abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77282576
quote:
iPhone stuwt Apple-kwartaal naar nieuw record
Apple overtreft eerdere recordkwartalen met de nu afgesloten periode. Het heeft meer iPhones en Macs verkocht, maar weer wat minder iPods.

De nettowinst van Apple is in het laatste kwartaal van 2009 uitgekomen op 3,38 miljard dollar, een stijging van 50 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

Vooral iPhone
Dat maakte het bedrijf gisteravond na beurs bekend. De toename van de winst kwam voor het belangrijkste deel op het konto van de iPhone. De kwartaalverkoop hiervan verdubbelde ten opzichte van 2008 en kwam uit op 8,7 miljoen stuks in het laatste kwartaal.

De verkoop van Mac-computers groeide met eenderde en kwam uit op ruim 3,3 miljoen stuks voor het kwartaal. De iPod deed het minder, de altijd nog respectabele afzet van 21 miljoen spelers betekende een omzetdaling van 8 procent. De iPod-verkoop is al enige tijd dalende.

Beste kwartaal totnogtoe
Hiermee kwam de totale kwartaalomzet van Apple uit op bijna 15,7 miljard dollar, ruim 4,1 miljard dollar meer dan de 11,8 miljard dollar die het bedrijf in het vierde kwartaal van 2008 wist te behalen. Morgen is naar verwachting de lancering van het Apple's nieuwe tablet-computer.
Bron

Wat een magisch bedrijf is 't toch . Een marketingmachine van ongekende klasse, een geheimhouding waar je u tegen zegt (het lijkt wel een sekte ), een CEO waar iedereen jaloers op is en toch miljarden en miljarden winst maken.

Bedrijfsmodellen verzinnen is 1, zij voeren 'm in perfectie uit .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 26 januari 2010 @ 10:51:10 #2
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_77282597
apple hype
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_77282640
je zou bijna denken dat we veels teveel voor die troep betalen. 3.38 miljard dollar winst
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_77282654
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:51 schreef cherrycoke het volgende:
apple hype
3.38mrd kwartaalwinst, of je 't "mooie" producten vindt of niet is dan niet eens relevant meer. Klasse apart.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 10:53:05 #5
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_77282657
Het blijft een wonder dat het ze steeds weer lukt. Iedere keer ben ik weer verbaasd als het ze lukt om iets te hypen en weten te verkopen als revolutionair en mooi.
Ik zou die directiegesprekken daar wel eens willen bijwonen, volgens mij kun je daar wat leren over geld verdienen
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_77282731
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:53 schreef kingmob het volgende:
Het blijft een wonder dat het ze steeds weer lukt. Iedere keer ben ik weer verbaasd als het ze lukt om iets te hypen en weten te verkopen als revolutionair en mooi.
Ik zou die directiegesprekken daar wel eens willen bijwonen, volgens mij kun je daar wat leren over geld verdienen
Steve Jobs schijnt releasedata serieus te vertagen omdat ie bepaalde details niet mooi vindt . Zit je daar met je uitgekiende campagne, terug de kast in om 1 man.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:44:32 #7
271246 hc-sjonny
sometimes... U don't know
pi_77284316
goh, daar verdien je nog eens wat(weet ik waar ik later ga werken;-P)
U will have a job, my Dear!
pi_77285243
De manier hoe ze controle over hun product (bijv. iPhone) willen behouden en voor de gebruiker bepalen wat wel en niet mag vind ik minder/niet goed. En dat ze (absurd) hoge prijzen vragen ook niet, maar er is een markt en mensen betalen ervoor. De producten zijn tof, echt klantgericht. Hulde daarvoor.
pi_77286701
Apple is ronduit prut met de garantie. Ik heb een MacBook Pro, in oktober 2008 aangeschaft, dus nu 1 jaar en 4 maanden oud. Twee weken terug ging de adapter stuk. Ik terug naar de winkel want ik wilde een nieuwe, binnen de wettelijke garantie natuurlijk. De winkel ging hier niet mee akkoord, dus ik naar Apple bellen, zij verwezen mij weer door naar de winkel, die inmiddels nog steeds niet van inzicht veranderd waren. Vervolgens Apple weer opgebeld en aangegeven dat er nu toch echt wat moest gaan gebeuren. Volgens Apple moest de winkel het oplossen, ik ging daar niet mee akkoord omdat ik dat al geprobeerd had. Vervolgens een half uur zitten bakkeleien over de wettelijke garantie, en uiteindelijk doorverwezen naar een 2e laag in de klantenservice (onder aandringen van de 1e laag klantenservice die mij toch vooral zeiden dat dat zinloos zou zijn omdat zij hetzelfde zouden zeggen als de 1e laag). Zij hebben mij vervolgens een nieuwe adapter toe gezonden.

Ergo, Apple maakt er een potje van met hun 1 jaar garantie, zij proberen zich daarmee zelfs aan de wettelijke termijn te onttrekken. Op mijn WD Raptor schijven zit 5 jaar garantie, mijn EIZO scherm heeft 5 jaar garantie, zelfs goedkope geheugenreepjes hebben 3 jaar garantie. En dan komt Apple voor een laptop van 1500 euro met een garantie van 1 jaar, het is volstrekt belachelijk. Apple moet zich schamen, en ik koop wel een mooie Sony of Lenovo de volgende keer.
pi_77288665
Apple heeft gewoon goed ingespeeld op de markt met hun naam als 'gadget' of als hebbedingetje. Ik ken genoeg mensen die Apple kochten omdat anderen Apple kochten, niet omdat het zo goed was. Het enige goede aan Apple zelf vind ik het rendement op het aandeel.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77295154
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:50 schreef PietjePuk007 het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Bron

[ afbeelding ]

Wat een magisch bedrijf is 't toch . Een marketingmachine van ongekende klasse, een geheimhouding waar je u tegen zegt (het lijkt wel een sekte ), een CEO waar iedereen jaloers op is en toch miljarden en miljarden winst maken.

Bedrijfsmodellen verzinnen is 1, zij voeren 'm in perfectie uit .
Niks bedrijfsmodellen verzinnen dat is lulkoek!

Apple heeft dit allemaal te danken aan hun trouwe achterban die vanaf de jaren 80 dit bedrijf door dik en dun hebben gesteund en toen het in de jaren 90 op het punt stond te verdwijnen andermaal de barricades opgingen door veelvuldig via media in de publiciteit te houden en tegenstanders het leven zuur te maken. (vandaar dus Apple zealoten) Daarnaast is het ook de verdienste van Steve Jobs die andermaal liet zien waarom hij ooit hij de golden boy van Sillicon Valley was. Als laatste: Ja ik heb ook nog steeds Apple aandelen,meer dan 10 k en aangekocht in 1997 ...
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  dinsdag 26 januari 2010 @ 18:55:52 #12
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_77302109
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:53 schreef kingmob het volgende:
Vooral de brainstormsessies als ze een nieuw product verzinnen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  dinsdag 26 januari 2010 @ 18:58:29 #13
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_77302238
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
Apple is ronduit prut met de garantie. Ik heb een MacBook Pro, in oktober 2008 aangeschaft, dus nu 1 jaar en 4 maanden oud. Twee weken terug ging de adapter stuk. Ik terug naar de winkel want ik wilde een nieuwe, binnen de wettelijke garantie natuurlijk. De winkel ging hier niet mee akkoord, dus ik naar Apple bellen, zij verwezen mij weer door naar de winkel, die inmiddels nog steeds niet van inzicht veranderd waren. Vervolgens Apple weer opgebeld en aangegeven dat er nu toch echt wat moest gaan gebeuren. Volgens Apple moest de winkel het oplossen, ik ging daar niet mee akkoord omdat ik dat al geprobeerd had. Vervolgens een half uur zitten bakkeleien over de wettelijke garantie, en uiteindelijk doorverwezen naar een 2e laag in de klantenservice (onder aandringen van de 1e laag klantenservice die mij toch vooral zeiden dat dat zinloos zou zijn omdat zij hetzelfde zouden zeggen als de 1e laag). Zij hebben mij vervolgens een nieuwe adapter toe gezonden.

Ergo, Apple maakt er een potje van met hun 1 jaar garantie, zij proberen zich daarmee zelfs aan de wettelijke termijn te onttrekken. Op mijn WD Raptor schijven zit 5 jaar garantie, mijn EIZO scherm heeft 5 jaar garantie, zelfs goedkope geheugenreepjes hebben 3 jaar garantie. En dan komt Apple voor een laptop van 1500 euro met een garantie van 1 jaar, het is volstrekt belachelijk. Apple moet zich schamen, en ik koop wel een mooie Sony of Lenovo de volgende keer.
Ik heb in de consumentengids wel eens gelezen dat er naast de aangegeven garantie van de fabrikant ook een soort redelijkheidstermijn is waarbinnen je mag verwachten dat het product gewoon goed blijft werken.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:32:32 #14
141482 Q.
JurassiQ
pi_77310162
Ik vind het vooral fascinerend hoe Apple rond 1997 zo goed als failliet was en hoe ze er nu weer bovenop zijn gekomen. Bizar.
For great justice!
pi_77313391
Ik vraag me af wie die te dure "Ishit" eigenlijk koopt? Zijn dat puisterige tieners met teveel zakgeld of bankiers die van hun bonus af moeten
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_77313512
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 22:33 schreef xenobinol het volgende:
Ik vraag me af wie die te dure "Ishit" eigenlijk koopt? Zijn dat puisterige tieners met teveel zakgeld of bankiers die van hun bonus af moeten
Met 't aanboren van die markten verkoop je misschien 1% van de afzet van Apple .
  dinsdag 26 januari 2010 @ 22:38:16 #17
141482 Q.
JurassiQ
pi_77313633
quote:
Ik.
For great justice!
pi_77313834
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

Dat heeft vrij weinig te maken met apple, dat is iets wat de winkel dient op te lossen. Daar heb je hem gekocht, zij dienen het te regelen.. Gewoon een prut winkel dus.
pi_77313885
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 22:38 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik.
Jij ook al?! Zo een macbook air is echt geil! zit hier continu met een strak plassertje te typen..
pi_77314635
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 22:35 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Met 't aanboren van die markten verkoop je misschien 1% van de afzet van Apple .
Dus het is de saaie grijze massa die die producten koopt
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_77320126
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 22:41 schreef Snuitebolletje het volgende:
Dat heeft vrij weinig te maken met apple, dat is iets wat de winkel dient op te lossen. Daar heb je hem gekocht, zij dienen het te regelen.. Gewoon een prut winkel dus.
Onzin, de winkels komen in de verdrukking omdat Apple strikt vasthoudt aan die een jaar garantie. De winkels kunnen de bij hun neergelegde garantieclaim dus niet of heel moeilijk kwijt bij Apple. De winkels zijn natuurlijk ook niet gek en willen niet voor de garantieclaims op Apple producten opdraaien. Apple moet minstens de fabrieksgarantie naar 3 jaar tillen, dan zijn de winkels ook bereid deze claims goed af te handelen omdat zij dan zeker weten dat ze de garantieclaim weer naar Apple door kunnen schuiven en dus niet met rotzooi blijven zitten (bedenk daarbij ook dat de marges bij de computerverkoop erg laag zijn).
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:58 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik heb in de consumentengids wel eens gelezen dat er naast de aangegeven garantie van de fabrikant ook een soort redelijkheidstermijn is waarbinnen je mag verwachten dat het product gewoon goed blijft werken.
Ja, dat is dus die 'wettelijke garantie' waar ik het over had. Uit die wetgeving, die voortbouwt op Europese richtlijnen, kun je halen dat het product voor een 'redelijke termijn' goed moet functioneren. Gelukkig is de Europese richtlijn wat duidelijker, daarin staat dat er tenminste 2 jaar garantie geboden moet worden. In Nederland is die periode dus meestal langer, maar omdat het zo vaag omschreven is is het moeilijker om je recht te halen. Die 2 jaar is dus een minimum maar een langere periode zal veel gedoe opleveren om dat voor elkaar te krijgen. Tenzij de fabrieksgarantie natuurlijk gewoon langer is.
quote:
De prijzen van de Apple computer vallen volgens mij nog wel mee. Van de iMac weet ik het niet zo goed, maar de MacBook Pro en de Mac Pro zijn niet duur. Zeker de Mac Pro is heel concurrerend met de PC equivalenten. Ik denk dat dat komt omdat de Mac Pro voor de professionele markt bedoelt is, een markt waar men toch wat meer naar de kosten kijkt dat bij de iPhones en de iMac's.

[ Bericht 23% gewijzigd door Bolkesteijn op 27-01-2010 01:28:11 ]
pi_77322772
Vanavond presentatie van Steve Jobs over 'een nieuw product'. In de NRCnext vandaag een stuk over hoe Steve Jobs het voor elkaar krijgt om iets zo goed te hypen .
pi_77370423
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:13 schreef rubje het volgende:

[..]

Apple heeft dit allemaal te danken aan hun trouwe achterban die vanaf de jaren 80 dit bedrijf door dik en dun hebben gesteund en toen het in de jaren 90 op het punt stond te verdwijnen andermaal de barricades opgingen door veelvuldig via media in de publiciteit te houden en tegenstanders het leven zuur te maken. (vandaar dus Apple zealoten) Daarnaast is het ook de verdienste van Steve Jobs die andermaal liet zien waarom hij ooit hij de golden boy van Sillicon Valley was. Als laatste: Ja ik heb ook nog steeds Apple aandelen,meer dan 10 k en aangekocht in 1997 ...
Die achterban is wel heel handig voor Apple. En helemaal waar wat je zegt. Er zijn ook heel veel mensen die een apple kopen omdat het een apple is. Natuurlijk ziet het er mooi uit, maar als alleen een beetje internet op je computer betaal je wel erg veel meer voor dat mooie design.
pi_77372351
Apple
Apple achterban met superioriteitsgevoelens
De banaan is krom.
pi_77372560
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:13 schreef rubje het volgende:

[..]

Als de achterban zo trouw was, dan was Apple niet bijna failliet gegaan in de jaren '90.

Dat Apple nu zo goed draait, komt echt vooral doordat Steve Jobs terug bij Apple kwam en daar nieuwe hippe producten zoals de iPod en de iMac bedacht die massa's nieuwe klanten aantrokken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')