En dit valt allemaal onder studiefinanciering:quote:Artikel 4.11, Wet studiefinanciering 2000
Indien een deelnemer in het eerste jaar van een opleiding voor het eerst prestatiebeurs geniet en hij in dat studiejaar ophoudt studiefinanciering te genieten vóór 1 februari, en hij niet over datzelfde studiejaar opnieuw studiefinanciering voor het volgen van een opleiding niveau 3 of 4 dan wel voor hoger onderwijs krijgt toegekend, wordt op zijn aanvraag per 1 januari van het kalenderjaar volgend op het einde van dat studiejaar de over dat studiejaar toegekende prestatiebeurs omgezet in een gift.
quote:Artikel 3.1 lid 1, Wet studiefinanciering 2000
Studiefinanciering bestaat uit basisbeurs, uit basislening en uit aanvullende beurs of aanvullende lening en voor studenten ook uit collegegeldkrediet
Ja, ik beweer toch niet het tegendeel? Alleen heb je daarna nog meer recht op 3,5 jaar stufi. Dat halve jaar telt gewoon mee als verbruikte stufi.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:48 schreef Tegan het volgende:
1. is niet waar Dennis101. Wordt omgezet in een gift.
Wat Tegan zegt. En zolang je het laatste jaar maar uitwonend bent, is het voordeel ruim 1800 euro, daar kun je wel zeven maanden voor reizen. Even afgezien van dat een deel van die zeven maanden in de zomervakantie valt.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:48 schreef Tegan het volgende:
1. is niet waar Dennis101. Wordt omgezet in een gift.
Nee, dat telt niet mee. Er gaat een nieuwe termijn lopen.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja, ik beweer toch niet het tegendeel? Alleen heb je daarna nog meer recht op 3,5 jaar stufi. Dat halve jaar telt gewoon mee als verbruikte stufi.
http://www.ib-groep.nl/pa(...)n_voor_1februari.aspquote:Op maandag 25 januari 2010 22:50 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nee, dat telt niet mee. Er gaat een nieuwe termijn lopen.
Nee, je hebt daarna gewoon recht op nog een keer volledige stufi. Dus die 0,5 jaar telt niet mee.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja, ik beweer toch niet het tegendeel? Alleen heb je daarna nog meer recht op 3,5 jaar stufi. Dat halve jaar telt gewoon mee als verbruikte stufi.
damn, even nakijkenquote:Op maandag 25 januari 2010 22:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
http://www.ib-groep.nl/pa(...)n_voor_1februari.asp
Nee dus![]()
Hoe kom je daar bij? Je eigen link zegt dit:quote:Op maandag 25 januari 2010 22:50 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nee, dat telt niet mee. Er gaat een nieuwe termijn lopen.
Zie die link van de IB-groep.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:51 schreef Tegan het volgende:
[..]
Nee, je hebt daarna gewoon recht op nog een keer volledige stufi. Dus die 0,5 jaar telt niet mee.
Nou ja, nieuw, minimaal vanaf studiejaar 2008-2009.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:53 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ja, ik zag het. Maar dat is dus nieuw.
Mhaw, niet zo recentelijk.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:52 schreef Dennis101 het volgende:
Ik moet er wel bij zeggen dat ze dit volgens mij recent veranderd hebben, ik heb deze discussie al vaker hier gevoerd namelijk.
mjah ik zit in de historie te kijken en het is inderdaad al heel lang zo. Ik had gehoord dat het niet zo was, en had juist dat niet gecontroleerd. Jammer, geen voordeel voor de jonge studentenquote:Op maandag 25 januari 2010 22:58 schreef Trigger_Hippie het volgende:
[..]
Mhaw, niet zo recentelijk.
in 2001 ben ik gestopt met mijn studie voor 1 februari.
Later in 2004 tot 2008 gestudeerd en diploma gehaald en kreeg nog maar 3.5 jaar basisbeurs en aanvullend.
Hmm, ik ben in 2005 begonnen en ik dacht dat het toen niet zo was, maar het was niet toen relevant voor mij dus toentertijd niet in verdiept. Dus het kan best zijn dat het altijd al zo geweest is, maar ik dacht persoonlijk van niet.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:58 schreef Trigger_Hippie het volgende:
[..]
Mhaw, niet zo recentelijk.
in 2001 ben ik gestopt met mijn studie voor 1 februari.
Later in 2004 tot 2008 gestudeerd en diploma gehaald en kreeg nog maar 3.5 jaar basisbeurs en aanvullend.
En dan nog, stel dat het wel zo zijn. Dan moet je in je eerste jaar dus al weten dat je er langer over gaat doen én in het laatste jaar uitwonend gaat zijn. Terwijl je in het eerste jaar nog inwonen bent. Lijkt me niet dat iemand dat risico gaat nemen, want dat kan je haast niet zeker weten.quote:Op maandag 25 januari 2010 23:00 schreef GlowMouse het volgende:
Dan is het hele voordeel weg
[..]
mjah ik zit in de historie te kijken en het is inderdaad al heel lang zo. Ik had gehoord dat het niet zo was, en had juist dat niet gecontroleerd. Jammer, geen voordeel voor de jonge studenten
Als ik terugdenk aan mijn eerste jaar, dan kon 25% wel weten dat zij studievertraging op zou lopen.quote:Op maandag 25 januari 2010 23:02 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En dan nog, stel dat het wel zo zijn. Dan moet je in je eerste jaar dus al weten dat je er langer over gaat doen én in het laatste jaar uitwonend gaat zijn. Terwijl je in het eerste jaar nog inwonen bent. Lijkt me niet dat iemand dat risico gaat nemen, want dat kan je haast niet zeker weten.
Wist die 25% dan ook dat zij in jaar 1 inwonend waren en in jaar 5 uitwonend zouden zijn?quote:Op maandag 25 januari 2010 23:02 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Als ik terugdenk aan mijn eerste jaar, dan kon 25% wel weten dat zij studievertraging op zou lopen.
Laat het om 10% van alle studenten gaan, dan heb je het nog over enorme aantallen.quote:Op maandag 25 januari 2010 23:04 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wist die 25% dan ook dat zij in jaar 1 inwonend waren en in jaar 5 uitwonend zouden zijn?
Ik denk dat je niet eens over een half procent van de studenten (ruim 600.000) kan praten die dit zeker weten en als voordeel zouden kunnen gebruiken.quote:Op maandag 25 januari 2010 23:05 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Laat het om 10% van alle studenten gaan, dan heb je het nog over enorme aantallen.
Ik dacht het ook. Blijkt nou: ik liep uiteindelijk maar 3 tentamens achter. Dit merkte ik pas op in mijn 3e tentamenperiode, mei.quote:Op maandag 25 januari 2010 23:06 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet eens over een half procent van de studenten (ruim 600.000) kan praten die dit zeker weten en als voordeel zouden kunnen gebruiken.
Bedankt voor je meningquote:Op maandag 25 januari 2010 23:25 schreef Djeez het volgende:
Ze moeten studiefinanciering helemaal afschaffen en omzetten in een lening. Laat ze maar werken voor hun geld, de lullo's!
Dat moeten ze niet doen.quote:Op maandag 25 januari 2010 23:25 schreef Djeez het volgende:
Ze moeten studiefinanciering helemaal afschaffen en omzetten in een lening. Laat ze maar werken voor hun geld, de lullo's!
Om dit topic een positieve wending te geven: jij hebt dezelfde motor als ik hebquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |