quote:
Ik zie geen potentie en ik had ook geen andere Jaap verwacht.
Jaap is ongeschikt als Talkshow host, het is een narcistisch figuur met een "totaal" gebrek aan empathisch vermogen. Hij trachtte dat bij de laatste show in geval van die autistische jongen en bij dat rappende jochie, op momenten enigszins te camoufleren, maar het is te geforceerd, te overduidelijk een kunstje, waardoor het nooit "hartverwarmend" wordt. Daarnaast ontbreekt het hem aan het talent om echt verrassend uit de hoek te komen. Natuurlijk kijken we met z'n allen en vermaken we ons met het circus om de show heen, de commentaren op de fora en de chat, de opmerkingen over het gestuntel van Jaap. Dat alles heeft in mij optiek weinig of niets met Tabula Rasa en de inhoud daarvan te maken. Dat gebeurt met evenveel plezier wanneer er drie mensen aan de bar, onzinnige klusjes, zitten te klaren en daarbij over koetjes en kalfjes keuvelen. Op TV, zonder het eerder genoemde aanverwante circus, zou ik het programma na deze 3 afleveringen geen blik meer waardig gunnen. M.a.w. Tabula Rasa heeft me inhoudelijk geen moment geboeid en ik verwacht ook niet dat toekomstige uitzendingen me van mening zullen doen veranderen. Een talkshow host dient "het beste" uit zijn gasten te kunnen halen .... en Jaap bezit daar eenvoudig het nodige talent niet voor, bij lange na niet !
En als dat Jaap bashen is Peter, so be it