
  dinsdag 7 mei 2002 @ 20:46:31 #177
136 V.
pi_4102212
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 20:42 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Ik heb daar ook wel eens over getwijfeld op de momenten dat hier Fortuyn weer eens in een adem met Hitler ea. genoemd werd.

Als je een beetje had opgelet, had je kunnen zien dat hier op Fok! slechts een kleine minderheid die uitlatingen deed.

Maar ja, het bekt zo lekker dat iedereen het is gaan geloven.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 20:49:02 #178
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_4102248
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 20:46 schreef Verbal het volgende:

[..]

Als je een beetje had opgelet, had je kunnen zien dat hier op Fok! slechts een kleine minderheid die uitlatingen deed.

V.

sorry maar ik heb hier zelf tegen de topic opener ooit eens een opmerking over gemaakt
fake a dream
pi_4102308
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 20:46 schreef Verbal het volgende:

[..]

Van dat soort dingen heb je wel eens vaker last van op forums, het pakt altij negatief uit.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 20:53:30 #180
136 V.
pi_4102318
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 20:49 schreef Kimmie het volgende:

[..]

sorry maar ik heb hier zelf tegen de topic opener ooit eens een opmerking over gemaakt

Ik zeg dan ook niet dat het niet gebeurde.

Maar veel minder (zeker de laatste tijd) dan zijn aanhangers ons (en zichzelf) willen doen geloven.

Maar goed, ik had dat nog liever dan waar die aanhangers op dit moment mee bezig zijn: goedkoop effectbejag over het lijk van Fortuyn.

Wansmakelijk, eng en Fortuyn en een democratie onwaardig.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 20:55:58 #181
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_4102362
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 20:53 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook niet dat het niet gebeurde.

Maar veel minder (zeker de laatste tijd) dan zijn aanhangers ons (en zichzelf) willen doen geloven.

Maar goed, ik had dat nog liever dan waar die aanhangers op dit moment mee bezig zijn: goedkoop effectbejag over het lijk van Fortuyn.

Wansmakelijk, eng en Fortuyn en een democratie onwaardig.

V.

Kom op man, ik zeg ooit eens omdat ik geen zin heb om op te zoeken dat het een keer of 3 was, het gaat mij erom dat mensen onterecht schone handen willen hebben en breng jouw goedkope verhaal over effectbejag ff niet in verband met mijn uitspraken.

Ook jij weet heel goed hoe je verbaal je effecten bereiken kan, allemaal hand in eigen boezem dus.

fake a dream
  dinsdag 7 mei 2002 @ 20:59:42 #182
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_4102417
Ik ben het volledig met Verbal eens, vooral na zijn dood is het triest te zien hoe er met zijn erfenis wordt omgegaan.

Nee, het is allemaal de 'linkse geindoctrineerde media', 'Paars', de 'media' die hun 'profeet' de dood ingejaagd hebben...eigenlijk te triest voor woorden dit soort mensen.
Het is vooral niet het werk van 1 gestoorde geest..en als het dat wel is dan is hij 'beinvloed' of 'gehersenspoeld' door het 'establishment'.

Vooral geen nuance, vooral niet nadenken, lekker schoppen, grote uitspraken doen...ik walg van sommigen hier.

MAAR, net als de moordenaar van Fortuyn de democratie en de vrijheid van meningsuiting niet om zeep gaat helpen gaan dit soort idioten het ook niet doen, niet wat mij betreft.
Ik was tegen Fortuyn en ik ben het nog steeds, collectieve schuldgevoelens aanpraten mogen ze proberen maar ik ga daar niet aan mee doen.

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 21:02:15 #183
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_4102462
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 20:59 schreef Tia_Tijger het volgende:

Vooral geen nuance, vooral niet nadenken, lekker schoppen, grote uitspraken doen...ik walg van sommigen hier.

Je spreekt jezelf tegen, zie eerdere posts van jezelf vandaag, ik zeg net al hand in eigen boezem als je een dergelijk iets zegt zoals jij hier ga je al de fout in.
fake a dream
  dinsdag 7 mei 2002 @ 21:03:44 #184
136 V.
pi_4102487
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 20:55 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Kom op man, ik zeg ooit eens omdat ik geen zin heb om op te zoeken dat het een keer of 3 was, het gaat mij erom dat mensen onterecht schone handen willen hebben en breng jouw goedkope verhaal over effectbejag ff niet in verband met mijn uitspraken.

Ik had het niet over jou. Sorry als ik die indruk wekte.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_4102506
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 20:49 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Sorry hoor, ik heb nooit Fortuyn vergeleken met Hitler.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 21:06:58 #186
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_4102562
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 21:04 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Sorry hoor, ik heb nooit Fortuyn vergeleken met Hitler.

Opmerkingen als Hitler is ook democratisch aan de macht gekomen vond ik ook nooit kunnen.
fake a dream
  dinsdag 7 mei 2002 @ 21:07:35 #187
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_4102572
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 20:55 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Ook jij weet heel goed hoe je verbaal je effecten bereiken kan, allemaal hand in eigen boezem dus.

Men heeft liever de slachtofferrol en de ander als de kwaaie genius.

Het is verbazingwekkend hoe sommige mensen draaien om alsnog hun morele gelijk te halen. Maar iedereen moet het ook zelf maar weten.

Er is iemand dood die veel voor mij betekende, dat doet pijn.

Your games are death
With every breath
pi_4102730
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 21:06 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Opmerkingen als Hitler is ook democratisch aan de macht gekomen vond ik ook nooit kunnen.

En dat heb ik ook nooit gezegd. Wat lul je nou.

Maar ik weet denk ik wel wat je bedoelt, ik heb ergens gezegd dat kiezers zich imho kunnen vergissen, en dat dat in de jaren 30 gebeurd is. Dat is alles.

dinsdag 7 mei 2002 @ 22:29:16 #189
27810 Aeacos
Rechter der zielen
pi_4103888
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 21:17 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

En dat heb ik ook nooit gezegd. Wat lul je nou.

Maar ik weet denk ik wel wat je bedoelt, ik heb ergens gezegd dat kiezers zich imho kunnen vergissen, en dat dat in de jaren 30 gebeurd is. Dat is alles.

oooooooooooooooooooooooo is dat alles! O nee sorry hoor, dat is zeker geen vergelijking
Ik ben moe
  dinsdag 7 mei 2002 @ 22:36:10 #190
136 V.
pi_4103994
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 22:29 schreef Aeacos het volgende:

[..]

oooooooooooooooooooooooo is dat alles! O nee sorry hoor, dat is zeker geen vergelijking

Hooguit een vergelijking van het electoraat, en een deel van dat electoraat doet niet heel erg zijn best om zich beduidend onderscheidender te gedragen iig.

Zij hebben hun Rijksdagbrand gevonden.

En dat is zorgwekkend te noemen.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 23:41:56 #191
27810 Aeacos
Rechter der zielen
pi_4104829
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 22:36 schreef Verbal het volgende:

[..]

Hooguit een vergelijking van het electoraat, en een deel van dat electoraat doet niet heel erg zijn best om zich beduidend onderscheidender te gedragen iig.

Zij hebben hun Rijksdagbrand gevonden.

En dat is zorgwekkend te noemen.

V.

Noem hoe je het wil jongen, het feit blijft dat voor de dood van fortuyn,iedereen die links was op fortuyn en hem belachelijk probeerde te maken en uimaakte voor mousolini, een gevaar voor de samenleving, en vergeleek met Hitler. En nu is het in ene allemaal de schuld van PF zelf en moeten we het maar snel vergeten wat er allemaal door links gezegd is en zeker moeten we maar vergeten dat PF zelf heeft gezegd dat "zei verantwoordelijk zijn voor het klimaat". Want links is "heilig" , nou mooi niet dus.

En denk maar niet dat alleen puberale jongetjes en meijes zo denken hoor beste linkse mensen! Nee kijk maar eens goed naar de TV naar de beelden. Nee dat zijn niet allemaal pubers. Kijk naar de mensen die de stille tochten hebben gelopen en van zich hebben laten horen bij het torentje van Kok. Kijk en zie de feiten.

Hier heb ik nog een mooi stuk van Theo van Gogh:

quote:
Moordenaars

Tom de Graaff (D'66) las voor uit het dagboek van Anne Frank, om de mensen te waarschuwen dat
de (toen nog) lijstaanvoerder van Leefbaar Nederland joden in de gaskamer wilde stoppen.
Gerrit Zalm (VVD) noemde hem 'een gevaarlijk man'.
Kok (PVDA) noemde hem iemand die 'groepen tegen elkaar opzet'.
Enfin, wat zal er gisteravond opgelucht adem zijn gehaald door de heren en wat zal de
champagne goed hebben gesmaakt. Het zoet van de overwinning - ook al omdat de gek van de
aanslag Goddank geen Marokkaan was - redt vele carrières, bijvoorbeeld die van Melkert, die
heus nog wel 'ns premier zal worden.
Zondag sprak ik de Goddelijke Kale nog uitvoerig, over de telefoon; hij was bang, zoals
meestal, 'dat er iets gebeuren gaat'. Ik kende 'm als een schat van een man die ook wel 'ns
overdreef, dus probeerde hem op andere gedachten te brengen.
Er was een mol onder zijn Kamerkandidaten, die lekte naar de pers, bijvoorbeeld in het geval
van de vermeende seksuele intimidatie van twee dames die op zijn lijst stonden. Ik legde hem
uit dat die inmiddels ontmaskerde gevoed moest worden met verkeerde informatie, 'want een
schandaal kan je nu niet hebben'.
Ik hoorde 't mezelf zeggen; we moesten allebei lachen.
Zoals gezegd, ik vond 'm aardig. Nu alles voorbij is moet ik voortdurend denken aan die Zondag
in Februari, toen een vraaggesprek met hem verschenen was in de Volkskrant en zo ongeveer de
halve wereld over hem heen viel. Hij wilde stoppen:
"Ik ben failliet en ik heb geen partij meer."
Hij wilde verklaren dat de Volkskrant hem verkeerd geciteerd had. Ik zei: "Als je dát doet,
kijk ik je nooit meer aan. Je gaat vanavond op TV en je gaat als een koning, of toch tenminste
als een prins." En ik beukte op hem in om door te gaan, 'dat ben je aan jezelf verplicht'.
Had ik dat maar niet gedaan.
Die avond, bij Fons de Poel - die niet veel meer wist in te brengen dan "Wat bent U toch
kinderachtig" - schitterde de Goddelijke Kale weer als vanouds. En hoezeer op radiostations
ook werd omgeroepen dat 'Pim wil discrimineren', binnen een paar weken was zijn aanhang weer
op peil, dat wil zeggen zo rond de dertig, vijfendertig zetels. Ik vond dat een bijzondere
prestatie, vooral ook omdat de Nederlandse pers bleef aanschurken bij de Macht en alles deed
om 'onze geliefde leider' zoals ik hem ironischerwijs noemde, te demoniseren. Wie voor de
aardigheid het hoofdcommentaar van Maandagavond in NRC-Handelsblad las moet wel tot de
conclusie zijn gekomen dat de diezelfde avond omgelegde politicus Goddank van ons is heen
gegaan. Luister maar: "Straks staat Fortuyn als premier met een krans op de Dam, de man die de
islam 'achterlijk' vindt en mensen uit Marokko en Turkije niet behorend bij 'de moderniteit'?
Deze dagen symboliseren de heroprichting van het vrije Nederland dat we hier juist niet de ene
cultuur beter vinden dan de andere. Dat we hier mensen gelijk behandelen in een open
samenleving. Dat we ons hier de xenofoben en racisten van het lijf wensen te houden.
Het is een grote schande dat we zestig jaar na dato een politicus in ons midden daaraan moeten
herinneren."
Je gelooft je ogen niet als je zoiets leest. Misschien werd dit hoofdcommentaar geschreven
door H.J.A. Hofland, de meneer die Pim 'een kwibus' noemde omdat 'ie zelf als zestienjarige
werd afgewezen door de SS, toen 'ie zich als vrijwilliger aanmeldde: 'Te kort'. Misschien werd
dit hoofdcommentaar geschreven door de grote denker Hubert Smeets, die knipperend ten onder
ging afgelopen Vrijdag in "Duivels" tegenover dezelfde steen des aanstoots. Om maar 'ns te
citeren, ''t Is een schande' dat een zich noemende kwaliteitscourant zulke domme,
leugenachtige hoofdcommentaren schrijft, al begrijp ik best dat de spreekbuis van de
gevestigde orde in z'n broek doet voor een man die verreweg de meeste aanhang in het land
dreigde te krijgen.
Frènk van der Linden, Hubert Smeets, Marcel van Dam en noem ze maar op, ze hebben allemaal
bijgedragen aan de hetze die Fortuyn uiteindelijk letterlijk vermoord heeft. Wat moet je met
zulke fijne democraten?
Ze zijn het spugen in hun gezicht niet waard en doen vooral denken aan antisemieten, echte
bedoel ik dan. Met de moord op Fortuyn is de hoop op een minder afzichtelijke, van
politiekcorrecte taboes doortrokken samenleving, vervlogen.
Ik zie niets in corrupte pygmeeën als Ferry Hoogendijk en zal zeker niet op de huidige lijst
Fortuyn stemmen. De Nederlandse democratie is niet voor mensen die afwijkend denken; die
worden vermoord na maandenlang ten onrechte van 'racisme' en ander fraais te zijn beticht.
Daar zijn de door de belastingbetaler gesubsidieerde anti-Discriminatie-meldpunten voor, daar
zijn de Officieren van Justitie voor die Fortuyn keer op keer voor de rechter wilden brengen,
daartoe lenen zich de jongens en meisjes van de pers met hun zogenaamde 'geschoktheid',
daarvoor zijn Barend & Van Dorp die hem wel 'ns zouden klein krijgen, zoals ze zelf vooraf aan
hun eerste onderhoud met het Kwaad aankondigden, daarvoor is NRC-Handelsblad.
Ik geloof dat het enige eerbewijs dat je Fortuyn nog kunt brengen, is niet te gaan stemmen, nu
niet en nooit meer. Hij zal nu de geschiedenis in gaan als opvolger van de gebroeders De Witt,
die vierhonderd jaar geleden door het gepeupel werden gelyncht. We moeten de dames en heren
moordenaars van nu feliciteren; 't is gelukt!
Dag Pim, aan jou heeft 't niet gelegen.

Theo van Gogh
Dank u theo
Ik ben moe
  dinsdag 7 mei 2002 @ 23:46:20 #192
136 V.
pi_4104932
Ronduit smakeloos stuk.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 23:50:40 #193
10090 waspman
life is sweet
pi_4105011
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 23:46 schreef Verbal het volgende:
Ronduit smakeloos stuk.

V.

jouw reactie is eerder smakeloos
  dinsdag 7 mei 2002 @ 23:50:53 #194
27810 Aeacos
Rechter der zielen
pi_4105013
quote:
Ronduit smakeloos stuk.

V.

Zit het soms te goed in elkaar om er iets zinnigs over te zeggen?
Ik ben moe
  dinsdag 7 mei 2002 @ 23:59:34 #195
136 V.
pi_4105145
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 23:50 schreef Aeacos het volgende:

[..]

Zit het soms te goed in elkaar om er iets zinnigs over te zeggen?

Wat voor zinnigs zou er gezegd moeten worden over zo'n zelfingenomen, borstklopperig stuk, terwijl Fortuyn nog niet eens onder de grond ligt.

De rook is godverdomme nog niet opgetrokken of kakelend vallen mensen her en der (en op Fok!) over mekaar heen om om het hardst te roepen dat zij voorvechters zijn van de democratie en om de messen te slijpen.

Walgelijk is dat ja, ronduit misselijkmakend.

En ik blijf erbij, mijn gelijk omtrent een deel van het electoraat van Fortuyn wordt sinds gisteravond keer op keer bewezen.

Ik heb alleen net iets teveel gevoel in mijn donder om er net zo blij om te zijn als jullie op jullie partijtje.

Vier er feest mee en vergeet de schoenen niet te vegen.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 8 mei 2002 @ 00:10:53 #196
27810 Aeacos
Rechter der zielen
pi_4105320
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 23:59 schreef Verbal het volgende:

[..]

Een uiterst emotioneel stuk

Wat wil je zeggen dan? dat alle LPF stemmers domme mensen zijn??? Ik trek dat ten zeerste in twijfel.
En dat is nog eens zeer fout war je daar doet ook generaliseren van een kiezersvolk.

*Zucht* ach ja weer een voorbeeld van electoraat van linkse partijen. Zeggen dat je niet moet generaliseren, maar het mag wel bij de kiezers op LPF. jammer jammer
Ook jammer vind ik het dat 99% (imo) van de GL-stmmers zichzelf te gek vinden omdat ze zo hoog zijn opgeleid.

Dat doet me aan iets denken was de verdachte nou ook niet zo'n persoon

Ik ben moe
pi_4105349
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 00:10 schreef Aeacos het volgende:

[..]

Wat wil je zeggen dan? dat alle LPF stemmers domme mensen zijn??? Ik trek dat ten zeerste in twijfel.
En dat is nog eens zeer fout war je daar doet ook generaliseren van een kiezersvolk.

*Zucht* ach ja weer een voorbeeld van electoraat van linkse partijen. Zeggen dat je niet moet generaliseren, maar het mag wel bij de kiezers op LPF. jammer jammer
Ook jammer vind ik het dat 99% (imo) van de GL-stmmers zichzelf te gek vinden omdat ze zo hoog zijn opgeleid.

Dat doet me aan iets denken was de verdachte nou ook niet zo'n persoon

Ik kreeg toch gister naar aanleiding van de eerste primitieve reacties van LPF stemmers op het forum toch het idee dat Fortuyn niet echt rechts genoeg was. En het waren er niet een paar. Zomaar een conclusie hoor.
  woensdag 8 mei 2002 @ 00:16:58 #198
136 V.
pi_4105389
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 00:10 schreef Aeacos het volgende:

[..]

Inderdaad jammer. Dat jij niet begrijpend kunt lezen zou niet mijn probleem moeten zijn:
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 23:59 schreef Verbal het volgende:
...
En ik blijf erbij, mijn gelijk omtrent een deel van het electoraat van Fortuyn wordt sinds gisteravond keer op keer bewezen
...
V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_4105423
Met stijgende verbazing kijk ik naar de interviews van de treurenden en woedenden bij PF's huis en lees ik ook wat hier en daar op dit forum vertolkt wordt.

Zonder de nagedachtenis van PF te willen aantasten, zie ik, hoor ik dat veel mensen de moordaanslag op PF zien als een aanslag op de democratie en de vrijheid van meningsuiting. Velen proberen, ongetwijfeld verstikt door emoties, tot uitdrukking te brengen dat Nederland naar de verdoemmenis is of zelfs "verrot" is. De linkse partijen en dan met name Melkert en Rosenmöller worden gezien als wegbereiders van deze waanzinnige daad of zelfs als auctor intellectualis. Iemand refereerde, wat de rol van de minister-president in dit drama aangaat, aan wat bij het Srebrenica drama naar voren werd gebracht over Koks gebrek aan regie: "hij is niet schuldig, maar wel verantwoordelijk".

Maar moeten wij onze emoties niet tot bedaren brengen, hoezeer dit ook voor sommigen zal betekenen dat zij zichzelf geweld aan moeten doen, en kalm analyseren wat gisteren is gebeurd?

Hoe nuchter zijn Nederlanders...?

Is er een aanslag gepleegd op de fundamenten van ons staatsbestel? Op de democratie? Op de vrijheid van meningsuiting? Zitten hier werkelijk duistere krachten achter die een einde willen maken aan de democratie? Laat staan de vraag of Melkert, Rosenmöller, Kok en de linkse broeders en zusters op Fok! schuldig zijn aan dood door schuld. Volgens mij niet, hoe moeilijk het ook is om dit op dit moment te beseffen. Het politieke klimaat mocht dan verhard zijn de laatste maanden, maar er werd wel gewoon gedebatteerd, met elkaar gepraat. Men belijdde het woord.

Ik denk dat we niet mogen vergeten dat deze daad gepleegd is door een crazed, lone gunman op een controversieel politicus. De aanslag is in de eerste plaats om het controversiële van PF begaan. Daarna pas om het feit dat PF bekend flamboyant politicus was imho. Hoe het zij, de daden van een crazed, lone gunman en via welke gedachtegang hij tot zijn daden komt, zijn nimmer precies in te leven en te voorspellen...

I´m back.
  woensdag 8 mei 2002 @ 00:21:50 #200
27810 Aeacos
Rechter der zielen
pi_4105453
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 00:16 schreef Verbal het volgende:

[..]

Inderdaad jammer. Dat jij niet begrijpend kunt lezen zou niet mijn probleem moeten zijn:
[..]

V.

Jij hebt gelijk, ik heb het verkeerd gelezen.
Ik ben moe
  woensdag 8 mei 2002 @ 00:22:51 #201
136 V.
pi_4105472
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 00:19 schreef Ryan3 het volgende:
Met stijgende verbazing [kehnip] zijn nimmer precies in te leven en te voorspellen
100% mee eens.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 8 mei 2002 @ 00:26:51 #202
22259 Fogerty
slapende account
pi_4105532
Goeie post ryan3
Hieperdepiep hoera!
  woensdag 8 mei 2002 @ 00:28:25 #203
25300 beertje_
..........
pi_4105556
Door alles wat er gebeurd is en wat ik allemaal gelezen heb , heb ik nog ergens echt m'n mening gegeven.
In één van de topics hier zei iemand:
Extreem recht of extreem links, geen van beide is goed en daar sluit ik me bij aan.
Hopen dat Nederland een democratisch land blijft en Pim Fortyun in z'n waarde laat.

.

"Whaaa ik leer het ook nooit..."
  woensdag 8 mei 2002 @ 00:49:31 #204
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4105853
Pakweg anderhalf jaar geleden waren het de allochtonen in het algemeen. Nuanceren? --> Goedpraterij.

Toen kwamen de Marokkanen in het bijzonder. Nuanceren? --> Struisvogelpolitiek, ontkennen van problemen, multikul.

Toen was het de beurt aan de puinhopen van Paars. Nuanceren? --> Linkse geitenwollen kafka-communist, ontkennen van problemen, GL-stemmer.

Nu is Pim Fortuyn en is de blinde haat tegen alles wat enigzins anti-Fortuyn was compleet. Nuanceren? --> ...

Ik was het eerder met Verbal's signature eens, maar ik denk dat het iets anders is. 6 Mei hebben we geen afscheid genomen van de redelijkheid... 6 Mei hebben we afscheid genomen van het laatste beetje redelijkheid wat er nog over was.

En ja, voor het derde bovenstaande punt, ten tijde van de opkomst van Pim Fortuyn waren er ook topics die absurd tegen Fortuyn ageerde (wie de schoen past trekke hem aan, geldt voor alle punten), maar toen was er in ieder geval nog een balans. Toen ging het fel tegen elkaar op, maar was er tenminste voor elke posting voor ook een posting tegen en andersom. Ook in de topics zelf werd er meer om en om op elkaar gereageerd. Dat is nu dus compleet verleden tijd. De overdreven massaparanoïa waarin alles en iedereen wat ooit enigszins kritiek heeft gehad wordt bot de mond gesnoerd door te zeggen dat de gehele linkse hoek medeschuldig is aan de moord en dan niet één keer, maar meerdere keren, elkaar alleen maar versterkend.

quote:
Dit zal wel weer zo'n linkse rakker zijn, maar hij weet toch dat benzine verbranden slecht is voor het milieu?
quote:
Wie is het er met mij eens dat ik van te voren al bedenk dat dit een links persoon is geweest?
quote:
Ik denk dat het iemand uit die richting is ja...
Milieuactivist zal niet met benzine gaat klooien, benzine is immers slecht voor het milieu.
quote:
Ja en het is zelfs zo erg dat je nergens, ook hier op FUCK!, je mening niet meer kan geven, want ook hier wordt je monddood gemaakt omdat 1 of ander 15 jarig kindje het niet eens is met je mening. Het is links of niets. Pim is er voor moeten sterven. Het is te triest voor woorden.
Niet meer in discussie gaan, maar vooral elkaar versterken in de eigen mening, wat in het absurde wordt doorgedreven. De rem is er compleet af, wat uiteindelijk resulteert in zaken als:
quote:
nou als ik een wist wie hij is zo ik em op zn bek rossen aangezien ik ook in eindhoven op school zit. hij gaat me al langer op mn zenuwen.
Het evenwicht is weg. Er zijn tal van posters die hier niet meer komen, omdat alle redelijkheid verdwenen is. Een discussie is compleet onmogelijk, omdat men geen enkele nuancering meer kan aanbrengen. Een discussie is niet meer mogelijk, omdat er niet meer op argumenten in wordt gegaan, maar puur en alleen generaliserend en ophitsend gepost wordt tegen al wat enige smaak van links heeft (waarbij zelfs een oprecht rechts persoon als gelly de meest rare verwijten naar z'n hoofd gesmeten krijgt).

Voor mij is de fun er ook af... zeker als men gaat dreigen omdat iemand een andere mening heeft. Heeft men dan h-e-l-e-m-a-a-l NIETS geleerd? Pim Fortuyn was een meesterlijk debater (dat heb ik een tijdlang onderschat), maar hij zou zich echt doodschamen wat er hier over zijn lijk gezegd wordt. Men zegt dat 'links' Pim Fortuyn gedemoniseerd heeft, om vervolgens zelf bij een hele politieke stroming hetzelfde te doen. Hypocriet? Op z'n minst, maar vooral ook zeer polariserend.
Het laatste wat Pim Fortuyn voor ogen had (maar wat hij soms wel deed) was het polariseren van verschillende groepen. Het laatste wat men moet doen naar aanleiding voor deze aanslag op ons democratisch bestel is het polariseren van de verhoudingen, waardoor juist de democratische waarden verloren gaan.

Kok zei het nog zo vaderlijk in z'n speech: "Alsjeblieft, bewaar je kalmte," en dat zei hij niet voor niets. IEDEREEN is stomverbaasd, geschokt en diep geraakt door deze aanslag. Rechts heeft net zo min als links een alleenrecht op het verdriet om het verlies van Pim Fortuyn, of je het met hem eens was of niet is compléét irrelevant, het gaat erom dat een stem van een deel van het volk heen is gegaan met Pim Fortuyn en dat raakt elke democraat en zowel links als rechts hebben de democratische waarden hoog in hun vaandel staan. Links en rechts tekenen de condoleanceregisters, links en rechts liepen mee met de stille tocht vandaag, links en rechts huilen om de sfeer van schande die er over Nederland hangt, links en rechts heeft dit nooit gewild, links en rechts zijn geschokt door het verlies van Pim Fortuyn.

Laten we dus in godsnaam niet dit unieke moment van saamhorigheidsgevoel verpesten door elkaar de zwarte piet proberen toe te schuiven over wie er nou schuldig is aan de dood van Pim Fortuyn!

Wie de schoen past, trekke hem aan... ik heb gezegd wat ik kwijt moest.

woensdag 8 mei 2002 @ 00:54:20 #205
22259 Fogerty
slapende account
pi_4105915
Het wordt eentonig, maar:

Goeie post Lithion

Hieperdepiep hoera!
  woensdag 8 mei 2002 @ 00:56:31 #206
136 V.
pi_4105940
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 00:54 schreef Fogerty het volgende:

Goeie post Lithion

Inderdaad.

Mooi gesproken.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_4105972
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 00:54 schreef Fogerty het volgende:

Goeie post Lithion

Idd.
pi_4107121
quote:

En als er een moskee was opgeblazen was het dan ook PF zijn schuld/verantwoordelijkhaeid geweest omdat hij zovaak de islam als achterlijk afschilderde en aanzette tot haat? Of meet jij met 2 maten?
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 19:31 schreef Sniper het volgende:

2) KANT EN KLARE ONZIN.

Dus PF mocht het wel, maar de linksen mochten het niet? Lekker hypocriet zeg.
  woensdag 8 mei 2002 @ 10:15:13 #209
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4108053
quote:
Ronduit smakeloos stuk.

V.

Alles wat niet in je straatje past vindt je smakeloos, dat is wel bekend.

Het is een zeer goed stuk, geschreven door iemand die hem persoonlijk kende.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')