abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77404845
Goedemorgen allemaal!

Karin, hoe gaat het nou met Lars??

En opnieuw beterschap voor alle zieke kindjes. Ik hoop dat ik dat héél snel niet meer hoef te zeggen 's ochtends omdat iedereen beter is.

Ik heb lekker mijn vrije dag vandaag. Héérlijk! Isabeau slaapt nog en ik ben gewoon vroeg opgestaan om alles huishoudelijke klusjes af te hebben voor ze wakker wordt zodat ik lekker de rest van de dag met haar kan tuttelen.
pi_77405268
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 08:46 schreef Chan het volgende:
Even een vraagje: Timo had gisteravond ineens 38,5 graad koorts en hij kon er niet van slapen (en het was dus een lange lange nacht ), maar was verder wel vrolijk. De koorts is nu al ietsjes gezakt en hij is nog steeds wel vrolijk.. Wat zouden jullie doen? Gewoon zo laten? Een zetpilletje geven? De huisarts bellen? Ik weet het even niet..
Ik zou het denk ik even aankijken. Een zetpilletje pas geven als hij er zelf last van lijkt te hebben en de HA gewoon bellen als de koorts weer oploopt.
Komt er niet toevallig een tandje aan? Daar kunnen ze ook wel ns een beetje koortsig van worden zegt men.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77405599
Ik, ontaarde moeder, heb mijn kind net achtergelaten op het kinderdagverblijf

En hij kan nog steeds niet uit de fles drinken. Ze bellen me wanneer hij honger heeft en bij hen de fles ook niet lukt

En nog meer

Maar eigenlijk zit ik mijn tranen heel erg hard te verbijten
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77405658
Ah dat was precies wat ik me ook nog afvroeg maar vergat te vragen.. Of ze koorts kunnen krijgen bij doorbrekende tandjes.. Maar ik heb zn mond net even goed bekeken en gevoeld, maar nog steeds geen tandjes te bekennen..
En ik dacht ook idd al dat ik het nog wel even aan kon kijken, maar straks was dat juist heel onverstandig, nou ja, ik had even een onzeker moment..
pi_77405721
Ohh Twinkly Tot hoe laat blijft hij er? Het is naar he, je kindje zo achter laten.. Ik zou gewoon even lekker uithuilen hoor, dat kan al een stuk opluchten..
pi_77405754
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 09:27 schreef Twinkly het volgende:
Ik, ontaarde moeder, heb mijn kind net achtergelaten op het kinderdagverblijf

En hij kan nog steeds niet uit de fles drinken. Ze bellen me wanneer hij honger heeft en bij hen de fles ook niet lukt

En nog meer

Maar eigenlijk zit ik mijn tranen heel erg hard te verbijten
Lieve Twinkly, ik weet precies hoe je je voelt. Ik hoop dat een beetje een troost is dat Isabeau het al twee weken prima doet op het kinderdagverblijf zonder ook maar een slok uit de fles te drinken. Drie volle dagen per week. Je bent géén ontaarde moeder!!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 09:48:06 #157
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77406047
@Twinkly; wat naaaaar... kan me voorstellen dat je dat moeilijk vindt...

@Chan; ik denk dat ik ook niets zou doen nu.. als de koorts al zakt en het niet lijkt of Timo er last van heeft.
Gewoon ff goed in de gaten houden...

en over het verschonen snachts; ik doe dat eigenlijk standaard. Evie wordt voor elke voeding verschoond. En tnt geen last van luieruitslag enzo.. dus denk dat ik daar ook maar mooi mee doorga...
en ze slaapt meestal vrij snel na de fles wel weer.
(en ik moet er toch uit met haar.. )

ik heb gelukkig eindelijk eens een keertje na de nachtfles iets kunnen slapen.. niet echt diep; maar toch...En Evie heeft mooi nog even geslapen...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 29 januari 2010 @ 10:18:08 #158
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77406859
ach, twinkly, je bent echt geen ontaarde moeder! dikke voor jou!

chan, ja, kinders kunnen koorts krijgen van tanden (bij kiezen hebben we zelfs een keer 39,5oC op de thermometer zien staan bij Eli...). tanden krijgen is sowieso een barbaarse business

hoe gaat het met lars, xeentje en minisproet?
en met het poepgedrag van amelie?
BE, is er al een keuze gemaakt of er een helmpje komt? nu zijn hoofdje zich verbeterd heeft, zeg maar?
en hoe ist met stef? is hij alweer rustiger? en met stefs mama? blaasontstekingen, verwijzing naar uroloog en zo?

BJ, ben je altijd wakker na de nachtfles? jeumig, is ook niet realxed! naja, fijn dat je nu wel hebt kunnen slapen!

ik ben vanochtend door het oog van de naald gekropen. ENORME schijf in rechterborst... naja, hetis nog niet helemaal rustig, maar toch... dat was dus bijna borstontsteking 1, en dat met 22 dagen...

aviva heeft gister heel veel geslapen, en haar billetjes zijn weer wat beter en ze is een stuk beter te pas. dus ben weer happy nu die tiet nog...

je merkt trouwens wel hoe mensen vinden dat je als versgeperste mama je goed MOET voelen. de bevalling moet goed gegaan zijn, en met de baby gaat ook alles prachtig. al het andere willen ze eigenlijk niet horen. hier gaat het goed, dus tis geen probleem, maar toch, ik kan me heel goed voorstellen dat je op die manier mensen wel een drempel aanpraat om te zeggen dat het eigenlijk helemaal niet goed gaat... (niet specifiek op iemand gericht, maar ik kan er gewoon slecht tegenals relatief onbekende mensen allemaal intieme vragen gaan stellen bij de bakker, zeg maar... of mss ervoer ik het wel als intiem vanwege brandende tiet, maar toch.)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77407448
Wij hebben hier ook geen last van luieruitslag, BJ. Wij smeren preventief met Natusan luierzalf.

Ach, Twinkly, wat naar. Hopelijk heeft Niels het er net zo naar z'n zin als Isabeau.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77407712
Oh Twinkly, je bent toch niet ontaard? Je bent juist een schat dat het je zoveel doet dat je Niels dat hebt gebracht...

Davinia, wow.. Gelukkig net op tijd dus. Hopelijk blijft het hierbij voor je. En gelukkig ook Aviva's billetjes weer wat beter.

BJ lekker nog even geslapen!

wij verschonen ook meestal voor de fles de luier, soms tussendoor ook nog als ik merk/denk dat het een volle luier is aangezien we hier de laatste dagen wat vaak net te laat waren door te wachten en de hele boel onder zat. Moet zegen dat ik 's nachts redelijk makkelijk weer in slaap val na het hele ritueel.
We hebben net het halve huis in de auto gepakt, we gaan een lang weekendje weg. Wat een boel moet je dan meenemen zeg, damn... En nog heb ik dat knagende gevoel dat we iets vergeten zijn Nou ja, in enschede hebben ze
ook winkels
[sub]en grrrrrr.... Ben weer ongesteld geworden. Wat heb ikdat NIET gemist zeg [\sub]
pi_77407843
BJ wij verschonen niet 's nachts, vooral omdat Amélie nu doorslaapt dus dan moet ik haar wakker maken voor een luier maar hiervoor deden we het ook niet. Ze mopperde, ik voedde haar, zij viel in slaap en ik kon haar zo terug haar bedje inschuiven. Had ik haar verschoond dan was ze wakker geworden en ben je zo weer een uur verder. Overigens heb ik hier ook nog geen luieruitslag gehad goddank.

Davinia het gaat ehm tsja. Het gaat. ze poept nog steeds niet. We doen zo'n beetje een maand met een 90-pak luiers van kruidvat... Ik denk dat we vandaag of morgen maar weer wat lactulose gaan geven want er ligt wel weer wat voor de deur aan haar poepies te ruiken. Ik ben toch nog een beetje terughoudend met continu lactulose geven omdat ik aan Amélie merk dat ze een soort buikpijn ofzo krijgt als we het haar geven nadat ze gepoept heeft. Er moet echt wat in die darmen zitten want anders lijkt ze last te hebben van het spul.

En over die kraamtijd en -vragen inderdaad zeg.
Hoe voel je je? *blijheid* en nog voor je antwoord kan geven is het "goed toch? jaaa je ziet er ook goed uit én je hebt natuurlijk een wólk van een dochter en blablabla boodschappen in de bonus blablabla"
Zo ging dat hier inderdaad. Nou voelde ik me op zich niet slecht, zeker niet. Maar het leverde inderdaad wel een soort drempel op.
En de ranzige dingen hè daar praat men ook niet over. Maar goed, dat vind ik dan weer niet zo done om mn kraambezoek lastig te vallen met ranzigheid, maar toch hè, het hoort er wel bij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77408025
Och Twinkly....het gaat vast hartstikke goed met Niels, maar wat een rotgevoel is dat he
Ik snap je helemaal....knuffel!

De nacht was drama hier, we hebben omstebeurten met Lars rondgelopen.
Koorts wou niet zakken, ook niet met paracetamol.
Gelukkig dronk hij vanmorgen zijn fles best goed!
Die is weer binnen!
We zijn weer naar de huisarts geweest met Lars. De dokter begrijpt er niks van.
Zijn longen zijn schoon, zijn oren zijn schoon....maar die koorts.
Het is echt vaag waar dat vandaan komt.
Ze heeft overleg gehad met de kinderarts, en die wil starten met antibiotica. Wie weet dat dat hem er bovenop helpt. Hij moet minstens 500 cc drinken, wordt dat minder of verslechterd zijn toestand nog meer dan kunnen we meteen op de kinderafdeling in het ziekenhuis terecht. (geen gedoe met HAP enzo)

Nou we kunnen weer iets doen. Ik hoop maar zo dat het helpt.
Mijn tranen zitten zo hoog, ik vind het zo zielig!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_77408150
Getver Karin, wat een narigheid! Ik heb met je te doen.. en met Lars natuurlijk ook!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:05:12 #164
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77408389
Och nee toch?? Lars, arm jongetje! Karin, wat een baggerzooi zeg, nu mag het wel eens afgelopen zijn hoor, danrit! Veel beterschap voor je mannetje en een dikke voor jou.. Hang in there girl!

Twinkly, och nou.. Het lijkt me echt een opgave om je kind daar achter te laten, maar echt meissie, jij bent zéker niet ontaard! Er zijn een héleboel kindjes in de wereld die wel zo'n lieve, geweldige, zorgzame en liefhebbende moeder zouden kunnen gebruiken als jij bent Ik ben er heilig van overtuigd dat het goed komt met Niels, net als dat ik ook met zekerheid durf te zeggen dat dat kleine Isabeau'tje strakjes gewoon netjes uit de fles gaat drinken!

Aoraki, verdomd zeg, dat ik dáár nu nooit aan heb gedacht! Dank je wel voor deze tip, dat zou het inderdaad héél goed kunnen zijn, want Stef is nu weer ouderwets goed te pas en zit lekker te wiebelen in zijn wipstoel Is bij jou ondertussen ook de rust weer wedergekeerd?

Even een voorzichtige voor de minisproet

BE, ik denk dat de mensen die nu 'aan de slag' zijn met Oscar inderdaad echt wel weten wat ze moeten doen. Wel bizar eigenlijk dat die meningen zo verschillen, de algehele consensus is toch juist dat zo'n kindje geen last heeft van dat helmpje? Succes ermee!

BJ, dat herken ik heel erg hoor.. Stef wordt ook altijd verschoond voor elke voeding, ook 's-nachts, want hij heeft geen problemen met opnieuw inslapen. Ik lees ook wel eens dat mensen helemaal geen contact leggen met hun baby bij de nachtvoeding maar dat doe ik eigenlijk ook gewoon Als ik hem terugleg in zijn wieg pruttelt hij nog een minuutje of 5 na, maar dat vind ik niet raar omdat ik dan nog aan het kolven ben en dus herrie maak. Als Evie ook zo makkelijk is zou ik dat gewoon lekker blijven doen, ik vind het ook een fijner idee om Stef niet met een plasluier terug in bed te leggen (bovendien slaapt hij dán juist slechter).. Overigens vraag ik me wel af hoe ik dat straks moet doen als ik weer ga werken hoor, de voeding is nu altijd rond half 6-6 uur en nu kan ik dan een uur tot 5 kwartier bezig zijn met verschonen, voeden, kolven en dan nog een uur de tijd nemen om zelf nog weer een uurtje in slaap te vallen, maar dan kan ik niet meer terug mijn bed in

Davinia, oei! Nee zeg, hopelijk blijft het bij deze ene harde schijf en is het nu voor eeuwig opgelost Borstontsteking lijkt me zo naar! Gelukkig herken ik niet dat mensen de mindere verhalen niet willen horen, gelukkig is onze omgeving daar erg ok in Wel naar dat jij dat niet hebt lieverd, maar van mij mag je het er allemaal uitgooien, het ís ook gewoon heftig allemaal, en als je lijf niet mee wil werken 2x zo erg Met mij gaat het ok, niet meer, niet minder. De uroloog heeft urine op kweek laten zetten en op 2 februari moet ik voor een echo van de blaas en de nieren en dan gaat hij verder kijken. De AB-kuur die ik van hem kreeg is ondertussen alweer op (kuur vier, hoera ) maar de ontsteking is wat minder, maar nooit weggegaan. Had ik eigenlijk ook niet verwacht, dus nouja.. Waar ik op dit moment eigenlijk vooral mee vecht is het feit dat ik 12 februari eigenlijk weer zou moeten gaan werken. Nu heb ik er wel 2 weken vakantie achteraan, maar als ik verlengd bevallingsverlof nodig zou hebben moet ik me de 12e ziekmelden anders kan dat niet meer. En dat vind ik heel moeilijk: ik heb het gevoel er nog niet aan toe te zijn, maar ik heb ook geen klachten waarvan je zegt "daar kun je niet mee werken" en dat vind ik heel dubbel. Welke kant ik op moet weet ik niet, mijn enige klacht (buiten veel plassen en pijn bij het plassen om, maar dat is zo onderhand wel gewend) is eigenlijk dat ik me al sinds mijn bevalling voel alsof ik probeer rond te rijden met de handrem er nog op, zeg maar. Dus ik weet het niet. Zie er ook enorm tegenop dit met mijn leidinggevenden te bespreken, ik stel het telefoontje hierover dus echt al 3 weken uit Ik wil mijn werkgever niet teleurstellen, maar wil ook mijn kind niet tekort doen door hem een oververmoeide moeder aan te doen

Enniewee, ik moet zo de huisarts nog even bellen (had me vergist in de tijden van het telefonisch spreekuur) voor dat koppie opzij houden, maar ik twijfel of dat niet meer iets is voor de fysio. Nouja, ik zie zo wel even
3!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:30:01 #165
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77409305
Karin
hoe reageert meike eigenlijk?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:33:26 #166
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77409443
pfff, karin, het houdt niet over, zeg! wat onzeker dat ze niks kunnen vinden ook! hopelijk hoeft las niet naar het zkh en knapt hij gewoon helemaal op!

lijnloos, als je niet het gevoel zou hebben iets vergeten te zijn, dan pas ben je iets vergeten ach, als je luiers, wipes, kleding, voeding, hydrofielluiers, reiswiegje, wandelwagen meehebt, ben je al een heel eind

ik (wij) verschonen meestal de luier na de voeding, maar dat is meer omdat de wereld hier vergaat als madam honger heeft, en ze drinkt ook prima met een vuile broek.

trix, zou het helpen als je deze gevoelens bespreekt met je ha? en werken met continue pijn werkt niet. wellicht als je ha vindt dat je echt fysiek te ziek bent om te kunnen werken, naast je gevoelens, geeft dat mss wat "back-up" dat je je niet aanstelt.
kolf je iedere voeding nog na? hoe dat zo?

huup, die spoiler! deobus
ach, je weet wat je te doen staat als je zus in haar kraamweek zit! "Hop, omlaag die broek,laat mij jouw litteken eens zien!"

ach, en het is niet eens zozeer dat ik ze dan wil vertellen dat ik daar met een brandende tiet sta en als de dood ben om weer 3 dagen met ruim 39oC doodziek in bed te liggen, ik heb er gewoon een heel slecht gevoel bij, dergelijke vragen. maar dat is ook heel erg geïnspireerd door het ziektebed van mijn moeder (longkanker, inmiddels 4,5 jaar dood.) daar werd ook tussen het gesneden bruin en de plakjes kaas even gevraagd hoe het ging met de bestraling en alles. sorry, maar dat is geen onderwerp om te bespreken alsof je het over het weer hebt! vandaar.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:54:12 #167
95408 Incantrix
pi_77410287
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 11:33 schreef DaviniaHR het volgende:
pfff, karin, het houdt niet over, zeg! wat onzeker dat ze niks kunnen vinden ook! hopelijk hoeft las niet naar het zkh en knapt hij gewoon helemaal op!

lijnloos, als je niet het gevoel zou hebben iets vergeten te zijn, dan pas ben je iets vergeten ach, als je luiers, wipes, kleding, voeding, hydrofielluiers, reiswiegje, wandelwagen meehebt, ben je al een heel eind

ik (wij) verschonen meestal de luier na de voeding, maar dat is meer omdat de wereld hier vergaat als madam honger heeft, en ze drinkt ook prima met een vuile broek.

trix, zou het helpen als je deze gevoelens bespreekt met je ha? en werken met continue pijn werkt niet. wellicht als je ha vindt dat je echt fysiek te ziek bent om te kunnen werken, naast je gevoelens, geeft dat mss wat "back-up" dat je je niet aanstelt.
kolf je iedere voeding nog na? hoe dat zo?

huup, die spoiler! deobus
ach, je weet wat je te doen staat als je zus in haar kraamweek zit! "Hop, omlaag die broek,laat mij jouw litteken eens zien!"

ach, en het is niet eens zozeer dat ik ze dan wil vertellen dat ik daar met een brandende tiet sta en als de dood ben om weer 3 dagen met ruim 39oC doodziek in bed te liggen, ik heb er gewoon een heel slecht gevoel bij, dergelijke vragen. maar dat is ook heel erg geïnspireerd door het ziektebed van mijn moeder (longkanker, inmiddels 4,5 jaar dood.) daar werd ook tussen het gesneden bruin en de plakjes kaas even gevraagd hoe het ging met de bestraling en alles. sorry, maar dat is geen onderwerp om te bespreken alsof je het over het weer hebt! vandaar.
Mijn huisarts staat achter me wat dat evt. verlof betreft hoor (hij kwam er nota bene zelf mee) maar hij laat wel de keuze aan mij en dat vind ik moeilijk. Als mijn huisarts nu gewoon zegt 'jij kan nog niet werken' is het simpel, maar nu moet ik ineens zelf aangeven wat goed is en wat niet en zoals ik al weet na een zwangerschaps-ischias ben ik niet al te best met het aangeven van mijn grenzen

En ow, nee, alleen de voeding nadat Stef heeft doorgeslapen kolf ik de borst die ik niet heb gegeven af omdat ik anders niet meer kan slapen van de stuwing.

En dat is inderdaad een nare ervaring, ik denk dat veel mensen echt niet weten wat ze met zulke dingen moeten. Naar hoor.. Ik ben zelf eigenlijk wel redelijk open (bij die uitdrukking heb ik ineens héle andere associaties nu ik de spoiler van Huupsje heb gelezen ) over details, als mensen vragen hoe de bevalling was en of ik er wat aan over heb gehouden kunnen ze 'm krijgen ook

En Lijnloos, heb je post gemist, sorry! Bah zeg, weer ongesteld Dikke meis!
3!
pi_77410371
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 11:05 schreef Incantrix het volgende:

BJ, dat herken ik heel erg hoor.. Stef wordt ook altijd verschoond voor elke voeding, ook 's-nachts, want hij heeft geen problemen met opnieuw inslapen. Ik lees ook wel eens dat mensen helemaal geen contact leggen met hun baby bij de nachtvoeding maar dat doe ik eigenlijk ook gewoon
Als je baby een goed dag- en nachtritme heeft, makkelijk opnieuw inslaapt en jij dat ook doet dan is het toch niet zo raar dat je lekker contact legt met hem? Als ik alleen al naar hem kijk schiet hij in de lach en wordt hij ontzettend wakker. Ik slaap zelf bovendien ook moeilijk in, dus ik houd mezelf het liefst zoveel mogelijk in slaapmodus.

Ik neem trouwens niet makkelijk aanstoot aan andermans opmerkingen. Mensen zijn gewoon belangstellend en bedoelen het heus niet slecht. Net zoals jij misschien geen ranzige details kwijt wilt, zo heeft de ander misschien helemaal geen trek in een klaagzang. Ik vind het allang lief dat mensen het zo speciaal vinden als je net een kleine op de wereld hebt gezet.

Karin, weer zo'n zware nacht. Het duurt maar en het duurt maar. Zo te horen kijk je het liever nog even aan dan hem op te laten nemen. Ik hoop zo voor jullie dat het vanaf nu beter gaat.

Icantrix, rationeel gezien kun je misschien wel weer aan het werk, maar vergeet niet wat voor functie zo'n verlof heeft. Je leert je baby kennen, je herstelt zelf en je probeert je draai te vinden. Jij hebt haast voortdurend op overlevingsstand gestaan en dat vergt nogal wat van je. Als je meteen weer aan het werk gaat, ga je van de ene veeleisende situatie de andere in. Het lijkt me helemaal niet gek om je ziek te melden en pas aan het werk te gaan als je rust in je lijf en in je hoofd hebt. Het laatste wat je wilt is in een depressie belanden omdat je te veel hooi op je vork hebt genomen. Sterkte met je beslissing.
pi_77410782
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 11:33 schreef DaviniaHR het volgende:

Het is dan ook ontzettend moeilijk om goed om te gaan met iemand die zoiets meemaakt, het ziektebed van haar moeder. Een lieve collega van me had een vader met terminale kanker en wij wilden er niet te luchtig over spreken dus spraken we er niet over. Dat bleek zij achteraf juist heel moeilijk te vinden. En toen mijn vader net was overleden vond ik het fijn dat ik er op een luchtige manier over kon spreken, juist tussen het gesneden bruin en de plakjes kaas door, alles om me maar zo normaal mogelijk te voelen.

Weet je wat ook lastig is? Als je hetzelfde hebt meegemaakt denkt men dat je ineens wel weet wat te zeggen. Ik heb geen flauw idee wat te zeggen tegen iemand die een ouder heeft verloren, en bij een zwangere of prille ouder weet ik ook niet of ik naar de kwaaltjes of naar de grote gevoelens moet informeren. Iedereen ervaart het anders, en de 'juiste snaar' kan ook erg afhankelijk zijn van gemoedstoestand.

[ Bericht 5% gewijzigd door Claudia_x op 29-01-2010 12:12:34 ]
  vrijdag 29 januari 2010 @ 12:12:52 #170
95408 Incantrix
pi_77411001
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 11:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als je baby een goed dag- en nachtritme heeft, makkelijk opnieuw inslaapt en jij dat ook doet dan is het toch niet zo raar dat je lekker contact legt met hem? Als ik alleen al naar hem kijk schiet hij in de lach en wordt hij ontzettend wakker. Ik slaap zelf bovendien ook moeilijk in, dus ik houd mezelf het liefst zoveel mogelijk in slaapmodus.

Ik neem trouwens niet makkelijk aanstoot aan andermans opmerkingen. Mensen zijn gewoon belangstellend en bedoelen het heus niet slecht. Net zoals jij misschien geen ranzige details kwijt wilt, zo heeft de ander misschien helemaal geen trek in een klaagzang. Ik vind het allang lief dat mensen het zo speciaal vinden als je net een kleine op de wereld hebt gezet.

Karin, weer zo'n zware nacht. Het duurt maar en het duurt maar. Zo te horen kijk je het liever nog even aan dan hem op te laten nemen. Ik hoop zo voor jullie dat het vanaf nu beter gaat.

Icantrix, rationeel gezien kun je misschien wel weer aan het werk, maar vergeet niet wat voor functie zo'n verlof heeft. Je leert je baby kennen, je herstelt zelf en je probeert je draai te vinden. Jij hebt haast voortdurend op overlevingsstand gestaan en dat vergt nogal wat van je. Als je meteen weer aan het werk gaat, ga je van de ene veeleisende situatie de andere in. Het lijkt me helemaal niet gek om je ziek te melden en pas aan het werk te gaan als je rust in je lijf en in je hoofd hebt. Het laatste wat je wilt is in een depressie belanden omdat je te veel hooi op je vork hebt genomen. Sterkte met je beslissing.
Nee, ik denk ook wel dat het niet zo erg is om even met hem te kletsen als hij wakker wordt (sowieso vergeet ik om dat niet te doen ), ik krijg ook altijd meteen een hele grote lach als ik zijn wieg inkijk Het licht hou ik wel overal gedimd , dat vind ik zelf ook fijn.. Hij is sowieso heel wakker voor de voeding, terwijl hij automatisch in slaap valt aan de borst als hij vol is. Heel makkelijk dus

En ja, dat is denk ik wel de spijker op z'n kop en ik weet ook wel dat je gelijk hebt. Mijn lief, mijn ouders en vrienden vinden eigenlijk ook allemaal dat het duidelijk is: thuisblijven tot ik het gevoel heb het weer aan te kunnen. Ik voel me alleen erg naar naar mijn werk toe, ik ben ook al eerder uitgevallen voor mijn verlof door die ischias en ik ben (wellicht niet terecht) bang dat ze me een zeur zullen vinden en zullen denken dat ik de kantjes eraf loop. Dat is eigenlijk nog de grootste reden voor mijn twijfels, ik wil niet dat mensen dat denken van me..
3!
pi_77411294
Ik begrijp dat wel. Maar aan de andere kant, als je zou moeten kiezen tussen thuisblijven omdat Stef ziek is of om toch maar naar je werk te gaan omdat men anders het zijne ervan denkt dan zou je keuze gauw gemaakt zijn. Het heeft mij erg geholpen om te denken: ik moet beter voor mezelf zorgen want ik ben nu iemands moeder. (Dat zei ik tegen mezelf toen ik op de loopband stond en eigenlijk te veel wou doen.) Je maakt die keuze nu niet meer alleen voor jezelf.

Oh, wat gaat het een opluchting voor je zijn als je de knoop hebt doorgehakt. Van het uitstellen van dat telefoontje ga je je vast niet beter voelen...
pi_77411718
Ik heb niet heel goed terug gelezen, sorry.

Karin wat naar dat Lars nog steeds koorts heeft, arm kereltje Ik duim heel hard voor jullie dat het snel afzakt en hij weer goed gaat drinken zodat hij niet naar het ziekenhuis hoeft

Davinia pfjew gelukkig heb je een borstontsteking weten te voorkomen!! Wat doet het pijn om die schijf weg te masseren onder de douche he, en de melk die dan komt lijkt heel dik te zijn. Gelukkig heb ik nog nooit een borstontsteking gekregen, maar jij had die wel heel veel met Eli toch?
Gelukkig gaat het weer beter met Aviva's billetjes.

Lijnloos alweer ongesteld, blergh. Heel veel plezier op jullie weekendje weg!!!!!

Ohh Icantrix heb je nog steeds blaasonsteking.....
Wat ik uit jouw verhaal proef is dat je eigenlijk nog helemaal niet toe bent aan werken maar dat je je schuldig voelt naar je werk toe. Je moet echt nu aan jezelf en jouw lijf denken hoor meis, ook aan jouw emotionele zelf. Het is heel belangrijk dat je nog even de tijd hebt om te genieten van Stef en je moet ook echt lichamelijk goed opgeknapt zijn. Straks beland je in een depressie of raak je overspannen, dat is niet goed voor jou en je gezinnetje en dan moet je werk je nog langer missen.

Ik verschoon Niels 's nachts wel altijd, lijkt me niet zo lekker slapen met een natte luier, maar ik heb nog niet geprobeerd wat hij daarvan vindt.

Oh en mijn schoonzusje is van gedachten veranderd: ik krijg haar kolf (Medela Swing) Weet iemand welke onderdelen ik hiervan moet vervangen? Ik heb zelf de Harmony dus ik kan daarvan veel gebruiken.

Kinderdagverblijf update:
Niels heeft tot 10 uur geslapen, toen hebben ze geprobeerd hem de fles te geven, wat niet lukte. Om half 11 werd ik gebeld en ben ik naar het kdv gesjeesd om hem te voeden. Hij had een enorme pruillip maar was gelukkig niet aan het krijsen. Na het voeden produceerde hij de enormste poepluier ever Hij had er twee dagen over gedaan om de poep op te sparen voor het kdv! Toen heb ik hem weer afgegeven en ben ik weggegaan. Toen ik door het raam keek lag hij in de box met een rammelaar. En nu mag ik hem weer ophalen

Heeft iemand ervaring met voeden met een cupje?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77411741
Ach Trixie, wat zal het jou toch roesten wat ze ervan vinden. Da's makkelijk praten vanaf de zijlijn, dat weet ik ook wel, maar jij bent zelf altijd nog nog belangrijker dan je colega's. Doe waar jij je goed bij voelt, meisje, alleen dan kun je er achteraf op terugkijken en oprecht zeggen dat je de juiste keuze hebt gemaakt.

Wat een ziekies, zeh hier. Zo zielig. N. en ik zijn nu allebei ziek thuis. En niet zo'n beetje, pff... Kan me niet herinneren me zo beroerd te heben gevoeld. Ik lag gister te rillen onder drie dekbedden. Hoop zo dat Lente het niet wordt. Ze is wel superverkouden, maar dat is ze al weken.

Gister heeft ons dametje trouwens helemaal alleen gerold. Van rug naar buik. Maar zodra ze dan op d'r buik ligt, gaat ze liggen miepen, want dan wordt d'r hoofd te zwaar.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 12:32:09 #174
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77411793
trix, zou het anders helpen om jezelf een doel te stellen? als je nu zegt "ik kan nu nog niet werken", staat er geen einddoel achter. mss als je voor jezelf vast stelt wat nodig is om wel te kunnen werken, is het meetbaar. min of meer. dus dan zou je kunnen zeggen dat je van die continue blaasontsteking en bijbehorende pijn af moet zijn, voordat je weer gaat werken. dat is meetbaar, en dus duidelijk naar je baas. maar makkelijk is het niet idd!

claudia, nu vind ik het leuk dat ze vragen, het is meer de toon waarop, waaruit zo duidelijk wordt dat ze geen ander antwoord willen dan "*O* ", daarvan spring ik heel hard in de rem, zeg maar.
vwb 5 jr geleden, mensen die je normaal geen blik waardig gunnen, wilden alleen hun egen nwsgierigheid bevredigen, echt niet voor mijn gemoedsrust. dat is heel anders dan een collega die je dagelijks spreekt. maar ik snap wel wat je bedoelt, hoor!

ontopic: aviva slaapt heeriljk in de doek! maar ze heeft het heel warm...
en fijn dat stef weer beter in zijn velletje zit!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 12:35:20 #175
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77411906
twinkly, ja, ik had toen 3 bo's in 5 wk, dus exit bv...
en onder de douche kreeg ik er dus geen druppel uit
fijn dat niels het leuk had op het kdv! en een voor de opluchtende poepluier nu nog uit een flesje drinken... of een cupje, dus

rollende lente!

edit: twinkly, alle onderdelen die in contact komen met jou of je melk, moeten vervangen worden.
had je nou nog een consult gehad met een lactatiekundige? of ben ik verkeerd aangesloten?

[ Bericht 10% gewijzigd door DaviniaHR op 29-01-2010 12:48:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')