abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 januari 2010 @ 22:50:36 #251
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_77495510
Als het goed is, is het tijdelijk product voor onbepaalde tijd verlengd vanwege de problemen met de activatie. Dit zal waarschijnlijk 1 tot 2 maanden langer zijn.

Naja, we zullen het morgen merken.

Je kon trouwens ook al eerder pas je kaart later activeren, alleen kon je dan na 1 februari niet meer reizen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_77495561
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:50 schreef Ryon het volgende:
Als het goed is, is het tijdelijk product voor onbepaalde tijd verlengd vanwege de problemen met de activatie. Dit zal waarschijnlijk 1 tot 2 maanden langer zijn.
Als het goed is, zoals als eerder aangehaald vandaag, is alleen de activatie verlengt, het tijdelijke abonnement is nog steeds maar tot de 31ste geldig.
  zondag 31 januari 2010 @ 22:55:01 #253
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_77495786
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:51 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als het goed is, zoals als eerder aangehaald vandaag, is alleen de activatie verlengt, het tijdelijke abonnement is nog steeds maar tot de 31ste geldig.
Het tijdelijk product moet van afstand door ov-studentenchipkaart.nl worden gedeactiveerd. Ze hebben vorige week doorgebriefd dat dat nog niet gedaan zou worden, omdat ze niet in staat zijn geweest het gewenste aantal studenten te laten activeren. Ondanks de extra promotie actie waar ik ook aan heb meegewerkt.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 31 januari 2010 @ 22:56:47 #254
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_77495885
Het was trouwens nooit zo dat je na 1 februari niet meer je bestelling kon ophalen. Het was alleen de bedoeling dat de studenten die nu al recht hebben op het ov weekend of week product dit voor 1 februari zouden doen, omdat ze anders niet meer konden reizen tot dat ze wel hun definitieve product zouden ophalen. Deze kosten zouden dan niet door ov-studentenchipkaart vergoed worden.
--
pi_77495963
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:55 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het tijdelijk product moet van afstand door ov-studentenchipkaart.nl worden gedeactiveerd. Ze hebben vorige week doorgebriefd dat dat nog niet gedaan zou worden, omdat ze niet in staat zijn geweest het gewenste aantal studenten te laten activeren. Ondanks de extra promotie actie waar ik ook aan heb meegewerkt.
Wel vreemd, want dat wordt nergens vermeldt.
  zondag 31 januari 2010 @ 22:59:49 #256
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_77496053
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:58 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wel vreemd, want dat wordt nergens vermeldt.
Geloof me, de chaos die om dit product heen hangt is ongekend groot. De mensen die verantwoordelijk zijn voor deze omwisseling hebben de afgelopen 2 weken nauwelijks geslapen. Qua informatie voorziening is het ook zeer, zeer slecht gesteld.
--
pi_77496125
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:59 schreef Ryon het volgende:

[..]

Geloof me, de chaos die om dit product heen hangt is ongekend groot. De mensen die verantwoordelijk zijn voor deze omwisseling hebben de afgelopen 2 weken nauwelijks geslapen. Qua informatie voorziening is het ook zeer, zeer slecht gesteld.
Dit was mij al enigszins opgevallen
  zondag 31 januari 2010 @ 23:05:54 #258
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_77496390
Tja, het zou eigenlijk zo makkelijk moeten zijn. Ding erin knallen en klaar. Jammer genoeg laat de techniek behoorlijk afweten, wat tot een boel frustraties en onduidelijkheid leidt.

Komt daar nog eens bij dat de NS - toch wel de belangrijkste vervoerder - haar eigen personeel zeer slecht heeft geinformeerd over het studentengebeuren. De NS is zelf van plan om pas het product ov studentenchipkaart halverwege 2010 in te voeren. Op dit moment hebben hun eigen producten - zoals de NS jaarkaart - voorrang. Buitengewoon matig, maar goed, als alles uiteindelijk ingevoerd is en werkt, doet dat het ook meteen voor de komende 20 jaar.
--
pi_77496628
Godverdegodver, donderdag eindelijk dat ding binnen gekregen, na hem 27 december aangevraagd te hebben, ik vrijdag activeren, loopt de automaat vast, vandaag nog eens geprobeerd, zegt ie dat er geen product voor me klaar staat. Morgen maar eens op het station gaan checken wat ik nu weer moet doen
  zondag 31 januari 2010 @ 23:32:53 #260
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_77497790
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:10 schreef KermitKikker het volgende:
Godverdegodver, donderdag eindelijk dat ding binnen gekregen, na hem 27 december aangevraagd te hebben, ik vrijdag activeren, loopt de automaat vast, vandaag nog eens geprobeerd, zegt ie dat er geen product voor me klaar staat. Morgen maar eens op het station gaan checken wat ik nu weer moet doen
Niks. Gewoon zo snel mogelijk contact opnemen met de klantenservice.

De melding "er staat geen product klaar" komt alleen voor als er iets mis is gegaan met het klaarzetten van het product of dat het product al is opgehaald. De klantenservice van de ov-studentenchipkaart kan dat voor je nakijken en eventueel handmatig er op zetten.

De studentenchipkaart is trouwens nog relatief snel afgegeven, aangezien de onverwerkte aanvragen van voor 16 december - en inmiddels ook de kerst - voorrang hebben.
--
pi_77498762
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:33 schreef Nick_Taken het volgende:

[..]

De tijdelijke activatie wordt inderdaad niet verlengd, ook al is de datum opgeschort. Wil je gratis blijven reizen zul je je papieren ov mee moeten nemen, heb je die niet zoals sommige eerste jaars die in februari beginnen dan heb je echt een probleem.
Even ter verduidelijking, ik heb nog geen ov-chipkaart maar kan nog wel met mijn ov-kaart van 2008 reizen in februari? Of bedoel je dat niet?
pi_77498803
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:01 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Even ter verduidelijking, ik heb nog geen ov-chipkaart maar kan nog wel met mijn ov-kaart van 2008 reizen in februari? Of bedoel je dat niet?
Ik neem aan dat je de kaart van 2009 bedoeld? En het is maar te hopen dat conducteurs je kaart nog accepteren, want dat zullen ze vast niet allemaal doen.
  maandag 1 februari 2010 @ 00:03:09 #263
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77498826
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:01 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Nou, die van 2008 gaat niet werken denk ik. Je zult die van 2009 bedoelen hoop ik. En er wordt hier en daar wel gezegd dat je daar nog langer mee kan reizen, maar een persbericht is er nog niet over geweest.
pi_77498860
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:03 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Nou, die van 2008 gaat niet werken denk ik. Je zult die van 2009 bedoelen hoop ik. En er wordt hier en daar wel gezegd dat je daar nog langer mee kan reizen, maar een persbericht is er nog niet over geweest.
Inderdaad, officieel is daar niets over bekend.
pi_77498952
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:02 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je de kaart van 2009 bedoeld? En het is maar te hopen dat conducteurs je kaart nog accepteren, want dat zullen ze vast niet allemaal doen.
Ja sorry, bedoelde die van 2009. Dat is dus mijn vraag, of je daar nog mee mag reizen (nog geen ovchipkaart terwijl ik in oktober al 1 heb aangevraagd)? Triest dat ik dan 70 euro per week moet betalen anders terwijl t niet mijn schuld is.
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:03 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Deze week maar langs de Arriva-winkel op het station. Als t niet kan ga ik maar kijken of ik goedkoper uit ben met een weekabonnement van hun.
  maandag 1 februari 2010 @ 00:08:47 #266
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77498975
Trouwens, ik stapte straks de bus in en de buschauffeuse was me een partij onbeleefd en niet lief zeg! Tegen mij: je moet wel voor morgen geactiveerd hebben he! (Toen ik mn roze strippenkaart en ov-chip liet zien) En tegen mn vriendin die nog steeds geen ov-chip heeft: 'je kunt vanaf morgen niet meer reizen he! Waarom heb je er nog geen? Heb je m niet opgehaald?' Sowieso, opgehaald... Goed opgelet tijdens de briefing. Vriendin legt uit dat dr kaart al een tijd kwijt is en dat ze al een maand op een nieuwe wacht. Chauffeuse: 'dat is niet zo slim he!' Nouja zeg. Lekkere dienstverlening.
pi_77499002
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:07 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ja sorry, bedoelde die van 2009. Dat is dus mijn vraag, of je daar nog mee mag reizen (nog geen ovchipkaart terwijl ik in oktober al 1 heb aangevraagd)? Triest dat ik dan 70 euro per week moet betalen anders terwijl t niet mijn schuld is.
[..]

Deze week maar langs de Arriva-winkel op het station. Als t niet kan ga ik maar kijken of ik goedkoper uit ben met een weekabonnement van hun.
Als je door de schuld van de IB-groep niet op tijd je reisproduct hebt kan je een vergoeding van 68 euro per halve maand aanvragen.

http://www.ib-groep.nl/pa(...)schadevergoeding.asp
  maandag 1 februari 2010 @ 00:10:56 #268
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77499021
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:07 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

[..]
Aha, als dat het geval is even bellen met ov-chip of ze je aanvraag wel hebben (in oktober zijn ze er nogal wat kwijtgeraakt). En bij ib-groep kun je vergoeding krijgen, ¤68 per halve maand, omdat je wel recht hebt op ov.

Edit: spuit 11. Ik kan beter gewoon dennis het woord laten doen.
pi_77499026
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:08 schreef egeltje1985 het volgende:
Trouwens, ik stapte straks de bus in en de buschauffeuse was me een partij onbeleefd en niet lief zeg! Tegen mij: je moet wel voor morgen geactiveerd hebben he! (Toen ik mn roze strippenkaart en ov-chip liet zien) En tegen mn vriendin die nog steeds geen ov-chip heeft: 'je kunt vanaf morgen niet meer reizen he! Waarom heb je er nog geen? Heb je m niet opgehaald?' Sowieso, opgehaald... Goed opgelet tijdens de briefing. Vriendin legt uit dat dr kaart al een tijd kwijt is en dat ze al een maand op een nieuwe wacht. Chauffeuse: 'dat is niet zo slim he!' Nouja zeg. Lekkere dienstverlening.
Ik zou mezelf moeten inhouden om iets te gaan zeggen als:
"Jij komt anders ook niet al te slim over"
  maandag 1 februari 2010 @ 00:12:45 #270
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77499064
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:11 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Ik zou mezelf moeten inhouden om iets te gaan zeggen als:
"Jij komt anders ook niet al te slim over"
Nou idd. Ik pakte maar gewoon mn buskaart en liep verder de bus in. Ik had ook geen zin om uit te leggen dat je die stomme kaart niet op kon halen maar maar moest hopen dat ze m na bergen pasfoto's opstuurden. Jeez.
pi_77499149
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:10 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als je door de schuld van de IB-groep niet op tijd je reisproduct hebt kan je een vergoeding van 68 euro per halve maand aanvragen.

http://www.ib-groep.nl/pa(...)schadevergoeding.asp
Klopt, ik wacht nog deze week af omdat mijn 2e semester maandag begint. Maar dit staat op die site als een voorwaarde:
quote:
je hebt al recht op studiefinanciering, maar er staat nog geen abonnement voor je klaar om te activeren. Je hebt wél drie maanden voordat je recht op studiefinanciering inging alle relevante gegevens aan DUO doorgegeven
Hoe kan ik bewijzen dat ik in oktober de post heb opgestuurd Al helemaal omdat ze die van mij kwijt waren geraakt (zoals egeltje1985 onder jou zegt) en pas in december weer vonden
pi_77499206
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:16 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Klopt, ik wacht nog deze week af omdat mijn 2e semester maandag begint. Maar dit staat op die site als een voorwaarde:
[..]

Hoe kan ik bewijzen dat ik in oktober de post heb opgestuurd Al helemaal omdat ze die van mij kwijt waren geraakt (zoals egeltje1985 onder jou zegt) en pas in december weer vonden
Ik heb geen idee hoe streng ze die voorwaarden naleven in dit geval, ze zullen zelf ook wel weten dat hun administratie een zooitje is. Ik zou er sowieso achteraan gaan als het je geld gaat kosten.
pi_77499331
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:19 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe streng ze die voorwaarden naleven in dit geval, ze zullen zelf ook wel weten dat hun administratie een zooitje is. Ik zou er sowieso achteraan gaan als het je geld gaat kosten.
Ik doe morgen hun vergoedingsformulier ook maar op de post (kan het altijd proberen) en leg het wel uit bij vraag 4, of ik iets anders kwijt wil.

Zag laatst dat ik ook al rond de 30 euro kwijt ben aan hun telefoonnummer 5 keer gebeld, soms rond de half uur aan de telefoon gehangen omdat ik 20 minuten moest wachten. Dat ze het lef hebben om een 0900-nummer te nemen

Bedankt voor jullie hulp en welterusten.
pi_77500116
quote:
Op zondag 31 januari 2010 14:55 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Die heb ik maar genegeerd
Heb je het over mij?
pi_77500247
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:12 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Nou idd. Ik pakte maar gewoon mn buskaart en liep verder de bus in. Ik had ook geen zin om uit te leggen dat je die stomme kaart niet op kon halen maar maar moest hopen dat ze m na bergen pasfoto's opstuurden. Jeez.
Whehe, hier ook laatst in de bus. Iemand had wat geknoeid enzo in de bus en toen moest de chauffeur dat opruimen. Ging ie uitgebreid vertellen dat ie vroeger in de schoonmaak enzo had gezeten ( ). Ik had bijna gezegd van: "Tja, iedereen kan tegenwoordig ook buschauffeur worden "
You dream it, I live it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')