abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77318305
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:03 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Je maakt het ook niet makkelijk voor ons hoor! Ik ben nu nog redelijk passief maar mocht ik gaan traden dan wordt het maximaal 20:1 of 10:1 (futures). Met jouw CFD's zou ik letterlijk kapotgaan van de angst, zelfs met goed money management
Voor zover ik SE begrepen heb moet je je gewoon belachelijk hard haasten om je stoploss erin te hebben, en dan zit je safe .
pi_77318311
Ik zet hier even een bookmark neer, want misschien is het slim om een apart topic te starten over dit soort boeken enzo! Denk dat veel mensen er geinteresseerd in zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77318322
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Kun je niet iets doen vanuit een bv of zo, dat je persoonlijk wat minder aansprakelijk bent ? Ik verzin maar wat...zodat je de opbrengsten in elk geval veilig kunt stellen?
Ben alles nog in overweging aan het nemen maar heb nog 1.5 jaar universitaire studie te gaan. En daarna nog een jaartje Masters. Heb dus nog 2.5 jaar om me te oriënteren.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 januari 2010 @ 00:07:43 #54
862 Arcee
Look closer
pi_77318367
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:06 schreef capricia het volgende:
Ik zet hier even een bookmark neer, want misschien is het slim om een apart topic te starten over dit soort boeken enzo! Denk dat veel mensen er geinteresseerd in zijn.
Boeken over de crisis en aanverwante zaken
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_77318412
quote:
Zo, jij bent nog wakker!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77318494
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:03 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Je maakt het ook niet makkelijk voor ons hoor! Ik ben nu nog redelijk passief maar mocht ik gaan traden dan wordt het maximaal 20:1 of 10:1 (futures). Met jouw CFD's zou ik letterlijk kapotgaan van de angst, zelfs met goed money management
Angst heb je niet als je weet wat je doet. Angst komt pas als je niet weet wat je doet, je maar wat 'aan' klooit of stiekum toch onzeker bent. (En angst komt met 400:1 leverage)

En ja CFDs hebben al zorgelijke nachten gebracht. Meer dan 1 zelfs. Maar ik heb ook genoeg zorgelijke nachten gehad omtrent turbo's en aandelen vroeger. Het 'voordeel' van een CFD is dat je om 3 uur in de nacht je bed uit kan en het kunt verkopen. Een aandeel of turbo sluit nadat de markt sluit. En als je dus belegt op de AEX en je gaat bijv. long en je ziet aan het eind van de avond Amerika naar beneden donderen heb ik gegarandeerd problemen met slapen!

Alleen zo'n klapper van 60k pond! is natuurlijk wel lekker.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_77318525
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:06 schreef capricia het volgende:
Vaak kan je eens googlen op de titel van het boek en een deel ervan inkijken via Google Books, om te weten of 't boek je bevalt.

Beleggen voor dummies staat zo gedeeltelijk online: http://books.google.be/books?id=JizJwHAcV2QC&printsec=frontcover&dq=beleggen+voor+dummies&client=firefox-a&cd=1#v=onepage&q=&f=false

Misschien iets te laat maar als 't je absoluut niet bevalt (wat niet 't geval zal zijn waarschijnlijk!) kan je 'm misschien nog annuleren .
  woensdag 27 januari 2010 @ 00:13:10 #58
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_77318620
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:05 schreef Arcee het volgende:

[..]

Of neem in de Wiki wel een lijst met alle TT's op.
Done, als iemand de OP nog even aanpast naar de Wiki-versie
  woensdag 27 januari 2010 @ 00:14:16 #59
136730 PiRANiA
pi_77318672
Ik ga lekker slapen, de wekker staat om 6:30
pi_77318700
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:04 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Ik doe ze tot deel 120 wel op de 'nieuwe manier' en de recentere topics met titel
Goed plan.
Dan kunnen we #119 openen en dan zie je alsnog de hele lijst met namen.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_77318738
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:06 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Voor zover ik SE begrepen heb moet je je gewoon belachelijk hard haasten om je stoploss erin te hebben, en dan zit je safe .
Nee dat is niet helemaal waar! Een stoploss biedt geen 100% garantie om je CFDs te verkopen tegen de markt prijs!! Vergeet dat niet. Als hij dus doorloopt en jij hebt de gedachte dat hij de stoploss raakt en dus verkoopt op tijd zit je dus in de fucking penarie!

En CFDs werken niet met aanschaf/verkoop kosten. Je ziet daar dus +160 staan. Dat betekent 1600 pond per index punt. Maar dat betekent ook als jij belegt op een index met een spread van 5 punten je initiële verlies al 8000 pond is! Je begint dus (uitgaande van spread 5 punten (dat is de spread after market hours)) met -8000,-
  woensdag 27 januari 2010 @ 00:16:16 #62
136730 PiRANiA
pi_77318743
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:14 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Goed plan.
Dan kunnen we #119 openen en dan zie je alsnog de hele lijst met namen.
Het plan was alweer veranderd De laatste 10 (ongeveer) staan met volledige titel er in, ALLE topics staan in de link die straks in de OP komt als de wikiversie er in staat
pi_77318772
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:11 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Vaak kan je eens googlen op de titel van het boek en een deel ervan inkijken via Google Books, om te weten of 't boek je bevalt.

Beleggen voor dummies staat zo gedeeltelijk online: http://books.google.be/books?id=JizJwHAcV2QC&printsec=frontcover&dq=beleggen+voor+dummies&client=firefox-a&cd=1#v=onepage&q=&f=false

Misschien iets te laat maar als 't je absoluut niet bevalt (wat niet 't geval zal zijn waarschijnlijk!) kan je 'm misschien nog annuleren .
Volgens mij kun je via bol altijd annuleren?
pi_77318789
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 23:55 schreef Arcee het volgende:
Lees Benjamin Graham - The Intelligent Investor, volgens Warren Buffett "by far the best book on investing ever written".
Die is juist vandaag bij mij bezorgd! (verkapte tvp)
pi_77318814
Morgen Apple
pi_77318834
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Angst heb je niet als je weet wat je doet. Angst komt pas als je niet weet wat je doet, je maar wat 'aan' klooit of stiekum toch onzeker bent. (En angst komt met 400:1 leverage)
Ik heb dan inderdaad ook nog geen winstgevende strategie voor mijzelf bedacht. Ik kan wel gaan swingtraden maar dan moet ik goed money management gaan aanhouden en tevreden zijn met 1% return per maand. Wat dat betreft ben ik ook gewoon druk met andere dingen. Vooralsnog komt passief beleggen me het beste uit.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_77318843
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:17 schreef Rejected het volgende:
Morgen Apple
Gisteren Apple
pi_77318869
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:17 schreef Rejected het volgende:
Morgen Apple
Gisteren ook al.
Of bedoel je de tablet?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_77318909
Ik ga ook nog eens een poging doen om iets van dat boek op te steken deze vakantie

Maar eerst fysica en rijexamen .

Apple stelt idd woensdag een nieuw product voor en men verwacht een tablet-pc.

Moet wel zeggen dat ik niet echt inzie waarom Apple een tablet zou uitbrengen, of het moet iets gigantisch vernieuwend zijn zodat de grote massa er ook voor warm te maken valt. Nu zou ik eerder denken dat een tablet as we know it een grote sisser zal worden. Ik bedoel, who cares about tablet computers?
pi_77318911
Overigens is Amazon ook ideaal om eens lekker te kijken wat er beschikbaar is en om recensies door te lezen. Let wel op, er zitten een hoop zure mensen op Amazon die imo onzindingen afkraken. Waarschijnlijk te veel geld verloren op de beurs
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_77318935
De futpomp staat ook weer aan trouwens.
Alweer +3 punten op de spfut sinds het slot.
pi_77319055
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:18 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik heb dan inderdaad ook nog geen winstgevende strategie voor mijzelf bedacht. Ik kan wel gaan swingtraden maar dan moet ik goed money management gaan aanhouden en tevreden zijn met 1% return per maand. Wat dat betreft ben ik ook gewoon druk met andere dingen. Vooralsnog komt passief beleggen me het beste uit.
Ik heb voor mezelf de winstgevende strategie in tweeën moeten delen. Lange en korte termijn. Op korte termijn op wiskunde modellen en lange termijn fundamenteel.

Wat dat betreft houd ik nooit heel lang vast aan 1 model. Het idee van, heey.... dit kan wel eens een goede strategie zijn is 1 van de minst slimme gedachtes die je kunt hebben Je weet namelijk dat die kans op een goede succesvolle strategie iets van 0.000001% is. En is het verstandiger om vaak te switchen van model.

Reden waarom ik niet passief beleg is omdat ik anders niet goed weet wat ik met mijn vrije tijd moet doen in de winter.
pi_77319148
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:13 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Done, als iemand de OP nog even aanpast naar de Wiki-versie
Doe ik als ik weer wakker ben!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77319202
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nee dat is niet helemaal waar! Een stoploss biedt geen 100% garantie om je CFDs te verkopen tegen de markt prijs!! Vergeet dat niet. Als hij dus doorloopt en jij hebt de gedachte dat hij de stoploss raakt en dus verkoopt op tijd zit je dus in de fucking penarie!

En CFDs werken niet met aanschaf/verkoop kosten. Je ziet daar dus +160 staan. Dat betekent 1600 pond per index punt. Maar dat betekent ook als jij belegt op een index met een spread van 5 punten je initiële verlies al 8000 pond is! Je begint dus (uitgaande van spread 5 punten (dat is de spread after market hours)) met -8000,-
Dit is dus waarom CFDs in deze vorm mijns inziens je reinste oplichting zijn. Die 8000 euro is dus meteen al voor de broker, omdat het onmogelijk is om tegen laat te verkopen of bied te kopen. Normale brokers vangen slechts een paar tientjes.

(en tel daarbij een user interface op die meer weg heeft van een fruitautomaat dan een applicatie waar je een heel vermogen mee beheert)
pi_77319255
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:28 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Dit is dus waarom CFDs in deze vorm mijns inziens je reinste oplichting zijn. Die 8000 euro is dus meteen al voor de broker, omdat het onmogelijk is om tegen laat te verkopen of bied te kopen. Normale brokers vangen slechts een paar tientjes.

(en tel daarbij een user interface op die meer weg heeft van een fruitautomaat dan een applicatie waar je een heel vermogen mee beheert)
Volgens mij heb je bij whs selfinvest geen spread, alleen een vast bedrag per maand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')