abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77594679
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:52 schreef Kardash het volgende:
M'n zoveelste vraag als rechten-student in spé: is het niet een beetje raar dat je nergens in Nederland Maritiem Recht kan studeren??
Ik vermoed dat dat een deel van de studie Internationaal Recht is, althans, hier in Maastricht kreeg ik bij Inleiding IR ook les in maritiem recht. (Wel maar zeer oppervlakkig, maar ik weet ook niet of dat iets is dat heel ver uitgediept kan worden?)
  woensdag 3 februari 2010 @ 16:02:46 #177
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_77594720
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:52 schreef Kardash het volgende:
M'n zoveelste vraag als rechten-student in spé: is het niet een beetje raar dat je nergens in Nederland Maritiem Recht kan studeren??
Dat is een tricky vraag, want als ik daar een antwoord op zou geven dan zou ik meegaan in jouw onderliggende stelling, terwijl die fout is.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  woensdag 3 februari 2010 @ 16:28:04 #178
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_77595739
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 16:02 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat is een tricky vraag, want als ik daar een antwoord op zou geven dan zou ik meegaan in jouw onderliggende stelling, terwijl die fout is.
Hoezo? Een 'ja er is geen maritiem recht in NL en dat is raar' zou best logisch zijn. Gezien de status dat Nederland zichzelf toe-eigent internationaal op rechtsgebieden. Maar een antwoord als 'nee, dat kan wel, sukkel.' is ook goed natuurlijk .

Niemand die hier echt weet hoe het zit??
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
pi_77596673
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 16:02 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Mijn hemel, zeg dan gewoon: je kunt wél Maritiem Recht studeren, namelijk daar en daar.
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_77596709
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 16:51 schreef ScottTracy het volgende:

[..]

Mijn hemel, zeg dan gewoon: je kunt wél Maritiem Recht studeren, namelijk daar en daar.
Inderdaad
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:21:28 #181
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_77597837
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:23:00 #182
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77597913
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:21 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Hier misschien:
http://www.eur.nl/profess(...)porate_maritime_law/
Voor de natte sector kun je volgens mij het beste naar de EUR ja.
pi_77598351
Verdorie zeg, hier zijn weer problemen met het verkrijgen van de studieboeken...

De studievereniging die ze normaal regelt heeft geen reactie van de blokcoordinator ontvangen over welke boeken verplicht zijn, waardoor ze geen boeken hebben besteld. Daardoor heeft de boekhandel ook geen extra boeken besteld en nu is de levertijd 2 weken terwijl het blok al bezig is

Bij bol.com is ook 2 weken levertijd, bij Amazon.uk is het 'out of stock' en bij Amazon.de was er nog 1. Die heb ik dus bemachtigd, maar iedereen die nu nog na mij komt is dus de zak...

Waardeloze planning weer, als je je boeken pas in week 3 van het blok krijgt heb je écht een probleem, dan kun je enorm veel in gaan halen.

Een van zijn collega's vertelde mij vanmorgen dat hij 'de beste in zijn vakgebied' is, maar het is duidelijk dat hij van planning en vooruitkijken nog nooit heeft gehoord
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:50:33 #184
124676 RobertoCarlos
pi_77598891
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 16:51 schreef ScottTracy het volgende:

[..]

Relax joh, maak je niet zo druk (verlate tentamenstress of zo? )

(en hoe moet ie anders leren googlen als iedereen het maar voorkauwt?...)

[ Bericht 6% gewijzigd door RobertoCarlos op 03-02-2010 17:56:34 ]
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:55:26 #185
124676 RobertoCarlos
pi_77599048
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:35 schreef Bartaz het volgende:
Verdorie zeg, hier zijn weer problemen met het verkrijgen van de studieboeken...

De studievereniging die ze normaal regelt heeft geen reactie van de blokcoordinator ontvangen over welke boeken verplicht zijn, waardoor ze geen boeken hebben besteld. Daardoor heeft de boekhandel ook geen extra boeken besteld en nu is de levertijd 2 weken terwijl het blok al bezig is

Bij bol.com is ook 2 weken levertijd, bij Amazon.uk is het 'out of stock' en bij Amazon.de was er nog 1. Die heb ik dus bemachtigd, maar iedereen die nu nog na mij komt is dus de zak...

Waardeloze planning weer, als je je boeken pas in week 3 van het blok krijgt heb je écht een probleem, dan kun je enorm veel in gaan halen.

Een van zijn collega's vertelde mij vanmorgen dat hij 'de beste in zijn vakgebied' is, maar het is duidelijk dat hij van planning en vooruitkijken nog nooit heeft gehoord
Heeeeel herkenbaar hoor.
Ik weet niet, maar ik vind het typisch iets voor een universiteit dat gebrek aan organisatie...
pi_77599350
Zal ik hier dan maar melden dat ik uberhaupt nog geen enkel boek heb besteld .

Alle boeken die ik nodig heb staan online.
pi_77599769
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:50 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik maak me niet druk hoor, ik neem het allemaal juist niet zo serieus als jij
  woensdag 3 februari 2010 @ 18:17:14 #188
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_77599834
Ik koop eigenlijk altijd alle boeken. Zelfs maandag een eerstejaars boek dat ik ooit heb uitgeleend (en daarna is verduisterd) opnieuw aangeschaft dat bij een vak als "opfrisstof" was aanbevolen

Ik heb één boek nog niet, en dat is "Het EVRM en het Nederlandse Strafprocesrecht". Dat schijnt overal uitverkocht te zijn, en wordt momenteel op verzoek bijgedrukt...
pi_77599858
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:55 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Heeeeel herkenbaar hoor.
Ik weet niet, maar ik vind het typisch iets voor een universiteit dat gebrek aan organisatie...
Ik heb het er echt helemaal mee gehad, ik ben al dik een week aan het proberen me in te schrijven voor mijn master. Eerst gevraagd bij de onderwijsbalie, die stuurden me door naar het Studenten Service Centrum, die stuurden mij door naar ICT service waar ik even later een email van kreeg dat mijn vraag was geforward (meer 'gebackward') naar het Studenten Service Centrum.

De medewerkers van het Studenten Service Centrum gaven aan naar Studielink te emailen. Dus ik heb contact opgenomen met Studielink, die mij vertelden dat het probleem toch écht bij de universiteit ligt. Weer naar het Studenten Service Centrum gegaan en uiteindelijk is het daar opgelost na veel trammelant te hebben gemaakt...

Ik ben er echt helemaal klaar mee, iedereen doet maar wat, niemand weet iets en als je iemand tegenkomt die zich jouw probleem enigszins aantrekt mag je in je handjes knijpen.
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:04 schreef Maharbal het volgende:
Zal ik hier dan maar melden dat ik uberhaupt nog geen enkel boek heb besteld .

Alle boeken die ik nodig heb staan online.
Hoe kan dat? Ik kan niets online vinden, dus schaf maar gewoon alles aan...
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:17 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik koop eigenlijk altijd alle boeken. Zelfs maandag een eerstejaars boek dat ik ooit heb uitgeleend (en daarna is verduisterd) opnieuw aangeschaft dat bij een vak als "opfrisstof" was aanbevolen

Ik heb één boek nog niet, en dat is "Het EVRM en het Nederlandse Strafprocesrecht". Dat schijnt overal uitverkocht te zijn, en wordt momenteel op verzoek bijgedrukt...
Ik heb ook alle boeken gekocht, gewoon omdat dat het makkelijkst is en ik meestal geen andere keus heb. Ja, of ik moet net als alle Duitsers die een economische studie doen de boeken gaan kopieren, maar daar heb ik al helemaal geen zin in, nog afgezien van het feit dat dat bij mij een grote rommel zou worden Nu heb ik voor tweeduizend euro aan boeken in de kast staan (oid), waar ik vrijwel nooit meer iets mee doe. Het ziet er alleen nog leuk uit, maar de boeken die ik in 2006 gebruikte zijn nu al weer gedeeltelijk verouderd...

[ Bericht 5% gewijzigd door Bartaz op 03-02-2010 18:25:43 ]
  woensdag 3 februari 2010 @ 18:19:03 #190
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_77599887
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:50 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

(en hoe moet ie anders leren googlen als iedereen het maar voorkauwt?...)
Ik had het al gegooled kneus, anders had ik niet gezegd:
quote:
is het niet een beetje raar dat je nergens in Nederland Maritiem Recht kan studeren??
jammer dat jij geen mensenkennis kan googlen

Maar dat m'n vermoeden lijkt dus hier weer bevestigd: er is dus idd geen Maritiem Recht master in NL zoals het geval is in het VK en BE (ja BE ja ) ? Want dat van de EUR is alleen maar commercieel lijkt het, terwijl Maritiem Recht toch meer aspecten heeft.
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
pi_77600418
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:17 schreef Bartaz het volgende:

Ik heb ook alle boeken gekocht, gewoon omdat dat het makkelijkst is en ik meestal geen andere keus heb. Ja, of ik moet net als alle Duitsers die een economische studie doen de boeken gaan kopieren, maar daar heb ik al helemaal geen zin in, nog afgezien van het feit dat dat bij mij een grote rommel zou worden Nu heb ik voor tweeduizend euro aan boeken in de kast staan (oid), waar ik vrijwel nooit meer iets mee doe. Het ziet er alleen nog leuk uit, maar de boeken die ik in 2006 gebruikte zijn nu al weer gedeeltelijk verouderd...
De reden dus dat ik geen (of zo weinig mogelijk) boeken meer aanschaf. Alle boeken die je later nodig zult hebben bij je baan krijg je 1) aangeboden 2) vergoed en 3) staan in de kantoor-bieb. De rest ligt hier maar de verouderen.

Vrijwel al mijn fiscale boeken staan online. De hele "Wegwijs in de XXX" staat online alsmede de "Cursus Belastingrecht Studenteneditie XXX". Kennelijk stellen de uitgevers de boeken digitaal beschikbaar aan kantoren en universiteiten
pi_77600733
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:37 schreef Maharbal het volgende:

[..]

De reden dus dat ik geen (of zo weinig mogelijk) boeken meer aanschaf. Alle boeken die je later nodig zult hebben bij je baan krijg je 1) aangeboden 2) vergoed en 3) staan in de kantoor-bieb. De rest ligt hier maar de verouderen.

Vrijwel al mijn fiscale boeken staan online. De hele "Wegwijs in de XXX" staat online alsmede de "Cursus Belastingrecht Studenteneditie XXX". Kennelijk stellen de uitgevers de boeken digitaal beschikbaar aan kantoren en universiteiten
Maar waar moet je later dan je indrukwekkende boekenkast mee vullen?

Of je moet een echte triviaallectuur-lezer zijn, maar dat gaat geen indruk maken op je bezoekers :p
pi_77600758
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:47 schreef Bartaz het volgende:

[..]

Maar waar moet je later dan je indrukwekkende boekenkast mee vullen?
Met boeken die je dan van je werkgever krijgt / vergoeding voor krijgt .

Ik heb nu meerdere boeken die ik één keer heb gebruikt en daarna nooit meer heb ingezien. ¤50+ down the drain, terwijl het ook anders kan.
  woensdag 3 februari 2010 @ 18:49:45 #194
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_77600835
Mwa, die 50,- kan ik in ieder geval dan wel aftrekken...
pi_77601069
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:49 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Mwa, die 50,- kan ik in ieder geval dan wel aftrekken...
Ja, maar de meeste studenten die stufi krijgen niet. Ik kan dat ook pas voor m'n aangifte 2010.

Overigens hoef ik je niet weer uit te leggen dat je effectief maar ~40% terugkrijgt he?
pi_77601216
Voor mij valt er fiscaal niks af te trekken, ik ben echt maar een arme student

[ Bericht 4% gewijzigd door Bartaz op 03-02-2010 19:02:21 (Er viel toch iets af te trekken, maar niet fiscaal) ]
pi_77601284
Ik heb ook alle boeken gekocht. En nu moet ik ze weer kwijt dus haha

Dus als er nog eerstejaars zijn die boeken zoeken..?
pi_77601371
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:01 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik heb ook alle boeken gekocht. En nu moet ik ze weer kwijt dus haha

Dus als er nog eerstejaars zijn die boeken zoeken..?
Waarom heb je je uitgeschreven? Klaar met de studie?

In dat geval zullen de eerstejaars studenten niet zo veel meer kunnen met je 4 jaar oude boeken
pi_77601415
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:59 schreef Bartaz het volgende:
Voor mij valt er fiscaal niks af te trekken, ik ben echt maar een arme student
Die edit Ik stond net (voor de edit) op het punt om een flauw grapje te maken, gelukkig maar niet gedaan...
pi_77601422
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:04 schreef Bartaz het volgende:

[..]

Waarom heb je je uitgeschreven? Klaar met de studie?

In dat geval zullen de eerstejaars studenten niet zo veel meer kunnen met je 4 jaar oude boeken
Nee ik vond het niet leuk meer. Was halverwege mijn tweede jaar dus mijn boeken zijn nog heel recent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')