abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 26 januari 2010 @ 10:20:00 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_77281874
Vanavond in opsporing verzocht
quote:
ZEIST - Het tv-programma Opsporing Verzocht besteedt vanavond opnieuw aandacht aan de moord op de 23-jarige Nerges Achikzei uit Zeist.

De vrouw werd op 7 december op de 12de verdieping van de Geroflat in brand gestoken. Hoogstwaarschijnlijk was een vrouw de dader.

Nerges Achikzei overleed later in het ziekenhuis.

Vijfentwintig rechercheurs houden zich met de zaak bezig, maar kunnen nieuwe tips goed gebruiken. Mogelijk helpt een nieuwe oproep via de televisie.

1e bericht toentertijd
quote:
In Zeist is maandag een 23-jarige vrouw omgekomen nadat ze in brand was gestoken. Dat gebeurde volgens de politie rond 17.30 uur aan de Laan van Vollenhove.

© ANPNa een melding troffen agenten de vrouw ernstig verbrand aan. Ze is met een traumahelikopter naar een ziekenhuis gebracht, waar ze later op de avond overleed.

De politie onderzoekt de zaak en is nog op zoek naar getuigen.

Waarom en door wie de vrouw in brand werd gestoken, is niet bekend. De politie houdt met alles rekening, ook met eerwraak. Volgens het AD kwam het slachtoffer uit Afghanistan en stond ze op het punt te gaan trouwen.

Het huwelijk was al eerder volgens de islamitische wetten voltrokken, daarom zou de vrouw al samenwonen met haar man.
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_77282356
En nu?
pi_77320346
Jonge vrouw in brand gestoken in Zeist
In dit topic werd al gediscussieerd over deze zaak.
De politie stelde duidelijk, dat niet in eerste instantie gedacht werd aan eerwraak, maar dat geen enkele optie uitgesloten werd.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 30 januari 2010 @ 16:45:04 #4
284419 Fahu
Zeer kwaadaardig
pi_77452599
Een vrouw heeft zich zondagavond aangegeven bij politie als betrokkene bij de brandmoord. Politie heeft haar gearresteerd maar wil haar identiteit (leeftijd, woonplaats) niet prijsgeven. Geruchten in de L-flat wijzen naar het zusje als dader.
quote:
Haar eigen zusje heeft het toch gedaan?
Dat was meteen het gerucht in mijn flat, die er naast staat. Bron
quote:
Ik hoorde van een vriendin, die weer bevriend was met het slachtoffer, dat het zusje niet erg lijd onder de dood van haar zus. Ze droeg zelfs kleding van haar zus naar de begravenis, en is volop aan het flirten met de verloofde van haar zus. Ik denk dat dat zusje jaloers was, en haar op die manier wou verminken. Je moet wel ziek zijn, om zo ver te gaan. Bron
Voor de mensen die de uitzending van Opsporing Verzocht hebben gemist:

[ Bericht 16% gewijzigd door Fahu op 30-01-2010 16:56:22 ]
"Every little increase in human freedom has been fought over ferociously between those who want us to know more and be wiser and stronger, and those who want us to obey and be humble and submit."
— Philip Pullman
pi_77479120
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 16:45 schreef Fahu het volgende:
Een vrouw heeft zich zondagavond aangegeven bij politie als betrokkene bij de brandmoord. Politie heeft haar gearresteerd maar wil haar identiteit (leeftijd, woonplaats) niet prijsgeven. Geruchten in de L-flat wijzen naar het zusje als dader.
[..]

[..]

Voor de mensen die de uitzending van Opsporing Verzocht hebben gemist:
Voor het geloven in verzonnen geruchten moet je volgens mij toch in een ander forum zijn. ONZ bijvoorbeeld, of BNW.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 1 februari 2010 @ 15:08:54 #6
284419 Fahu
Zeer kwaadaardig
pi_77513721
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Voor het geloven in verzonnen geruchten moet je volgens mij toch in een ander forum zijn. ONZ bijvoorbeeld, of BNW.
Het zijn geruchten die rondgaan in de L-flat. Om het af te doen als verzonnen geruchten is niet correct. Degene die het gerucht had geplaatst heeft geen redenen om te liegen, hij zoekt bevestiging van het gerucht bij een misdaadjournalist. Afghanen die de videobeelden hebben gezien bevestigen dat de dader een Afghaanse vrouw is. Bij eerwraak is de dader afkomstig uit de familie van het slachtoffer. Het zusje woont in de L-flat en past binnen het daderprofiel.

De politie heeft de zondagavond voor uitzending van Opsporing Verzocht een vrouw gearresteerd die zegt betrokken te zijn geweest bij de brandmoord. Politie sluit niet uit dat zij hulp heeft gehad van derden. Hopelijk worden er binnenkort meer mensen gearresteerd die betrokken zijn geweest bij het in brand steken van een jonge vrouw in Nederland.
"Every little increase in human freedom has been fought over ferociously between those who want us to know more and be wiser and stronger, and those who want us to obey and be humble and submit."
— Philip Pullman
pi_77539238
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:08 schreef Fahu het volgende:

[..]

Het zijn geruchten die rondgaan in de L-flat. Om het af te doen als verzonnen geruchten is niet correct. Degene die het gerucht had geplaatst heeft geen redenen om te liegen, hij zoekt bevestiging van het gerucht bij een misdaadjournalist. Afghanen die de videobeelden hebben gezien bevestigen dat de dader een Afghaanse vrouw is. Bij eerwraak is de dader afkomstig uit de familie van het slachtoffer. Het zusje woont in de L-flat en past binnen het daderprofiel.

De politie heeft de zondagavond voor uitzending van Opsporing Verzocht een vrouw gearresteerd die zegt betrokken te zijn geweest bij de brandmoord. Politie sluit niet uit dat zij hulp heeft gehad van derden. Hopelijk worden er binnenkort meer mensen gearresteerd die betrokken zijn geweest bij het in brand steken van een jonge vrouw in Nederland.
Heb je wel eens die oefening gedaan waarbij aan de ene kant je een verhaal verteld wordt en je dat aan de andere kant moet doorvertellen? Nee zeker!
Geruchten zijn per definitie onbetrouwbaar. Als iemand zegt: "Ik heb gehoord dat...." kun je er gif op innemen dat het verhaal niet klopt.
Dan hoef je niet eens reden te hebben om te liegen, liegen doe je toch.
Onder Afghanen op discussiefora is er onenigheid over de waarnemingen en de stellingen, want Afghanen zijn net gewone mensen.
En die zin: "Bij eerwraak ..... binnen het daderprofiel." is gewoon onzin.

Die tweede alinea klopt dan weer wel, wat me verbaast van jou. Maar er staat eigenlijk niks nieuws in.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 02:01:50 #8
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_77539315
Heb het inderdaad op tv gezien, gruwelijk zonde voor die meid. Hoe geraffineerd het ook gepland was, er is echt iets mis met je dan wil je dat in je hoofd halen. Wat mij nog vooral opviel was dat het een vrouw was die verdacht werd! Ik verwacht bij dit soort dingen atlijd mannen, zo zie je maar. Ook deed het opsporings verzocht stuk het heel erg op mij overkomen dat het eerwraak was. Maar misschien was dat stemmingsmakerij. :iig:
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_77539373
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 02:01 schreef DoimeN het volgende:
Heb het inderdaad op tv gezien, gruwelijk zonde voor die meid. Hoe geraffineerd het ook gepland was, er is echt iets mis met je dan wil je dat in je hoofd halen. Wat mij nog vooral opviel was dat het een vrouw was die verdacht werd! Ik verwacht bij dit soort dingen atlijd mannen, zo zie je maar. Ook deed het opsporings verzocht stuk het heel erg op mij overkomen dat het eerwraak was. Maar misschien was dat stemmingsmakerij. :iig:
Dan heb je toch niet goed opgelet.
De politieman vond eerwraak niet aannemelijk, al sloot hij niks uit.

Maar dat laatste moet hij ook wel zeggen, tegenwoordig, om het verwijt van tunnelvisie te voorkomen.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 03:47:48 #10
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_77539494
Dan moet je goed me post lezen keez, het kwam op MIJ over als eerwraak, niet een of andere politieagent
--------------------------------------------------------------------------------------------
  dinsdag 2 februari 2010 @ 13:25:02 #11
284419 Fahu
Zeer kwaadaardig
pi_77548421
quote:
Narges is Afghaanse en er zijn mensen die meteen dachten dat het wel om eerwraak zou gaan. Maar de politie heeft geen aanwijzingen dat dit ook werkelijk het geval is, maar sluit het ook niet uit. Bron
Feit is dat op 15 december een rechtzitting stond gepland tussen Narges en haar ex-werkgever en dat het huwelijksfeest met haar moslimman op 20 december zou plaatsvinden. Indien Narges niet (meer) wilde meewerken aan het gearrangeerde huwelijk dan zou dat bekend moeten zijn bij haar familie en directe omgeving. Haar opstelling dat zij wil trouwen met een man van haar eigen keuze zou een reden voor eerwraak kunnen zijn geweest. Bij eerwraak draait alles om de eer van de moslimman en wordt de vrouw die in opspraak is geraakt verbannen, verminkt en vermoord door familieleden om zodoende de eer van de moslimman te redden. Stel dat het zusje de dader is en dat zij opzichtig met de moslimman zat te flirten op de begrafenis dan zijn alle acties er op gericht om het geschonden eergevoel van de moslimman te herstellen. Binnen achtergebleven Afghaanse families hebben vrouwen geen rechten en niets te vertellen, de moslimmannen bepalen hoe zij zich moeten kleden, met wie zij mogen omgaan en hoe zij zich moeten gedragen.

Buurtgenoten spreken over relatieproblemen en liefdesperikelen, bronnen dicht bij het vuur over eerwraak. Als buurtgenoten 'bronnen dicht bij het vuur' aanhalen dan mag men aannemen dat deze bronnen de vriendinnen of (opstandige) familieleden zijn van het slachtoffer. In ieder geval mensen die beter dan ons op de hoogte zijn van de problemen die speelden in het privé leven van de vrouw die op 7 december in brand werd gestoken.
— Philip Pullman
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:48:19 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_77567151
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:25 schreef Fahu het volgende:

[..]

Feit is dat op 15 december een rechtzitting stond gepland tussen Narges en haar ex-werkgever en dat het huwelijksfeest met haar moslimman op 20 december zou plaatsvinden. Indien Narges niet (meer) wilde meewerken aan het gearrangeerde huwelijk dan zou dat bekend moeten zijn bij haar familie en directe omgeving. Haar opstelling dat zij wil trouwen met een man van haar eigen keuze zou een reden voor eerwraak kunnen zijn geweest. Bij eerwraak draait alles om de eer van de moslimman en wordt de vrouw die in opspraak is geraakt verbannen, verminkt en vermoord door familieleden om zodoende de eer van de moslimman te redden. Stel dat het zusje de dader is en dat zij opzichtig met de moslimman zat te flirten op de begrafenis dan zijn alle acties er op gericht om het geschonden eergevoel van de moslimman te herstellen. Binnen achtergebleven Afghaanse families hebben vrouwen geen rechten en niets te vertellen, de moslimmannen bepalen hoe zij zich moeten kleden, met wie zij mogen omgaan en hoe zij zich moeten gedragen.

Buurtgenoten spreken over relatieproblemen en liefdesperikelen, bronnen dicht bij het vuur over eerwraak. Als buurtgenoten 'bronnen dicht bij het vuur' aanhalen dan mag men aannemen dat deze bronnen de vriendinnen of (opstandige) familieleden zijn van het slachtoffer. In ieder geval mensen die beter dan ons op de hoogte zijn van de problemen die speelden in het privé leven van de vrouw die op 7 december in brand werd gestoken.
Kan toch ook gewoon zijn dat het zusje verliefd was op de man van het slachtoffer?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 2 februari 2010 @ 23:28:10 #13
284419 Fahu
Zeer kwaadaardig
pi_77575335
quote:
Een verslaggever van RTV Utrecht meldde dinsdag 26 januari dat de familie van Narges erg blij was dat de politie een verdachte heeft gearresteerd. De familie was ook geschokt want de aanhouding van een verdachte brengt de zaak weer een beetje bij ze terug. Bron
quote:
Vanavond bij Opsporing Verzocht meldde de politie dat er goed is gereageerd op de uitzending van vorige week, bijna 20 tips zijn binnengekomen met informatie over de achtergrond van het slachtoffer. Politie onderzoekt momenteel of de vrouw die op de beelden te zien is ook dezelfde vrouw is die vorige week is aangehouden. Het is ook goed, zeker voor de familie van Narges, om te merken hoe oprecht mensen zijn geraakt door de zaak. Bron
— Philip Pullman
pi_77575951
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 03:47 schreef DoimeN het volgende:
Dan moet je goed me post lezen keez, het kwam op MIJ over als eerwraak, niet een of andere politieagent
Dat kan wel wezen, dat het hele geval op jou overkwam als eerwraak. Maar die agent heeft meer informatie dan jij. Dus als ik in jouw schoenen stond, zou ik mijn eigen mening toch op zijn minst nuanceren en bijstellen op basis van zijn grotere kennis van zaken.
Maar goed, ik heb natuurlijk niet jouw overweldigende inzicht.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 23:46:41 #15
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_77576077
Gelukkig sta jij niet in mijn schoenen en probeer ik altijd eerst zelf na te denken. Maargoed wij gaan het toch niet eens worden ik reageer niet meer.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 3 februari 2010 @ 00:02:43 #16
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_77576710
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:46 schreef DoimeN het volgende:
Gelukkig sta jij niet in mijn schoenen en probeer ik altijd eerst zelf na te denken. Maargoed wij gaan het toch niet eens worden ik reageer niet meer.
Ok BrauN
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_77576828
Tjongejonge, wat een redeneringen weer. Ik ga er even op in.
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:25 schreef Fahu het volgende:

[..]

Feit is dat op 15 december een rechtzitting stond gepland tussen Narges en haar ex-werkgever en dat het huwelijksfeest met haar moslimman op 20 december zou plaatsvinden.
Waar ging die rechtzitting over? Over een belofte tot huwelijk? Onwaarschijnlijk!
Gezien de site die de ex-werkgever had, lijkt zij meer oplichting als onderwerp gehad te hebben. Hij beschuldigde haar čn haar aanstaande immers van oplichting en flessentrekkerij.
quote:
Indien Narges niet (meer) wilde meewerken aan het gearrangeerde huwelijk dan zou dat bekend moeten zijn bij haar familie en directe omgeving. Haar opstelling dat zij wil trouwen met een man van haar eigen keuze zou een reden voor eerwraak kunnen zijn geweest.
Er is tot nu toe geen enkele aanwijzing geweest, althans niet traceerbaar via deze draadjes, dat Narges haar verloofde wilde inruilen voor haar ex-werkgever. Integendeel. Verder is getuigd, dat zij en haar verloofde erg veel van elkaar hielden. Dus die verloofde was de man van haar keuze.
Dat kun jij wel niet leuk vinden, maar wie ben jij dan wel?
quote:
Bij eerwraak draait alles om de eer van de moslimman en wordt de vrouw die in opspraak is geraakt verbannen, verminkt en vermoord door familieleden om zodoende de eer van de moslimman te redden.
Van welke moslimman moet dan de eer gered worden? Van haar verloofde? Men getuigt dat zij erg veel van elkaar hielden. Sterker nog: op de begrafenis toonde haar verloofde meer verdriet dan haar moeder.
En om je voor te zijn: als het gebrek aan getoond verdriet de moeder tegengeworpen wordt, kun je niet tegelijk een groot getoond verdriet aan de verloofde tegenwerpen.
quote:
Stel dat het zusje de dader is en dat zij opzichtig met de moslimman zat te flirten op de begrafenis dan zijn alle acties er op gericht om het geschonden eergevoel van de moslimman te herstellen.
Ah, dat is een leuke. Stel dat het zusje opzichtig met de verloofde zat te flirten op de begrafenis. (Is dan niks opgevallen aan haar handen?), hoe kan dat dan een reden zijn geweest om eerwraak te plegen op Narges? Die was op het moment van de eerwraak toch nog niet begraven?
quote:
Binnen achtergebleven Afghaanse families hebben vrouwen geen rechten en niets te vertellen, de moslimmannen bepalen hoe zij zich moeten kleden, met wie zij mogen omgaan en hoe zij zich moeten gedragen.
Dat is het geval als een man uit de familie vermoord wordt. Nu een vrouw vermoord is, welke achterblijvende vrouwen hebben dan niks meer te vertellen?
quote:
Buurtgenoten spreken over relatieproblemen en liefdesperikelen, bronnen dicht bij het vuur over eerwraak. Als buurtgenoten 'bronnen dicht bij het vuur' aanhalen dan mag men aannemen dat deze bronnen de vriendinnen of (opstandige) familieleden zijn van het slachtoffer. In ieder geval mensen die beter dan ons wij op de hoogte zijn van de problemen die speelden in het privé leven van de vrouw die op 7 december in brand werd gestoken.
Godallemachtig! Roddels over roddels over roddels.
Stel dat de "bronnen dicht bij het vuur" (wat een beeldspraak trouwens!) goed op de hoogte zijn van het privéleven van Narges, zouden zij dat dan uitgebreid vertellen aan de buurtgenoten? Ik weet niet wat jouw vrienden vertellen over jou, maar de mijne roddelen weinig en spreken al helemaal geen kwaad over mij, zeker niet tegenover mijn buren. En omgekeerd: ik ken de buren van de meeste van mijn vrienden niet eens. Laat staan dat ik tegenover hen zou roddelen over mijn vrienden.
Goed, dat was stap twee.
Stap een was de openhartigheid van het paar tegenover hun vrienden.
Da stap drie: de openhartigheid van de buren tegenover jou of andere derden. Nou, je kunt er gif op innemen dat ze maar de helft begrepen hebben van wat hen verteld is en jou uiteindelijk hoogstens een kwart aan waarde vertellen. Volstrekt waardeloos, dus.

Je hebt dus weer eens een waardeloze, maar wel verdachtmakende post geproduceerd.
De onlogica is zelfs FOK! onwaardig.
pi_77576985
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:48 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Kan toch ook gewoon zijn dat het zusje verliefd was op de man van het slachtoffer?
Dat zou heel goed kunnen, komt wel vaker voor.
Maar dat heet dan "crime passionel" en geen eerwraak.

Maar daar heeft Fahu het ook niet over.
Hij (of zij) hangt de raarste redeneringen op om de familie maar zwart te maken. Redeneringen die aantoonbaar en op het eerste gezicht al onzin zijn.
pi_77577180
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:46 schreef DoimeN het volgende:
Dat lukt mij meestal ook wel, dat zelf nadenken.
Maar ik geef mijn mening wel op voor een die gebaseerd is op meer informatie.
Ik vind het zo dom staan als je tegen beter weten blijft vasthouden aan een eigen fantasie.
pi_77577282
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:28 schreef Fahu het volgende:

[..]

[..]
Ondersteunen jou niet, maar ik ben benieuwd wat je er nou weer van maakt.
  donderdag 4 februari 2010 @ 18:39:18 #21
284419 Fahu
Zeer kwaadaardig
pi_77638051
De antwoorden van de Minister van Justitie van 2 februari 2010 n.a.v. Kamervragen over de in brand gestoken vrouw in Zeist.
quote:
Vraag 2
Is het waar dat een Afghaanse vrouw in Zeist in brand is gestoken? Is hier sprake van eerwraak? Kunt u dit toelichten?

Antwoord
De schrikbarende omstandigheden van het overlijden van deze jonge vrouw vormen op dit moment onderwerp van strafrechtelijk onderzoek. Dat onderzoek is nog in volle gang. Eergerelateerd geweld is een mogelijkheid waarmee de politie en het Openbaar Ministerie rekening houden. In het belang van dit onderzoek kan ik op dit moment geen verdere mededelingen doen.

Vraag 5
Is het waar dat in casu een islamitisch huwelijk was voltrokken zonder voorafgaand burgerlijk huwelijk? Hoe is dat mogelijk? Kunt u dit toelichten? Kunt u hierbij ingaan op de wettelijke grondslag?

Antwoord
Momenteel kan ik hierover geen uitlatingen doen, aangezien in het onderhavige geval het strafrechtelijk onderzoek nog loopt. Bron
En de uitzending van Bureau Hengeveld van RTV Utrecht over de vrouw die waarschijnlijk door haar eigen zusje in brand is gestoken om de eer van de familie te redden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Fahu op 04-02-2010 19:10:11 ]
— Philip Pullman
pi_77655304
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 18:39 schreef Fahu het volgende:
De antwoorden van de Minister van Justitie van 2 februari 2010 n.a.v. Kamervragen over de in brand gestoken vrouw in Zeist.
[..]

En de uitzending van Bureau Hengeveld van RTV Utrecht over de vrouw die waarschijnlijk door haar eigen zusje in brand is gestoken om de eer van de familie te redden.
Als je de minister zou vragen of er sprake is van een moord die gerelateerd is aan oplichting en afwijzing van liefde, zou hij ook antwoorden dat de politie daar rekening mee houdt.
Als het goed is, houdt de politie in haar onderzoek rekening met werkelijk alle denkbare motieven.

En nou is opeens Narges volgens jou waarschijnlijk in brand gestoken door haar zus? Het is dat ik er niks mee te maken heb, maar als ik van de familie was, zou ik toch eens kijken of ik je niet kon aanklagen wegens smaad, laster of eerroof.
Ik heb hier, op FOK! of via links, nog geen enkel redelijk of geloofwaardig argument gehoord. En van jou al helemaal niet.
pi_77655343
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 00:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat lukt mij meestal ook wel, dat zelf nadenken.
Maar ik geef mijn mening wel op voor een die gebaseerd is op meer informatie.
Ik vind het zo dom staan als je tegen beter weten blijft vasthouden aan een eigen fantasie.
Dat is volgens mij wat jij aan het doen bent, maar de toekomst zal het leren.
pi_77655555
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 01:32 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Dat is volgens mij wat jij aan het doen bent, maar de toekomst zal het leren.
Ik heb geen fantasie. Ik laat volledig open wat de achtergronden van deze moord waren.
pi_77656073
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 01:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb geen fantasie. Ik laat volledig open wat de achtergronden van deze moord waren.
Nou, je lijkt het idee van eerwraak al sinds het begin nogal stellig af te wijzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')