Laten we weer oude grappen over apple van stal halen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:07 schreef heiden6 het volgende:
http://www.theonion.com/v(...)aptop-with-no,14299/
Verwacht in de zomer.
Oud. Maar erg mooi gemaakt: Apple MacWheel.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:07 schreef heiden6 het volgende:
http://www.theonion.com/v(...)aptop-with-no,14299/
Verwacht in de zomer.
Haha, die laatste zin toverde ook een glimlach op mijn gezicht. Natuurlijk heeft ze ook wel gelijk. Volgens mij werken Apple's alleen erg goed en efficiënt in de film/foto branche. Maar voor de rest is het gewoon gadget geflikflooi.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:30 schreef popolon het volgende:
[..]
Oud. Maar erg mooi gemaakt: Apple MacWheel.
"...where people use computers for actual work, not for dicking around."![]()
En toch verkoopt Apple er miljoenen van.quote:Op woensdag 7 april 2010 12:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
"magische formule" ? Een handjevol populaire hypes, het gadgetgehalte is bij de Ipad al veel lager omdat het ding niets nieuws heeft, vrijwel iedere mobieletelefoon fabrikant heeft wel een beter alternatief voor de Iphone, en er is geen consument die baat heeft bij een Mac in huis.
Apple is vooral heel erg goed in het bedienen van een relatief kleine marktniche. Door altijd net even wat andere producten te maken, nadruk op design en gebruiksgemak te leggen hebben ze gewoon een trouwe groep volgelingen gecreerd. Aangezien dat vaak wel hip volk is/was is het niet zo vreemd dat het daarna doorgroeit.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:13 schreef ShaoliN het volgende:
Apple is inderdaad heer en meester in het hypen van zijn producten. Zolang dat goed gaat blijft het bedrijf natuurlijk bizar veel winst maken.
Nee, dat is alleen de schijn die ze ophouden. Wat ze in werkelijkheid sinds de herintrede van Steve Jobs doen is te dure, kwalitatief middelmatige massaproducten aan honderden miljoenen onkritische consumenten slijten. En dan zwijg ik nog van hun vervelende steriele designtjes.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:03 schreef tjoptjop het volgende:
Apple is vooral heel erg goed in het bedienen van een relatief kleine marktniche.
Iets wat ze nooit gelukt zou zijn zonder die niche.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:40 schreef dvr het volgende:
[..]
Nee, dat is alleen de schijn die ze ophouden. Wat ze in werkelijkheid sinds de herintrede van Steve Jobs doen is te dure, kwalitatief middelmatige massaproducten aan honderden miljoenen onkritische consumenten slijten. En dan zwijg ik nog van hun vervelende steriele designtjes.
Dan koop je het toch nietquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:40 schreef dvr het volgende:
[..]
Nee, dat is alleen de schijn die ze ophouden. Wat ze in werkelijkheid sinds de herintrede van Steve Jobs doen is te dure, kwalitatief middelmatige massaproducten aan honderden miljoenen onkritische consumenten slijten. En dan zwijg ik nog van hun vervelende steriele designtjes.
Gaat aan de ene kant misschien wat ver, maar een van de redenen om wél een iPad te kopen zijn door de kranten/tijdschriften die ik er op zou willen lezen. Echter zijn zelfs die online edities erg duur, misschien kunnen iPad abonnementen hierdoor goedkoper worden.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:36 schreef tony_clifton- het volgende:
Hier komen de rechtzaken! Terecht overigens
http://www.tijd.be/nieuws(...)ang.9009412-3119.art
Precies, en dat zouden meer mensen moeten doen, niet kopen.quote:
Je doet me denken aan zo een gristen die in de binnenstad op een zeepkist staat te preken over hoe gristes dit en hel dat.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:16 schreef dvr het volgende:
[..]
Precies, en dat zouden meer mensen moeten doen, niet kopen.
Zo'n iPad is helemaal een toonbeeld van volksverlakkerij. Je denkt een leuk tabletachtig computertje te kopen, maar vanuit Apple's perspectief is het gewoon een winkelwagentje waarmee je dadelijk allerlei muziekjes, video's, boeken, spellen en diensten uit Apple's eigen winkel gaat kopen. En de mop, voor hun dan, is dat de klanten niet alleen grif voor hun eigen winkelwagentje betalen, maar zich ook nog eens vastpinnen aan het winkelmonopolie van Apple. Briljante marketing -al zegt het natuurlijk ook veel over de naïviteit van de Appleliefhebber- maar in wezen pure flessentrekkerij die een hoop creatieven (ironisch genoeg de oorspronkelijke doelgroep van Apple..) ertoe zal dwingen een groot deel van hun inkomsten aan de briljante marketeer af te staan. Het doet erg denken aan de praktijken van Wall Street, waar met vernuftige constructies de consument van zijn kapitaaltje wordt beroofd terwijl hij dénkt dat 'ie er op vooruit gaat.
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:53 schreef kingmob het volgende:
Het blijft een wonder dat het ze steeds weer lukt. Iedere keer ben ik weer verbaasd als het ze lukt om iets te hypen en weten te verkopen als revolutionair en mooi.
Ik zou die directiegesprekken daar wel eens willen bijwonen, volgens mij kun je daar wat leren over geld verdienen
Als het nu een mislukt bedrijf zou zijn dan wilde ik best wat met je discussieren maar het is een succes en dat haalt al veel van je argumenten onderuit.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:40 schreef dvr het volgende:
[..]
Nee, dat is alleen de schijn die ze ophouden. Wat ze in werkelijkheid sinds de herintrede van Steve Jobs doen is te dure, kwalitatief middelmatige massaproducten aan honderden miljoenen onkritische consumenten slijten. En dan zwijg ik nog van hun vervelende steriele designtjes.
En bij mij rijst het vermoeden dat jij je Appletjes misschien wat al te rijkelijk met calvados overgiet, maar of zo'n gedachte aan de discussie bijdraagt?quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Je doet me denken aan zo een gristen die in de binnenstad op een zeepkist staat te preken over hoe gristes dit en hel dat.
Ben ik niet met je eens. De schappen liggen vol met inferieure en achterhaalde producten die fantastisch verkopen simpelweg omdat 90% van het publiek zich nauwelijks informeert en ieder vermogen tot kritisch, zelfstandig denken ontbeert en daarom maar afgaat op wat ze door reclame, media en kennissen wordt aangepraat.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:57 schreef jpjedi het volgende:
Als het nu een mislukt bedrijf zou zijn dan wilde ik best wat met je discussieren maar het is een succes en dat haalt al veel van je argumenten onderuit.
Zo kun je dat zien, en dat is ook in zoverre terecht dat ieder bedrijf dat geld doet rollen, dus ook Apple, een zekere economische en maatschappelijke waarde heeft (omdat het rendement, belastinginkomsten en werkgelegenheid oplevert), maar daarmee is het voor mij nog geen goed bedrijf. Ik heb een hekel aan producten waarvan de prijs voor 70% uit lucht en hype bestaat en die geproduceerd worden in landen waar slavernij, dictatuur en vervuiling de norm zijn. Het vervelendst vind ik echter nog dat zo'n groot deel van de mensheid, waaronder mijn halve vrienden- en kennissenkring, voor dat soort onzin ontvankelijk is en die rommel koopt.quote:Er is blijkbaar een behoefte, al dan niet door Apple onder de aandacht gebracht, waaraan veel andere bedrijven niet konden voldoen. Dit potentieel wordt benut en zie het succes als product van die situatie.
Laten we eerst maar eens zien hoe duurzaam dat succes is. Op een gegeven moment kennen mensen het trucje, verliest het merk zijn snob-appeal en zwelt de kritiek op het steeds dominantere en minder sympathieke Apple aan, en krijgt het bovendien meer tegenwind van andere merken die het trucje herhalen. Een bedrijf met een marktkapitalisatie van $300 miljard kan niet eeuwig de sympathieke, smaakvolle underdog uithangen en op een handvol consumentenproductjes blijven drijven. Ze zullen met daadwerkelijk zinvolle innovaties moeten komen, meer waar-voor-je-geld moeten gaan leveren, ze zullen moeten gaan diversificeren en zich blijven verjongen. Ik ben heel benieuwd waar ze over vijf jaar staan.quote:Heeft vanuit bedrijfskundig oogpunt veel te maken met briljante visie waar veel andere bedrijven mee worstelen.
Heel veel mensen denken dat Apple producten overpriced zijn vanwege de naam en het design. Hetgeen waar je voor betaald is idd design maar ook vooral gebruiksvriendelijkheid en gemak. Ik ken weinig mensen die van Apple terugkeren naar een ander merk.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:58 schreef tony_clifton- het volgende:
dvr - Het hele westen produceert in vervuilende sweatshops - daar kan je Apple moeilijk op afrekenen. Het is dat wij zo'n producten vragen dat dat in stand gehouden wordt en dan is onze consumptiecultuur de oorzaak.
Bovendien - waarom zijn hun producten zo inferieur? Het gaat hier om het financiële, maar nu is het wel relevant. Veel fabrikanten van gsm's hebben touch-technologie overgenomen, de menu's zien er allemaal 'tzelfde uit als bij Apple. Wat is er dan zo inferieur? Ik typ dit op een macbook van 4 jaar oud (het middenmodel), deze werkt nog perfect en draait alles even snel als modernere windowscomputers die ik tegenkom. Bovendien - vroeger was ik bezig met alles finetunen - nu werkt alles gewoon met een minimaal aantal instellingen. Windows 7 is daar misschien beter in (geen ervaring, maar ik draai nogaltijd het OS van 5 jaar terug zonder te hoeven upgraden).
Indien het gaat over de iPad als winkelkarretje - klopt, het gaat naar het on-ethische (of 't is er al), maar wat je allemaal met een iPhone/Touch kan is geweldig -> ik speel in een band en kan zo'n ding als stemapparaat of als versterker gebruiken moest ik er een hebben. En zo zijn er nog superveel apps. Ik heb geen Touch ofzo, en ik mis die functionaliteit niet, maar daar kan je toch moeilijk iets op tegen hebben?
Noem mij gebrainwashed maar ik zie je punt niet...
Bovendien - het succes startte met de 1e of 2e generatie iPod, het succes van de afgelopen tien jaar wordt door héél veel andere bedrijven gewoon nooit gehaald - volgens mij is Apple here to stay.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |