Bronquote:iPhone stuwt Apple-kwartaal naar nieuw record
Apple overtreft eerdere recordkwartalen met de nu afgesloten periode. Het heeft meer iPhones en Macs verkocht, maar weer wat minder iPods.
De nettowinst van Apple is in het laatste kwartaal van 2009 uitgekomen op 3,38 miljard dollar, een stijging van 50 procent ten opzichte van het jaar ervoor.
Vooral iPhone
Dat maakte het bedrijf gisteravond na beurs bekend. De toename van de winst kwam voor het belangrijkste deel op het konto van de iPhone. De kwartaalverkoop hiervan verdubbelde ten opzichte van 2008 en kwam uit op 8,7 miljoen stuks in het laatste kwartaal.
De verkoop van Mac-computers groeide met eenderde en kwam uit op ruim 3,3 miljoen stuks voor het kwartaal. De iPod deed het minder, de altijd nog respectabele afzet van 21 miljoen spelers betekende een omzetdaling van 8 procent. De iPod-verkoop is al enige tijd dalende.
Beste kwartaal totnogtoe
Hiermee kwam de totale kwartaalomzet van Apple uit op bijna 15,7 miljard dollar, ruim 4,1 miljard dollar meer dan de 11,8 miljard dollar die het bedrijf in het vierde kwartaal van 2008 wist te behalen. Morgen is naar verwachting de lancering van het Apple's nieuwe tablet-computer.
3.38mrd kwartaalwinst, of je 't "mooie" producten vindt of niet is dan niet eens relevant meer. Klasse apart.quote:
Steve Jobs schijnt releasedata serieus te vertagen omdat ie bepaalde details niet mooi vindtquote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:53 schreef kingmob het volgende:
Het blijft een wonder dat het ze steeds weer lukt. Iedere keer ben ik weer verbaasd als het ze lukt om iets te hypen en weten te verkopen als revolutionair en mooi.
Ik zou die directiegesprekken daar wel eens willen bijwonen, volgens mij kun je daar wat leren over geld verdienen
Niks bedrijfsmodellen verzinnen dat is lulkoek!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:50 schreef PietjePuk007 het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Bron
[ afbeelding ]
Wat een magisch bedrijf is 't toch. Een marketingmachine van ongekende klasse, een geheimhouding waar je u tegen zegt (het lijkt wel een sekte
), een CEO waar iedereen jaloers op is en toch miljarden en miljarden winst maken.
Bedrijfsmodellen verzinnen is 1, zij voeren 'm in perfectie uit.
Vooral de brainstormsessies als ze een nieuw product verzinnen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:53 schreef kingmob het volgende:
Het blijft een wonder dat het ze steeds weer lukt. Iedere keer ben ik weer verbaasd als het ze lukt om iets te hypen en weten te verkopen als revolutionair en mooi.
Ik zou die directiegesprekken daar wel eens willen bijwonen, volgens mij kun je daar wat leren over geld verdienen
Ik heb in de consumentengids wel eens gelezen dat er naast de aangegeven garantie van de fabrikant ook een soort redelijkheidstermijn is waarbinnen je mag verwachten dat het product gewoon goed blijft werken.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
Appleis ronduit prut met de garantie. Ik heb een MacBook Pro, in oktober 2008 aangeschaft, dus nu 1 jaar en 4 maanden oud. Twee weken terug ging de adapter stuk. Ik terug naar de winkel want ik wilde een nieuwe, binnen de wettelijke garantie natuurlijk. De winkel ging hier niet mee akkoord, dus ik naar Apple bellen, zij verwezen mij weer door naar de winkel, die inmiddels nog steeds niet van inzicht veranderd waren. Vervolgens Apple weer opgebeld en aangegeven dat er nu toch echt wat moest gaan gebeuren. Volgens Apple moest de winkel het oplossen, ik ging daar niet mee akkoord omdat ik dat al geprobeerd had. Vervolgens een half uur zitten bakkeleien over de wettelijke garantie, en uiteindelijk doorverwezen naar een 2e laag in de klantenservice (onder aandringen van de 1e laag klantenservice die mij toch vooral zeiden dat dat zinloos zou zijn omdat zij hetzelfde zouden zeggen als de 1e laag). Zij hebben mij vervolgens een nieuwe adapter toe gezonden.
Ergo, Apple maakt er een potje van met hun 1 jaar garantie, zij proberen zich daarmee zelfs aan de wettelijke termijn te onttrekken. Op mijn WD Raptor schijven zit 5 jaar garantie, mijn EIZO scherm heeft 5 jaar garantie, zelfs goedkope geheugenreepjes hebben 3 jaar garantie. En dan komt Apple voor een laptop van 1500 euro met een garantie van 1 jaar, het is volstrekt belachelijk. Apple moet zich schamen, en ik koop wel een mooie Sony of Lenovo de volgende keer.
Met 't aanboren van die markten verkoop je misschien 1% van de afzet van Applequote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:33 schreef xenobinol het volgende:
Ik vraag me af wie die te dure "Ishit" eigenlijk koopt? Zijn dat puisterige tieners met teveel zakgeld of bankiers die van hun bonus af moeten
Ik.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:33 schreef xenobinol het volgende:
Ik vraag me af wie die te dure "Ishit" eigenlijk koopt? Zijn dat puisterige tieners met teveel zakgeld of bankiers die van hun bonus af moeten
Dat heeft vrij weinig te maken met apple, dat is iets wat de winkel dient op te lossen. Daar heb je hem gekocht, zij dienen het te regelen.. Gewoon een prut winkel dus.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
Appleis ronduit prut met de garantie. Ik heb een MacBook Pro, in oktober 2008 aangeschaft, dus nu 1 jaar en 4 maanden oud. Twee weken terug ging de adapter stuk. Ik terug naar de winkel want ik wilde een nieuwe, binnen de wettelijke garantie natuurlijk. De winkel ging hier niet mee akkoord, dus ik naar Apple bellen, zij verwezen mij weer door naar de winkel, die inmiddels nog steeds niet van inzicht veranderd waren. Vervolgens Apple weer opgebeld en aangegeven dat er nu toch echt wat moest gaan gebeuren. Volgens Apple moest de winkel het oplossen, ik ging daar niet mee akkoord omdat ik dat al geprobeerd had. Vervolgens een half uur zitten bakkeleien over de wettelijke garantie, en uiteindelijk doorverwezen naar een 2e laag in de klantenservice (onder aandringen van de 1e laag klantenservice die mij toch vooral zeiden dat dat zinloos zou zijn omdat zij hetzelfde zouden zeggen als de 1e laag). Zij hebben mij vervolgens een nieuwe adapter toe gezonden.
Ergo, Apple maakt er een potje van met hun 1 jaar garantie, zij proberen zich daarmee zelfs aan de wettelijke termijn te onttrekken. Op mijn WD Raptor schijven zit 5 jaar garantie, mijn EIZO scherm heeft 5 jaar garantie, zelfs goedkope geheugenreepjes hebben 3 jaar garantie. En dan komt Apple voor een laptop van 1500 euro met een garantie van 1 jaar, het is volstrekt belachelijk. Apple moet zich schamen, en ik koop wel een mooie Sony of Lenovo de volgende keer.
Jij ook al?! Zo een macbook air is echt geil! zit hier continu met een strak plassertje te typen..quote:
Dus het is de saaie grijze massa die die producten kooptquote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:35 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Met 't aanboren van die markten verkoop je misschien 1% van de afzet van Apple.
Onzin, de winkels komen in de verdrukking omdat Apple strikt vasthoudt aan die een jaar garantie. De winkels kunnen de bij hun neergelegde garantieclaim dus niet of heel moeilijk kwijt bij Apple. De winkels zijn natuurlijk ook niet gek en willen niet voor de garantieclaims op Apple producten opdraaien. Apple moet minstens de fabrieksgarantie naar 3 jaar tillen, dan zijn de winkels ook bereid deze claims goed af te handelen omdat zij dan zeker weten dat ze de garantieclaim weer naar Apple door kunnen schuiven en dus niet met rotzooi blijven zitten (bedenk daarbij ook dat de marges bij de computerverkoop erg laag zijn).quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:41 schreef Snuitebolletje het volgende:
Dat heeft vrij weinig te maken met apple, dat is iets wat de winkel dient op te lossen. Daar heb je hem gekocht, zij dienen het te regelen.. Gewoon een prut winkel dus.
Ja, dat is dus die 'wettelijke garantie' waar ik het over had. Uit die wetgeving, die voortbouwt op Europese richtlijnen, kun je halen dat het product voor een 'redelijke termijn' goed moet functioneren. Gelukkig is de Europese richtlijn wat duidelijker, daarin staat dat er tenminste 2 jaar garantie geboden moet worden. In Nederland is die periode dus meestal langer, maar omdat het zo vaag omschreven is is het moeilijker om je recht te halen. Die 2 jaar is dus een minimum maar een langere periode zal veel gedoe opleveren om dat voor elkaar te krijgen. Tenzij de fabrieksgarantie natuurlijk gewoon langer is.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:58 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik heb in de consumentengids wel eens gelezen dat er naast de aangegeven garantie van de fabrikant ook een soort redelijkheidstermijn is waarbinnen je mag verwachten dat het product gewoon goed blijft werken.
De prijzen van de Apple computer vallen volgens mij nog wel mee. Van de iMac weet ik het niet zo goed, maar de MacBook Pro en de Mac Pro zijn niet duur. Zeker de Mac Pro is heel concurrerend met de PC equivalenten. Ik denk dat dat komt omdat de Mac Pro voor de professionele markt bedoelt is, een markt waar men toch wat meer naar de kosten kijkt dat bij de iPhones en de iMac's.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:33 schreef xenobinol het volgende:
Ik vraag me af wie die te dure "Ishit" eigenlijk koopt? Zijn dat puisterige tieners met teveel zakgeld of bankiers die van hun bonus af moeten
Die achterban is wel heel handig voor Apple. En helemaal waar wat je zegt. Er zijn ook heel veel mensen die een apple kopen omdat het een apple is. Natuurlijk ziet het er mooi uit, maar als alleen een beetje internet op je computer betaal je wel erg veel meer voor dat mooie design.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:13 schreef rubje het volgende:
[..]
Niks bedrijfsmodellen verzinnen dat is lulkoek!
Apple heeft dit allemaal te danken aan hun trouwe achterban die vanaf de jaren 80 dit bedrijf door dik en dun hebben gesteund en toen het in de jaren 90 op het punt stond te verdwijnen andermaal de barricades opgingen door veelvuldig via media in de publiciteit te houden en tegenstanders het leven zuur te maken. (vandaar dus Apple zealoten) Daarnaast is het ook de verdienste van Steve Jobs die andermaal liet zien waarom hij ooit hij de golden boy van Sillicon Valley was. Als laatste: Ja ik heb ook nog steeds Apple aandelen,meer dan 10 k en aangekocht in 1997 ...
Als de achterban zo trouw was, dan was Apple niet bijna failliet gegaan in de jaren '90.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:13 schreef rubje het volgende:
[..]
Niks bedrijfsmodellen verzinnen dat is lulkoek!
Apple heeft dit allemaal te danken aan hun trouwe achterban die vanaf de jaren 80 dit bedrijf door dik en dun hebben gesteund en toen het in de jaren 90 op het punt stond te verdwijnen andermaal de barricades opgingen door veelvuldig via media in de publiciteit te houden en tegenstanders het leven zuur te maken. (vandaar dus Apple zealoten) Daarnaast is het ook de verdienste van Steve Jobs die andermaal liet zien waarom hij ooit hij de golden boy van Sillicon Valley was. Als laatste: Ja ik heb ook nog steeds Apple aandelen,meer dan 10 k en aangekocht in 1997 ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |