abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77288842
Hallo,

Ik heb gehoord dat er na de vliegtax weer een nieuw soort belasting op komst is, data-tax ofzo?
Een aantal collega's van me schijnen zelfs een brief gehad te hebben van de Belastingdienst.
De tax zou betaald moeten worden door iedere Nederlander voor het controleren van iedereens persoonsgegevens.
Wat moet de staat toch met mijn persoonlijke gegevens?
Heeft een van jullie meer over deze geruchten gehoord of eventueel ook zo'n brief ontvangen?

Groet,

Bertha
pi_77288876
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_77288918
Bertha,

Heb je een foto van je dochter?

Gr. Hans
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{˛
pi_77289132
http://www.data-tax.com/
quote:
Wir sind eine mittelständische Steuerberatungs- und Buchprüfungsgesellschaft in Köln-Lindenthal.
pi_77289670
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_77290251
quote:
Gebruikersnaam: Bertha_de_Jong
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_77290480
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:44 schreef Bertha_de_Jong het volgende:
Hallo,

Ik heb gehoord dat er na de vliegtax weer een nieuw soort belasting op komst is, data-tax ofzo?
Een aantal collega's van me schijnen zelfs een brief gehad te hebben van de Belastingdienst.
De tax zou betaald moeten worden door iedere Nederlander voor het controleren van iedereens persoonsgegevens.
Wat moet de staat toch met mijn persoonlijke gegevens?
Heeft een van jullie meer over deze geruchten gehoord of eventueel ook zo'n brief ontvangen?

Groet,

Bertha
Ondanks het geen stormloop topic is, toch even gequote voor later..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:29:53 #8
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_77290673
goede zaak
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIEŽTAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_77291702
Voor de niet-gelovers!

pi_77291724
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:56 schreef Bertha_de_Jong het volgende:
Voor de niet-gelovers!

[ link | afbeelding ]
Alsof de belastingdienst een .tk website gaat opzetten om je te informeren...

Een leuke hoax, maar om daar nu in te trappen...
C. Sagan
pi_77291836
quote:
gestuurd door kanker @ 26 jan, 2010 - 8:57:43
email: kuijk@timkuiken.com

Nep, en aangegeven bij de politie en belastingdienst.

Veel plezier in jail

gestuurd door I. @ 26 jan, 2010 - 5:5:8
email: i@chello.nl

Deze brief heb ik ook ontvangen en gaat helemaal nergens over! Oplichters!

gestuurd door J. van Dongen @ 22-1-2010
email:

Beste,
Ik heb gisteren een brief ontvangen over de nieuwe data-tax wet waarin staat dat ik verplicht ben om geld te betalen.

Mijn vraag is wat bezield jullie en waarom moeten we over onze gegevens belasting betalen?

m.v.g
J. van Dongen
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_77291866
Geloof niet alles wat ze je wijs proberen te maken..
pi_77292192
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:57 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Alsof de belastingdienst een .tk website gaat opzetten om je te informeren...

Een leuke hoax, maar om daar nu in te trappen...
Maar dit is dan ook van de belastingsdienst.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_77292238
Leuke hoax.
pi_77292352
Ge-ni-aal.....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_77292727
Maak maar even over naar mij, dan regel ik het verder wel...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_77292970
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:08 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Haha, had dat nog niet eens gezien... Als men nu nog gelooft in deze brief....
C. Sagan
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:40:01 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_77293482
Zal wel weer een nep-actie zijn van die actiegroep tegen de privacybeperkende maatregelen.
Hoe dan ook, dit komt ze op een fikse boete te staan. De bedenker van deze actie kan zich voorbereiden op enkele tonnen aan boetes die betaald moeten worden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:52:54 #19
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_77294078
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:08 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

pi_77294394
http://www.nu.nl/economie(...)-spookbelasting.html
quote:
De Belastingdienst waarschuwt mensen voor een spookbrief die op adressen in Brabant is bezorgd en ontvangers vraagt persoonsgegevenbelasting te betalen.

''Deze belasting bestaat niet en is niet verstuurd door de Belastingdienst'', aldus de waarschuwing dinsdag.

De fictieve 'data-tax' bedraagt 63,82 euro per maand. De Belastingdienst doet aangifte van oplichting en waarschuwt mensen om geen geld over te maken.

Meldingen van ontvangers komen uit Roosendaal en Tilburg.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:01:23 #22
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_77294496
quote:
op adressen in Brabant is bezorgd en ontvangers vraagt persoonsgegevenbelasting te betalen.
Volkomen terecht, invoeren die tax....
pi_77296981
Let op: Data-tax bestaat niet!
Er circuleert een spookbrief over een niet bestaande belasting: de data-tax. In de brief wordt een nieuwe persoonsgegevenbelasting aangekondigd en mensen gevraagd om maandelijks een bedrag van ¤ 63,82 over te maken. Deze belasting bestaat niet en de brief is ook niet verstuurd door de Belastingdienst. We willen mensen waarschuwen om geen geld over te maken en nemen juridische stappen. Check het bericht op de site van het ministerie: Nieuwsbericht MinFin over Spookbrief Data tax. Hier kan je ook een voorbeeld van de brief vinden.

Woordvoering Belastingdienst
pi_77297062
Zo wordt een kut topic toch nog serieus.
pi_77297309
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:48 schreef MinisterieFinancien het volgende:
Let op: Data-tax bestaat niet!
Er circuleert een spookbrief over een niet bestaande belasting: de data-tax. In de brief wordt een nieuwe persoonsgegevenbelasting aangekondigd en mensen gevraagd om maandelijks een bedrag van ¤ 63,82 over te maken. Deze belasting bestaat niet en de brief is ook niet verstuurd door de Belastingdienst. We willen mensen waarschuwen om geen geld over te maken en nemen juridische stappen. Check het bericht op de site van het ministerie: Nieuwsbericht MinFin over Spookbrief Data tax. Hier kan je ook een voorbeeld van de brief vinden.

Woordvoering Belastingdienst
Kloon van Tegan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')