abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77559044
Zelfde probleem hier, ik ben ook vrij inspiratieloos, heb ook 8 jaar lang wel altijd een bijbaantje gehad, maar klinkt heel knullig, bij toeval gingen via mijn ouders.. Daarnaast ook 6 jaar bij dezelfde winkel gewerkt.. Dus ook nooit echt hoeven solliciteren enzo
pi_77559239
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:54 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Naar wat voor baantje ben je op zoek? Niet dat ik iets onder je neus wil wegkapen ofzo, maar ik heb zelf ff inspiratie nodig Callcenter lijkt me niks, restaurantje lijkt me wel OK maar moet nog ff een goeie vinden (niet zo'n drukke kroeg ofzo, dat kan ik niet aan ), heb jij nog ideeen?
Ik sta al ingeschreven bij een horeca uitzendbureau, dus op oproep basis zo nu en dan een dagje cateren. Best prima werk. Dit weekend heb ik ook besloten dat ik mijn cv maar ga opleuken. Ik ga me opgeven voor vrijwilligerswerk met wat vrienden, verschillende activiteiten doen en veel "buitenschoolse" activiteiten, commisies enz. Want op dit moment ziet mn cv er nog redelijk leeg uit en zo kom je niet ver in de wereld
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:09:06 #153
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_77559466
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:01 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Ik sta al ingeschreven bij een horeca uitzendbureau, dus op oproep basis zo nu en dan een dagje cateren. Best prima werk. Dit weekend heb ik ook besloten dat ik mijn cv maar ga opleuken. Ik ga me opgeven voor vrijwilligerswerk met wat vrienden, verschillende activiteiten doen en veel "buitenschoolse" activiteiten, commisies enz. Want op dit moment ziet mn cv er nog redelijk leeg uit en zo kom je niet ver in de wereld
Klinkt goed En wat voor vrijwilligerswerk wil je doen? Ik heb me idd ook al opgegeven voor een commissie (van de JSVU, ben je daar lid van?), wil in het nieuwe jaar echt meer van dat soort dingen doen.
pi_77562749
Vandaag begonnen met Intellectual Property Law, maar wat is dat een kutvak

Ik hoop dat het gedurende het blok beter gaat en ik het beter ga snappen, want vandaag was het allemaal Chinees voor me
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:43:43 #155
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_77563526
Ik moet als het over intellectuele eigendom gaat altijd denken aan die verhelderende en nog steeds actuele tekst van Thomas Jefferson:
quote:
It has been pretended by some, (and in England especially,) that inventors have a natural and exclusive right to their inventions, and not merely for their own lives, but inheritable to their heirs. But while it is a moot question whether the origin of any kind of property is derived from nature at all, it would be singular to admit a natural and even an hereditary right to inventors. It is agreed by those who have seriously considered the subject, that no individual has, of natural right, a separate property in an acre of land, for instance. By an universal law, indeed, whatever, whether fixed or movable, belongs to all men equally and in common, is the property for the moment of him who occupies it; but when he relinquishes the occupation, the property goes with it. Stable ownership is the gift of social law, and is given late in the progress of society.

It would be curious then, if an idea, the fugitive fermentation of an individual brain, could, of natural right, be claimed in exclusive and stable property. If nature has made any one thing less susceptible than all others of exclusive property, it is the action of the thinking power called an idea, which an individual may exclusively possess as long as he keeps it to himself; but the moment it is divulged, it forces itself into the possession of every one, and the receiver cannot dispossess himself of it. Its peculiar character, too, is that no one possesses the less, because every other possesses the whole of it. He who receives an idea from me, receives instruction himself without lessening mine; as he who lights his taper at mine, receives light without darkening me.

That ideas should freely spread from one to another over the globe, for the moral and mutual instruction of man, and improvement of his condition, seems to have been peculiarly and benevolently designed by nature, when she made them, like fire, expansible over all space, without lessening their density in any point, and like the air in which we breathe, move, and have our physical being, incapable of confinement or exclusive appropriation.

Inventions then cannot, in nature, be a subject of property. Society may give an exclusive right to the profits arising from them, as an encouragement to men to pursue ideas which may produce utility, but this may or may not be done, according to the will and convenience of the society, without claim or complaint from any body
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:51:44 #156
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77563943
Mooie tekst, als ik een natuurrechtaanhanger was geweest, dan was ik het er nog mee eens geweest ook.
pi_77564230
Weer een resultaat binnen gekregen. Voorlopige tussenstand:

- Formeel belastingrecht 2 - 6
- Inleiding International and European Tax Law - 6
- Goederenrecht C.S - 7
- Belastingrecht 2 - 7
- Formeel belastingrecht 1 - 8

Die 2 zessen zijn jammer. De eerste was gewoon het niet goed kennen van de 2e deel v/d stof, en de 2e was gewoon...desinteresse in het vak (zo'n algemeen vak dat allemaal beginselen en dergelijke behandelde.....gelukkig krijg ik dit semester de echte inhoud van het vak!)

Wacht nog op 2 resultaten, alhoewel ik wel een beetje voor die 2 vrees.
pi_77569901
Ik kom even klagen over goederenrecht (RUL), hoeveel willen ze wel niet dat je leest per week ? Echt undoable.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:55:20 #159
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_77570607
Mijn ervaring is dat bij Goederenrecht het lezen niet zo belangrijk is.

Heb je het boek van Pitlo of van Snijders/Rank-Berenschot?
pi_77570728
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:55 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Mijn ervaring is dat bij Goederenrecht het lezen niet zo belangrijk is.

Heb je het boek van Pitlo of van Snijders/Rank-Berenschot?
Snijders. Tijdens het hoorcollege zei Castermans nadrukkelijk dat hij er persoonlijk voor zou zorgen dat je het vak niet haalde als je niet dat boek zou lezen .
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:09:15 #161
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_77571356
Haha oke. Ik vond dat boek van Snijders wel aardig weglezen, maar bij het uiteindelijke tentamen had ik er heel weinig aan. Het is toch min of meer een casus-tentamen, en ook redelijk technisch, dus met wc-casussen en oefententamens kom je vaak een heel eind.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:18:31 #162
290008 Mandarin
ubi dubium ibi libertas
pi_77571860
Goedenavond!

Ik ben eerstejaars student Rechtsgeleerdheid aan de Radboud Universiteit.
Nu het tweede semester aanbreekt, voeg ik me bij jullie.
De eerste tentamens zijn inmiddels achter de rug. De eerste ECTS's zijn binnen.

Schriftelijke Vaardigheden en Argumentatie: 8.
Staats- en Bestuursrecht: 8.
Inleiding tot de Rechtswetenschap: *trommelroffel* 10.

Daarbij ben ik sinds kort vast medewerker bij ons faculteitsblad Actioma.

Ik hoop dat ik - na een half jaartje meelezen - welkom ben.
pi_77572349
keurige cijfers
pi_77572751
OH MY een 10 voor Inleiding

Wie geeft dat vak eigenlijk tegenwoordig? En wie had je voor de werkgroep
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:46:55 #165
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_77573307
Nette cijfers Mandarin, en welkom in het topic!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:49:55 #166
290008 Mandarin
ubi dubium ibi libertas
pi_77573458
Roel Schutgens geeft de hoorcolleges sinds september.
Ik heb het geluk gehad dat hij ook mijn werkgroepdocent was.

Een ontzettend inspirerende kerel en jong genoeg om je mee te identificeren.
Daarom heb ik zijn proefschrift (Onrechtmatige Wetgeving) ook maar eens aangeschaft.
Inhoudelijk gaat het me vooralsnog kilometers boven de pet, maar het is vlot geschreven.
En wie weet wat er uiteindelijk van blijft hangen...
pi_77577873
Vandaag een brief gehad van de uni: Mijn verzoek tot uitschrijving is goedgekeurd, dus ik ben vanaf 1 maart geen student meer
pi_77577939
Heel leuk zo'n hoorcollege strafrecht, maar als er dan de eerste 60 minuten over krantenartikelen wordt gepraat, en waar je materieel strafrecht en formeel strafrecht kan vinden, dan had ik toch liever in mijn bed gelegen
  woensdag 3 februari 2010 @ 01:01:14 #169
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_77578316
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 00:44 schreef TiMPiN het volgende:
Heel leuk zo'n hoorcollege strafrecht, maar als er dan de eerste 60 minuten over krantenartikelen wordt gepraat, en waar je materieel strafrecht en formeel strafrecht kan vinden, dan had ik toch liever in mijn bed gelegen
Herkenbaar. Eerste HC bestuursrecht was min of meer hetzelfde afgelopen maandag om 9 uur.
pi_77579971
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:09 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Haha oke. Ik vond dat boek van Snijders wel aardig weglezen, maar bij het uiteindelijke tentamen had ik er heel weinig aan. Het is toch min of meer een casus-tentamen, en ook redelijk technisch, dus met wc-casussen en oefententamens kom je vaak een heel eind.
Ok, we zullen zien. Normaal vind ik het niet zo erg en kan ik de stof wel een beetje bijhouden qua voorgeschreven leesstof enzo, maar nu met goederenrecht en staats- en bestuursrecht samen (en belastingrecht er ook nog eens bij) lukt me dat gewoon niet.
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:04:03 #171
290008 Mandarin
ubi dubium ibi libertas
pi_77580727
Roel Schutgens (onze UHD Inleiding) stuurt me een brief waarin hij me attent maakt op een 'extraatje'.

Hij beveelt het programma Law Extra warm aan.

Is er iemand die hier meer van weet?
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:37:09 #172
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_77581308
In Tilburg heet dat Topklas en als je de vorige pagina's (of het vorige topic) terugkijkt dan zul je zien dat user aaipod, na hier enig advies ingewonnen te hebben, het Honours College in Groningen gaat volgen.

Ik was blijkbaar te dom voor om ervoor in aanmerking te komen (of ik ben als deeltijder overgeslagen), maar de consensus lijkt te zijn dat het wel waardevol is om erbij te doen.
pi_77581484
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 01:01 schreef aaipod het volgende:

[..]

Herkenbaar. Eerste HC bestuursrecht was min of meer hetzelfde afgelopen maandag om 9 uur.
Nog steeds die verschrikkelijke Jans?
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:24:02 #174
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77582472
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:37 schreef Dr_Strangelove het volgende:
In Tilburg heet dat Topklas en als je de vorige pagina's (of het vorige topic) terugkijkt dan zul je zien dat user aaipod, na hier enig advies ingewonnen te hebben, het Honours College in Groningen gaat volgen.

Ik was blijkbaar te dom voor om ervoor in aanmerking te komen (of ik ben als deeltijder overgeslagen), maar de consensus lijkt te zijn dat het wel waardevol is om erbij te doen.
Waarschijnlijk omdat je deeltijder bent inderdaad.

Als ik zo de beide programma's vergelijk, dan heb ik het idee dat de Tilburgse topklas iets meer gericht is op meer wetenschappelijke verdieping, dus achtergronden, interdisciplinariteit, verbindingen leggen, etc. Dat Nijmeegse programma heeft ook verdieping, maar is verder wat praktijkgerichter, met werkstage, connecties met advocatenkantoren, voorbereiding voor de master Onderneming & Recht, etc.

Beide vormen lijken me erg waardevol!
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:52:15 #175
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_77594369
M'n zoveelste vraag als rechten-student in spé: is het niet een beetje raar dat je nergens in Nederland Maritiem Recht kan studeren??
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')