Een psychiater die uitgebreid met een patient gebabbeld heeft voor hij/zij een diagnose stelde, weet het altijd beter dan jij, al ben je Dr Phil en Freud tegelijk. Jij hebt de patient namelijk nooit gesproken, dus kan alleen in het algemeen spreken.quote:Op donderdag 28 januari 2010 01:21 schreef Moira. het volgende:
[..]
Maar het is wel een feit wat Dysthyme nou eigenlijk inhoudt.
Natuurlijk scheelt dit deels per persoon, maar toch liggen alle diagnoses behoorlijk dicht bij bepaalde richtlijnen.
Ik heb zelf zo'n 3 jaar bij verschillende psychologen en psychiaters gelopen, dus ik durf hier wel over mee te praten ja
Wat een feit is, is dat Dysthyme absoluut géén 10 jaar kan duren, en geen zware depressies bevat.
Dysthyme is namelijk een korte, lichte depressie. Dat is een behoorlijk kleine samenvatting
Als je 10 jaar telkens in periodes van zware depressies schiet, is het dus geen Dysthyme, maar kan het een andere vorm van een depressie zijn of gewoon een ontzettend zware en heftige depressie (en dat is Dysthyme dus niet)![]()
quote:Op donderdag 28 januari 2010 01:15 schreef Lotte. het volgende:
[..]
JAAA! WAT EEN GOED IDEE!![]()
Wat ben je toch ook een top-man
Ahá, dan zal dat het dus zijn.quote:Op donderdag 28 januari 2010 01:17 schreef Lotte. het volgende:
Edit, wederom een wiki quote. Dysthieme stoornis en zware depressie kunnen zelfs naast elkaar bestaan, weer wat geleerd.
[..]
Luister knul ik weet 12 jaar is een moeilijke leeftijd je moet naar een hele nieuwe school en je wordt weleens gepest of misbruikt door je wiskundeleraar maar die 4 jaartjes zijn zo voorbij en dan heb je een diploma op zak en als je wat meer geluk hebt dan mij dan maak je waarschijnlijk ook nog wel wat vriendjes en word jij mischien wel ontmaagd voor je 31e.quote:Op donderdag 28 januari 2010 01:24 schreef Twizu het volgende:
[..]
En wat is jouw enge aandoening? Paranoia?
Ik ben teruuuuuug!quote:Op donderdag 28 januari 2010 01:25 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ahá, dan zal dat het dus zijn.
Dat wist ik idd ook niet![]()
Want Dysthyme is dus geen zware depressie, waar jij het over had. Daarom bleek uiteindelijk ook dat dat het toch niet was bij mij
Maar als 't samen kan![]()
Ik reageerde ook alleen maar op wat ik opvatte uit die post van jou he, je zei niet dat die tussen die zware depressies zich ook kut voelde
Overigens zijn diagnoses altijd kut om te stellen, ook als ze van psychologes komen. Bij mij zijn ze eerst een jaar bezig geweest om te beslissen dat het Dysthyme was (na gezeik over manisch-depressiviteit uit de familie en autisme uit de andere familie, ohja en nog ADHD). Daarna begonnen ze nog te zeuren over borderline, en toen bleek het gewoon een zware kutdepressie te zijn
Daar heb ik het ook niet over.quote:Op donderdag 28 januari 2010 01:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een psychiater die uitgebreid met een patient gebabbeld heeft voor hij/zij een diagnose stelde, weet het altijd beter dan jij, al ben je Dr Phil en Freud tegelijk. Jij hebt de patient namelijk nooit gesproken, dus kan alleen in het algemeen spreken.
Daarom heeft het ook totaal geen zin op internet diagnoses te gaan roepen, of diagnoses neer te halen, terwijl je niets weet van het geval.
Daarom moet je in het vervolg ook oppassen met dingen roepen over een geval waar je haasst niets van weetquote:Op donderdag 28 januari 2010 01:25 schreef Moira. het volgende:
[..]
Want Dysthyme is dus geen zware depressie, waar jij het over had. Daarom bleek uiteindelijk ook dat dat het toch niet was bij mij
Ik reageerde ook alleen maar op wat ik opvatte uit die post van jou he, je zei niet dat die tussen die zware depressies zich ook kut voelde
Overigens zijn diagnoses altijd kut om te stellen, ook als ze van psychologes komen. Bij mij zijn ze eerst een jaar bezig geweest om te beslissen dat het Dysthyme was (na gezeik over manisch-depressiviteit uit de familie en autisme uit de andere familie, ohja en nog ADHD). Daarna begonnen ze nog te zeuren over borderline, en toen bleek het gewoon een zware kutdepressie te zijn
Alberto is een baasquote:Op donderdag 28 januari 2010 01:26 schreef a.stegeman het volgende:
[..]
Luister knul ik weet 12 jaar is een moeilijke leeftijd je moet naar een hele nieuwe school en je wordt weleens gepest of misbruikt door je wiskundeleraar maar die 4 jaartjes zijn zo voorbij en dan heb je een diploma op zak en als je wat meer geluk hebt dan mij dan maak je waarschijnlijk ook nog wel wat vriendjes en word jij mischien wel ontmaagd voor je 31e.
quote:Op donderdag 28 januari 2010 01:26 schreef a.stegeman het volgende:
[..]
Luister knul ik weet 12 jaar is een moeilijke leeftijd je moet naar een hele nieuwe school en je wordt weleens gepest of misbruikt door je wiskundeleraar maar die 4 jaartjes zijn zo voorbij en dan heb je een diploma op zak en als je wat meer geluk hebt dan mij dan maak je waarschijnlijk ook nog wel wat vriendjes en word jij mischien wel ontmaagd voor je 31e.
Ik zei dat 'ie periodes die afgewisseld worden met een zware depressie. Sorry dat ik zo pinnig reageer hoorquote:Op donderdag 28 januari 2010 01:25 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik snap je puntjes, maar ze zeggen niets over mijn puntjesquote:Op donderdag 28 januari 2010 01:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Daarom moet je in het vervolg ook oppassen met dingen roepen over een geval waar je haasst niets van weet![]()
Sommige mensen nemen dat soort internetdiagoses zelfs serieus, en dan zijn we helemaal ver van huis. Snap je mijn puntjes een beetje, liefje?![]()
Nou gelukkig is ie al een tijd geleden gediagnosticeerd en heb je aan mij een goeie in dit geval :pquote:Op donderdag 28 januari 2010 01:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Daarom moet je in het vervolg ook oppassen met dingen roepen over een geval waar je haasst niets van weet![]()
Sommige mensen nemen dat soort internetdiagoses zelfs serieus, en dan zijn we helemaal ver van huis. Snap je mijn puntjes een beetje, liefje?![]()
quote:Op donderdag 28 januari 2010 01:28 schreef D3ft0n3 het volgende:
[..]
Aaah onze bans zijn voorbij idd:')
Ik miste jullie.quote:
Chagrijnig. Ik ben wel trots op je sowieso.quote:Op donderdag 28 januari 2010 01:29 schreef Lotte. het volgende:
[..]
Ik zei dat 'ie periodes die afgewisseld worden met een zware depressie. Sorry dat ik zo pinnig reageer hoorIk heb niet van veel dingen verstand, maar van mijn broertje en wat hij precies allemaal heeft ('t houdt hier helaas namelijk niet bij op), weet ik alles. En ook van verschillende soorten depressies. En als iemand dan zegt 'dat kan niet', denk ik automatisch: nou ik zal 't je eens vertellen flapdrol!
Dus mijn excuses.
IK BEN SOWIESO CHAGARIJNIG![]()
Even knuffelen?
Is het ook, maar sommige zien dit als baggerquote:
Allemaalquote:Op donderdag 28 januari 2010 01:25 schreef D3ft0n3 het volgende:
[..]![]()
![]()
Waar zullen we het over hebben?Drop, bier, feesten, Denemarken, Nintendo, suicide girls, goede muziek?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |