abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77308280
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:52 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik heb wel wat zweefvliegervaring, zo'n dikke 20 starts. Was wel leuk om een keertje gedaan te hebben, maar afvangen kun je toch ook gewoon in een normaal vliegtuig leren, of zie ik dat nou verkeerd?
volgensmij heeft een zweefvliegtuig al meer lift dan een normaal vliegtuig en is de gewichtsverdeling en balans wat beter omdat er geen joekels van motoren aan hangen
pi_77308284
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:54 schreef aroundtheworld het volgende:

[..]

flaps + vol vermogen geeft bij geringe snelheid snel een stall.
en op die hoogte en met zo'n kist is het dan snel einde oefening.
Als je niet weet wat je doet en je toestel niet onder controle hebt wel ja.
pi_77308292
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:54 schreef paddy het volgende:

[..]

De posts kwamen steeds na mijn posts, dus begon me te ergeren
Ok. Maar mijne waren in ieder geval niet tegen jou gericht.
pi_77308396
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:58 schreef aroundtheworld het volgende:

[..]

volgensmij heeft een zweefvliegtuig al meer lift dan een normaal vliegtuig en is de gewichtsverdeling en balans wat beter omdat er geen joekels van motoren aan hangen
Lift is van aardig wat factoren afhankelijk, een zweefvliegtuig heeft nou eenmaal totaal andere karakteristieken dan een groot passagiersvliegtuig.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:03:11 #130
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_77308510
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:54 schreef capricia het volgende:
Ik was in de veronderstelling dat landingen niet of nauwelijks op de automatische piloot gebeuren.
Niet vaak maar wel steeds vaker
Wie dit leest is gek
  Moderator dinsdag 26 januari 2010 @ 21:09:15 #131
236264 crew  capricia
pi_77308834
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:03 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Niet vaak maar wel steeds vaker
Ah, thanx.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77309677
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Ah, thanx.
De landing hè, maar daar waren ze nog niet. De nadering gaat zo ver ik weet nog meestal op automatische piloot. Als ik me goed herinner is dat vaak ook verplicht.
pi_77309967
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:24 schreef Piles het volgende:

[..]

De landing hè, maar daar waren ze nog niet. De nadering gaat zo ver ik weet nog meestal op automatische piloot. Als ik me goed herinner is dat vaak ook verplicht.
Verplicht vanuit de luchtvaartmaatschappijen, omdat het iets zuiniger vliegt. Correct me if I'm wrong. In ieder geval niet verplicht door internationale regelgeving.
pi_77310062
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:29 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Verplicht vanuit de luchtvaartmaatschappijen, omdat het iets zuiniger vliegt. Correct me if I'm wrong. In ieder geval niet verplicht door internationale regelgeving.
En qua luchtverkeersleiding? Kan me voorstellen dat men bij parallelle naderingen de vliegtuigen allemaal op de juiste heading/glideslope willen hebben
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:35:05 #135
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_77310295
In hoeverre spelen de geluidscontouren van Schiphol een rol in de naderingsprocedure, het al dan niet op de autopilot vliegen en de hoek van de glidescope?
Wie dit leest is gek
pi_77310298
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:30 schreef Piles het volgende:

[..]

En qua luchtverkeersleiding? Kan me voorstellen dat men bij parallelle naderingen de vliegtuigen allemaal op de juiste heading/glideslope willen hebben
Luchtverkeersleiding heeft daar niks over te zeggen. Het is de verantwoordelijkheid van de gezagvoerder dat er goed gevlogen wordt.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:02:17 #137
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_77570996
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:35 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Luchtverkeersleiding heeft daar niks over te zeggen. Het is de verantwoordelijkheid van de gezagvoerder dat er goed gevlogen wordt.
Maar van te vroeg te laag vliegen wordt niemand blij en zeker Schiphol zelf niet. Al is het nog zo veilig.
Wie dit leest is gek
pi_77575596
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:02 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maar van te vroeg te laag vliegen wordt niemand blij en zeker Schiphol zelf niet. Al is het nog zo veilig.
Bij te grote afwijkingen tijdens de approach dient deze te worden afgebroken. Alles is vastgelegd in procedures.
pi_77622793
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:34 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Bij te grote afwijkingen tijdens de approach dient deze te worden afgebroken. Alles is vastgelegd in procedures.
En wie heeft die procedures opgesteld? Niet de piloten.
Wie dit leest is gek
pi_77624383
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:07 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

En wie heeft die procedures opgesteld? Niet de piloten.
Nee, natuurlijk niet. Dat is allemaal internationaal vastgelegd.
pi_77626845
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:59 schreef Lightning_NL het volgende:


[..]

Nee, natuurlijk niet. Dat is allemaal internationaal vastgelegd.
Dus hebben de piloten geen andere keus dan op hun instrumenten te vertrouwen. Want als ze een veiligere optie kiezen door vlakker aan te vliegen grijpt de luchtverkeersleiding in.
Wie dit leest is gek
pi_77627156
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:11 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dus hebben de piloten geen andere keus dan op hun instrumenten te vertrouwen. Want als ze een veiligere optie kiezen door vlakker aan te vliegen grijpt de luchtverkeersleiding in.
Ummmm... Vanwaar trek jij deze onlogische conclusies??? Onzin!
Sowieso moeten piloten vrijwel altijd op hun instrumenten vertrouwen, tenzij ze niet werken natuurlijk, duhhh. En waarom denk jij in godsnaam dat vlakker aan vliegen veiliger is????? Dat is dus niet zo. En de luchtverkeersleiding zou alleen aan je kunnen vragen of je wel helemaal weet waar je mee bezig bent als de piloten zelf effe besluiten de procedures te negeren. De gezagvoerder maakt de keuzes, niet de verkeersleiding.
  donderdag 4 februari 2010 @ 15:14:20 #143
215628 woid
let's get Friendly
pi_77631117
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:23 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ummmm... Vanwaar trek jij deze onlogische conclusies??? Onzin!
Sowieso moeten piloten vrijwel altijd op hun instrumenten vertrouwen, tenzij ze niet werken natuurlijk, duhhh. En waarom denk jij in godsnaam dat vlakker aan vliegen veiliger is????? Dat is dus niet zo. En de luchtverkeersleiding zou alleen aan je kunnen vragen of je wel helemaal weet waar je mee bezig bent als de piloten zelf effe besluiten de procedures te negeren. De gezagvoerder maakt de keuzes, niet de verkeersleiding.
mits
pi_77631274
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:14 schreef woid het volgende:

[..]

mits
Nee
Mits ze werken, tenzij ze niet werken
  donderdag 4 februari 2010 @ 15:46:22 #145
215628 woid
let's get Friendly
pi_77632240
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee
Mits ze werken, tenzij ze niet werken
stond "niet" er net ook al tussen ????
dan ben ik gewoon blind
pi_77632320
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:46 schreef woid het volgende:

[..]

stond "niet" er net ook al tussen ????
dan ben ik gewoon blind
Volgens mij wel ja
  donderdag 4 februari 2010 @ 15:52:24 #147
215628 woid
let's get Friendly
pi_77632430
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:48 schreef Piles het volgende:

[..]

Volgens mij wel ja
ik ben blind, mits hij zn tekst niet veranderd heeft.
pi_77633165
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:52 schreef woid het volgende:

[..]

ik ben blind, mits hij zn tekst niet veranderd heeft.
Als ik m'n tekst veranderd zou hebben, zou dat er wel onder bij staan he?
  donderdag 4 februari 2010 @ 16:12:40 #149
215628 woid
let's get Friendly
pi_77633266
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:10 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Als ik m'n tekst veranderd zou hebben, zou dat er wel onder bij staan he?
tenzij je het optijd doet ... maar goed.. IK was BLIND sorry!!!!!
pi_77633375
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:12 schreef woid het volgende:

[..]

tenzij je het optijd doet ... maar goed.. IK was BLIND sorry!!!!!
Ja, maar jouw reply was bijna 2 uur later
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')