Ik vermoed dat dat een deel van de studie Internationaal Recht is, althans, hier in Maastricht kreeg ik bij Inleiding IR ook les in maritiem recht. (Wel maar zeer oppervlakkig, maar ik weet ook niet of dat iets is dat heel ver uitgediept kan worden?)quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:52 schreef Kardash het volgende:
M'n zoveelste vraag als rechten-student in spé: is het niet een beetje raar dat je nergens in Nederland Maritiem Recht kan studeren??
Dat is een tricky vraag, want als ik daar een antwoord op zou geven dan zou ik meegaan in jouw onderliggende stelling, terwijl die fout is.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:52 schreef Kardash het volgende:
M'n zoveelste vraag als rechten-student in spé: is het niet een beetje raar dat je nergens in Nederland Maritiem Recht kan studeren??
Hoezo? Een 'ja er is geen maritiem recht in NL en dat is raar' zou best logisch zijn. Gezien de status dat Nederland zichzelf toe-eigent internationaal op rechtsgebieden. Maar een antwoord als 'nee, dat kan wel, sukkel.' is ook goed natuurlijkquote:Op woensdag 3 februari 2010 16:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat is een tricky vraag, want als ik daar een antwoord op zou geven dan zou ik meegaan in jouw onderliggende stelling, terwijl die fout is.
Mijn hemel, zeg dan gewoon: je kunt wél Maritiem Recht studeren, namelijk daar en daar.quote:Op woensdag 3 februari 2010 16:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat is een tricky vraag, want als ik daar een antwoord op zou geven dan zou ik meegaan in jouw onderliggende stelling, terwijl die fout is.
Inderdaadquote:Op woensdag 3 februari 2010 16:51 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Mijn hemel, zeg dan gewoon: je kunt wél Maritiem Recht studeren, namelijk daar en daar.
Voor de natte sector kun je volgens mij het beste naar de EUR ja.quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:21 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Hier misschien:
http://www.eur.nl/profess(...)porate_maritime_law/
Relax joh, maak je niet zo drukquote:Op woensdag 3 februari 2010 16:51 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Mijn hemel, zeg dan gewoon: je kunt wél Maritiem Recht studeren, namelijk daar en daar.
Heeeeel herkenbaar hoor.quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:35 schreef Bartaz het volgende:
Verdorie zeg, hier zijn weer problemen met het verkrijgen van de studieboeken...
De studievereniging die ze normaal regelt heeft geen reactie van de blokcoordinator ontvangen over welke boeken verplicht zijn, waardoor ze geen boeken hebben besteld. Daardoor heeft de boekhandel ook geen extra boeken besteld en nu is de levertijd 2 weken terwijl het blok al bezig is
Bij bol.com is ook 2 weken levertijd, bij Amazon.uk is het 'out of stock' en bij Amazon.de was er nog 1. Die heb ik dus bemachtigd, maar iedereen die nu nog na mij komt is dus de zak...
Waardeloze planning weer, als je je boeken pas in week 3 van het blok krijgt heb je écht een probleem, dan kun je enorm veel in gaan halen.
Een van zijn collega's vertelde mij vanmorgen dat hij 'de beste in zijn vakgebied' is, maar het is duidelijk dat hij van planning en vooruitkijken nog nooit heeft gehoord![]()
Ik maak me niet druk hoor, ik neem het allemaal juist niet zo serieus als jijquote:Op woensdag 3 februari 2010 17:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Relax joh, maak je niet zo druk(verlate tentamenstress of zo? )
Ik heb het er echt helemaal mee gehad, ik ben al dik een week aan het proberen me in te schrijven voor mijn master. Eerst gevraagd bij de onderwijsbalie, die stuurden me door naar het Studenten Service Centrum, die stuurden mij door naar ICT service waar ik even later een email van kreeg dat mijn vraag was geforward (meer 'gebackward') naar het Studenten Service Centrum.quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Heeeeel herkenbaar hoor.![]()
Ik weet niet, maar ik vind het typisch iets voor een universiteit dat gebrek aan organisatie...
Hoe kan dat? Ik kan niets online vinden, dus schaf maar gewoon alles aan...quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:04 schreef Maharbal het volgende:
Zal ik hier dan maar melden dat ik uberhaupt nog geen enkel boek heb besteld.
Alle boeken die ik nodig heb staan online.
Ik heb ook alle boeken gekocht, gewoon omdat dat het makkelijkst is en ik meestal geen andere keus heb. Ja, of ik moet net als alle Duitsers die een economische studie doen de boeken gaan kopieren, maar daar heb ik al helemaal geen zin in, nog afgezien van het feit dat dat bij mij een grote rommel zou wordenquote:Op woensdag 3 februari 2010 18:17 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik koop eigenlijk altijd alle boeken. Zelfs maandag een eerstejaars boek dat ik ooit heb uitgeleend (en daarna is verduisterd) opnieuw aangeschaft dat bij een vak als "opfrisstof" was aanbevolen
Ik heb één boek nog niet, en dat is "Het EVRM en het Nederlandse Strafprocesrecht". Dat schijnt overal uitverkocht te zijn, en wordt momenteel op verzoek bijgedrukt...
Ik had het al gegooled kneus, anders had ik niet gezegd:quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Relax joh, maak je niet zo druk(verlate tentamenstress of zo? )
(en hoe moet ie anders leren googlen als iedereen het maar voorkauwt?...)
jammer dat jij geen mensenkennis kan googlenquote:is het niet een beetje raar dat je nergens in Nederland Maritiem Recht kan studeren??
De reden dus dat ik geen (of zo weinig mogelijk) boeken meer aanschaf. Alle boeken die je later nodig zult hebben bij je baan krijg je 1) aangeboden 2) vergoed en 3) staan in de kantoor-bieb. De rest ligt hier maar de verouderen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:17 schreef Bartaz het volgende:
Ik heb ook alle boeken gekocht, gewoon omdat dat het makkelijkst is en ik meestal geen andere keus heb. Ja, of ik moet net als alle Duitsers die een economische studie doen de boeken gaan kopieren, maar daar heb ik al helemaal geen zin in, nog afgezien van het feit dat dat bij mij een grote rommel zou wordenNu heb ik voor tweeduizend euro aan boeken in de kast staan (oid), waar ik vrijwel nooit meer iets mee doe. Het ziet er alleen nog leuk uit, maar de boeken die ik in 2006 gebruikte zijn nu al weer gedeeltelijk verouderd...
Maar waar moet je later dan je indrukwekkende boekenkast mee vullen?quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:37 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De reden dus dat ik geen (of zo weinig mogelijk) boeken meer aanschaf. Alle boeken die je later nodig zult hebben bij je baan krijg je 1) aangeboden 2) vergoed en 3) staan in de kantoor-bieb. De rest ligt hier maar de verouderen.
Vrijwel al mijn fiscale boeken staan online. De hele "Wegwijs in de XXX" staat online alsmede de "Cursus Belastingrecht Studenteneditie XXX". Kennelijk stellen de uitgevers de boeken digitaal beschikbaar aan kantoren en universiteiten
Met boeken die je dan van je werkgever krijgt / vergoeding voor krijgtquote:Op woensdag 3 februari 2010 18:47 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Maar waar moet je later dan je indrukwekkende boekenkast mee vullen?
Ja, maar de meeste studenten die stufi krijgen niet. Ik kan dat ook pas voor m'n aangifte 2010.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:49 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Mwa, die 50,- kan ik in ieder geval dan wel aftrekken...
Waarom heb je je uitgeschreven? Klaar met de studie?quote:Op woensdag 3 februari 2010 19:01 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik heb ook alle boeken gekocht. En nu moet ik ze weer kwijt dus haha
Dus als er nog eerstejaars zijn die boeken zoeken..?
Die editquote:Op woensdag 3 februari 2010 18:59 schreef Bartaz het volgende:
Voor mij valt er fiscaal niks af te trekken, ik ben echt maar een arme student
Nee ik vond het niet leuk meer. Was halverwege mijn tweede jaar dus mijn boeken zijn nog heel recent.quote:Op woensdag 3 februari 2010 19:04 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Waarom heb je je uitgeschreven? Klaar met de studie?
In dat geval zullen de eerstejaars studenten niet zo veel meer kunnen met je 4 jaar oude boeken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |