abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:17:54 #51
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77559770
Okee, ik had je nog van wat tips willen voorzien, maar die houd ik dan ook maar selectief voor me .
KuikenGuppy
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:20:53 #52
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_77559873
Jongens... misschien is het een goed idee om elkaar te helpen waar we kunnen, en als we dat niet kunnen, het gewoon te laten. Andersom ook: als je iets wilt vertellen, prima, als je dat niet wilt, is dat (wat mij betreft) ook goed.
Soms is het nu eenmaal moeilijk om dingen uit te leggen, of om dingen die iemand zegt te begrijpen. Zeker via internet, en zeker als we ook ieder onze eigen problemen/moeilijkheden/stoornissen of hoe je het ook wilt noemen hebben.
Maar laten we het in ieder geval positief houden. Ik vind het juist zo fijn dat we in dit topic allemaal lief zijn voor elkaar, ik voel me daar fijn bij en dat helpt mij. Dus ik hoop dat dat zo kan blijven.

(en het is niet aanvallend bedoeld, naar niemand toe, en ook niet negatief ofzo, dus hopelijk komt het goed over)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:24:54 #53
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_77562641
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:20 schreef Murmeli het volgende:
Jongens... misschien is het een goed idee om elkaar te helpen waar we kunnen, en als we dat niet kunnen, het gewoon te laten. Andersom ook: als je iets wilt vertellen, prima, als je dat niet wilt, is dat (wat mij betreft) ook goed.
Soms is het nu eenmaal moeilijk om dingen uit te leggen, of om dingen die iemand zegt te begrijpen. Zeker via internet, en zeker als we ook ieder onze eigen problemen/moeilijkheden/stoornissen of hoe je het ook wilt noemen hebben.
Maar laten we het in ieder geval positief houden. Ik vind het juist zo fijn dat we in dit topic allemaal lief zijn voor elkaar, ik voel me daar fijn bij en dat helpt mij. Dus ik hoop dat dat zo kan blijven.

(en het is niet aanvallend bedoeld, naar niemand toe, en ook niet negatief ofzo, dus hopelijk komt het goed over)
Ik ben het helemaal met je eens

Meteen maar even een kleine update Ik ben dus aan het afbouwen sinds vorige week woensdag. Van 60mg naar 40mg. Op zich gaat het wel, maar ik merk dat ik toch wat labieler ben enzo. Maar dat is misschien ook omdat ik het doodeng vind.

Hoe is het verder met iedereen?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_77570251
Volgens mij was er hier gewoon sprake van een simpel misverstandje. En dan kan er wel eens wat wrevel ontstaan... Maar wij zijn lieve mensen, vooral voor elkaar, dus het komt allemaal weer op z'n pootjes terecht. .
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:24 schreef Marijkezwolle het volgende:

Meteen maar even een kleine update Ik ben dus aan het afbouwen sinds vorige week woensdag. Van 60mg naar 40mg. Op zich gaat het wel, maar ik merk dat ik toch wat labieler ben enzo. Maar dat is misschien ook omdat ik het doodeng vind.
Hoe gaat het met de lichamelijke verschijnselen trouwens MarijkeZwolle? Of valt dat wel mee na vermindering van de dosis?
pi_77570299
**dubbel**
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:06:25 #56
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_77571196
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:48 schreef DeepChord het volgende:
Volgens mij was er hier gewoon sprake van een simpel misverstandje. En dan kan er wel eens wat wrevel ontstaan... Maar wij zijn lieve mensen, vooral voor elkaar, dus het komt allemaal weer op z'n pootjes terecht. .
[..]

Hoe gaat het met de lichamelijke verschijnselen trouwens MarijkeZwolle? Of valt dat wel mee na vermindering van de dosis?
Ik ben vooral erg moe weer, en ik ben vrij licht in m'n hoofd... En af en toe heb ik een soort schok-gevoel in m'n lijf, het doet geen pijn maar is eerder wat zeurderig... De eerste keer dat ik dat had werd ik er wat paniekerig van, maar nu is het gewoon zo Het valt me op zich wel mee, ik hoop dat het lichamelijk zo blijft
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_77572337
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:06 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ik ben vooral erg moe weer, en ik ben vrij licht in m'n hoofd... En af en toe heb ik een soort schok-gevoel in m'n lijf, het doet geen pijn maar is eerder wat zeurderig... De eerste keer dat ik dat had werd ik er wat paniekerig van, maar nu is het gewoon zo Het valt me op zich wel mee, ik hoop dat het lichamelijk zo blijft
Hieruit blijkt wel weer dat langzaam en gedoseerd afbouwen toch wel echt essentieel is. . Ik hoop dat de verdere tocht naar beneden ook zo zal gaan. Goed ook dat je die paniekerigheid de baas geworden bent. .

Geen last van hoofdpijn? Daar had ik wel extreem last van iedere keer als de dosis omlaag ging. Erg vervelend als je dat echt ettelijke dagen achter elkaar hebt.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:48:32 #58
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_77573385
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:27 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Hieruit blijkt wel weer dat langzaam en gedoseerd afbouwen toch wel echt essentieel is. . Ik hoop dat de verdere tocht naar beneden ook zo zal gaan. Goed ook dat je die paniekerigheid de baas geworden bent. .

Geen last van hoofdpijn? Daar had ik wel extreem last van iedere keer als de dosis omlaag ging. Erg vervelend als je dat echt ettelijke dagen achter elkaar hebt.
Ja, inderdaad! Ik ben dus de komende 2 weken op de 40 mg en dan de laatste 2 weken op 20 mg. Ik hoop dat die overgang ook wat soepel gaat
Nee, nog geen extra hoofdpijn gehad gelukkig, dat lijkt me inderdaad heel vervelend...Heb je daar lang last van gehad? En hoe lang ben jij nu van je AD af?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_77573739
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:58 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Oke ik ook al voelt het wel als net aan afdoende(op die "piek") maarja.
Dat wil zeggen ik denk niet dat ik om 10 uur slaap als ik het om 8 uur neem, ik moet wel zelf wat moe zijn, moeite doen enz maar het is te doen (nu nog )
Nee dat heb ik ook niet.
Maar het helpt wel een beejte.
voel me toch wel wat uitgeruster,maar het werkt wel wat langer door.heb jij dat niet? ik kan bijvoorbeeld echt uitslapen nu

Ot ; hier mensen met ervarigen met een slaapkliniek?
pi_77580509
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:48 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ja, inderdaad! Ik ben dus de komende 2 weken op de 40 mg en dan de laatste 2 weken op 20 mg. Ik hoop dat die overgang ook wat soepel gaat
Nee, nog geen extra hoofdpijn gehad gelukkig, dat lijkt me inderdaad heel vervelend...Heb je daar lang last van gehad? En hoe lang ben jij nu van je AD af?
Dat worden spannende tijden voor je dus, de komende periodes van 2 x 2 weken. Ik houd het vol interesse in de gaten in ieder geval, geweldig interessant om te zien of iemand de eindstreep haalt. Blijf maar volop updates geven in ieder geval. .
Hopelijk dat die hoofdpijn bij jou weg blijft. Het is al irritant genoeg om alleen al die electrische schokjes te hebben. Als daar dan ook nog hoofdpijn en andere malaise bij komt kijken is het niet te harden.

Zelf zit ik al een jaar of 10 aan de 20 mg Seroxat, met een keer een uitstapje naar 40 mg en een aantal onsuccesvolle pogingen te stoppen. Voorlopig blijf ik op deze manier doorgaan.
  woensdag 3 februari 2010 @ 08:58:42 #61
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_77580651
Hmm heb sinds 3 dagen last van een pieptoon in beide oren. Ik neem aan dat het door de lexapro komt en vind het nogal irritant... herkent iemand dit, en zo ja is het bij jou over gegaan na een tijdje?

[ Bericht 4% gewijzigd door DaneV op 03-02-2010 09:37:27 ]
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:40:33 #62
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_77581381
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 08:58 schreef DaneV het volgende:
Hmm heb sinds 3 dagen last van een pieptoon in beide oren. Ik neem aan dat het door de lexapro komt en vind het nogal irritant... herkent iemand dit, en zo ja is het bij jou over gegaan na een tijdje?
nee nooit gehad van de lexapro. denk dat het niet samenhangt ook. zou het ff aanzien en dan je ha effe bellen. misschien ben je verkouden oid. (verkoudheid kan ook gewoon van binnen zitten, dus dat je t niet merkt, dacht ik, enzo, toch?)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_77581643
Nee, ook nog nooit last gehad van pieptonen door de AD.
Dat wat Murm zegt over verkoudheid zou idd wel hout kunnen snijden. .
pi_77581751
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:55 schreef powerlessness het volgende:

[..]

Nee dat heb ik ook niet.
Maar het helpt wel een beejte.
voel me toch wel wat uitgeruster,maar het werkt wel wat langer door.heb jij dat niet? ik kan bijvoorbeeld echt uitslapen nu

Ot ; hier mensen met ervarigen met een slaapkliniek?
Ja de eerste keer zat ik de hele volgende dag te gapen(zat dan wel in de trein mja)
2e Keer was het al minder maar je blijft het wel voelen, niet helemaal optimaal.
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:09:08 #65
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_77581978
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 08:48 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Dat worden spannende tijden voor je dus, de komende periodes van 2 x 2 weken. Ik houd het vol interesse in de gaten in ieder geval, geweldig interessant om te zien of iemand de eindstreep haalt. Blijf maar volop updates geven in ieder geval. .
Hopelijk dat die hoofdpijn bij jou weg blijft. Het is al irritant genoeg om alleen al die electrische schokjes te hebben. Als daar dan ook nog hoofdpijn en andere malaise bij komt kijken is het niet te harden.

Zelf zit ik al een jaar of 10 aan de 20 mg Seroxat, met een keer een uitstapje naar 40 mg en een aantal onsuccesvolle pogingen te stoppen. Voorlopig blijf ik op deze manier doorgaan.
Ja, zeker spannend! Met name omdat ik niet stop omdat het zo goed met me ging... Ik vind het ook wel fijn dat de psych nog een alternatief achter de rug heeft, mocht dat nodig zijn

Mag ik vragen wat je dan precies hebt waardoor je niet kunt stoppen?
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 08:58 schreef DaneV het volgende:
Hmm heb sinds 3 dagen last van een pieptoon in beide oren. Ik neem aan dat het door de lexapro komt en vind het nogal irritant... herkent iemand dit, en zo ja is het bij jou over gegaan na een tijdje?
Da's stress Spierspanning kan voor zo'n pieptoon zorgen, heb ik ook last van
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_77587150
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:55 schreef powerlessness het volgende:
Ot ; hier mensen met ervarigen met een slaapkliniek?
Ik heb ervaring met een slaappoli. Ik moest daar eerst op gesprek komen om uit te leggen wat mijn klachten waren en daarna kreeg ik een testje mee. Ik moest van 19:00 tot 23:00 elk uur één minuut op watjes kauwen, deze in een buisje stoppen en in de koelkast en de volgende dag naar ze opsturen. Hieruit kwam naar voren dat ik bijna geen melatonine aanmaakte en toen kreeg ik een vervolgtest: van 24:00 tot 06:00 's elk uur weer op een watje kauwen. Bleek dat mijn lichaam erg laat melatonine aanmaakte. Ik gebruik nu dus melatonine om in te slapen en gelukkig werkt dat wel redelijk. Af en toe een slechte nacht, maar dat hebben veel mensen.
pi_77587758
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:53 schreef Nune het volgende:

[..]

Ik heb ervaring met een slaappoli. Ik moest daar eerst op gesprek komen om uit te leggen wat mijn klachten waren en daarna kreeg ik een testje mee. Ik moest van 19:00 tot 23:00 elk uur één minuut op watjes kauwen, deze in een buisje stoppen en in de koelkast en de volgende dag naar ze opsturen. Hieruit kwam naar voren dat ik bijna geen melatonine aanmaakte en toen kreeg ik een vervolgtest: van 24:00 tot 06:00 's elk uur weer op een watje kauwen. Bleek dat mijn lichaam erg laat melatonine aanmaakte. Ik gebruik nu dus melatonine om in te slapen en gelukkig werkt dat wel redelijk. Af en toe een slechte nacht, maar dat hebben veel mensen.
Waar was dat? En krijg je dit vergoed uit het pakket zoeits?
pi_77587953
Ik ben naar de slaappoli in Ede gegaan, ik weet niet waar je nog meer andere slaappoli's kunt vinden. Ik heb een verwijzing gekregen via de huisarts en dit werd vergoed uit het pakket maar ik moest daarvoor wel de verwijzing hebben.
pi_77590257
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:12 schreef Nune het volgende:
Ik ben naar de slaappoli in Ede gegaan, ik weet niet waar je nog meer andere slaappoli's kunt vinden. Ik heb een verwijzing gekregen via de huisarts en dit werd vergoed uit het pakket maar ik moest daarvoor wel de verwijzing hebben.
Ik had destijds circadin melatonine, van de huisarts, niet vergoed, ze vergoeden bijna nooit mijn meds
Risperidon destijds wel, maar eerst werd mn eigen bijdrage aangebroken
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:51:15 #70
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_77594336
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 10:09 schreef Marijkezwolle het volgende:
Da's stress Spierspanning kan voor zo'n pieptoon zorgen, heb ik ook last van
Hmm.. stress heb ik al heel lang maar heb nog nooit last gehad van piepende oren, dus ik ga er toch wel vanuit dat het door de Lexapro komt. Het staat ook in de bijsluiter.

Werd er vannacht echt helemaal gestoord van, dit is niet echt bevordelijk voor mijn angstklachten
Zit mezelf weer vanalles in te beelden "wat als dit blijvend is of erger wordt" "zo kan ik toch nooit in slaap komen" "het ging eindelijk wat beter".

Ik probeer het nog even aan te kijken maar zit er bijna aan te denken om te stoppen . Maar ja, dan zit ik weer in hetzelfde schuitje als een maand terug.
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:56:27 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77594493
Heb je het al met je behandelaar besproken, DaneV?
Wellicht kan hij je wat gerust stellen .
KuikenGuppy
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:57:08 #72
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_77594522
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:56 schreef Burdie het volgende:
Heb je het al met je behandelaar besproken, DaneV?
Wellicht kan hij je wat gerust stellen .
Die is vrij vandaag... heb ik weer
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:57:32 #73
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_77594540
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:51 schreef DaneV het volgende:

[..]

Hmm.. stress heb ik al heel lang maar heb nog nooit last gehad van piepende oren, dus ik ga er toch wel vanuit dat het door de Lexapro komt. Het staat ook in de bijsluiter.

Werd er vannacht echt helemaal gestoord van, dit is niet echt bevordelijk voor mijn angstklachten
Zit mezelf weer vanalles in te beelden "wat als dit blijvend is of erger wordt" "zo kan ik toch nooit in slaap komen" "het ging eindelijk wat beter".

Ik probeer het nog even aan te kijken maar zit er bijna aan te denken om te stoppen . Maar ja, dan zit ik weer in hetzelfde schuitje als een maand terug.
In dat geval zal het inderdaad door de meds komen... Maar ja, misschien moet je het ook even wat tijd gunnen, sommige bijwerkingen gaan vanzelf weg
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  woensdag 3 februari 2010 @ 16:06:08 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77594852
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:57 schreef DaneV het volgende:

[..]

Die is vrij vandaag... heb ik weer
Morgen ff bellen dus!
Het komt heus goed .
KuikenGuppy
pi_77729557
Ik voel me wel vrolijk als ik uitgeslapen wakker word zeg!
Energie! Echt fijn om dat (weer eens) te voelen
En het komt altijd goed mensen goed is weliswaar een relatief begrip positief denken daarmee kom je al een heel eind.
Piepjes in mn hoofd heb ik ook weleens zoiets(gebruik geen AD) maar dat zal stress zijn wat Marijkezwolle ook zei of anders moeheid ; onrust.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')