abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 28 januari 2010 @ 11:20:29 #51
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_77369536
Wat een gezeik weer over prinsen die veel verdienen. Als ze veel verdienen maakt hen dat weerbaarder voor corruptie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_77369609
Boeiend, hij komt uit de koninklijke familie. Die mensen wonen ook in paleizen en dat soort meuk, het zou toch schandalig zijn als onze prinzen het zelfde zouden verdienen als wij en in 'n rijtjeshuis zouden wonen.. Niet erg charmant. En dat terwijl Maurits toch wel de mooiste is van het stel
pi_77369664
wie is EG?
  donderdag 28 januari 2010 @ 11:32:51 #54
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77369932
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 09:26 schreef Misan het volgende:

[..]

Verschil is in dit geval waarschijnlijk dat hij dit niet zelf verdient, maar zijn bedrijf. Een collega van me wordt als consultant ook weggezet voor 125 euro per uur, dus 1000 euro per dag en 'vakgoeroes' vaak voor het dubbele. Helemaal niet zulk vreemde bedragen hoor
Dergelijke consultants worden op projectbasis ingehuurd voor een aantal uur, niet "vast" voor 2 dagen per week. En inderdaad, voor mensen met vakkennis het het een normaal zakelijk tarief. Voor mensen die vanwege het PR meedoen, heb ik liever een goedbetaald fotomodel dan iemand die vanwege afkomst begunstigd is...
quote:
en hij zal een groot deel moeten reserveren voor sociale verzekeringen, arbeidsongeschiktheid en voor eventuele werkloosheid
Geloof je zelf dat het koningshuis daar niet hele andere potjes voor heeft?
Daarbij: iets zegt me dat leden van het koningshuis niet de normale inkomstenbelasting betalen maar veel minder (hoewel ik dit niet zeker weet).
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 11:20 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een gezeik weer over prinsen die veel verdienen. Als ze veel verdienen maakt hen dat weerbaarder voor corruptie.
Wat is dit nou voor raar excuus?! Beetje in de trant van: "geef alle criminelen een zak geld, zodat ze niet meer jatten"? Dan zou het aanzienlijk logischer zijn om agenten 5 ton per jaar te geven, en douanebeambten!
Daarbij heeft Prins Bernard je hele stelling allang onderuit gehaald.
Ik quote van http://www.nu.nl/algemeen(...)d-smeergeld-toe.html :
quote:
"Ik heb altijd veel geld verdiend, dus dat miljoen van Lockheed had ik niet nodig. Hoe heb ik zo stom kunnen zijn?", aldus de prins in een interview
censuur :O
pi_77369988
Nu deze onzin weer, Eurlings is en blijft een brokkenpiloot.
pi_77370045
gewoon een droomjob om hem toch buiten de koningshuiskosten te houden
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_77370093
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 11:20 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een gezeik weer over prinsen die veel verdienen. Als ze veel verdienen maakt hen dat weerbaarder voor corruptie.
Het gaat niet zo zeer om wat hij verdient, maar om het feit dat het er naar riekt dat er niet is aanbesteed, terwijl dat wel zo logisch is.

In bijzondere omstandigheden kan het gerechtvaardigd zijn om af te wijken van, maar ik vind de genoemde reden niet zo geweldig, nog afgezien van het feit dat ik de opdracht sowieso gedoemd vind om te mislukken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 28 januari 2010 @ 11:40:09 #58
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77370193
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 11:35 schreef longinus het volgende:
gewoon een droomjob om hem toch buiten de koningshuiskosten te houden
Tja de spoeling is dun voor de ZZP ers, en dan leuk als je zo een adviesje van 200.000 voor twee dagen "werk" toegeschoven krijgt via via
pi_77370471
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 11:40 schreef Deprater het volgende:

[..]

Tja de spoeling is dun voor de ZZP ers, en dan leuk als je zo een adviesje van 200.000 voor twee dagen "werk" toegeschoven krijgt via via
hangt van de branche af, bank/verzekeringswezen en overheid betaalt nu eenmaal goed
pi_77370563
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 11:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dergelijke consultants worden op projectbasis ingehuurd voor een aantal uur, niet "vast" voor 2 dagen per week. En inderdaad, voor mensen met vakkennis het het een normaal zakelijk tarief. Voor mensen die vanwege het PR meedoen, heb ik liever een goedbetaald fotomodel dan iemand die vanwege afkomst begunstigd is...
[..]

Geloof je zelf dat het koningshuis daar niet hele andere potjes voor heeft?
Daarbij: iets zegt me dat leden van het koningshuis niet de normale inkomstenbelasting betalen maar veel minder (hoewel ik dit niet zeker weet).
Het Koningshuis staat hier verder toch helemaal buiten?

Daarnaast word ikzelf ook "vast" voor vijf dagen per week bij een bedrijf ingehuurd en niet op projectbasis
pi_77371268
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 10:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Geloof ik niks van, doe maar een specificatie. Als je ziet dat ik al een bovengemiddeld salary mag ontvangen van 1500 netto. En ik ben ICT-er. Dan zitten die verpleegsters toch echt op ca. 1200 de maand.

²
Het is een groot misverstand dat verpleegsters (en andere handen-aan-het-bed functies) slecht betaald worden.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_77371333
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 10:03 schreef LXIV het volgende:
Dan nog is 2 ton voor 2 dagen werk ruim betaald, niet?
Mwa, hij heeft natuurlijk wel zijn kosten he ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_77371898
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 10:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Geloof ik niks van, doe maar een specificatie. Als je ziet dat ik al een bovengemiddeld salary mag ontvangen van 1500 netto. En ik ben ICT-er. Dan zitten die verpleegsters toch echt op ca. 1200 de maand.
Als ICT''er zeg ik: als je 1500 netto maakt in de ICT kom je of net van het HBO of je doet iets verkeerd. Of je telt allerlei dure extra's als leaseauto's en bonussen niet mee.

Overigens is het zoals anderen al terecht opmerkten een fabeltje dat semi-overheidspersoneel als agenten, verplegers, conducteurs, buschauffeurs onderbetaald zouden worden. Ze verdienen meer dan vergelijkbare mensen in het bedrijfsleven.
  donderdag 28 januari 2010 @ 12:39:50 #64
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77372281
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 12:28 schreef petertje2 het volgende:
Als ICT''er zeg ik: als je 1500 netto maakt in de ICT kom je of net van het HBO of je doet iets verkeerd. Of je telt allerlei dure extra's als leaseauto's en bonussen niet mee.
Die heb ik inderdaad niet meegeteld.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 28 januari 2010 @ 12:48:49 #65
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77372604
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 11:24 schreef Misan het volgende:
wie is EG?
Prins Egbert Gerardus van Fok.
Intelligent, but fucked up.
  donderdag 28 januari 2010 @ 12:59:09 #66
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77372991
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 12:12 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Mwa, hij heeft natuurlijk wel zijn kosten he ?
Ja die paperclips en nietmachines worden ook steeds duurder, maar de Laptop kan hij dan wel weer aftrekken en jij niet
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:00:40 #67
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77373031
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 11:20 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een gezeik weer over prinsen die veel verdienen. Als ze veel verdienen maakt hen dat weerbaarder voor corruptie.
Ha Ha weet jij hoeveel Pr Bernhard nodig had met zijn drie minaressen met ieder hun eigen woonruimte , kinderen en levensonderhoud??

Die had de poen van Lockheed erg hard nodig hoor

[ Bericht 3% gewijzigd door Deprater op 28-01-2010 13:18:56 ]
pi_77382539
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 09:02 schreef LXIV het volgende:

.........

2 ton per jaar, dat is ruim betaald als consultant. Zeker als je maar 2 dagen per week werkt! Dat komt overeen met een FTE-salaris van 5 ton. Om electrische autootjes te promoten!
Moeilijkheidsgraad gering, vereiste vooropleiding: geen, afbreukrisico klein. Wie wist dat de prins dit deed voordat het op het web stond?

Nu mag die prins doen wat hij wil, maar we hebben het hier wel (weer) over gewoon belastinggeld. Dat er "niet is" wanneer zorg benodigd. is, etc. 5 ton FTE zijn toch 10 verpleegsters, ik denk dat de maatschappij daar meer behoefte aan heeft.
Ja mag ik even? Deze Prins mag dan wel bekend of "prins" zijn,hij ontvangt helemaal geen Rijkstoelage
zoals Beatrix,Alexander en Maxima, dus moet hij zelf zorgen voor eigen inkomsten. En dat vervolgens
de overheid graag gebruik maakt van zijn diensten (en zijn eigen BV)is toch niet vreemd? Moet je
de overheid voor aankijken en ten schande maken,die huren hem in.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')