abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77352114
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 19:04 schreef pistoletsopzondag het volgende:

[..]

Nou, als je ooit vader wordt, nooit met je kindje in het OV hé!
Eens kijken hoe consequent je zal zijn
Ik vind het trouwens een egoïstische post.

Niet elk kind krijst de boel bijeen in het OV.
Eigenlijk mag je gewoon niet buitenkomen met een klein kind dan.
Niet naar de supermarkt en ook niet naar het park want als je kindje begint te huilen verstoor je de rust van de anderen.

DE oplossing voor mensen met koters: huisarrest!!
Of meppen tot ze stoppen met janken.
pi_77352691
tis gewoon net je eigen instelling wat al dan niet kan lijkt me. ik zie in het Z&G topic zat studerende mama's voorbijkomen. tuurlijk zal niet alles altijd even soepel gaan. en wat anderen al zeggen: sommige dingen zal je wellicht beter even uit kunnen stellen (jaartje vs).

en wat een onzin dat je kinderen niet zomaar mee kan nemen zeg. toevallig hebben wij gisteren met onze anderhalfjarige selene naar ieders tevredenheid (promotiecommissie incluus, ik kreeg nog complimenten van hun) sangdrax zijn promotie gedaan
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 27 januari 2010 @ 21:44:04 #53
213821 pistoletsopzondag
Professioneel lurker
pi_77354457
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:59 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Of meppen tot ze stoppen met janken.
Lijkt alsof ze op jou wat te vaak gemept hebben vroeger
De fanfare van honger en dorst.
  † In Memoriam † woensdag 27 januari 2010 @ 22:12:52 #54
7074 moussy
kuttekop
pi_77356027
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 15:51 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Nee, er post hier iemand die ik persoonlijk ken(de), en niet bepaald mag
Die iemand kan natuurlijk niet in een ander deeltje van fok posten
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 27 januari 2010 @ 22:13:33 #55
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77356068
sorry, geheel offtopic, maar gefeliciteerd met je doctor, simmu!
in de haak.
pi_77356711
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:12 schreef moussy het volgende:

[..]

Die iemand kan natuurlijk niet in een ander deeltje van fok posten
Doet ze niet. Ze hangt alleen rond in OUD
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  woensdag 27 januari 2010 @ 22:34:46 #57
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_77357186
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:26 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Doet ze niet. Ze hangt alleen rond in OUD
begin nu toch wel nieuwsgierig te raken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 27 januari 2010 @ 22:36:33 #58
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77357296
volgens mij post ze er niet (meer), toch, firefox?
in de haak.
pi_77357631
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:36 schreef trui het volgende:
volgens mij post ze er niet (meer), toch, firefox?
Jawel, ik zag haar vandaag nog posten in OUD.

Genoeg offtopic gelul Dit topic draait om Viere en z'n toekomstige vaderschap, niet om mij
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 28 januari 2010 @ 10:42:19 #60
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_77368210
Ik had van een aantal mannen hier nog wel een "goed gedaan, jongen" tegen Viere verwacht. Heeft toch zn mannelijkheid getoond. En ook dat ie de verantwoordelijkheid voor zn kind neemt vind ik goed!
pi_77368262
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 10:42 schreef pessie het volgende:
Ik had van een aantal mannen hier nog wel een "goed gedaan, jongen" tegen Viere verwacht. Heeft toch zn mannelijkheid getoond. En ook dat ie de verantwoordelijkheid voor zn kind neemt vind ik goed!
Voor mannen is een kind het slechtste denkbare gevolg van seks. En dat hij de verantwoordelijkheid neemt vind ik normaal.
pi_77368312
Zeg maar tegen je leven!
  donderdag 28 januari 2010 @ 11:07:49 #63
259886 pessie
pi_77369109
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 10:43 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Voor mannen is een kind het slechtste denkbare gevolg van seks. En dat hij de verantwoordelijkheid neemt vind ik normaal.
Ten eerste: mijn man is ontzettend blij met ons kind, dus niet generaliseren graag.
Ten tweede: Er zijn heel veel mannen die weglopen voor hun verantwoordelijkheid, al helemaal als ze 20 zijn.
Ten derde: Een kind is een logisch gevolg van seks. Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100%, moet je over nadenken als je seks hebt.
pi_77370395
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 11:07 schreef pessie het volgende:

[..]
Ten derde: Een kind is een logisch gevolg van seks. Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100%, moet je over nadenken als je seks hebt.
Dat je sex met iemand wil hebben wil nog niet zeggen dat je daar ook een kind mee wil opvoeden he. Zijn 2 verschillende dingen. Er is van twee kanten wat van te zeggen, als het meisje een kind per se wil houden dan is dat haar keuze, maar daar hoeft ze de jongen niet in mee te nemen als hij dat niet wil.. er is van twee kanten wat van te zeggen.

En al helemaal als alles er aan is gedaan om het te voorkomen, condoom, pil etc..gaat het dan alsnog fout door het scheuren van de condoom en niet werken van de pil dan is het prima als het meisje het kind wil houden maar verplicht de jongen tot niets!
pi_77370669
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 11:46 schreef fokvragen het volgende:

[..]

Dat je sex met iemand wil hebben wil nog niet zeggen dat je daar ook een kind mee wil opvoeden he. Zijn 2 verschillende dingen. Er is van twee kanten wat van te zeggen, als het meisje een kind per se wil houden dan is dat haar keuze, maar daar hoeft ze de jongen niet in mee te nemen als hij dat niet wil.. er is van twee kanten wat van te zeggen.

En al helemaal als alles er aan is gedaan om het te voorkomen, condoom, pil etc..gaat het dan alsnog fout door het scheuren van de condoom en niet werken van de pil dan is het prima als het meisje het kind wil houden maar verplicht de jongen tot niets!
Daar ben ik het niet mee eens, het is net zo goed jouw risico als het hare.
pi_77370887
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 11:53 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens, het is net zo goed jouw risico als het hare.
Klopt, je hebt allebei hetzelfde risico, dus moet jouw mening ook even zwaar wegen...meisjes moeten het wel dragen en baren maar de jongen zit er ook zijn hele leven aan vast.
  donderdag 28 januari 2010 @ 12:10:36 #67
259886 pessie
pi_77371251
Waarom zou je seks hebben met iemand waar je geen kind mee zou willen opvoeden? Het kan zo gebeuren dat je dat wel zou moeten...

Ik vind gewoon dat veel jongeren niet doorhebben wat de gevolgen kunnen zijn van bepaalde keuzes. Als je ervoor kiest seks te hebben met iemand, kan het gevolg van die keuze een kind zijn.
pi_77371311
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 12:10 schreef pessie het volgende:
Waarom zou je seks hebben met iemand waar je geen kind mee zou willen opvoeden? Het kan zo gebeuren dat je dat wel zou moeten...

Ik vind gewoon dat veel jongeren niet doorhebben wat de gevolgen kunnen zijn van bepaalde keuzes. Als je ervoor kiest seks te hebben met iemand, kan het gevolg van die keuze een kind zijn.
Ik weet dat het voor heel veel mensen raar klinkt maar ik heb wel eens sex gehad met een meisje waar ik het geen week mee uit zou houden...
Begrijp wel wat de gevolgen kunnen zijn maar dat wil nog niet zeggen dat je dat ook wil. En als je dat niet wil wil dat nog niet gelijk zeggen dat je dan geen sex kan hebben
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:04:29 #69
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_77373156
quote:

Ben het op zekere hoogte met je eens alleen sex is gewoon ook voor de fun en soms neemt de zin de overhand van logische denkwijze.

Maar asl het gebeurd vind ik wel dat beide verantwoordelijk zijn, de mening van de vrouw telt wel wat zwaarder wat betreft weg laten halen en houden.
En dat is het lullige voor de man, stel voor hij wil de baby houden en de vrouw niet dan heeft hij ook geen poot om op te staan, net als waneer de vrouw het wil houden en de man niet.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:10:36 #70
259886 pessie
pi_77373410
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 13:04 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ben het op zekere hoogte met je eens alleen sex is gewoon ook voor de fun en soms neemt de zin de overhand van logische denkwijze.

Maar asl het gebeurd vind ik wel dat beide verantwoordelijk zijn, de mening van de vrouw telt wel wat zwaarder wat betreft weg laten halen en houden.
En dat is het lullige voor de man, stel voor hij wil de baby houden en de vrouw niet dan heeft hij ook geen poot om op te staan, net als waneer de vrouw het wil houden en de man niet.
Seks is ook voor de fun (en al helemaal als je al zwanger bent), maar meisjes van 14 die seks hebben kan ik met mn hoofd niet bij. Die denken echt nog niet aan de mogelijke gevolgen. Ik vind gewoon dat iedereen die aan seks begint de mogelijke gevolgen onder ogen moet zien. Ben je daar nog niet aan toe, ben je mijns inziens ook nog niet toe aan seks.

En ik denk dat in praktijk de mening van de vrouw inderdaad zwaarder telt dan die van de man, zij is degene die een behandeling ondergaat of het kind uitdraagt. Ik vind alleen ook dat het kind in kwestie meer te zeggen zou moeten hebben.
pi_77373743
Tussen alle andere opmerkingen heen, zitten er goede adviezen tussen. En ook de combi tussen kind en studeren is zeker te doen. Maar inderdaad je moet plannen en voorbereiden.
Jullie hebben samen een woning. Is daar plek voor een kleintje?
Hoe is jullie budget? wieg/ledikant wandelwagen (cq. draagdoek) kleding, luiers enz. Achterhaal wat je nodig hebt aan kleding voor een kleintje (en dat advies kan hier vast gegeven worden). Kijk goed naar wat je verder nodig hebt. De baby-uitzet bij mij thuis is helemaal tweedehands of gekregen en zelf opgeleukt. Geld uitgeven kan altijd nodig, maar dan aan zinnige dingen.
Zorg voor een verzekering. Geloof dat appelsap ooit geroepen heeft dat je op een studentenverzekering geen kind kunt laten meeverzekeren.
En verder... zorg voor voldoende support om je heen. Jullie zijn jong en hulp van uit je omgeving is dan altijd welkom. En steun je vriendin. Zwanger zijn is niet altijd even leuk en kan een emotionele achtbaan zijn. Met dus hele leuke dingen, maar ook hele 'enge' dingen. En dan kan ze een rationele opmerking niet altijd even goed gebruiken.

Succes en uiteraad gefeliciteerd met je as. vaderschap.
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:32:55 #72
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_77374261
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 13:10 schreef pessie het volgende:

[..]

Seks is ook voor de fun (en al helemaal als je al zwanger bent), maar meisjes van 14 die seks hebben kan ik met mn hoofd niet bij. Die denken echt nog niet aan de mogelijke gevolgen. Ik vind gewoon dat iedereen die aan seks begint de mogelijke gevolgen onder ogen moet zien. Ben je daar nog niet aan toe, ben je mijns inziens ook nog niet toe aan seks.

En ik denk dat in praktijk de mening van de vrouw inderdaad zwaarder telt dan die van de man, zij is degene die een behandeling ondergaat of het kind uitdraagt. Ik vind alleen ook dat het kind in kwestie meer te zeggen zou moeten hebben.
helemaal mee eens!
pi_77375442
Chacama, ik denk dat je iemand anders bedoelt want ik heb dat niet gezegd.
Maar het is wel een goede tip om de verzekeringen na te kijken.

Daarbij zou ik zeker op een rijtje gaan zetten wat jullie beide allemaal nog willen doen de komende jaren en dan kijken wat realistisch is. Soms zul je gewoon bepaalde dingen (tijdelijk) moeten opgeven.
En zo las ik hier dat jullie beide willen studeren en dat de oma's gaan oppassen. Is dit ook wat jullie willen, kan dit in praktijk ook echt wel zo? Buiten de oma's zou je bijvoorbeeld ook (deels) kunnen kiezen voor een gastouder of een kinderdagverblijf.
Zoek goed uit wat mogelijk is en waar je recht op hebt, anders ga je er nu misschien vanuit dat je bepaalde dingen niet kan doen, terwijl het achteraf wel mogelijk was! Of andersom natuurlijk.

Kijk ook op de site van www.studerendemoeders.nl
Ook al ben je een vader... er staat vast en zeker informatie op die bruikbaar voor jullie kan zijn.
Ga ook na wat voor jullie van toepassing is als het gaat om studiefinanciering, want het kan zijn dat jij (of jouw vriendin) dan voor partnertoeslag in aanmerking komt.
  donderdag 28 januari 2010 @ 16:09:42 #74
259886 pessie
pi_77380427
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 14:01 schreef appelsap het volgende:
Chacama, ik denk dat je iemand anders bedoelt want ik heb dat niet gezegd.
Maar het is wel een goede tip om de verzekeringen na te kijken.

Daarbij zou ik zeker op een rijtje gaan zetten wat jullie beide allemaal nog willen doen de komende jaren en dan kijken wat realistisch is. Soms zul je gewoon bepaalde dingen (tijdelijk) moeten opgeven.
En zo las ik hier dat jullie beide willen studeren en dat de oma's gaan oppassen. Is dit ook wat jullie willen, kan dit in praktijk ook echt wel zo? Buiten de oma's zou je bijvoorbeeld ook (deels) kunnen kiezen voor een gastouder of een kinderdagverblijf.
Zoek goed uit wat mogelijk is en waar je recht op hebt, anders ga je er nu misschien vanuit dat je bepaalde dingen niet kan doen, terwijl het achteraf wel mogelijk was! Of andersom natuurlijk.

Kijk ook op de site van www.studerendemoeders.nl
Ook al ben je een vader... er staat vast en zeker informatie op die bruikbaar voor jullie kan zijn.
Ga ook na wat voor jullie van toepassing is als het gaat om studiefinanciering, want het kan zijn dat jij (of jouw vriendin) dan voor partnertoeslag in aanmerking komt.
Als studerende zwangere vrouw is dit echt nuttig! kende die website helemaal niet!
  donderdag 28 januari 2010 @ 23:11:18 #75
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_77398584
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 12:00 schreef fokvragen het volgende:

[..]

Klopt, je hebt allebei hetzelfde risico, dus moet jouw mening ook even zwaar wegen...meisjes moeten het wel dragen en baren maar de jongen zit er ook zijn hele leven aan vast.
De vrouw niet dan? Een kind hebben houdt niet op bij dragen en baren; dat is juist het makkelijkste onderdeel van kinderen hebben.......
Vergis je niet in de impact die het op een vrouw kan hebben om het "maar even weg te laten maken"...... Als het niet een bewuste keuze was, dan kun je misschien samen nog proberen op een andere manier te zoeken naar een oplossing. Het toont veel respect van TS naar zijn vriendin toe. Ze zitten samen in hetzelfde "schuitje" en zoeken naar een manier hoe hier mee om te gaan.

Ook een vrouw zit daar de rest van haar leven aan "vast" , misschien nog wel meer dan de man omdat vrouwen nou eenmaal (door dat dragen en baren) vaak een diepere emotionele band met hun kind hebben. Ik vind het moedig en knap wat TS doet Hij neemt zijn verantwoordelijkheid en kiest voor de minst makkelijke weg. Voor die mannen heb ik bewondering. Zijn vriendin heeft dat kind niet alleen gemaakt; waarom dan wel de verantwoordelijkheid voor wel of geen kind hebben bij haar neerleggen? TS neemt een volwassen besluit; hoe dat dan ook zal uitpakken is iets wat je wel gaat ervaren, maar het feit dat hij niet de oplossing in haar schoenen schuift zegt iets over zijn persoon. Zo iemand redt het ook wel; uit het feit dat hij in dit stadium al nadenkt over hoe het straks allemaal zal gaan verlopen blijkt dat hij er wel komt. Zij het met aanpassingen (en dat is nou eenmaal in ieders leven met kinderen zo), maar dat is een kwestie van flexibel zijn en tijd.
pi_77450045
quote:

Hee, dat is mijn standpunt! Ben het dan ook helemaal met je eens...
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 13:10 schreef pessie het volgende:

[..]

Hier ook mee
pi_77450134

[ Bericht 100% gewijzigd door Suzanna op 30-01-2010 15:25:13 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')