abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 28 januari 2010 @ 13:21:12 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_77373807
quote:
NOS Nieuws kost jaarlijks 47,4 miljoen euro
NOS Nieuws kost jaarlijks ruim 47,4 miljoen euro. Dat heeft hoofdredacteur Hans Laroes van NOS Nieuws gezegd. "Ik heb het al vaker gezegd: de NOS is eigendom van iedereen die in Nederland woont en belasting betaalt. Zo simpel is het", geeft hij als reden om openheid te geven over het budget. "Juist omdat we eigendom zijn van iedereen vind ik het logisch om te vertellen hoeveel budget we krijgen en waar we ons geld aan uitgeven."

NOS Nieuws omvat een aantal onderdelen. "Alle nieuwsuitzendingen op tv (ook Journaal-op-3, ook Jeugdjournaal); alle nieuwsuitzendingen op de radio (bulletins op de hele uren op zowat alle radiozenders van de publieke omroep, het langere Radio 1 Journaal), NOS Headlines op 3FM, Met Het Oog Op Morgen, internet (inclusief NOSheadlines.nl), NOS Teletekst. 24 uur per dag op 7 dagen per week."

Het totale budget voor 2010 van NOS Nieuws is 47.405.075 euro in 2010. Vorig jaar was het 46.652.672. "Of dat veel of weinig is mag iedereen voor zichzelf weten natuurlijk", vervolgt Laroes. "Een aantal jaren geleden, toen we de diverse NOS Nieuwsafdelingen bijeenbrachten (begin 2006), zouden de diverse budgetten bij elkaar opgeteld ongeveer 51 miljoen hebben opgeleverd. Volgens de hoofdredacteur is door het samenbrengen van de verschillende afdelingen meer efficiency bereikt, waardoor nieuwe activiteiten konden worden ondernomen.

"Verhoudingsgewijs veel geld (65 procent) gaat er naar personeel. Journalistiek is vooral mensenwerk, en geen fabrieksproces. Radio maken is verhoudingsgewijs iets duurder, als het om personeel gaat, dan tv, simpelweg omdat voor tv de faciliteiten zwaarder drukken en uitbundiger zijn." Negen procent van de begroting gaat naar correspondenten over de hele wereld. Rechten en techniek slokt tien procent van de begroting op en faciliteiten als camera's en wagens kosten vijftien procent van de begroting.
Het budget per medium kan Laroes niet geven. "Omdat we crossmediaal zijn. Bijna alle verhalen komen in bij dat medium horende vorm op radio, tv en internet terecht."
http://www.radiofreak.nl/nieuws.php?id=9287
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_77373862
Ja dus? Toch de nuttigste omroep, en hoeveel levert de NOS op dan?
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:29:01 #3
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77374121
Maar ze maken wel ontzettend leuke en goede programma's. En uitzendinggemist.nl is wat mij betreft wel 100 miljoen worth.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_77374140
Dat komt neer op nog geen 3 euro per inwoner. Als ik bedenk hoe vaak ik op Teletekst kijk, het Journaal zie, nieuws luister op de radio of nieuws van de NOS via internet lees, dan is dat echt een schijntje. Het kost me nog geen cent per dag. Waar voor m'n geld.
  † In Memoriam † donderdag 28 januari 2010 @ 13:30:05 #5
230491 Zith
pls tip
pi_77374160
Newsdump FTL

Verder NOS Beter dan al die fucking GEZELLIGE (kijk ons samen lachen met BNers) commerciele zenders.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_77374258
Das zo'n 3 euro per persoon per jaar... dat valt toch wel mee?
So we just called him Fred too
pi_77374435
Dat is niks vergeleken met het koningshuis. Ik zeg al het geld van het koningshuis naar de NOS.
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  donderdag 28 januari 2010 @ 14:06:39 #8
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_77375657
Goh.
  donderdag 28 januari 2010 @ 14:51:25 #9
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_77377312
Nieuwsdump

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_77377955
De NOS
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  donderdag 28 januari 2010 @ 15:33:21 #11
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')