Snap ik, maar babies zijn hetzelfde...quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je moeder is 73, dat was een hele andere tijd....
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:16 schreef DaviniaHR het volgende:
en eenvoor tinu die vandaag een jaar voedt
aviva drinkt superonrustig. zwaar irritant. hoeft niets te betekenen, toch? ik word er wel zelf ook onrustig van. dat aanhappen blijft pijnlijk, en die vlakke tepel maakt het ook niet makkelijker voor haar. en dan is ze half klaar, is borst niet leeg, krijg ik daar weer de zenuwen van...
vannacht heeft ze ook superslecht gedronken, dus kwam ze 2 uur later weer, om 5uur, tot half 6, nou, dan kan je ook nietmeer slapenben moe.
tsja, wat moet je dan? een speen erin duwen s nachts? dan huilt ze weer, wordt eli mss wakker, en dan is het helemaal bal. of haar bij ons in bed nemen, maar dan slapen we ook niet rustig...
vanavond maar vroeg naar bed.
quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:51 schreef lily het volgende:
[..]
Snap ik, maar babies zijn hetzelfde...
en het ging me meer om het onbegrip dat ik nu dan krijg
Ja, kloptquote:Op woensdag 3 februari 2010 09:54 schreef Ticootje het volgende:
Daarom ben ik ook heel voorzichtig met "dat was toen niet goed". Dan kan het zijn dat je moeder het idee heeft zich te moeten verdedigen. We hebben nu andere inzichten en misschien is het gewoon de manier van brengen. Toch?
Gevalletje eigenwijs...quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:27 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, klopt
Maar het is juist andersom; niet mijn: vroeger was het niet goed maar haar: nu is het (misschien) niet goed. Ik zeg helemaal niks verder...
Jen droeg maat 68 toen ze 1 werd.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:15 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, wij moeten morgen naar het cb. En Senna is maar een klein meisje met een beetje spekkies, maar niet heel erg. Ik ben erg benieuwd wat ze morgen zeggen. Als ik haar vergelijk met de kindjes hier op Fok die jonger zijn, dan blijft ze wel wat achter. Ze zit nog steeds in 62-68. Maar goed, schaap en ik zijn ook allebei maar klein, dus wat kunnen ze verwachten?
Nee, hoeft ook niet, ik vind het ook wel lief en schattigquote:Op woensdag 3 februari 2010 10:30 schreef lily het volgende:
Wat lekker dat Senna nog zo klein is. Vind ik wel lief, zo'n ukkie...
We hoeven toch niet allemaal groot en zwaar te zijn? Toch?
oh, haar bambirompertje heeft Leah nooit gepast trouwens, ik kreeg het niet aan...jammer jammer![]()
Ik ga vrijdag met een knoop in m'n maag naar het consultatiebureau omdat ik bang ben dat ze constateren dat Ivan niet goed groeit. Ik houd zijn aantal voedingen momenteel kunstmatig op 6 per dag; als het aan hemzelf zou liggen zou hij naar 5 gaan. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen. Als ik hem vaker wil voeden moet ik hem wakker gaan maken, en ik ben juist zo blij dat hij nu 's nachts niet meer hoeft te drinken en dat hij zo fijn slaapt overdag.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:15 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, wij moeten morgen naar het cb. En Senna is maar een klein meisje met een beetje spekkies, maar niet heel erg. Ik ben erg benieuwd wat ze morgen zeggen. Als ik haar vergelijk met de kindjes hier op Fok die jonger zijn, dan blijft ze wel wat achter. Ze zit nog steeds in 62-68. Maar goed, schaap en ik zijn ook allebei maar klein, dus wat kunnen ze verwachten?
Nou, het fijne heeft Senna ook niet van mij, hoorquote:Op woensdag 3 februari 2010 14:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ga vrijdag met een knoop in m'n maag naar het consultatiebureau omdat ik bang ben dat ze constateren dat Ivan niet goed groeit. Ik houd zijn aantal voedingen momenteel kunstmatig op 6 per dag; als het aan hemzelf zou liggen zou hij naar 5 gaan. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen. Als ik hem vaker wil voeden moet ik hem wakker gaan maken, en ik ben juist zo blij dat hij nu 's nachts niet meer hoeft te drinken en dat hij zo fijn slaapt overdag.
Ivan is dus lang en slank. Als ik iemand bij die constatering naar mij zie kijken dan zeg ik maar dat hij dat van z'n vader heeft.![]()
Afijn, ik ben ook benieuwd wat ze tegen je gaan zeggen!
quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:33 schreef Ticootje het volgende:
Hahaha, ik was eens op het CB en toen begon de mevrouw al heel positief dat WE het eerst even over haar groei moesten hebben.![]()
Ja, ik kreeg inderdaad ook bijna uitslag in mn nek... Walgelijk!quote:
Ik begrijp het ook wel, maar tegelijkertijd heb ik het gevoel me in een spagaat te bevinden dan. Mijn kind huilt want ze heeft honger. De enige die er wat aan kan doen ben ik en er is maar een manier om er wat aan te doen nu. Om mezelf dan op te sluiten in een wc met haar omdat anderen er wellicht aanstoot aan nemen dat een moeder haar kind voedt dat vind ik te ver gaan.quote:Op woensdag 3 februari 2010 07:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik je lief wel begrijp omdat ik er zelf ook moeite mee heb (gehad). Borstvoeding is weliswaar iets natuurljks, maar dat betekent niet dat het ook iets openbaars is. Seks is bijvoorbeeld ook heel natuurlijk maar tegelijkertijd intiem. In onze cultuur wordt veel waarde gehecht aan privacy. Het bijzondere aan borstvoeding is dat het zowel een intieme handeling als een alledaagse handeling kan zijn. Dat onderscheid kan niet iedereen even makkelijk maken. Ik heb er nog steeds moeite mee.
Ik merk zelfs nu ik langer voed dat ik anders over borstvoeding ga denken. Ik las laatst een artikel online over langvoeders, en ineens begreep ik het, waarom het zo fijn en vanzelfsprekend en knus en gezellig is. Zelf ben ik inmiddels ook gestopt om die 6 maanden te zien als een termijn die ik 'moet halen'. Ik stop ermee als ik eraan toe ben, als hij eraan toe is of als we eraan toe zijn. Misschien is dat al heel gauw omdat ik weer ga werken, maar misschien duurt dat wel langer dan 6 maanden.
oh maar dat heb ik ook heel erg gehad hoor in het begin!quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik geef je groot gelijk, Huup. Ik beperk mijn bewegingsvrijheid ook erg door niet in het openbaar te voeden. Dat heeft ook nog wel te maken met het feit dat het niet altijd even soepeltjes gaat, de borstvoeding. Ik zie mezelf al in het openbaar zitten terwijl Ivan steeds zijn lichaam strekt van de krampen, m'n tepel uitrekt en dan plotseling zo hard loslaat dat ik haast achterover schiet.![]()
Ik wist niet eens dat er een voedingsruimte is in de Ikea. Wat is dat dan voor ruimte?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |