abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77432999
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:15 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook.
Je kunt de BTW (officieel) alleen niet eerder terug vragen dan wanneer bekend is dat er onvoldoende baten zijn om de schulden te voldoen.
Ik had jouw post juist zo begrepen dat je de BTW die je nog moet afdragen als oninbaar kan bestempelen. Volgens mij moet je namelijk wel een verzoek tot teruggave doen als je al BTW hebt afgedragen, want met een enkele oninbaarverklaring (van de vordering) gaat de Inspecteur toch niet ambtshalve teruggeven?

Tenzij jouw post puur op de semantiek van zijn "inlichten" bedoeld was, in welk geval ik denk dat ik snap wat je bedoelt.
pi_77433036
Nou, inlichten/terugvragen. In die zin bedoelde ik hetzelfde. Maar we dwalen af..
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 22:23:00 #28
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77433079
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:20 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik had jouw post juist zo begrepen dat je de BTW die je nog moet afdragen als oninbaar kan bestempelen. Volgens mij moet je namelijk wel een verzoek tot teruggave doen als je al BTW hebt afgedragen, want met een enkele oninbaarverklaring (van de vordering) gaat de Inspecteur toch niet ambtshalve teruggeven?
Uiteraard doe je een verzoek tot teruggave. Maar de inspecteur zal hier niet aan voldoen als niet duidelijk is dat de vordering oninbaar is. Daarom sturen curatoren ook vaak een schrijven wat als bijlage kan dienen.
quote:

Tenzij jouw post puur op de semantiek van zijn "inlichten" bedoeld was, in welk geval ik denk dat ik snap wat je bedoelt.
Dat was het dus.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 22:25:06 #29
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77433158
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:21 schreef sjakie007 het volgende:
Nou, inlichten/terugvragen. In die zin bedoelde ik hetzelfde. Maar we dwalen af..
Tsja, ik bedoel ook wel eens wat. Vandaar dat niemand begrijpt wat ik bedoel.
pi_77433174
Uit mijn eigen praktijk blijkt dat het in het verzoek vermelden van failissement van debiteur vaak afdoende genoeg is. Heb iig nog nooit een telefoontje of schrijven van de belastingdienst gehad of ik een uitspraak van faillissement wilde overleggen.
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_77433231
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:25 schreef sjakie007 het volgende:
Uit mijn eigen praktijk blijkt dat het in het verzoek vermelden van failissement van debiteur vaak afdoende genoeg is. Heb iig nog nooit een telefoontje of schrijven van de belastingdienst gehad of ik een uitspraak van faillissement wilde overleggen.
Waarschijnlijk omdat de Inspecteur zelf ook inzage heeft in faillissementen (openbare registers).
pi_77433859
quote:
Kleine bedragen?

Over het algemeen wil de belastingdienst toch echt bewijsstukken. Oftewel de brief van de curator dat geen uitkering zal volgen. En als je dan te laat indient (in een andere periode dan je n.a.v. de stukken had kunnen doen) dan honoreren ze je verzoek ook nog eens niet.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 22:45:28 #33
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77434015
quote:
Daarom zei ik ook dat een A4-tje vaak al voldoet als verzoek. Maar ik heb vaak genoeg meegemaakt dat een inspecteur aanvullende info wil om de oninbaarheid vast te kunnen stellen.
En dan helpen alle soorten bewijsmiddelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')