quote:Wir sind eine mittelständische Steuerberatungs- und Buchprüfungsgesellschaft in Köln-Lindenthal.
quote:Gebruikersnaam: Bertha_de_Jong
Ondanks het geen stormloop topic is, toch even gequote voor later..quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:44 schreef Bertha_de_Jong het volgende:
Hallo,
Ik heb gehoord dat er na de vliegtax weer een nieuw soort belasting op komst is, data-tax ofzo?
Een aantal collega's van me schijnen zelfs een brief gehad te hebben van de Belastingdienst.
De tax zou betaald moeten worden door iedere Nederlander voor het controleren van iedereens persoonsgegevens.
Wat moet de staat toch met mijn persoonlijke gegevens?
Heeft een van jullie meer over deze geruchten gehoord of eventueel ook zo'n brief ontvangen?
Groet,
Bertha
Alsof de belastingdienst een .tk website gaat opzetten om je te informeren...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:56 schreef Bertha_de_Jong het volgende:
Voor de niet-gelovers!
[ link | afbeelding ]
quote:gestuurd door kanker @ 26 jan, 2010 - 8:57:43
email: kuijk@timkuiken.com
Nep, en aangegeven bij de politie en belastingdienst.
Veel plezier in jail
gestuurd door I. @ 26 jan, 2010 - 5:5:8
email: i@chello.nl
Deze brief heb ik ook ontvangen en gaat helemaal nergens over! Oplichters!
gestuurd door J. van Dongen @ 22-1-2010
email:
Beste,
Ik heb gisteren een brief ontvangen over de nieuwe data-tax wet waarin staat dat ik verplicht ben om geld te betalen.
Mijn vraag is wat bezield jullie en waarom moeten we over onze gegevens belasting betalen?
m.v.g
J. van Dongen
Maar dit is dan ook van de belastingsdienst.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:57 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Alsof de belastingdienst een .tk website gaat opzetten om je te informeren...
Een leuke hoax, maar om daar nu in te trappen...
Haha, had dat nog niet eens gezien... Als men nu nog gelooft in deze brief....quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:08 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar dit is dan ook van de belastingsdienst.
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:08 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar dit is dan ook van de belastingsdienst.
quote:De Belastingdienst waarschuwt mensen voor een spookbrief die op adressen in Brabant is bezorgd en ontvangers vraagt persoonsgegevenbelasting te betalen.
''Deze belasting bestaat niet en is niet verstuurd door de Belastingdienst'', aldus de waarschuwing dinsdag.
De fictieve 'data-tax' bedraagt 63,82 euro per maand. De Belastingdienst doet aangifte van oplichting en waarschuwt mensen om geen geld over te maken.
Meldingen van ontvangers komen uit Roosendaal en Tilburg.
Volkomen terecht, invoeren die tax....quote:op adressen in Brabant is bezorgd en ontvangers vraagt persoonsgegevenbelasting te betalen.
Kloon van Teganquote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:48 schreef MinisterieFinancien het volgende:
Let op: Data-tax bestaat niet!
Er circuleert een spookbrief over een niet bestaande belasting: de data-tax. In de brief wordt een nieuwe persoonsgegevenbelasting aangekondigd en mensen gevraagd om maandelijks een bedrag van ¤ 63,82 over te maken. Deze belasting bestaat niet en de brief is ook niet verstuurd door de Belastingdienst. We willen mensen waarschuwen om geen geld over te maken en nemen juridische stappen. Check het bericht op de site van het ministerie: Nieuwsbericht MinFin over Spookbrief Data tax. Hier kan je ook een voorbeeld van de brief vinden.
Woordvoering Belastingdienst
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |