abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78059437
Doe eens rustig opgewonden standje en lees mijn reactie nog eens goed door zonder te reageren
alsof je door een adder bent gebeten.

Aller eerst zeg ik dat mijn gedachten misschien iets te ver is doorgeslagen maar dat enige vergelijking
wel opgaat. Ten tweede zeg ik dat " Israël niets geleerd heeft van dit soort concentratiekampen " te
meer zij zelf op een beestachtige wijze de Palestijnen dag in dag uit als minderwaardige mensen beschouwen en vernederen,iets wat de nazi's ook deden. Het enige verschil met de nazi's is dat
de Israëliërs geen vernietiging van de Palestijnen(of wel) willen,maar ze wel uit de staat Israël willen
verdrijven! En met dat laatste is dat duidelijk te merken aan de wijze hoe men elke keer grote delen
land van de Palestijnen annexeert waarbij De Muur maar een onderdeel van is.

Dus kom je uit op het punt uit waarbij ik zeg dat ik verbaast ben over het feit dat de Israëliërs niks
geleerd hebben van de holocaust c.q Auschwitz 65 jaar geleden als het gaat om het humaan omgaan
met andere bevolkingsgroepen.
75 topics = FIN
pi_78062803
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:39 schreef FP128 het volgende:
Doe eens rustig opgewonden standje en lees mijn reactie nog eens goed door zonder te reageren
alsof je door een adder bent gebeten.

Aller eerst zeg ik dat mijn gedachten misschien iets te ver is doorgeslagen maar dat enige vergelijking
wel opgaat. Ten tweede zeg ik dat " Israël niets geleerd heeft van dit soort concentratiekampen " te
meer zij zelf op een beestachtige wijze de Palestijnen dag in dag uit als minderwaardige mensen beschouwen en vernederen,iets wat de nazi's ook deden. Het enige verschil met de nazi's is dat
de Israëliërs geen vernietiging van de Palestijnen(of wel) willen,maar ze wel uit de staat Israël willen
verdrijven! En met dat laatste is dat duidelijk te merken aan de wijze hoe men elke keer grote delen
land van de Palestijnen annexeert waarbij De Muur maar een onderdeel van is.

Dus kom je uit op het punt uit waarbij ik zeg dat ik verbaast ben over het feit dat de Israëliërs niks
geleerd hebben van de holocaust c.q Auschwitz 65 jaar geleden als het gaat om het humaan omgaan
met andere bevolkingsgroepen.
Op mensen die door dit soort posts laten blijken dat ze totaal geen kennis lijken te hebben zal ik ook zo blijven reageren.

1. Inderdaad doorgeslagen.
2. Was Israel dan degene ten eerste die iets moest leren daarvan? Nee! Ten tweede, de Palestijnen die in Israel leven, zijn de moslims in het Midden-Oosten met de meeste rechten dan waar dan ook. Dus als een Israel niet boos mag worden omdat een Palestijn het nodig vond om met een hakbijl op een school rond te slaan. Tsja, dan zal het in jouw optiek inderdaad zo zijn dat Israel beestachtig is, maar of dat ook de officiele maatstaven zijn is nog enigzins te bezien.
3. Bewijs het maar, inderdaad, kan je niet. Allemaal loze uitspraken gebaseerd op helemaal niets. De muur bv heeft er voor gezorgd dat er bijna geen aanslagen meer zijn met bommen of wapens. De Palestjinen zoals we eerder zagen hebben in Israel meer rechten dan waar dan ook in het MO.
4. Dus jij vind het beestachtig dat Israel waarschuwt van te voren wanneer ze aanvallen, en dan niet in het algemeen, maar het specifieke doelwit zodat onschuldige het huis kunnen verlaten. Geen wonder waar Palestijnen hun menselijke schilden vandaan halen. Bovendien zie ik dat de NAVO in Afghanistan en Pakistan nog niet zo een twee drie doen, laat staan Hamas, of wat voor andere militante organisatie dan ook.

Je weet vrijwel niets over de situatie in Israel, je weet niets over de oorlog, misschien eerst eens een goed boek erover lezen.
pi_78506969
Ik begrijp wel wat FP bedoelt hoor. Heb me ook wel eens afgevraagd of de generaals en ministers die in Israel besluiten over raketaanvallen op Palestijnse gebieden e.d. niet in de leeftijd zijn dat ze wellicht zelf WOII hebben meegemaakt, of anders hun ouders. En zo ja, hoe ze dan tot zo'n beslissing kunnen komen. Natuurlijk zit daar een heleboel achter, maar toch kan je het je afvragen.
pi_78544330
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:07 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Deze zogenaamde verkrachtingen, bedoel je? Waarbij zelfs de gevangenen niet ontzien werden?

http://www.telegraph.co.u(...)them-from-camps.html

En dat laat zich voorstaan op z'n historische kennis.
Dat de Russen veel vrouwen hebben verkracht in Duitsland en Hongarije, geloof ik wel, maar dat verhaal over dat ze voormalige kampgevangen zouden verkrachten klinkt als je reinste koude-oorlog propaganda.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')