abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 6 februari 2010 @ 13:37:20 #101
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77700817
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:26 schreef Q. het volgende:
Ah leuk, op Utrecht Centraal staan in de noordertunnel nog geen palen, mag je om op saldo te reizen een paar honderd meter omlopen via de stationshal. Handig!
das toch al heel lang zo, pas als men klaar is met de verbouwing worden daar paaltjes geplaatst.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 6 februari 2010 @ 13:50:12 #102
141482 Q.
JurassiQ
pi_77701262
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 13:37 schreef Ynske het volgende:

[..]

das toch al heel lang zo, pas als men klaar is met de verbouwing worden daar paaltjes geplaatst.
Is die inmiddels nog niet afgelopen dan? Ik vind 'verbouwing' een zwak excuus trouwens om die dingen niet te plaatsen.
For great justice!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 6 februari 2010 @ 13:51:45 #103
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77701311
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 13:50 schreef Q. het volgende:

[..]

Is die inmiddels nog niet afgelopen dan? Ik vind 'verbouwing' een zwak excuus trouwens om die dingen niet te plaatsen.
vorige week iig nog niet. tis ook een zwak excuus. mijn bus stopt bij de trap van de noordertunnel. dan moet ik daar naar beneden, over t perron dan de stationshal in om te scannen niet de meest toffe oplossing
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 6 februari 2010 @ 13:54:48 #104
141482 Q.
JurassiQ
pi_77701432
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 13:51 schreef Ynske het volgende:

[..]

vorige week iig nog niet. tis ook een zwak excuus. mijn bus stopt bij de trap van de noordertunnel. dan moet ik daar naar beneden, over t perron dan de stationshal in om te scannen niet de meest toffe oplossing
Ik kom altijd met de tram. Die stopt ook bij die tunnel. Dat ding heeft 35.000 reizigers per dag. Als die gebruik willen maken van de OV Chipkaart in de trein moeten die eerst via het taxiplatform de stationshal in in plaats van dat ze de kortste route naar de perrons kunnen nemen door de tunnel.
For great justice!
pi_77755367
Omdat ik onlangs vergat uit te checken en niet kon vinden hoe ik mijn geld moest terugkrijgen, heb ik wat klantenservices gebeld en een ander op een rij gezet op www.vergetenuittechecken.nl. Hier kun je dus lezen hoe je mogelijk je geld terug kunt krijgen. Het is de bedoeling om een beter beeld te krijgen van wat er nou écht mogelijk is. Als de vervoerders het niet doen, dan doen we het zelf wel! En dan beter! Ik ben dus erg benieuwd naar jullie reacties en ervaringen!

Verder kwam ik nog een leuke blog over de gebruiks(on)vriendelijkheid van de ov-chipkaart tegen, zie http://www.uselog.com/201(...)hip-card-system.html (engelstalig)
pi_77758576
Studenten die hun OV chipkaart nog niet hebben geactiveerd kunnen nu een prijs winnen.

Dit om het activeren te motiveren.

En ik maar denken dat het verplicht was om de studenten OV kaart te activeren
pi_77761924
4 euro boete, vergeten uit te checken. Ik vind het nog steeds belachelijk dat je zelf voor de kosten op moet draaien, laat ze poortjes plaatsen ofzo.
Ik moest de 5de mijn studenten OV deactiveren omdat ik afgestudeerd ben. Krijg ik bij het loket van het NS te horen dat zij het wel voor mij konden doen. Ja meneer, het reisproduct is van de kaart af gehaald. Weet u het zeker? Ja. Kijk ik de volgende dag of het er nog op staat. Het stond er gewoon nog op. Moest ik het alsnog telefonisch doen.

[ Bericht 47% gewijzigd door Jed1Gam op 08-02-2010 11:32:33 ]
pi_77765364
Ow ja, dat ding binnenkort ook maar eens activeren. Lag van de week in de bus.

Wat gaat de overheid eigenlijk doen met al onze reisgegevens? Doorverkopen op termijn? Hoe zit de vork nou werkelijk in de steel?
  maandag 8 februari 2010 @ 13:47:02 #109
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77766779
quote:
Op maandag 8 februari 2010 08:08 schreef macca728 het volgende:
Studenten die hun OV chipkaart nog niet hebben geactiveerd kunnen nu een prijs winnen.

Dit om het activeren te motiveren.

En ik maar denken dat het verplicht was om de studenten OV kaart te activeren
quote:

OV-branche lokt studenten met iPad

DEN HAAG - Openbaarvervoersbedrijven loven tien iPads uit als prijs om studenten aan te sporen zo snel mogelijk hun ov-chipkaart te activeren. Dit heeft een woordvoerder maandag bekendgemaakt.

Studenten hadden eigenlijk al per 1 januari met hun nieuwe vervoersbewijs moeten kunnen reizen. Technische problemen bij de vervoerders gooiden roet in het eten. Studenten konden daardoor hun kaart niet opladen. De datum van 1 februari werd ook al niet gehaald. Minister Ronald Plasterk (Onderwijs) zei onlangs dat hij pas toestemming geeft voor een nieuwe datum als het systeem lange tijd stabiel is.

Na het verhelpen van de problemen heeft volgens de ov-branche intussen ruim twee derde van de studenten zijn kaart opgeladen. Om de laatste, vooral mbo-studenten over de streep te trekken, maken ze kans op enkele 'fantastische' prijzen. De hoofdprijs is een 'volledig verzorgde wintersportvakantie' voor de winnaar, die vijf vrienden/vriendinnen mag meenemen. Daarnaast maken studenten kans op één van de tien iPads, het gloednieuwe mobiele apparaat van Apple, die tot het prijzenpakket behoren.

De vervoerders verspreiden flyers en sturen teams naar onderwijsinstellingen in het kader van hun nieuwe campagne. Overigens maken ook studenten die al een opgeladen kaart hebben, kans op één van de prijzen.
Compleet gestoord, stelletje randdebielen. Studenten willen wel activeren, maar kunnen dat niet omdat het systeem niet werkt.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_77766897
Staat er toch ook gewoon in.

Verder, prijzen leuk, maar goed, schiet een beetje voorbij het doel...

Zorg gewoon voor een mobiele paal en zet die dagelijks bij een andere instelling neer. Heb je alles zo geactiveerd.
pi_77767102
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:50 schreef Aandemur het volgende:
Staat er toch ook gewoon in.

Verder, prijzen leuk, maar goed, schiet een beetje voorbij het doel...

Zorg gewoon voor een mobiele paal en zet die dagelijks bij een andere instelling neer. Heb je alles zo geactiveerd.
Niet zolang er maar maximaal 25 mensen tegelijk kunnen activeren, en anders de boel crasht

En idd belachelijk dat men nu prijzen uitlooft voor degeen die de kaart geactiveerd hebben.
pi_77773571
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:00 schreef Aandemur het volgende:
Ow ja, dat ding binnenkort ook maar eens activeren. Lag van de week in de bus.

Wat gaat de overheid eigenlijk doen met al onze reisgegevens? Doorverkopen op termijn? Hoe zit de vork nou werkelijk in de steel?
Dat weet niemand. Je proberen een abonnement aan te smeren, maar dat zal voor de abonnementhouders niet gelden.

Verder waarschijnlijk wel doorverkopen, net zoals AH doet met zijn bonuskaart.
En om iedereen te arresteren die op een bepaald tijdstip in de buurt was van een verkrachting, want dan heb je wel ingecheckt uiteraard (wilde justitie al doen)
pi_77773719
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Niet zolang er maar maximaal 25 mensen tegelijk kunnen activeren, en anders de boel crasht

En idd belachelijk dat men nu prijzen uitlooft voor degeen die de kaart geactiveerd hebben.
dat zou ik nog kunnen begrijpen, om studenten te belonen die het al 20x geprobeerd hebben.

Men gaat juist prijzen geven aan studenten die nog geen moeite hebben ondernomen (meer dan 5x proberen), al geef ik die geen ongelijk
pi_77774284
Volgens het artikel belonen ze toch echt iedereen die zijn kaart heeft geactiveerd, door de prijzen onder de totale groep te verdelen.
pi_77775309
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:03 schreef Aandemur het volgende:
Volgens het artikel belonen ze toch echt iedereen die zijn kaart heeft geactiveerd, door de prijzen onder de totale groep te verdelen.
ja klopt, belachelijke actie


de kaart is toch verplicht om met het OV te reizen
pi_77815075
krijgen andere mensen ook van die debiele reacties van de OV klantenservice ?

Ik vraag om mijn bestelling van automatisch opwaarderen te annuleren en ik krijg als antwoord, welke bestelling ?

Ja welke zou ik bedoelen
pi_77842022
[http://www.nu.nl/economie/2181115/geld-terug-bij-vergeten-uitchecken-eindig.html

Bij de Rotterdamse vervoerder RET, waar sinds ruim een jaar alleen nog met de ov-chipkaart in de metro gereisd kan worden, vergeet 0,5 procent van de mensen uit te checken.
De RET vervoert dagelijks ongeveer 600.000 mensen, 85 procent daarvan maakt inmiddels regelmatig gebruik van de ov-chipkaart, ook in de bus en tram.

Dat zei een woordvoerster van het bedrijf woensdag. Per week zouden dus ruim 10.000 mensen vergeten uit te checken. En van dat aantal vraagt maar 35 procent geld terug.


De rest van het geld blijft bij de RET. Toch stelt de RET dat het bedrijf er niet aan verdient.

''Omdat de administratiekosten hoog zijn en de reiziger zo goed als het hele bedrag terugkrijgt, ook al hebben ze wel gereisd.''


In kas

De RET geeft mensen die vergeten uit te checken, voorlopig nog hun geld terug. ''We weten nog niet wanneer we daarmee stoppen.''

Zodra de RET geen geld meer teruggeeft, blijft al het geld wel bij de vervoerder in kas.

De vervoersbedrijven mogen ieder voor zich bepalen of zij mensen geld teruggeven, als zij vergeten uit te checken, aldus een woordvoerster van het ministerie van Verkeer.


Qbuzz

Busvervoerder Qbuzz, ook actief in de Rotterdamse regio, wil wel snel paal en perk stellen aan de 'coulanceregeling' om mensen geld terug te geven als zij vergeten uit te checken.

''Daar gaan we geen weken mee door'', zegt een woordvoerster. ''Als het er echt heel veel zijn misschien iets langer.''


Connexxion

Connexxion, de derde vervoerder die actief is in de regio, zet er geen termijn op. ''We bekijken het per geval. Als je vaak genoeg je hoofd stoot, leer je het vanzelf af.''

Vanaf donderdag kan in de regio Rotterdam uitsluitend nog met de ov-chipkaart gereisd worden in het openbaar vervoer.


Uitgegeven

Volgens TLS, de organisatie achter de ov-chipkaart, zijn er inmiddels 6,5 miljoen ov-chipkaarten uitgegeven aan de vervoerders.

Per week vinden er gemiddeld 1,5 miljoen transacties plaats, wat zoveel betekent dat in een week een miljoen keer in- en uitgecheckt wordt of een kaart wordt geladen.

© ANP
pi_77842131
kassa dus voor de OV bedrijven

Bij de RET 10000 per week die vergeten uit te checken, slechts 35% vraagt hun geld terug.

En hoeveel van de 10000 zullen wel hebben uitgecheckt, maar waarbij de apparatuur weigert.

Qbuzz (waar de OV chipkaart pas vorig jaar werd ingevoerd), geeft binnen enkele weken al geen geld meer terug.
Ja hoor, jaag die paar mensen die met het OV reizen maar weg
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:04:49 #119
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77844191
Bericht 1 van vandaag:
quote:
A'dam: Ov-chipkaart vanaf 15 april
AMSTERDAM - Amsterdam en de omliggende gemeenten willen 15 april volledig overstappen op de ov-chipkaart. De Stadsregio Amsterdam heeft staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) woensdag toestemming gevraagd om half april de strippenkaart niet meer te accepteren in alle bussen en trams van de zestien gemeenten in het gebied.

Alle betrokken partijen hebben inmiddels een positief advies uitgebracht over het gebruik van de ov-chipkaart, liet de Stadsregio Amsterdam woensdag weten. In de Amsterdamse metro kan al sinds augustus niet meer met de strippenkaart worden gereisd.

Huizinga zei dinsdag dat de regio Amsterdam de strippenkaart niet zomaar mag afschaffen. De Tweede Kamer wil dat de proef in de regio Rotterdam, die donderdag als eerste volledig overschakelt op de ov-chipkaart, eerst wordt geëvalueerd. De Stadsregio Amsterdam en haar vervoerders meldden woensdag „lering te trekken uit de ervaringen in de Rotterdamse regio en de verbeterpunten direct mee te nemen in het Amsterdamse traject van 'strip' naar 'chip' op 15 april”.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:06:06 #120
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77844232
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 12:55 schreef macca728 het volgende:
[http://www.nu.nl/economie/2181115/geld-terug-bij-vergeten-uitchecken-eindig.html
[..]
Bericht 2, ook op de Telegrof:
quote:
Chipreizigers vergeten uit te checken
AMSTERDAM - Bus-, tram- en treinbedrijven verdienen ten onrechte jaarlijks miljoenen euro's omdat reizigers vergeten uit te checken met de ov-chipkaart.

Gemiddeld verzuimen 270.000 reizigers per week uit te checken en maar weinig passagiers vragen hun te veel betaalde geld terug. Dat blijkt uit onderzoek van De Telegraaf.

Bij de NS vraagt 9% van de passagiers die bij het uitstappen vergeten hun pas langs de automaat te halen, geld terug.

Bij Arriva slechts 0,2%, ondanks het feit dat de vervoerders coulancebeleid voeren en je bij een klacht automatisch je geld, minus het instaptarief van 0,74 cent, terugkrijgt.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:07:44 #121
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77844282
En bericht 3:
quote:
'Help vergeetachtige ov-chipkaarthouder'
DEN HAAG - GroenLinks wil dat ov-chipkaarthouders die vergeten zijn uit te checken uit bus, tram en trein, van de vervoerder in kwestie een mailtje krijgen. „In zo'n mail moet ook gewezen worden op de geldterugregeling”, zei GroenLinks-Tweede Kamerlid Ineke van Gent woensdag.

Ze is geschrokken van een bericht in De Telegraaf dat elke week 270.000 mensen vergeten uit te checken en daardoor onnodig veel betalen. „Dat is echt niet alleen hun eigen schuld”, aldus Van Gent. Ze stelt dat het mailen technisch best mogelijk is.

GroenLinks wil verder van staatssecretaris Tineke Huizinga weten hoeveel geld de vervoerders overhouden aan ten onrechte betaalde, maar niet terugbevorderde bedragen. „Dat kan aardig oplopen”, denkt Van Gent.

Volgens genoemd bericht vraagt alleen al bij de Spoorwegen 9 procent van de vergeetachtigen het te veel betaalde geld terug.
Gelukkig heeft een politieke partij een oplossing voor dit probleem.
Nu die andere 32 nog...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_77844357
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 12:58 schreef macca728 het volgende:
kassa dus voor de OV bedrijven

Bij de RET 10000 per week die vergeten uit te checken, slechts 35% vraagt hun geld terug.

En hoeveel van de 10000 zullen wel hebben uitgecheckt, maar waarbij de apparatuur weigert.

Qbuzz (waar de OV chipkaart pas vorig jaar werd ingevoerd), geeft binnen enkele weken al geen geld meer terug.
Ja hoor, jaag die paar mensen die met het OV reizen maar weg
10.000 mensen per week * 4 euro waarvan 35% het terugkrijgt = 260.000 euro per week extra kassa!

Is 13,5 miljoen euro per jaar, daar kun je toch aardig wat van administreren dacht ik.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_77845893
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:09 schreef MrData het volgende:

[..]

10.000 mensen per week * 4 euro waarvan 35% het terugkrijgt = 260.000 euro per week extra kassa!

Is 13,5 miljoen euro per jaar, daar kun je toch aardig wat van administreren dacht ik.
en landelijk x10 ofzo he = 135 miljoen
en bij de NS wordt het 20 en 10 euro per keer, dus zeg maar 500 miljoen per jaar

en hoe vaak zullen mensen wel degelijk uitchecken, maar wordt het niet geregistreerd
en hoe vaak zal een storing de oorzaak zijn, dan moet je ook je geld gaan terugvragen
pi_77845950
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:07 schreef Stupendous76 het volgende:
En bericht 3:
[..]

Gelukkig heeft een politieke partij een oplossing voor dit probleem.
Nu die andere 32 nog...
wat heeft dat mailen voor zin ?
je kan het ook gewoon teruggeven aan de mensen, die erom vragen ipv ze 6 weken te laten wachten
pi_77847211
Hoera! Na niet minder dan een maand, 6 telefoontjes met ov-chipkaart.nl , 4 telefoontjes met IB-groep, 400 Euro aan reiskosten. Hebben de enorme lichten bij ov-chipkaart.nl het eindelijk voor elkaar gekregen om mijn weekend-OV om te zetten naar een week-OV.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')