kijk je kan er lacherig om doen zou ik ook vooral blijven doen, want je word er depressief van als je weet wat je eet en ik zeg nu niet word een veganist maar pleas for fuck sakes als jij niet er wat aan doet doet niemand er iets aan ik zeg niet dat je geen frikandellen mag eten of anders sooi. maar show some respect voor dieren,mensen en de natuur door juist geen verlijdelijke dingen te eten (het kan afentoe). want vroeg oflaat kom je zelf toch tegenquote:Op donderdag 4 februari 2010 13:42 schreef Flammie het volgende:
Het gaat er mij vooral om dat het lekker is
Ik vind vlees (en zeker ook de frikandel speciaal) errug lekker en ben zelf ook een vleeseter. Maar daar gaat het hier niet over. Het gaat over dierenwelzijn en de gevolgen voor de gezondheid van het eten van ons voedsel.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:42 schreef Flammie het volgende:
Het gaat er mij vooral om dat het lekker is
Dan eet ie de frikandel niet.. de frikandel blijft hoe dan ook in de doos zitten, in het schap waar dan ook.. totdat iemand anders hem koopt. En wat heeft flammie daar mee gewonnen (behalve een frikandel verloren). Je toont ook respect voor dieren door ze te aaien, eten te geven (zo doe ik het) maar ik blijf gewoon vlees vreten hoor.quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:43 schreef meneerseruis het volgende:
[..]
kijk je kan er lacherig om doen zou ik ook vooral blijven doen, want je word er depressief van als je weet wat je eet en ik zeg nu niet word een veganist maar pleas for fuck sakes als jij niet er wat aan doet doet niemand er iets aan ik zeg niet dat je geen frikandellen mag eten of anders sooi. maar show some respect voor dieren,mensen en de natuur door juist geen verlijdelijke dingen te eten (het kan afentoe). want vroeg oflaat kom je zelf toch tegen
uiteinedlijk zijn de consumeerders verantwoordlijk wij zorgen er voor dat het product blijft verkopen, ik zeg niet dat je moet stoppen met vlees eten heb ik trouwens nooit gezegd we kunnen wel een keer voor een keer in ons leven verantwoordlijkheid nemen voor ons gedrag dan bedoel ik ons als nederlanders(iedereen die in nederland woonachtig is) en om nou te zeggen van laten we met ze alle dieren gaan aaien dat heeft ook geen zijn en eten geven ook niet wat wat je geeft is brood en dat is NIET de natuurlijke voedsel voor een dier.quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:53 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dan eet ie de frikandel niet.. de frikandel blijft hoe dan ook in de doos zitten, in het schap waar dan ook.. totdat iemand anders hem koopt. En wat heeft flammie daar mee gewonnen (behalve een frikandel verloren). Je toont ook respect voor dieren door ze te aaien, eten te geven (zo doe ik het) maar ik blijf gewoon vlees vreten hoor.
Ik snap niks van deze postquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:05 schreef meneerseruis het volgende:
[..]
uiteinedlijk zijn de consumeerders verantwoordlijk wij zorgen er voor dat het product blijft verkopen, ik zeg niet dat je moet stoppen met vlees eten heb ik trouwens nooit gezegd we kunnen wel een keer voor een keer in ons leven verantwoordlijkheid nemen voor ons gedrag dan bedoel ik ons als nederlanders(iedereen die in nederland woonachtig is) en om nou te zeggen van laten we met ze alle dieren gaan aaien dat heeft ook geen zijn en eten geven ook niet wat wat je geeft is brood en dat is NIET de natuurlijke voedsel voor een dier.
en blijf vooral vlees eten hou daar NIET mee op maar dat wil ik ook niet. ik wil alleen mensen bewust maken wat er aan de hand is met eten. en als jouw kinderen later gemuteerde prut eten met varkens darm en een tintje chemiese spul me daarnaast nog wat over gebleven afgekouwde honde baar moeder moet je het zelf weten wat nu kan je nog zeggen van Nee ik laat me nniet beinvloeden ik wil gezond blijven zodat ik optimaal van me lichaam gebruik kan maken.
Yup, zo denk ik er ook over.quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:53 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dan eet ie de frikandel niet.. de frikandel blijft hoe dan ook in de doos zitten, in het schap waar dan ook.. totdat iemand anders hem koopt. En wat heeft flammie daar mee gewonnen (behalve een frikandel verloren). Je toont ook respect voor dieren door ze te aaien, eten te geven (zo doe ik het) maar ik blijf gewoon vlees vreten hoor.
Bottomline is dat je niet moet stoppen met vlees eten, je zou bewuster kunnen gaan kijken welk vlees je eet. Een frikandel hoeft niet slecht te zijn (afgezien van vet enzo, maar dat is je eigen keuze). Het gaat meer om de manier hoe het vlees "gefabriceerd" is. Geven ze de koeien kunstmatig gemanipuleerd voedsel? Zit het vlees vol hormonen waardoor de koeien sneller gegroeid zijn? Etc.quote:
Als je hem niet koopt ziet de filiaalmanager aan het einde van de dag dat er 1 doos meer in het schap ligt dan de trend is. Dan belt hij naar de leverancier dat hij volgende dag 1 doos minder nodig heeft. Die belt naar de fabriek om de bestelling van 1 doos minder door te geven.quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:53 schreef Michielos het volgende:
[..]
Waarom ga je hem dan corrigeren op zijn uitspraken? Wat is jouw mening over bedrijven als monsanto eigenlijk? Die heb je namelijk nogsteeds niet gegeven.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:37 schreef Flammie het volgende:
je bent toch zelf ook een vleesliefhebber naar eigen zeggen? Waarom corrigeer je dan vleeseters op hun uitgaven?
en dat is nou juist de reden dat deze dieren lijden. en tevens ook mensen maar dat doe ik je niet aan want ik krijg zo`n antwoord van "Onbekend maakt onbemind". en blijf zo denken want Onkruid vergaat niet.quote:
Omdat ik het gek vind dat iemand die zelf vlees eet medevleeseters gaat corrigeren over hoe slecht het wel niet is om vlees te consumeren.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:41 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Waarom ga je hem dan corrigeren op zijn uitspraken? Wat is jouw mening over bedrijven als monsanto eigenlijk? Die heb je namelijk nogsteeds niet gegeven.
Goed zo danquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:43 schreef meneerseruis het volgende:
[..]
en dat is nou juist de reden dat deze dieren lijden. en tevens ook mensen maar dat doe ik je niet aan want ik krijg zo`n antwoord van "Onbekend maakt onbemind". en blijf zo denken want Onkruid vergaat niet.
quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:43 schreef meneerseruis het volgende:
[..]
en dat is nou juist de reden dat deze dieren lijden. en tevens ook mensen maar dat zal ik je niet aan doen om het te vertellen want ik krijg vast zo`n antwoord van "Onbekend maakt onbemind". en blijf zo denken want Onkruid vergaat niet.
Daarom hoef je ook niet de moeite te doen zijn posts goed te lezen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:44 schreef Flammie het volgende:
[..]
Omdat ik het gek vind dat iemand die zelf vlees eet medevleeseters gaat corrigeren over hoe slecht het wel niet is om vlees te consumeren.
Tuurlijk is er dierenleed.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:43 schreef meneerseruis het volgende:
[..]
en dat is nou juist de reden dat deze dieren lijden. en tevens ook mensen maar dat doe ik je niet aan want ik krijg zo`n antwoord van "Onbekend maakt onbemind". en blijf zo denken want Onkruid vergaat niet.
En wat doe je daar bij Monsanto?quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:14 schreef damsco het volgende:
Niks mis met Mosanto. Werk er zelf ook
ik eet sinds een jaar afentoe vlees maar sinds 3 maanden terug geen vlees meer, ik heb er niks op tegen om bio vlees te eten maar ik maak zelf alleen maar vega vlees. het gaat trouwens niet alleen om vlees maar de grote klootzak is gmo dat zit in bijna elk product, kijk naar de onderste link om dat filmpje te zien dat gaat meer over gmo`s en de gevolgen voor de wereld. monsanto letterlijk heeft op elk vlak invloed op 90% van deze wereld. no jokequote:Op donderdag 4 februari 2010 16:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tuurlijk is er dierenleed.
Ik hoop dan ook dat de eisen die aan het slachten gesteld zijn hier in Nederland goed gehandhaaft blijven en dat de dieren tijdens hun korte bestaan op aarde een diervriendelijk leven hebben.
Eet jij helemaal geen vlees?
Ga je weg of nietquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:52 schreef Michielos het volgende:
wat denken we dan van ritueel geslacht vlees. in de minds van de gelovigen hoort dit zo en is het "het goede" om te doen.
enne lavender... weet je wat er in een hamburger zit
ritueel geslacht is niks vergeleken met monsanto vlees ritueel vlees gebeurd op een hele kleine vlak zelf moslims die streng gelovige zijn en afentoe een turkse pizza halen eten varkens vlees, zelf is taart zit varkesvet en op post zegels.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:52 schreef Michielos het volgende:
wat denken we dan van ritueel geslacht vlees. in de minds van de gelovigen hoort dit zo en is het "het goede" om te doen.
enne lavender... weet je wat er in een hamburger zit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |