abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77319427
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:21 schreef Scantoza het volgende:

[..]

Word vet niet gewoon omgezet in spieren, en is zweet alleen maar als afkoeling?
Vet kan onmogelijk omgezet worden in spieren. Dat is een fabeltje. Niet mogelijk. HOAX. Gewoon niet waar. Een mythe. Het zit tussen je oren.

Ging het maar zo makkelijk
pi_77319674
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:32 schreef Scantoza het volgende:

[..]

Jah! Iemand met meer vet, groeit sneller in spieren dan iemand met minder vet.
Op zich wel. Vet wordt afgebroken (al zijn het bij intensieve sporten de koolhydraten die worden afgebroken) en daar bij komt achteraf spierweefsel als je je genoeg hebt ingezet.
En een broodmager ding maakt minder spieren aan omdat het lichaam denkt dat het de energie niet heeft om die te kunnen onderhouden. Een dikker iemand heeft daar geen last van.
En je hebt nog zo iets als bouw. Spierbouw is genetisch bepaald (aantal spieren staan vast, je verdikt ze alleen door te trainen) en dat hangt vaak samen met vetophoping als je er niks mee doet.
pi_77319941
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:31 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Van vet spierweefsel maken?
Ja. Wel met een flinke omweg: Vet wordt uiteindelijk omgezet in glucose, wat omgezet wordt in ATP, het verbrandingsmiddel van je spieren.

Maar bedenk wel wat eerst koolhydraten en alcoholen (zou je die in je lichaam hebben) worden verbrand voordat je vet begint te verbranden. Vandaar dat je pas na een x aantal minuten vet gaat verbranden als je een duuroefening gaat doen.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_77320405
dit soort topics zijn er elke week. je verbrand pas lichaamsvet nadat de energievoorraad in je spieren op is, dat kan je doen door cardio op hoge hartslag, zwemmen, krachttraining hoe dan ook.

na drie kwartier nog een uurtje fietsen of zwemmen op lage hartslag (65% van max) en je verbrand vet) het is wel zo dat mensen met procentueel meer vet makkelijker spiermassa aanzetten
pi_77323206
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:24 schreef Koewam het volgende:
Vet verbranden is energie, co2 en water.
Dus.
Precies.

Jammer genoeg heeft hier alleen niemand zin om te luisteren naar hoe het wél zit.
  donderdag 28 januari 2010 @ 21:37:18 #32
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_77394217
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:36 schreef STRAWxBARRY het volgende:

[..]

Vet kan onmogelijk omgezet worden in spieren. Dat is een fabeltje. Niet mogelijk. HOAX. Gewoon niet waar. Een mythe. Het zit tussen je oren.

Ging het maar zo makkelijk
Daarom.

Een quote van mijn sportschool.
quote:
Het is onmogelijk om vet om te zetten in spieren. Ze zijn opgebouwd uit totaal verschillende cellen en je kunt het één niet omzetten in het ander. Je kunt alleen vet verliezen en het vervangen door meer spiermassa.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_77431035
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:05 schreef FJD het volgende:

[..]

Zweet is het afkoelen van je lichaam. Verhit je lichaam zonder inspanning en je zult wel zweten maar in mindere mate verbranden, verhit je lichaam door je in te spannen en je zult meer verbranden. Iets wat versterkt wordt doordat door inspanning je spieren sterker worden en ook in rust meer gaan verbranden.
Vroeger was je volgens mij veel dunner dan nu.

Kom is wat vaker in POL.
pi_77431587
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 21:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Vroeger was je volgens mij veel dunner dan nu.
Lijkt me sterk. Ondertussen drie jaar terug (m'n POL actieve periode valt wel ergens in de laatste 3 jaar) was ik 20kg zwaarder maar toen heb ik het sporten weer opgepakt en sindsdien hoef ik me alleen nog maar druk te maken over of ik wel genoeg eet (ik had kwaaltjes die werden toegeschreven aan anorexia-patienten terwijl ik al letterlijk voor twee at ).

Politiek zul je me inderdaad niet zo snel meer terugzien. Misschien verandert m'n visie binnenkort wel weer maar voor nu heb ik het afgezworden (klinkt wel zwaar ). Mijn mening verandert niet, de mening van anderen verandert niet en mensen in Den Haag denken nog steeds niet fatsoenlijk na. Ik besteed m'n tijd tegenwoordig aan nuttigere zaken zoals sporten
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_77432779
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 21:46 schreef FJD het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. Ondertussen drie jaar terug (m'n POL actieve periode valt wel ergens in de laatste 3 jaar) was ik 20kg zwaarder maar toen heb ik het sporten weer opgepakt en sindsdien hoef ik me alleen nog maar druk te maken over of ik wel genoeg eet (ik had kwaaltjes die werden toegeschreven aan anorexia-patienten terwijl ik al letterlijk voor twee at ).
Ik herinner mij nog de foto van je op de bank (slapen, leuk plaatje) , die is best van een tijdje terug, ja....Je had erg dunne armen, ik dacht eet hij wel genoeg (lijkt wel op mij ) Later zag ik een andere foto, (met Canon camera ) daarin was je dikker volgens mij...

Maar ik vind dun ook beter hoor. Ik geloof ook dat jij - net zoals ik - een snelle verbrander bent. Ik kan ook veel eten zonder aan te komen

quote:
Politiek zul je me inderdaad niet zo snel meer terugzien. Misschien verandert m'n visie binnenkort wel weer maar voor nu heb ik het afgezworden (klinkt wel zwaar ). Mijn mening verandert niet, de mening van anderen verandert niet en mensen in Den Haag denken nog steeds niet fatsoenlijk na. Ik besteed m'n tijd tegenwoordig aan nuttigere zaken zoals sporten
Je heb wel gelijk hoor. Het klopt dat mensen (mezelf incluis) maar lastig van mening veranderen.... I.... Maar soms wel leuk om de meningen te zien.

Maar eerlijk, ik vind je bijdragen goed en stevig (en van een beetje temperament). Daar hou ik van. Je bent goed geschoold. Vandaar dat ik regelmatig aan je terugdenk

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 29-01-2010 22:24:12 ]
pi_77434947
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik herinner mij nog de foto van je op de bank (slapen, leuk plaatje) , die is best van een tijdje terug, ja....Je had erg dunne armen, ik dacht eet hij wel genoeg (lijkt wel op mij ) Later zag ik een andere foto, (met Canon camera ) daarin was je dikker volgens mij...
Geen flauw idee qua timing. Ben altijd van normaal gewicht geweest behalve -4 jaar tot -3 jaar toen +20kg en -20kg. Uiteindelijk gaat afvallen maar om 1 ding; zorgen dat je verbranding een tik hoger ligt dan je consumptie.
quote:
Maar ik vind dun ook beter hoor. Ik geloof ook dat jij - net zoals ik - een snelle verbrander bent. Ik kan ook veel eten zonder aan te komen
Snelle verbrander weet ik niet. Ik hang nog naar het "laf excuus" argument. Zeker met het fietsen trainde ik erg hard; 4 dagen in de week waarvan 3 dagen 2x per dag (retourtje werk ). Dan is snelle verbrander niet de oorzaak, het is eigen inspanning. Maar goed, int algemeen zien mensen liever de dingen die je dan eet dan de inspanning die je verricht.

Ach ja, I don't care. Sporten is gewoon heerlijk
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_77444211
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 23:09 schreef FJD het volgende:

[..]

. Uiteindelijk gaat afvallen maar om 1 ding; zorgen dat je verbranding een tik hoger ligt dan je consumptie.
[..]
Exact, dat geldt ook voor mensen die chronisch te dik zijn. Ze kunnen wegens aanleg en tragere verbranding gewoon toe met veel minder voedsel.
quote:
Snelle verbrander weet ik niet. Ik hang nog naar het "laf excuus" argument. Zeker met het fietsen trainde ik erg hard; 4 dagen in de week waarvan 3 dagen 2x per dag (retourtje werk ). Dan is snelle verbrander niet de oorzaak, het is eigen inspanning. Maar goed, int algemeen zien mensen liever de dingen die je dan eet dan de inspanning die je verricht.

Ach ja, I don't care. Sporten is gewoon heerlijk
En dat laatste is gewoon het belangrijkste.
pi_77447479
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Exact, dat geldt ook voor mensen die chronisch te dik zijn. Ze kunnen wegens aanleg en tragere verbranding gewoon toe met veel minder voedsel.
Aanleg en trage verbranding is toch zo'n onzin. Waarom zouden ze immers alleen in de westere landen aanleg hebben. Als je naar het zuiden toe gaat zie je veel minder dikke mensen.

Is vaak toch een instelling. Energie verbranden doe je door actiever te leven. 1 keer per week 3 uur sporten is leuk. Maar het is veel effectiever als je je een paar keer per dag even een paar minuten moet inspannen door te fietsen, trap te lopen, wandeling maken, etc. Dat houdt je verbranding hoog. En juist dat doen de dikke mensen niet. Dat leidt inderdaad tot een tragere verbranding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')