Ben benieuwd naar foto's als je thuis komt!!quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:21 schreef Pheno het volgende:
Ik ben weer losgegaan in de Katoshop in Tokio
Geen treinen dit keer, vooral veel Japanse scenery. Eens kijken hoe de douane reageert, als ze eens een keer hun werk wel doen
Erg mooi! Gefeliciteerd met je aankoop. Top!quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:52 schreef DaMart het volgende:
Gisteren weer een nieuwe aanwinst op kunnen halen:
[ afbeelding ]
Nog niet, maar ik moet nog naar een toyshop in Ginza morgen, dus ik blijf loeren. N is hier wat meer, gezien de beperkte ruimte in de woningen in Tokioquote:Op donderdag 20 mei 2010 15:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar foto's als je thuis komt!!
Toevallig ook nog HO modellen gezien van Honda's?
En bij voorkeur dan Honda Preludes en Legends van de bouwjaren 1980-1991...
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:58 schreef Duvel het volgende:
Het is eigenlijk veel te warm voor modelbouw, maar toch:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 juli 2010 19:01 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik hoop voor je, dat je model niet zo vaak stuk gaat als het grote voorbeeld.
Ja. Leuk idee zo'n hobbyzolder met 35 graden.quote:(En inderdaad: veel te warm...)
Ja, nu.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Iemand enig idee, wanneer de Rivarossi mat-46 nu écht in de winkel ligt?
quote:Wat is de entree dan?Op vrijdag 29 oktober 2010 14:53 schreef trainfreak het volgende:
Ik zou graag gaan, maar de dure entreeprijs houdt mij tegen...
En vorig weekend al een kleine ¤300 uitgegeven aan treinspullen.
Ik zal hier binnenkort nog wat foto's zetten, want het is weeral lang geleden!
quote:OK, voor Houten betaal je alleen al 5 euro voor een beurs, hier heb je nog mooie tentoonstellingsbanen... Maar jij moet waarschijnlijk iets verder reizen dan ik, dat telt ook.
quote:Vorig weekend was het in Mechelen.Op vrijdag 29 oktober 2010 15:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, voor Houten betaal je alleen al 5 euro voor een beurs, hier heb je nog mooie tentoonstellingsbanen... Maar jij moet waarschijnlijk iets verder reizen dan ik, dat telt ook.
quote:Ik ben alweer terugOp vrijdag 29 oktober 2010 14:21 schreef DaMart het volgende:
Eurospoorweekend.
Morgen eens kijken of ze nog wat leuks voor me hebben. Wil wat kleine aanpassingen gaan maken aan de baan, dus wil sowieso wat rails erbij hebben.
Wie gaat er nog meer naar Eurospoor toe?
quote:Eerlijk gezegd vond ik het vorig jaar wat tegenvallen. Ik ga dit keer niet.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:21 schreef DaMart het volgende:
Eurospoorweekend.
Wie gaat er nog meer naar Eurospoor toe?
quote:Ik heb wat leuke aankopen kunnen doenOp vrijdag 29 oktober 2010 20:39 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Hoe vond je het?
Heb je foto's gemaakt?
Dat is er eentje van Extra AG uit Zurich. Andere beschildering dus, maar wel van de SBB. Ik heb ook al een blauwe, voor suikervervoer.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:[/b]
Netjes DaMart!
Waarom heeft die ene goederenwagon een afwijkende livrei?
Kloptquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker setje hoorJe rijdt gelijkstroom zie ik?
Netjes!quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:12 schreef DaMart het volgende:
Vanochtend eens al mijn Zwitserse goederenwagons achter elkaar gezet, met dit als resultaat:
Ik ook niet. Voor drie mogelijke treinen, die ze in mijn thema hebben, ga ik niet naar een beurs.quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 22:40 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vond ik het vorig jaar wat tegenvallen. Ik ga dit keer niet.
Ik heb wel Kato gezien op de beurs, maar ik heb er niet op gelet of het Japanse treinen waren.quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik ook niet. Voor drie mogelijke treinen, die ze in mijn thema hebben, ga ik niet naar een beurs.
Vaak de ICE-variant van ze, of een of twee shinkansen die ik al hebquote:Op zondag 31 oktober 2010 10:25 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik heb wel Kato gezien op de beurs, maar ik heb er niet op gelet of het Japanse treinen waren.
Gefeliciteerd! Kom maar op met die foto's!quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Hoera! Mat'46 gekocht. Ik zal binnenkort wel even een sfeerplaatje neerknallen!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zal het meenemen in de volgende aflevering van mijn zelfingenomen Wiekschoten-verhaal.quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Kom maar op met die foto's!
Vandaag VAM wagons gekocht en tankertjes voor mijn olieboot.
Jij hebt ook nog ergens een klein oliebootje op de foto staan geloof ik?quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:30 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik zal het meenemen in de volgende aflevering van mijn zelfingenomen Wiekschoten-verhaal.
Je bedoelt die in post 206 van dit topic?quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jij hebt ook nog ergens een klein oliebootje op de foto staan geloof ik?
Ja, die!quote:Op zaterdag 27 november 2010 22:19 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Je bedoelt die in post 206 van dit topic?
Niet in het bijzonder eigenlijk. Maar ik heb twee 2400 locs in model (één met motor, en één die zo beroerd reed dat ik de motor er uit heb gemold), en die wil ik graag met een oliebootje over mijn baan laten rijden. In die mooie fotoboeken van Schuyt&Co zie er leuke foto's van, dus dat inspireerde wel. Oh, en ik heb tegenwoordig schoonfamilie in Schoonebeek en omgeving.quote:Op zondag 28 november 2010 11:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Hebben olietreinen en ketelwagens je speciale belangstelling?
Vorig jaar was ik in Tokyo en daar zag ik van Kato opvouwbare setjes met besturing, dorpje, licht en geluid op een halve vierkante meter oid. Echt gericht op de kleine huisjes van het gemiddelde Japanse gezin dus. Ik viel er meteen voor, maar durfde niet te kopen. Inmiddels weet ik dat het met een omvormer gewoon moet werken. Een tijdje terug kwam ik die sets op ebay nog weleens tegen, maar nu helemaal niet meer.. Gelukkig ga ik binnenkort weer die kant op, dus hopelijk komm ik m dan weer tegen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:21 schreef Pheno het volgende:
Ik ben weer losgegaan in de Katoshop in Tokio
Geen treinen dit keer, vooral veel Japanse scenery. Eens kijken hoe de douane reageert, als ze eens een keer hun werk wel doen
Die Katoshop zit in het westen van Tokio. Bij Shinjuku als grootste station in de buurt, maar je moet echt met de metro wat verder door. Toei Oedo line naar het westen bij Shinjuku. Dan uitstappen bij Ochiai Minami. Dan heb je een McD. op de hoek. Die 'winkel'straat loop je in. De straat splitst en de hoofdstraat buigt wat af naar rechts. Toch pak je de linker. Dan kom je in een woonwijk. Immer gerade aus, je merkt vanzelf wanneer je er bent. Er staat een trein op hun terreinquote:Op zondag 28 november 2010 19:10 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Vorig jaar was ik in Tokyo en daar zag ik van Kato opvouwbare setjes met besturing, dorpje, licht en geluid op een halve vierkante meter oid. Echt gericht op de kleine huisjes van het gemiddelde Japanse gezin dus. Ik viel er meteen voor, maar durfde niet te kopen. Inmiddels weet ik dat het met een omvormer gewoon moet werken. Een tijdje terug kwam ik die sets op ebay nog weleens tegen, maar nu helemaal niet meer.. Gelukkig ga ik binnenkort weer die kant op, dus hopelijk komm ik m dan weer tegen.
In welke buurt zit die Katoshop?
Top! Dank je! Ik ga zeker even kijken. We hebben een hotel in Shinjuku, dus even op de metro springen is een kleine moeite :-)quote:Op maandag 13 december 2010 14:12 schreef Pheno het volgende:
Die Katoshop zit in het westen van Tokio. Bij Shinjuku als grootste station in de buurt, maar je moet echt met de metro wat verder door. Toei Oedo line naar het westen bij Shinjuku. Dan uitstappen bij Ochiai Minami. Dan heb je een McD. op de hoek. Die 'winkel'straat loop je in. De straat splitst en de hoofdstraat buigt wat af naar rechts. Toch pak je de linker. Dan kom je in een woonwijk. Immer gerade aus, je merkt vanzelf wanneer je er bent. Er staat een trein op hun terrein
Hier nog een kaartje, die was ik nog vergeten. Dat zegt meer dan duizend woordenquote:Op maandag 13 december 2010 16:50 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Top! Dank je! Ik ga zeker even kijken. We hebben een hotel in Shinjuku, dus even op de metro springen is een kleine moeite :-)
Heb zelf ooit bij conrad wat zakjes gekocht om uit te proberen wat me het beste leek. Ik denk dat je qua kleur het beste een oogje dicht kan knijpen, dit kun je later altijd nog airbrushen in de gewenste kleur. En dan ook de profi-rails meepakken. Maar dat is alleen als je zou overwegen ooit een airbrush aan te rakenquote:Op maandag 13 december 2010 15:32 schreef Tjabbo het volgende:
Nu wil ik wat ballast gaan bijmaken voor de rails die dat niet hebben met wat perfax en steentjes, waar en hoe maken jullie het meest de ballast? Ik heb wat steentjes van de action maar die zijn te groot en grof vind ik.
Je kunt een prima baanplan maken zonder keerlus, ook met 2 of 3 wissels.quote:Op maandag 13 december 2010 15:32 schreef Tjabbo het volgende:
Daarnaast wil ik een baanplan maken. een kleine simpele. Heb iets van 4 electr wissels. Ik moet nog even kijken of ik ze 'zelf denkend' kan maken of dat dat niet kan met de spullen die ik nu heb, maar ik wil graag weten hoe de meeste fleischmann bouwers omgaan met dingen als een keerlus en of die makkelijk te omzeilen is. volgens mij met 2 of 3 wissels zit je al snel aan kortsluiting of niet ?
Voor zover ik kan zien klopt dat. Je moet alleen wel je baan in stukjes hakken. Ik heb zelf geen ervaring met keerlusperikelen omdat ik 3-rail rij.quote:Op dinsdag 14 december 2010 08:22 schreef Tjabbo het volgende:
De rosoft link is erg interessant. Ik heb dan maar 1 module nodig, correct ?
Je kunt het Kruitvat proberen, daar hebben ze bij de plantendecoratie soms goed spul. (Ik heb daar een voorraad gescoord die genoeg is voor de rest van mijn leven), en je kunt ook eens bij een tuincentrum kijken.quote:Op maandag 13 december 2010 15:32 schreef Tjabbo het volgende:
Nu wil ik wat ballast gaan bijmaken voor de rails die dat niet hebben met wat perfax en steentjes, waar en hoe maken jullie het meest de ballast? Ik heb wat steentjes van de action maar die zijn te groot en grof vind ik.
Het is zeker mogelijk om met werkende bovenleiding te rijden, maar of iemand dat hier doet, dat weet ik niet.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:49 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik zie een aantal foto's voorbij komen in dit topic.. En nu vroeg ik me af of er ook modeltreinen zijn die rijden op een bovenleiding.. Weet iemand dat?
Op zich goed, alleen op sectiescheidingen stond de trein bij lage snelheid gauw stil. De bovenleiding zelf was niet zo mooi: het oude Märklin-systeem dus inderdaad grof. En Duitse masten. Aan de andere kant ook wel een leuk extratje. Een voordeel van bovenleiding is dat je op een analoge baan tegelijkertijd een elektrische en een dieseltrein kunt laten rijden op verschillende transformatoren. Met digitaal is dat hele probleem verleden tijd.quote:Op donderdag 16 december 2010 14:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
Vraag ik me meteen af hoe Duvels ervaringen waren?
1 module is voldoende voor 1 keerlus. Maar deze modules werken alleen als je digitaal rijd!quote:Op dinsdag 14 december 2010 08:22 schreef Tjabbo het volgende:
ja funkyrail (en Nproject - veel info!) site heb ik doorgelezen. ik ga dus niet beginnen aan die electronica als het niet nodig is.
De rosoft link is erg interessant. Ik heb dan maar 1 module nodig, correct ?
ik begreep dat het juist voor analoge banen was omdat het bij digitaal rijden allemaal geen fuck meer uitmaakt ?quote:Op zaterdag 18 december 2010 07:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
1 module is voldoende voor 1 keerlus. Maar deze modules werken alleen als je digitaal rijd!
Omdat je zei dat je nog ergens een startsetje had liggen vermoed ik dat je analoog bezig bent??
Shit, dat had ik me niet gerealiseerd.quote:Op zondag 19 december 2010 13:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
Maar zoals ik al zei zijn zowel de Ultieme- als de Xtreme-keerlusschakeling bedoeld voor digitaal rijden. Analoog gaan ze niet werken.
Da's waar! En het hoeft helemaal niet duur te zijn om mee te beginnen!quote:Maar als je nu gaat starten met de hobby zou ik sowieso digitaal gaan. Die drempel is misschien ietsje hoger, maar daarna heeft het alleen maar voordelen!
Niet te snel opgeven, er kan niet zo heel veel kapot aan een elektromotortje door alleen maar op zolder te liggen.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:26 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
mmm, na een avond prullen werkt 1 trein al en de andere voor de helft, vanavond even verder knutselen
Staan je wissel in de goede richting?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:42 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik ga nu op zoek naar een gummetje voor het spoor, al mijn wissels doen het niet meer en dat vind ik wat vreemd. Zodra de trein op de wissel komt stopt die. Even zien of ik het met zo'n gummetje weer werkende krijg.
Die vrouwen ook altijd.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:50 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
...als ik een gat in een muur maak heb ik 10 x 4 meter, maar dan krijg ik denk ik mijn vrouw achter me aan omdat ik dan door haar hobbykamer heen ga.
Voor niet al te duur heb je tegenwoordig al een mobile station/6021 oid, daarmee kun je als beginner prima uit de voeten, dus zo duur hoeft digitaal niet te zijn!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:47 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Zo, heb een paar weken met mijn hema lima set gespeeld en heb net van marktplaats een erg mooie beginnersbaan gekocht van Marklin met een trein, wagons , heel veel baan en wat huizen en die verkoper heeft nog wat meer treinen in mijn prijsklasse (maar ook veeeeeel duurdere). Ik ga bij hem kijken en het ophalen dit weekeinde en stap dan eerst over op Marklin (niet digitaal).
Ik ga hiermee beginnen en dan rustig aan een hele omgeving bouwen hier op zolder en op een gegeven moment overstappen op digitaal.
Ik heb er lang over nagedacht, maar dit is de manier om gelijk goed van start te kunnen gaan. Zou graag gelijk digitaal doen, maar dan moet ik gelijk flink investeren en de auto moet ook nog voor een beurt naar de garage.
Ik zal snel foto's posten!
dat heeft op zich wel als voordeel dat ik niet gelijk de hele zolder inpik en geen ruzie met mijn vrouw krijgquote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:40 schreef Duvel het volgende:
dat Märklin rails duurder zijn dan andere merken
Mijn baan is al twee jaar tijdelijk: twee ovalen op een verzameling planken op schragen. Door de grootte (of eigenlijk kleinte) van de zolder bijna onmogelijk om een goede foto van te maken.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:44 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Duvel, vergeet ik te vragen of je een overzichtsfoto van je baan hebt, zo te zien staat jouw baan ook op zolder en zit het schuine dak haaks op het huis net als hier.
Ik twijfel nog wat over de beste opstelling van de baan namelijk en vermoed dat jouw treinenzolderkamer lijkt op die van mij (afgaande op een foto die ik van je zag).
Wat heb je gedaan? In Houten staat altijd een stand met de wereld aan Lima-onderdelen, dus zo lang de kap niet gesmolten is, is bijna alles te maken.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:25 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
(al heb ik wel 1 trein om zeep geholpen, maar die kan ik wel 2ehands opnieuw vinden).
Helaas was de winkel gesloten in de periode dat ik er was. Heb overigens wel bij Laox in Akihabara mn ogen uitgekeken. Daar had ik vorig jaar ook de z-setjes gezien. Die waren overigens niet van Kato, maar van Tokyo Marui. Vandaar dat ik ze het hele jaar niet meer kon vindenquote:Op maandag 13 december 2010 16:52 schreef Pheno het volgende:
Hier nog een kaartje, die was ik nog vergeten. Dat zegt meer dan duizend woorden
http://www.katomodels.com/shop/hctokyo_e.shtml
Jep, het is zelfs mogelijk om beide systemen te gebruiken (maar dan wel niet tegelijkertijjd natuurlijk). In onze treinclub hebben ze zo een schakeling. Eventjes de stroom uitzetten, en stekkertje omwisselen en het is omgeschakeld!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:25 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Als ik overstap op digitaal, dan kan ik toch dezelfde rails gebruiken? Alleen mijn analoge treinen doen het het dan niet meer (en andere dingen die analoog zijn zoals seinen)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |