En daar heb je dan $23.750 aan verdiend?quote:Op donderdag 28 januari 2010 01:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Alles de deur uitgedaan tegen
[ afbeelding ]
Nee morgen hoop ik , als Azië en Wallstreet wat meer gaan bewegen. Toyota is ook lekker bezig atm...quote:Op donderdag 28 januari 2010 01:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Bezit je zelf ook posities op het moment?
Niet slecht weer.quote:Op donderdag 28 januari 2010 01:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Alles de deur uitgedaan tegen
[ afbeelding ]
Nu short voor de speech of the union!
Geloven ze dit zelf, dat de AEX stijgt omdat Apple zo'n prul presenteert? Sinds wanneer maakt Apple onderdeel uit van de AEX...quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX opent donderdag 28 januari 2010 naar verwachting hoger op de presentatie van de iPad van Apple en met de name de als aantrekkelijk ervaren prijsstelling van het apparaat.
misschien gedeeltelijk wel. Het kan zijn dat de reacties op de iPad gisteravond heeft gezorgd voor een positieve einduitslag op WS. Dat loopt over op de AEX...quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Geloven ze dit zelf, dat de AEX stijgt omdat Apple zo'n prul presenteert? Sinds wanneer maakt Apple onderdeel uit van de AEX...
Natuurlijk opent de AEX boven de 330, maar niet daardoor.
Ja, dat geloven ze en dat geloof ik ook. Als iedereen het gelooft dan gebeurt het ook!quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Geloven ze dit zelf, dat de AEX stijgt omdat Apple zo'n prul presenteert? Sinds wanneer maakt Apple onderdeel uit van de AEX...
Maar dat komt niet door de iPad. (wat een woord, lijkt toch veel te veel op iPod).quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat geloven ze en dat geloof ik ook. Als iedereen het gelooft dan gebeurt het ook!
De hele beurs is een self-fullfilling profecy.
Het leuke is ook nog eens dat ze uitspraken als de beurs gaat omhoog vanwege de iPad niet eens hard kunnen makenquote:Op donderdag 28 januari 2010 08:58 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Maar dat komt niet door de iPad. (wat een woord, lijkt toch veel te veel op iPod).
What's next, Kermit the iFrog ?
Blijkbaar komt het nooit bij de analysten op dat beurzen ook kunnen stijgen of dalen gewoon doordat ze stijgen of dalen. Gewoon door toeval. Er wordt altijd direct een reden aangehangen. Ik vind dat altijd zo vaag.quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:48 schreef Lemans24 het volgende:
Ik heb wel eens die cursus besteld waarmee je WFT beleggen A kan behalen. Dat is een heel dun mapje met basis onzin. Dat certificaat heeft echt geen waarde als je ziet wat je qua stof moet leren.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:16 schreef sitting_elfling het volgende:
Hebben mensen hier eigenlijk certiicaten zoals WFT beleggen A in bezit?
Voor de 4e keer in de aanval er op nu.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:48 schreef Vandergeld het volgende:
Stijging van de AEX precies gestopt op 38.2 fibo niveau van daling 20 jan tot 26 jan, mogelijke topvorming dus, vervolg richting 322-323 waarschijnlijk.
qftquote:Op donderdag 28 januari 2010 14:02 schreef LXIV het volgende:
Voor mijn gevoel gaan we op de middenlange termijn de uptrend gewoon voortzetten. Er zijn wel wat hickups, uiteraard, maar die zijn extreem moeilijk te timen.
Ze hebben in de nasleep daarvan wel een revolutionair produkt ontworpen... Geen idee of je het apple van voor de ipod mag vergelijken met het apple van erna... Van computerbedrijf naar multimediabedrijf waarbij de computerbusiness publiciteitsgewijs (en qua revenue ws ook?) op de 2e plaats komt...quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:20 schreef LXIV het volgende:
Zat ik net naar de koersgrafiek LT van Apple te kijken. Met de ICT-Crash is dat aandeel van 32 naar ongeveer 8 gegaan. Dat komt nooit meer goed! Nu staat het op 200!
Met een behoorlijk aantal bedrijven (KPN Quest, UPC, WOL, om maar te beperken tot de NL voorbeelden) is het ook nooit meer goedgekomenquote:Op donderdag 28 januari 2010 14:20 schreef LXIV het volgende:
Zat ik net naar de koersgrafiek LT van Apple te kijken. Met de ICT-Crash is dat aandeel van 32 naar ongeveer 8 gegaan. Dat komt nooit meer goed! Nu staat het op 200!
In KPNqwest valt alleen nog wel te handelen!quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Met een behoorlijk aantal bedrijven (KPN Quest, UPC, WOL, om maar te beperken tot de NL voorbeelden) is het ook nooit meer goedgekomen
Apple is wel een extreem voorbeeld (en stond in maart gewoon nog op 80 USD, niet te vergeten)
Vroeg of laat kunnen ze het inventieve trucje nietmeer herhalen waardoor de hoge PE gecorrigeerd wordt. Dit in combinatie met een drop in earnings (minst likely) leidt dan misschien wel tot een halvering in mijn ogen. De grafiek van Apple zal binnen 10 jaar er misschien wel eens kunnen uitzien als die van Mircrosoft nu...quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Met een behoorlijk aantal bedrijven (KPN Quest, UPC, WOL, om maar te beperken tot de NL voorbeelden) is het ook nooit meer goedgekomen
Apple is wel een extreem voorbeeld (en stond in maart gewoon nog op 80 USD, niet te vergeten)
Waarom zou er ooit een einde komen aan inventieve nieuwe toepassingen?quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:40 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Vroeg of laat kunnen ze het inventieve trucje nietmeer herhalen waardoor de hoge PE gecorrigeerd wordt. Dit in combinatie met een drop in earnings (minst likely) leidt dan misschien wel tot een halvering in mijn ogen. De grafiek van Apple zal binnen 10 jaar er misschien wel eens kunnen uitzien als die van Mircrosoft nu...
Of ik ben totaal mis...
In ieder geval, het iPod idee was revolutionair, maar met de iPad lijken ze 't mij een beetje aan't uitmelken.
tuurlijk, die durven ze niet te liquideren uit vrees dat de beerput wordt opgetrokkenquote:Op donderdag 28 januari 2010 14:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
In KPNqwest valt alleen nog wel te handelen!
Het is sterkte van het merk. Ik vraag me soms gezien de reacties wel eens af of het wel iets uitmaakt waar Apple mee komt, het wordt toch wel opgepikt.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:44 schreef tony_clifton- het volgende:
Nu lijkt 't wel ofdat als er dan al iets creatiefs en visionair uitgebracht wordt, dat er een apple-logo op staat. Ze hebben hun merk mee qua verkoop, dat wel...
Nu ken ik iAudio niet, maar ik vind wel dat iPods geweldig zijn omdat het eigenlijk je iTunes-bib met een batterij is... Ik luister vaak onderweg gewoon naar de 50 meest beluisterde mp3s van thuis enz. Dat gebeurt allemaal automatisch. En ik vind het menu wel handig, maar dat is misschien geen punt.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Het is sterkte van het merk. Ik vraag me soms gezien de reacties wel eens af of het wel iets uitmaakt waar Apple mee komt, het wordt toch wel opgepikt.
Neem nu mp3 spelers. Een merk als iAudio is kwalitatief vele vele vele vele malen beter dan een iPod. No way dat dit gewaardeerd wordt. Het is niet sexy genoeg, en het is niet bon-ton. Apple is dat wel. En is dat in een vaste kring denk ik altijd geweest.
Toch wel knap.
Neen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:56 schreef LXIV het volgende:
Stuurde een kloon van jou me trouwens gisteren een PM'etje, Dinosaur?
Mij wel. Ik heb ze na elkaar beluisterd en heb toen met bewondering over Apple nagedacht dat ze de hype verkocht krijgenquote:Op donderdag 28 januari 2010 15:00 schreef LXIV het volgende:
Geluidskwaliteit intereseert maar heel weinig mensen. Wat merk je daarvan als je met je I-POD in een trein of kantoor zit? Maar bedieningsgemak en status is wel heel belangrijk.
Dat heb ik nou elke keer als ik Windows XP opstartquote:Op donderdag 28 januari 2010 15:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Mij wel. Ik heb ze na elkaar beluisterd en heb toen met bewondering over Apple nagedacht dat ze de hype verkocht krijgen
Rly? Zoveel verschil?quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Mij wel. Ik heb ze na elkaar beluisterd en heb toen met bewondering over Apple nagedacht dat ze de hype verkocht krijgen
Je hebt het toch over dat spul van Cowon? Apple is totaal niet uit op de Cowon-doelgroep en Cowon is totaal niet uit op de Apple-doelgroep.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Het is sterkte van het merk. Ik vraag me soms gezien de reacties wel eens af of het wel iets uitmaakt waar Apple mee komt, het wordt toch wel opgepikt.
Neem nu mp3 spelers. Een merk als iAudio is kwalitatief vele vele vele vele malen beter dan een iPod. No way dat dit gewaardeerd wordt. Het is niet sexy genoeg, en het is niet bon-ton. Apple is dat wel. En is dat in een vaste kring denk ik altijd geweest.
Toch wel knap.
En terecht denk ik. Als GM de capaciteiten en kapitaal niet heeft om Saab winstgevend te maken, waarom Spyker dan wel? Het is enkel omdat je nu voor weinig veel autobedrijf kunt kopen dat die koers zo gestegen is.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:23 schreef TeringHenkie het volgende:
Lekkere afstort op Spyker, -25%
voor hetzelfde geld (en zelfs wat minder) heb ik liever een Merc. dan een VWquote:Op donderdag 28 januari 2010 15:25 schreef knnth het volgende:
[..]
Je hebt het toch over dat spul van Cowon? Apple is totaal niet uit op de Cowon-doelgroep en Cowon is totaal niet uit op de Apple-doelgroep.
Cowon maakt de Mercedes onder de mp3-spelers, Apple maakt de Volkswagens: mainstream dertien in een dozijn spul maar een tikkeltje beter en aansprekender dan de Kia's en Daewoo's op de markt.
het is ook wel enigszins verwonderlijk hoe twee in essentie falliete bedrijven zonder synergie samen vier keer zoveel waard zouden zijn.....quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
En terecht denk ik. Als GM de capaciteiten en kapitaal niet heeft om Saab winstgevend te maken, waarom Spyker dan wel? Het is enkel omdat je nu voor weinig veel autobedrijf kunt kopen dat die koers zo gestegen is.
min keer min is plus waarschijnlijk.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
het is ook wel enigszins verwonderlijk hoe twee in essentie falliete bedrijven zonder synergie samen vier keer zoveel waard zouden zijn.....
quote:Spyker koopt Saab van General Motors voor $74 miljoen in contanten. Daarbovenop krijgt GM voor $326 miljoen preferente aandelen die aanvankelijk 6% (vanaf januari 2012) per jaar gegarandeerd rendement moeten opleveren. Dit percentage loopt echter op tot 12% vanaf 2013. Deze aandelen moeten eind 2016 worden afgelost. „Drie keer raden hoe die aflossing gefinancierd gaat worden. Juist: met nieuwe aandelen”, voorspelt Beijersbergen.
Weliswaar krijgt de onderneming ook een lening van $400 miljoen van de Europese Investeringsbank, maar ook deze lening zal een stevige rentelast met zich meebrengen, stelt de VEB.
Ten derde is er de ’back-up’financiering van ¤150 miljoen met GEM Global Yield Fund Limited voor 3 jaar. Spyker heeft de mogelijkheid om op elk moment deze faciliteit om te zetten in nieuwe aandelen tegen 90% van de gemiddelde beurskoers over een periode van 15 dagen vanaf het moment dat Spyker daartoe besluit. Daarnaast krijgt GEM het recht om 1.570.000 aandelen Spyker te kopen voor ¤4 per aandeel door middel van warrants met een looptijd van 5 jaar. „Deze drie elementen maken de overname van het verlieslatende Saab door het eveneens verlieslatende Spyker buitengewoon riskant. Als Spyker er niet in slaagt Saab snel operationeel zeer winstgevend te krijgen, is de verwachting dat een aanzienlijk deel van bovenstaande financieringsconstructies wordt omgezet in nieuwe aandelen. In dat geval zal de verwatering enorm zijn”, meent de VEB.
whehehehequote:Op donderdag 28 januari 2010 15:41 schreef RvLaak het volgende:
wow... Geitner gaat spreken & acuut is iedereen depressief?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |