das toch al heel lang zo, pas als men klaar is met de verbouwing worden daar paaltjes geplaatst.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:26 schreef Q. het volgende:
Ah leuk, op Utrecht Centraal staan in de noordertunnel nog geen palen, mag je om op saldo te reizen een paar honderd meter omlopen via de stationshal. Handig!
Is die inmiddels nog niet afgelopen dan? Ik vind 'verbouwing' een zwak excuus trouwens om die dingen niet te plaatsen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
das toch al heel lang zo, pas als men klaar is met de verbouwing worden daar paaltjes geplaatst.
vorige week iig nog niet. tis ook een zwak excuus. mijn bus stopt bij de trap van de noordertunnel. dan moet ik daar naar beneden, over t perron dan de stationshal in om te scannenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Is die inmiddels nog niet afgelopen dan? Ik vind 'verbouwing' een zwak excuus trouwens om die dingen niet te plaatsen.
Ik kom altijd met de tram. Die stopt ook bij die tunnel. Dat ding heeft 35.000 reizigers per dag. Als die gebruik willen maken van de OV Chipkaart in de trein moeten die eerst via het taxiplatform de stationshal in in plaats van dat ze de kortste route naar de perrons kunnen nemen door de tunnel.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:51 schreef Ynske het volgende:
[..]
vorige week iig nog niet. tis ook een zwak excuus. mijn bus stopt bij de trap van de noordertunnel. dan moet ik daar naar beneden, over t perron dan de stationshal in om te scannenniet de meest toffe oplossing
quote:Op maandag 8 februari 2010 08:08 schreef macca728 het volgende:
Studenten die hun OV chipkaart nog niet hebben geactiveerd kunnen nu een prijs winnen.
Dit om het activeren te motiveren.
En ik maar denken dat het verplicht was om de studenten OV kaart te activeren
Compleet gestoord, stelletje randdebielen. Studenten willen wel activeren, maar kunnen dat niet omdat het systeem niet werkt.quote:
OV-branche lokt studenten met iPad
DEN HAAG - Openbaarvervoersbedrijven loven tien iPads uit als prijs om studenten aan te sporen zo snel mogelijk hun ov-chipkaart te activeren. Dit heeft een woordvoerder maandag bekendgemaakt.
Studenten hadden eigenlijk al per 1 januari met hun nieuwe vervoersbewijs moeten kunnen reizen. Technische problemen bij de vervoerders gooiden roet in het eten. Studenten konden daardoor hun kaart niet opladen. De datum van 1 februari werd ook al niet gehaald. Minister Ronald Plasterk (Onderwijs) zei onlangs dat hij pas toestemming geeft voor een nieuwe datum als het systeem lange tijd stabiel is.
Na het verhelpen van de problemen heeft volgens de ov-branche intussen ruim twee derde van de studenten zijn kaart opgeladen. Om de laatste, vooral mbo-studenten over de streep te trekken, maken ze kans op enkele 'fantastische' prijzen. De hoofdprijs is een 'volledig verzorgde wintersportvakantie' voor de winnaar, die vijf vrienden/vriendinnen mag meenemen. Daarnaast maken studenten kans op één van de tien iPads, het gloednieuwe mobiele apparaat van Apple, die tot het prijzenpakket behoren.
De vervoerders verspreiden flyers en sturen teams naar onderwijsinstellingen in het kader van hun nieuwe campagne. Overigens maken ook studenten die al een opgeladen kaart hebben, kans op één van de prijzen.
Niet zolang er maar maximaal 25 mensen tegelijk kunnen activeren, en anders de boel crashtquote:Op maandag 8 februari 2010 13:50 schreef Aandemur het volgende:
Staat er toch ook gewoon in.
Verder, prijzen leuk, maar goed, schiet een beetje voorbij het doel...
Zorg gewoon voor een mobiele paal en zet die dagelijks bij een andere instelling neer. Heb je alles zo geactiveerd.
Dat weet niemand. Je proberen een abonnement aan te smeren, maar dat zal voor de abonnementhouders niet gelden.quote:Op maandag 8 februari 2010 13:00 schreef Aandemur het volgende:
Ow ja, dat ding binnenkort ook maar eens activeren. Lag van de week in de bus.
Wat gaat de overheid eigenlijk doen met al onze reisgegevens? Doorverkopen op termijn? Hoe zit de vork nou werkelijk in de steel?
dat zou ik nog kunnen begrijpen, om studenten te belonen die het al 20x geprobeerd hebben.quote:Op maandag 8 februari 2010 13:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Niet zolang er maar maximaal 25 mensen tegelijk kunnen activeren, en anders de boel crasht![]()
En idd belachelijk dat men nu prijzen uitlooft voor degeen die de kaart geactiveerd hebben.
ja klopt, belachelijke actiequote:Op maandag 8 februari 2010 17:03 schreef Aandemur het volgende:
Volgens het artikel belonen ze toch echt iedereen die zijn kaart heeft geactiveerd, door de prijzen onder de totale groep te verdelen.
quote:A'dam: Ov-chipkaart vanaf 15 april
AMSTERDAM - Amsterdam en de omliggende gemeenten willen 15 april volledig overstappen op de ov-chipkaart. De Stadsregio Amsterdam heeft staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) woensdag toestemming gevraagd om half april de strippenkaart niet meer te accepteren in alle bussen en trams van de zestien gemeenten in het gebied.
Alle betrokken partijen hebben inmiddels een positief advies uitgebracht over het gebruik van de ov-chipkaart, liet de Stadsregio Amsterdam woensdag weten. In de Amsterdamse metro kan al sinds augustus niet meer met de strippenkaart worden gereisd.
Huizinga zei dinsdag dat de regio Amsterdam de strippenkaart niet zomaar mag afschaffen. De Tweede Kamer wil dat de proef in de regio Rotterdam, die donderdag als eerste volledig overschakelt op de ov-chipkaart, eerst wordt geëvalueerd. De Stadsregio Amsterdam en haar vervoerders meldden woensdag „lering te trekken uit de ervaringen in de Rotterdamse regio en de verbeterpunten direct mee te nemen in het Amsterdamse traject van 'strip' naar 'chip' op 15 april”.
Bericht 2, ook op de Telegrof:quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:55 schreef macca728 het volgende:
[http://www.nu.nl/economie/2181115/geld-terug-bij-vergeten-uitchecken-eindig.html
[..]
quote:Chipreizigers vergeten uit te checken
AMSTERDAM - Bus-, tram- en treinbedrijven verdienen ten onrechte jaarlijks miljoenen euro's omdat reizigers vergeten uit te checken met de ov-chipkaart.
Gemiddeld verzuimen 270.000 reizigers per week uit te checken en maar weinig passagiers vragen hun te veel betaalde geld terug. Dat blijkt uit onderzoek van De Telegraaf.
Bij de NS vraagt 9% van de passagiers die bij het uitstappen vergeten hun pas langs de automaat te halen, geld terug.
Bij Arriva slechts 0,2%, ondanks het feit dat de vervoerders coulancebeleid voeren en je bij een klacht automatisch je geld, minus het instaptarief van 0,74 cent, terugkrijgt.
Gelukkig heeft een politieke partij een oplossing voor dit probleem.quote:'Help vergeetachtige ov-chipkaarthouder'
DEN HAAG - GroenLinks wil dat ov-chipkaarthouders die vergeten zijn uit te checken uit bus, tram en trein, van de vervoerder in kwestie een mailtje krijgen. „In zo'n mail moet ook gewezen worden op de geldterugregeling”, zei GroenLinks-Tweede Kamerlid Ineke van Gent woensdag.
Ze is geschrokken van een bericht in De Telegraaf dat elke week 270.000 mensen vergeten uit te checken en daardoor onnodig veel betalen. „Dat is echt niet alleen hun eigen schuld”, aldus Van Gent. Ze stelt dat het mailen technisch best mogelijk is.
GroenLinks wil verder van staatssecretaris Tineke Huizinga weten hoeveel geld de vervoerders overhouden aan ten onrechte betaalde, maar niet terugbevorderde bedragen. „Dat kan aardig oplopen”, denkt Van Gent.
Volgens genoemd bericht vraagt alleen al bij de Spoorwegen 9 procent van de vergeetachtigen het te veel betaalde geld terug.
10.000 mensen per week * 4 euro waarvan 35% het terugkrijgt = 260.000 euro per week extra kassa!quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:58 schreef macca728 het volgende:
kassa dus voor de OV bedrijven
Bij de RET 10000 per week die vergeten uit te checken, slechts 35% vraagt hun geld terug.
En hoeveel van de 10000 zullen wel hebben uitgecheckt, maar waarbij de apparatuur weigert.
Qbuzz (waar de OV chipkaart pas vorig jaar werd ingevoerd), geeft binnen enkele weken al geen geld meer terug.
Ja hoor, jaag die paar mensen die met het OV reizen maar weg
en landelijk x10 ofzo he = 135 miljoenquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:09 schreef MrData het volgende:
[..]
10.000 mensen per week * 4 euro waarvan 35% het terugkrijgt = 260.000 euro per week extra kassa!
Is 13,5 miljoen euro per jaar, daar kun je toch aardig wat van administreren dacht ik.
wat heeft dat mailen voor zin ?quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:07 schreef Stupendous76 het volgende:
En bericht 3:
[..]
Gelukkig heeft een politieke partij een oplossing voor dit probleem.
Nu die andere 32 nog...
Nah, het idee van GroenLinks is wel aardig: als je vergeet uit te checken dat je dan een mailtje of sms krijgt ofzo. Zie het als extra service.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat heeft dat mailen voor zin ?
je kan het ook gewoon teruggeven aan de mensen, die erom vragen ipv ze 6 weken te laten wachten
Het idee van groen links is leuk, naief en totaal niet uitvoerbaarquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:06 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nah, het idee van GroenLinks is wel aardig: als je vergeet uit te checken dat je dan een mailtje of sms krijgt ofzo. Zie het als extra service.
Probleem is dat als dit idee doorgaat het dan de enige service zou zijn van dit hele tranendal...
Sterker, dat hele onzalige waanidee van 'rijden-per-afgelegde-afstand' moeten ze loslaten. Het heet niet voor niets openbaar vervoer, als je perse per afgelegde kilometer wil ga je maar met de taxi.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het idee van groen links is leuk, naief en totaal niet uitvoerbaar
Wanneer zou ik dan dat sms'je moeten krijgen?
Hoe weet het systeem dat ik wel of niet uitgecheckt ben, sommige apparaten worden pas aan het eind van de dag in de remise uitgelezen.
Verder reis ik de ene dag met de trein maar 15 minuten enkele reis, en de volgende keer 3 uur met de trein naar groningen.
Onze politici moeten gewoon tegen de NS zeggen dat het ook mogelijk moet worden om weer treinkaartjes op die kaart te zetten, zodat we bij het treinvervoer van het gezeur van in en uitchecken af zijn.
Ze kunnen de transacties al niet eens online laten zien, dan is dit helemaal onmogelijk.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:07 schreef Stupendous76 het volgende:
En bericht 3:
[..]
Gelukkig heeft een politieke partij een oplossing voor dit probleem.
Nu die andere 32 nog...
ja Groen Links moet misschien ook eens met de OV chipkaart gaan reizen en op internet zich inlezen over de problematiek.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Ze kunnen de transacties al niet eens online laten zien, dan is dit helemaal onmogelijk.
Geeft weer precies aan hoe er gedacht over wie de partijen zijn bij de ov-chipkaart. De vervoerders, de vervoerders en de vervoerders, en oh ja, voor we het vergeten de vervoerders. De reiziger, wat is dat?quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:04 schreef Stupendous76 het volgende:
Bericht 1 van vandaag:
Alle betrokken partijen hebben inmiddels een positief advies uitgebracht over het gebruik van de ov-chipkaart, liet de Stadsregio Amsterdam woensdag weten.
Apart dat de staatssecretaresse extra geld beschikbaar stelt om de kaart beter te beveiligen terwijl van te voren al bekend was dat deze kaart eenvoudig te hacken was.quote:OV-branche werkt aan veiliger chip
Uitgegeven: 10 februari 2010 23:56 /// Laatst gewijzigd: 10 februari 2010 23:56
DEN HAAG - De openbaarvervoersbedrijven en Trans Links Systems (TLS), de producent van de ov-chipkaart, gaan werken aan een nog veiliger chip. Staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) heeft dit woensdag laten weten aan de Tweede Kamer.
Volgens de vervoerders en TLS is het overstappen op nieuwe kaarttechnologie om bedrijfseconomische redenen nog te duur. Maar Huizinga wil alle onzekerheid onder klanten wegnemen dat de huidige kaart onveilig is, aldus haar woordvoerster. De staatssecretaris stelt daarvoor 6,7 miljoen euro subsidie beschikbaar. De ov-chipkaart is door hackers in 2008 gedeeltelijk gekraakt. Critici houden vol dat dat eenvoudig te doen is.
Strippenkaart
De vervoersbedrijven werken al lang aan een uniform betaalsysteem voor het openbaar vervoer. De stadsregio Rotterdam stapt donderdag als eerste volledig over op de ov-chipkaart. De strippenkaart verdwijnt daarmee als geldig vervoersbewijs uit bus, tram en metro. Amsterdam en omliggende gemeenten willen per 15 april volgen.
Ik heb hetzelfde prodbleem gehad, heeft bij mij meer dan een maand geduurd om op te lossen. In die tijd heb ik gewoon kaartjes moeten kopen, want enig begrip bij conducteurs was ver te zoeken. Wel heb ik al mijn kaartjes bewaard en heeft DUO(IB-Groep) toegezegd om al mijn kosten te gaan vergoeden, vervolgens zoeken zij uit wie dat gaat betalen DUO of ov-chipkaart.nlquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:46 schreef ariess het volgende:
Kan iemand de volgende vraag beantwoorden: ik heb aangegeven een weekend-ov te willen maar er staat nu een week-ov op, ik neem aan dat ik in het weekend gewoon gratis kan reizen tot het op is gelost? heb al vele malen gebeld en ben niet van plan te gaan betalen voor de fouten van een ander. Graag hoor ik of iemand antwoord heeft op de vraag of gewoon instappen in de trein legaal is, of gedoogt word.
Tja probeer het, in mijn ervaring zal je gewoon de reiskosten moeten voorschieten.quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:42 schreef ariess het volgende:
En als je gewoon zegt dat je je product nog niet op je ov-chipkaart hebt geladen en dus gewoon met je oude papieren ov reist? Dus dat je gewoon je papieren week-ov van vorig jaar laat zien en zegt dat je nu weekend-ov hebt, wordt dat wel geaccepteerd?
En het Nederlandsche volk bukt weer diep voorover, let maar op.quote:Vervoersbedrijven en lokale overheden overwegen de invoering van de ov-chipkaart aan te grijpen om reizen in de spits duurder te maken.
quote:Met zo’n prijsdifferentiatie is in het bedrijfsplan voor de reiskaart rekening gehouden, stelt een woordvoerder van Connexxion, dat in Nederland marktleider is in het regionaal personenvervoer. ‘Alleen is dit prijzenstelsel nu nog niet ingevoerd.’
quote:Storing ov-chiplezers in trams Amsterdams
CS AMSTERDAM - De ov-chipkaartlezers in de trams bij Amsterdam CS doen het niet. Dit heeft een woordvoerster van het Amsterdamse vervoerbedrijf GVB donderdag gemeld.
Reizigers kunnen in de trams bij CS niet in- of uitchecken met hun ov-chipkaart. „We roepen om in de trams dat klanten een halte eerder moeten uitchecken of een halte later moeten inchecken”, aldus de zegsvrouw.
Het GVB weet niet hoe lang de storing duurt. In de metro zijn geen problemen met de kaartlezers.
Wedden dat er een paar kleine aanpassingen komen en de politiek daar mee in zal stemmen? En de reizigers daarna nog steeds belazerd worden door de vervoersbedrijven?quote:Kamer wil uitleg staatssecretaris 'Je kunt ook niet overal uitchecken'
Ov-reizigers kwaad over saldoverlies
AMSTERDAM - Reizigers voelen zich ronduit bestolen door de openbaarvervoerbedrijven nu blijkt dat zij onterecht miljoenen euro's van ov-chipkaarten opstrijken.
De Tweede Kamer eist opheldering van staatssecretaris Huizinga (Verkeer). Bijna 270.000 reizigers (gemiddeld 2 procent van het aantal reizigers dat met de ov-chipkaart reist) vergeten wekelijks uit te checken, waardoor ze automatisch saldo op de ov-chipkaart kwijtraken. Bij de bus, tram en metro 4 euro en bij de trein 20 euro. Slechts weinig mensen vragen hun geld terug. Bij busbedrijf Arriva is dat 0,2 procent van het aantal mensen dat vergeten is uit te checken en bij de NS ongeveer 9 procent. Maar ook als passagiers wel hun geld terugvragen, gaat er veel mis. Telegraaflezers melden dat ze hun geld niet terugkrijgen, omdat de klantenservice dat weigert of omdat de website waarop je het afgeschreven bedrag kunt controleren, niet werkt.
Diefstal
David Nikoloski spreekt van 'grootschalige diefstal'. Bij hem is de laatste drie weken zeker 50 euro te veel afgeschreven, maar hij krijgt dat bedrag niet terug. "Ik kan dus niet meer met de metro naar mijn universiteit reizen zonder dat ik word bestolen door het vervoerbedrijf", zegt Nikoloski.
Ook klagen reizigers dat overstappen, in tegenstelling tot het gebruik van de strippenkaart, geld kost. Treinreizigers die van NS in een trein van Syntus of Arriva stappen, moeten extra betalen voor die overstap. Daarnaast klagen lezers dat je niet meer goedkoper kunt reizen als je met meerdere mensen de trein pakt. Ook het opladen van de ov-chipkaart blijkt geen gemakkelijke opgave te zijn. Veel reizigers zoeken naar de weinige oplaadstations. De Tweede Kamer wil zo snel mogelijk opheldering van staatssecretaris Huizinga. Kamerlid Van Gent (GroenLinks) heeft inmiddels vragen gesteld. Evenals haar collega Roemers (SP) wil ze dat er duidelijkheid komt over het oneigenlijke toerekenen van de vervoerbedrijven. "Tot nu toe vond de staatssecretaris het geen probleem, omdat ze zei dat de vervoerders ook extra administratiekosten maakten door geld terug te geven", zegt Roemers, die niets van dit standpunt begrijpt.
Roemers en Van Gent willen dat de vervoerbedrijven de transacties veel transparanter maken voor de klant. Vaak kun je ook niet uitchecken, signaleert Roemers: "Vergeet je dat per ongeluk bij een bus of tram, dan kun je dat niet meer doen bij de bus- of tramhalte."
Reizigersvereniging Rover wil dat de risico's van het saldo kwijtraken worden beperkt. "We moeten weliswaar wennen aan het systeem, maar het kan niet zo zijn dat er zo veel geld verdwijnt", zegt Rover-zegsman Chris Vonk. Ook moet je sneller je geld terugkrijgen bij vergissingen. Een gestolen gepersonificeerde ov-chipkaart met pasfoto wordt pas na een dag geblokkeerd. Rover heeft een lijst van tachtig knelpunten. "Met stip bovenaan staan de kosten. Vooral het overstappen naar een andere vervoerder mag niet in rekening worden gebracht. Wij vinden dat de kaart gebruiksvriendelijk moet zijn."
Teruggave
Voorlopig blijft de RET nog geld teruggeven aan mensen die vergeten uit te checken. „Maar daar gaan we niet eindeloos mee door. Als het mensen zes of zeven keer overkomt, komt er een punt dat we zeggen: nu is het klaar.” Volgens RET-directeur Pedro Peters vergeet ongeveer een half procent van de mensen uit te checken. „Ik denk dat 10 procent van hen dat expres doet.”
Rotterdam is de eerste stad waar de strippenkaart vandaag definitief wordt vervangen door een ov-chipkaart. Vervoerders Connexxion, QBuzz en RET bijten het spits af. Wekelijks vinden er al 13,5 miljoen transacties plaats, zegt Trans Link Systems, het bedrijf dat de transacties verwerkt. Stadsregio Amsterdam wil per half april over op de ov-chip, maar de Tweede Kamer ziet liever dat gewacht wordt op de resultaten in Rotterdam.
Dus straks moet je betalen om op normale werktijden te mogen werken: zowel met de auto als met het OV?quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:31 schreef eeerik het volgende:
haha, prachtig: http://www.volkskrant.nl/(...)_duurder_in_de_spits
[..]
En het Nederlandsche volk bukt weer diep voorover, let maar op.
Leuk detail: het was blijkbaar al vanaf dag 1 de bedoeling:
[..]
Meer dan oplichterij, het is belazeren van de hoogste orde:quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:24 schreef Ravvie het volgende:
Als je de laatste paar berichten hier leest dan komt de stoom toch uit je oren. Ik vind het werkelijk onacceptabel dat de OV-chip kaart momenteel wordt ingevoerd, zolang het systeem niet volledig functioneel is en dit betekent dat je als reiziger hoge extra kosten krijgt, moet en mag dit geen doorgang vinden. Dit is gewoon pure oplichterij.
quote:SmartMX-chip moet ov-chipkaart veiliger maken
Door Joost Schellevis, donderdag 11 februari 2010 16:50, views: 3.483
De overheid trekt 6,7 miljoen euro uit voor het invoeren van een veiligere ov-chipkaart. Onduidelijk is echter welke ov-chipkkaarten van de nieuwe, veilige SmartMX-chip worden voorzien. Beheerder Trans Link Systems is terughoudend.
Logo ov-chipkaartOp dit moment bevat de ov-chipkaart een Mifare-chip, een product van NXP Semiconductors, de afgesplitste chipdivisie van Philips. Ruim twee jaar geleden toonden Duitse hackers aan dat kaarten kunnen worden gekloond. In april 2008 raadden wetenschappers van de Universiteit van Londen het Nederlandse kabinet aan om de kaart te vervangen.
Na een kleine twee jaar is duidelijk dat dat laatste ook zal gebeuren: de Mifare-chip zal worden vervangen door de SmartMX-chip, meldt Computable. Ook deze chip is door NXP ontwikkeld. Staatssecretaris Tineke Huizinga, de verantwoordelijk bewindspersoon, geeft Trans Link Systems 6,7 miljoen euro subsidie om de nieuwe kaart in te voeren. De Britse wetenschappers die de Mifare-chip onderzochten, kregen de SmartMX-chip voorgelegd en oordeelden positief.
Onduidelijk is echter van welke soorten kaarten de chips zullen worden vervangen: op dit moment wordt er voor de wegwerpkaart een andere chip gebruikt dan voor de anonieme en persoonsgebonden kaarten. Die laatste gebruiken de Mifare Classic-chip: een eenvoudige chip met 1kB aan geheugen, die met relatief eenvoudige cryptografische sleutels wordt beschermd. Voor de wegwerpkaart wordt de nog eenvoudiger Mifare Ultralight-chip gebruikt, die 64 bytes aan geheugen biedt en helemaal niet cryptografisch is beveiligd.
De SmartMX-chip heeft in tegenstelling tot deze twee kaarten een eigen microprocessor aan boord, die in staat is ingewikkelder cryptografische berekeningen uit te voeren. Daardoor kan deze chip veel beter worden beveiligd. Er kunnen verschillende besturingssystemen op de SmartMX worden gedraaid, waaronder Java Card. De kaart is echter ook duurder. Dat maakt het onwaarschijnlijk dat ook de wegwerpkaart een nieuwe chip krijgt, aangezien deze kaarten slechts kort in gebruik zijn en het daardoor minder interessant is om er fraude mee te plegen.
Trans Link Systems, de joint-venture van een viertal grote OV-bedrijven die de ov-chipkaart beheert, zou liever niet op een nieuwe kaart overstappen. Vanwege de kosten vindt het bedrijf de overstap niet gerechtvaardigd; bovendien zou de overstap onnodig zijn. Om die reden zal er niet direct op de SmartMX-chip worden overgestapt, maar om onzekerheid bij reizigers weg te nemen, zal Trans Link Systems al met de 'eerste fase' van de migratie beginnen.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:59 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
- zwart rijden wordt gestimuleerd
[..]
quote:'Zwartrijden nog steeds een makkie'
ROTTERDAM - VIDEO Volgens Rotterdamse reizigers is het, ondanks de invoering van de OV-chipkaart, een makkie om zwart te rijden. Gewoon een kwestie van achter elkaar door de poortjes lopen. Want op het alarm dat afgaat, let toch niemand....
sterker nog, de staatssecretaris heeft zelf 9 voorwaarden gesteld voordat de OV chipkaart verplicht zou worden in ROtterdam, hij voldoet nu maar aan 1 voorwaarde en de staatssecretaris doet zelf nog onderzoek naar 1 van die voorwaarden.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:59 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Meer dan oplichterij, het is belazeren van de hoogste orde:
- privacy wordt zonder geldige reden geschonden
- het wordt veel onduidelijker
- het wordt niet controleerbaar
- de service neemt bijzonder zwaar af
- het wordt veel duurder
- reizen wordt veel lastiger
- gebruik is veel lastiger
- bijzonder storingsgevoelig
- zwart rijden wordt gestimuleerd
- etc.
Maar je hoort de politiek enkel zeggen dat er 'voorwaarden' moeten worden gesteld voordat het definitief wordt ingevoerd.
Rotterdam heeft het al definitief ingevoerd...
Het leuke is dat als het alarm afgaat de zwartrijder er al door isquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |