abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77371727
Studio Vlemmix is alweer een paar weken bezig. Na wat onduidelijkheden of Jaap al dan niet kwam is 't er toch echt van gekomen: een eigen talkshow die inmiddels alweer 3 uitzendingen kent.

Na een storm van kritiek zijn er een paar dingen veranderd, bijvoorbeeld Jaaps kleding en 't feit dat je naar de uitzending kan bellen. Als 'host' heb ik 't idee dat Jaap het maar moeilijk vindt om een serieus gesprek aan te gaan en de beloofde diepgang is niet echt terug te zien. Het grootste kritiekpunt vind ik dat ie zich bijna consequent weigert voor te bereiden (gesprek over een boek dat ie niet eens gelezen heeft, ).

Aan de positieve kant, het interactieve kan tot spontane gesprekken leiden. Daarnaast had ik er niet vreemd van opgekeken als ie uitzending 2 niet eens van start had laten gaan na de 'gasten' in uitzending 1. Er is ergens toch wel doorzettingsvermogen.

Zien jullie potentie, of had je een andere Jaap verwacht ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 28 januari 2010 @ 12:29:06 #2
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_77371915
Heb er niks van gezien maar wil wel graag een mening hebben dus ik lees hier even mee.
  One tough cookie donderdag 28 januari 2010 @ 12:35:07 #3
169210 liesje1979
pi_77372130
Aflevering 3 was al stukken beter dan aflevering 1 en 2 bij elkaar.
Ik vond Andy ook een interessante gast.

Ook had Jaap zich deze keer wel voorbereid omdat hij merkte dat het gesprek doodsloeg omdat hij te weinig wist over de gasten. En idd hij zag er een stuk netter uit. (DIt zou kunnen komen doordat de vriendin (Ina) van Paultje op de chat aangaf dat ze als ze zouden komen wel wat oude kleding van Paultje mee zouden nemen die Jaap wel zou passen).

Het vragenuurtje vond ik persoonlijk niet zo geweldig, en vooral zijn minachting naar de streamers, er belde een user xsanthe en Jaap ging haar napraten op dezelfde toon als zij sprak. Dat vond ik naar. Daarna zei hij dat hij de streamers wel serieus nam waarna hij in een soort whuahahahah uitbarste. En dan heb ik het nog niet eens over BQ.
Het zijn toch je kijkers die je aan het afzeiken bent.

Dus ja er zit vooruitgang in en nee ik denk niet dat ik tot de doelgroep behoor als alles gaat zoals het zou moeten gaan. Maar dat heb ik met heel SV, juist het prutswerk heeft de charme voor mij.
  † In Memoriam † donderdag 28 januari 2010 @ 12:37:35 #4
128220 Peter6000
pi_77372210
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 12:29 schreef Marrije het volgende:
Heb er niks van gezien maar wil wel graag een mening hebben dus ik lees hier even mee.
Dit topic gaat ontaarden in een Jaap-bash-topic, dus als je onbevooroordeeld een mening wil vormen lijkt me het niet echt een goede meeleesplek.

Kan je beter zelf eens een gedeelte meekijken, en in het filmpjestopic heeft HiDi een compleet interview geplaatst.

Ik zag gisteren wel verbetering tov de eerste 2 uitzendingen (meer voorbereiding, en er zat meer vaart in), en ik ben benieuwd of hij de stijgende lijn kan voortzetten.
Zoals al eerder gezegd: dan moet hij wel investeren in zijn programma (dmv interviewtrainingen, stages, vergoedingen betalen voor interessante gasten, luisteren naar kritiek).
  donderdag 28 januari 2010 @ 12:37:53 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_77372220
Het programma moet nog veel en veel beter wil ik het serieus gaan nemen. Maar er zit idd verbetering in, gisteren waren het interessante gasten en leuke vragen. Maar op het eind ging het toch de verkeerde kant op met de show.
Waar ik zelf over twijfel is of Jaap wel geschikt is voor het TV-show-host vak. Hij heeft geen TV-persoonlijkheid, die anderen (Jensen, Matthijs van nieuwkerk etc) bijvoorbeeld wel hebben.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 28 januari 2010 @ 12:42:22 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_77372368
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 12:35 schreef liesje1979 het volgende:
(DIt zou kunnen komen doordat de vriendin (Ina) van Paultje op de chat aangaf dat ze als ze zouden komen wel wat oude kleding van Paultje mee zouden nemen die Jaap wel zou passen).
Ik denk het niet, denk dat het Jaap's eigen kleding was. Later gingen Jaap en Paultje namelijk kleding uitwisselen en toen bleek dat Jaap niet in Paultje's oude kleding paste.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  One tough cookie donderdag 28 januari 2010 @ 12:43:11 #7
169210 liesje1979
pi_77372406
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 12:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik denk het niet, denk dat het Jaap's eigen kleding was. Later gingen Jaap en Paultje namelijk kleding uitwisselen en toen bleek dat Jaap niet in Paultje's oude kleding paste.
Ah ok, bedankt, dat had ik gemist.
  donderdag 28 januari 2010 @ 12:56:47 #8
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_77372905
Objectief gezien moet je vaststellen dat show 3 inderdaad beter was dan de twee voorgaande. Maar daar was ook niet zo heel veel voor nodig. Of er verder nog potentie in zit? De tijd zal het leren, maar dan zal hij qua gasten toch uit een ander vaatje moeten tappen. En dan bedoel ik dus mensen die echt wat te melden hebben en niet zo'n kneuzenkabinet als gisteren.

Vorige week leek hij even op de goede weg met een schrijfster die op haar achttiende haar eerste boek had geschreven, maar daar ging hij dan weer hopeloos de fout in door te praten over een boek zonder het gelezen te hebben. En dat is precies waar de schoen wringt: jaap heeft geen enkele interesse in zijn gasten (of in zijn medemens in het algemeen for that matter). En zonder dat kun je naar mijn bescheiden mening nooit een goede talkshowhost worden.
To be or not to be - Shakespeare
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
  † In Memoriam † donderdag 28 januari 2010 @ 12:58:15 #9
137949 Disana
pi_77372959
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 12:56 schreef Pearlbitch het volgende:

En dat is precies waar de schoen wringt: jaap heeft geen enkele interesse in zijn gasten (of in zijn medemens in het algemeen for that matter). En zonder dat kun je naar mijn bescheiden mening nooit een goede talkshowhost worden.
Dit onderschrijf ik.
pi_77373363
.

Afgezien van de onbeschofte items met telefoon en sms waren de gasten en onderwerpen in zijn show allesbehalve verrassend. Veelal waren het onderwerpen waarover de mening van Jaap gevoeglijk bekend mag zijn bij de kijker. Hoe het eerste gesprek met het medium zou verlopen kon je van te voren uittekenen, Jaap heeft ook in de kooi al duidelijk laten zien en horen wat hij van mediums vindt. Genoeg daarover nu! Het interview zelf ging op een tempo alsof Jaap niet nog eens 3 uur voor de boeg had.

Als Jaap, na wat schofferen van kijkers en wat vooraf ingestudeerde Eigen Volk Eerst praatjes met mr. D., doorgaat met zijn volgende gast, een rappertje, is al duidelijk dat de vaart eruit is. Jaap is moe, moet pissen en lijkt op geen enkele manier een connectie te hebben met zijn gast. Het is Jaap ook niet gelukt na het pissen zijn overhemd weer in zijn broek te krijgen en aangezien hij zijn eigen broekband ook niet kan zien, blijft de punt er de rest van het programma aan de voorkant uitsteken. Na wat nekbreeklessen mag Remco opzouten en zakt het weer aardig in.

Paultje Poets is een gast met het meest voorspelbare onderwerp, namelijk afvallen. Iets waar Jaap alles van weet maar niets aan doet. Het wordt een raar interview. Paultje is een sympathieke jongen en op een gegeven moment is hij degene die zegt dat uiterlijk niet alles is en dikzijn niet per se zwak is terwijl Jaap vindt dat je als je 20 kilo teveel weegt je gediscrimineerd wordt. Ik vond het wel weer typerend dat Jaap graag slanker wil worden maar daar bij voorkeur niets voor wil laten. Die operatie die zijn gast had ondergaan was niets voor hem omdat Jaap gewoon door wil kunnen vreten. Paultje gaat ook nog zingen. Dat had hij beter niet kunnen doen, het kwam zijn net verworven geloofwaardigheid niet ten goede.

De volgende gast, Andy, is de interessantste gast. Jaap heeft zich zo goed voorbereid dat hij alle vragen gewoon van papier opleest en nauwelijks contact maakt met zijn gast. Kennelijk vindt Jaap PDD/NOS geen interessant onderwerp want ondanks z'n grondige voorbereiding zijn zijn vragen na een minuut of 10 op. Tot veel meer dan vragen of Andy's vriendin ook autistisch is en of hij nog hobbies heeft, komt Jaap niet.

En dan is het tijd voor de uitsmijter: een dwerg die de moonwalk kan. De perfecte manier om het programma dood te laten bloeden en dat doet het dan ook, een half uur voordat het 11 uur is.

Advies: programma moet véél korter. 5 gasten, dan maximaal 90 minuten.
  One tough cookie donderdag 28 januari 2010 @ 13:14:23 #11
169210 liesje1979
pi_77373557
Mooie reactie, kan ik mij goed in vinden.
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:20:47 #12
241662 Jian
Well, well, well
pi_77373789
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 12:24 schreef PietjePuk007 het volgende:

Zien jullie potentie, of had je een andere Jaap verwacht ?

Ik zie geen potentie en ik had ook geen andere Jaap verwacht.
Jaap is ongeschikt als Talkshow host, het is een narcistisch figuur met een "totaal" gebrek aan empathisch vermogen. Hij trachtte dat bij de laatste show in geval van die autistische jongen en bij dat rappende jochie, op momenten enigszins te camoufleren, maar het is te geforceerd, te overduidelijk een kunstje, waardoor het nooit "hartverwarmend" wordt. Daarnaast ontbreekt het hem aan het talent om echt verrassend uit de hoek te komen. Natuurlijk kijken we met z'n allen en vermaken we ons met het circus om de show heen, de commentaren op de fora en de chat, de opmerkingen over het gestuntel van Jaap. Dat alles heeft in mij optiek weinig of niets met Tabula Rasa en de inhoud daarvan te maken. Dat gebeurt met evenveel plezier wanneer er drie mensen aan de bar, onzinnige klusjes, zitten te klaren en daarbij over koetjes en kalfjes keuvelen. Op TV, zonder het eerder genoemde aanverwante circus, zou ik het programma na deze 3 afleveringen geen blik meer waardig gunnen. M.a.w. Tabula Rasa heeft me inhoudelijk geen moment geboeid en ik verwacht ook niet dat toekomstige uitzendingen me van mening zullen doen veranderen. Een talkshow host dient "het beste" uit zijn gasten te kunnen halen .... en Jaap bezit daar eenvoudig het nodige talent niet voor, bij lange na niet !

En als dat Jaap bashen is Peter, so be it
pi_77373903
Mooie onderbouwde post, Scrutinizer.

Jaap is geen host en zelfs geen tv-maker. Jaap klopte ooit in de absurde setting die DGK heette maar alleen in een normale setting blijkt het gewoon een humorloze man te zijn. Om humor te hebben heeft hij anderen nodig. Een weinig creatieve geest is het ook want het constant vragen om input laat zien dat je zelf de kunde niet in pacht hebt. Leuker dan dit gaat het en hij niet worden. Niemand zit eigenlijk op Jaap te wachten en dat is best sneu voor Jaap. Hopelijk komt de openbaring snel, dat bespaart hem nog vele pijnlijke momenten.
Go hard or go home
pi_77373969
Ik vind Studio Vlemmix en de chat leuker als Jaap er niet is.
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:25:24 #15
241662 Jian
Well, well, well
pi_77373986
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 13:25 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik vind Studio Vlemmix en de chat leuker als Jaap er niet is.
Dat bedoel ik
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:25:25 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_77373989
Het gedoe met Paultje Poets vond ik trouwens wel leuk, maar het was aan de andere kant ook erg afgezaagd doordat die kerel ook al in Harry's bed zat.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:32:01 #17
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_77374230
Bedankt Peter, ik heb even een filmpje bekeken voor een snelle impressie.

Het filmpje was het sneuste moment uit de show, zoals Hidi het noemde.

Wat mij daarin opvalt is dat Jaap zich een houding aanmeet die mij niet zo aanstaat, de 'ik-maak-show-houding', ik zie liever de echte Jaap die zich ook kwetsbaar kan opstellen.

Maar in plaats daarvan kapt hij een telefoontje af. Erg jammer, juist het onderwerp 'een nare pm' is de drama die een rls nodig heeft, waarbij de s van rls voor zowel soap als show mag staan wat mij betreft.

Ik heb geen behoefte aan een slap aftreksel van terror Jaap en zie veel liever de echte, maar als dat er niet in zit (wat ik denk), zeg ik wat ik al vaker heb gezegd (nog zonder 1 minuut gezien te hebben van zijn programma), 'kan dat niet zonder Jaap'?
pi_77375274
Ik vond Annemarie het medium drie keer niks, ook omdat ik zoiets had, pffttt weer een paranormaal gelul en gejoddel, heb ook half geluisterd wat er werd gezegt.
Ik ben afgehaakt op de chat nadat Jaap zo tegen BQ aan het terroren was, toen later weer ingeschakeld en viel met mijn neus in de boter, Andy de autistische jongenman vond ik geweldig intressant, leuk en prettig om naar die jongen te luisteren,wat vond ik dat een lieve jongen, hij was gewoon de rust zelf en vond dat hij duidelijk alles uitlegde, zat ouderwets aan de stream gekluisterd.
Eindelijk eens een Gast met inhoud.
Daarna blijven plakken en de MJ van de lage landen bekeken, vond het matig, niet om dat mannetje maar omdat het gesprek niet echt vlotte. (en die domme dansjes)
Ik denk als Jaap goede gasten uitnodigt die echt wat te vertellen hebben dat de show nog wel leuk gaat worden, maar wanneer Jaap steeds de streamers zo af zeikt haak ik af.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:59:17 #19
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_77375358
Gooi de reacties van Scrutinizer en Noek bij elkaar en je hebt mijn mening.

Ja, het was beter dan de vorige keren, maar dan noem je ook wel een wanstaltig vertrekpunt.
Nee, Jaap heeft het simpelweg niet in zich een goede talkshowhost te worden. Hij denkt niet snel en creatief genoeg, hij wil er niet in investeren en hij toont totaal geen interesse die verder gaat dan the obvious in zijn gasten. En belangrijkste wellicht: hij doet het vooral ter twijfelachtige meerdere glorie van zichzelf en dat proef je uit alles.

En toch kijk ik omdat

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_77376841
En dan nog even uit de losse pols:

Na het oeverloze gezwam van Jaap aan het begin van de vorige afleveringen had deze aflevering helemaal geen begin. Hoeveel moeite is het om een opening te houden waarin de kijkers wordt verteld wat ze de komende 4 uur kunnen verwachten? Hoeveel moeite kan het zijn om je gasten aan het begin van het interview aan de kijkers voor te stellen? Meer dan eens was Jaap alweer ruim een minuut aan het praten met een gast voordat de naam van de gast bekend was.

Bij de eerste gast was er een probleem met het geluid. De zender viel meer dan eens weg waardoor een kind je kan zeggen dat de batterijen bijna leeg zijn. Dat is best een behoorlijke faal maar het kan nog erger: je kunt namelijk die zender ook gewoon weer aan de derde gast meegeven, zo bleek.

Het decor: Eindelijk is dan dat rare portret van Juliana uit het decor vervangen door een schilderij wat daadwerkelijk iets met de show van doen heeft. Hoe jammer is het dan dat men de setting dusdanig veranderd heeft waardoor Jaap en zijn gast eigenlijk naast het decor zitten? Het enige goede shot wat de verandering van setting opgeleverd heeft is het getrokken 2-shot vanaf de rug van Jaap op zijn gast. Helaas betekent dat voor Jaap dat hij zich nauwelijks mag en kan bewegen op zijn troon, ik durf te wedden dat Jaap pijn in z'n lichaam heeft vandaag.

De regie was zeer wisselend. Ervan afgezien dat de camera's daar op vaste posities hangen die allerminst gunstig zijn voor wat ze er in TR mee willen is de beeldregie erg matig en af en toe had ik het idee dat het ook voor de crew allemaal te lang duurde. Slecht gekadreerde shots werden niet of veel te laat gecorrigeerd, naar het einde toe kregen we sommige dingen die wel genoemd werden, niet in beeld. ("Zwaai maar even!" en dat vervolgens niet op camera te zien krijgen)

Werk aan de winkel, zou ik zo denken.
pi_77378369
Eens met Scrutinizer en Noekje.
Het wordt niet beter, Jaap is niet geïnteresseerd in zijn gasten, hij is te lui om ook maar iets voor te bereiden.
Het is net als met zijn afvallen, wél een operatie maar zelf niets doen.

Ook denk ik dat Jaap de chat slecht trekt, dat heeft wel degelijk invloed op zijn 'optreden'.
pi_77379756
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 15:18 schreef Lavenderr het volgende:
Eens met Scrutinizer en Noekje.
Het wordt niet beter, Jaap is niet geïnteresseerd in zijn gasten, hij is te lui om ook maar iets voor te bereiden.
Het is net als met zijn afvallen, wél een operatie maar zelf niets doen.

Ook denk ik dat Jaap de chat slecht trekt, dat heeft wel degelijk invloed op zijn 'optreden'.
Ook ik sluit me bij die meningen aan. De totale desinteresse in zijn gasten maakt Jaap in mijn ogen een zeer slechte talkshow host.
  One tough cookie donderdag 28 januari 2010 @ 16:05:09 #23
169210 liesje1979
pi_77380222
Een pauze tussen de verschillende gasten zou ook aangenaam zijn. Soms gebeurde dit door de vraag maar raak, of een optreden, maar af en toe ging het ook direct achter elkaar door.
  donderdag 28 januari 2010 @ 19:14:13 #24
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_77387066
De vraag is: willen mensen echt kijken naar een talkshow van Jaap?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  Moderator donderdag 28 januari 2010 @ 22:50:11 #25
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_77397671
Jaap zit veel te veel met zichzelf in de knoop, met zijn kennelijke onmacht om iets tegen zijn vroegtijdige aftakeling en dood te doen, om überhaupt wezenlijk geïnteresseerd in andere mensen te kunnen zijn.
Hij neemt zichzelf in beslag.
Dit nog los van het feit dat hij me sowiesó al niet iemand lijkt met grote empathische gaven. Maar in déze toestand al helemáál niet.

Een hele dikke man die een RLS heeft gewonnen, gaat een talkshow hosten. Waarom zou dat slagen?
Stiekem hoopten we dat Jaap méér in zijn mars zou hebben, dat we scherpte en sprankeling te zien zouden krijgen, humor en relativeringsvermogen. Omdat hij dat op zijn beste momenten in DGK leek te bezitten.
Helaas, het waren de bijzondere omstandigheden waardoor hij daar af en toe goed uit de verf kwam.

Kortom: Jaap heeft hier én geen talent voor én het komt op een ongeschikt moment in zijn leven.
Jaap, ga afvallen en ga je studie afmaken. Zorg dat je trots op jezelf kunt zijn. Van daaruit kun je verder groeien (geestelijk dan hè )
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')