ja lijkt me wel, nu rij je gratis en met korting in het weekend en door de weeks betaal je het volle pondquote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:12 schreef Schuifpui het volgende:
Volgens mij klopt mijn studenten-ov-kaart niet helemaal. Dit staat er nu op:
Studenten OV-chipkaart weekend
Studentenkaart korting weekend
Ik dacht dat je juist een studenten OV-chipkaart weekend moest hebben en dan studetnekaart korting week, ipv weekend.
Kan iemand dit bevestigen/ontkennen?![]()
Enig idee wat ik hier mee moet doen?
Gelukkig werkt het systeem heel erg goed...quote:Strippenkaart niet meer te koop in Rotterdam
ROTTERDAM - De strippenkaart is vanaf maandag in Rotterdam en omgeving nergens meer te koop. Met ingang van 11 februari is de ov-chipkaart het enige geldige vervoersbewijs in deze regio en de vervoerders RET, QBuzz en Connexxion willen de reizigers eraan laten wennen een chipkaart in huis te halen.
Reizigers konden sinds 1 januari al geen strippenkaarten meer kopen in bussen en trams in de Rotterdamse regio. Alleen wegwerp-ov-chipkaarten (voor eenmalig gebruik) zijn dan nog op de wagen verkrijgbaar. De afspraak is dat daarna binnen een jaar in het hele land met de ov-chipkaart moet kunnen worden gereisd. Daarmee komt na ruim dertig jaar een einde aan het vertrouwde stempelen.
Rotterdam geldt als proeftuin voor de invoering van de ov-chipkaart. Sinds begin 2009 kan alleen nog maar met de ov-chipkaart in de metro worden gereisd. Volgende maand volgen dus ook bus en tram. De RET schakelt op 10, 11 en 12 februari honderden extra medewerkers in om reizigers te helpen.
Dat is inderdaad het ergste. Zwakzinnige lieden die duidelijk de krant niet lezen en vervolgens jou verwijten dat het systeem niet werkt.quote:Op zondag 31 januari 2010 14:52 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb het nu voor de 7de keer geprobeerd om mijn reisproduct af te halen maar het is dus nog steeds niet gelukt. Afgelopen vrijdag zat er al een conducteur te zeuren waarom ik het nog niet heb afgehaald, heb maar tegen hem gezegd dat ie daarvoor bij zijn collega's moet zijn die dit systeem hebben ingevoerd en mij verder met rust moest laten.
Maar ja, ik weet niet of dit nou up-to-date is.... Voorlopig check ik nog maar niet in als ik met de trein reis.quote:n de trein hoef je voorlopig nog NIET in en uit te checken. Bij controle toon je de conducteur jouw Studenten OV-chipkaart. In de kortingsuren koop je daarbij een papieren kortingskaartje.
De NS heeft het ov-studentenchipkaart product nog niet ingevoerd in hun systeem. Dit doen ze pas in de loop van 2010. Check daarom dan ook niet in, dat kan voornamelijk mis gaan.quote:Op maandag 1 februari 2010 11:34 schreef Libereco het volgende:
Ik heb het al vaker gevraagd maar nog geen goed antwoord gekregen: moeten studenten vanaf vandaag ook in-en uitchecken bij de NS-stations? Allemaal zo vaag..... de één zegt van wel en de ander weer niet. Op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ staat dit:
[..]
Maar ja, ik weet niet of dit nou up-to-date is.... Voorlopig check ik nog maar niet in als ik met de trein reis.
quote:Heel Zuid-Holland kan met ov-chipkaart reizen
DEN HAAG - Reizigers kunnen sinds maandag in heel Zuid-Holland reizen met de ov-chipkaart. Dat heeft een woordvoerster van de provincie maandag laten weten.
Reizigers konden al in delen van de provincie gebruikmaken van het digitale vervoersbewijs, maar daar zijn nu verbindingen bijgekomen van vervoerder Arriva in de Drechtsteden, Alblasserwaard, Vijfherenland, Hoekse Waard en Goerree-Overflakkee.
Inwoners van Zuid-Holland kunnen van 1 februari tot 1 april een persoonlijke ov-chipkaart bestellen op de website 1eurochipkaart.nl. Normaal gesproken kost een dergelijk vervoersbewijs 7,50 euro. Een uitzondering geldt voor mensen in de regio Rotterdam. „Die regio is veel verder en mensen hebben daar al kortingsmogelijkheden gehad”, aldus de zegsvrouw.
De regio Rotterdam speelt in Nederland een voortrekkersrol bij de invoering van de ov-chipkaart. Sinds begin 2009 kan alleen nog maar met de ov-chipkaart in de metro worden gereisd. Op 11 februari volgen ook bus en tram. De afspraak is dat daarna binnen een jaar in het hele land met de ov-chipkaart moet kunnen worden gereisd. Daarmee komt na ruim dertig jaar een einde aan het vertrouwde stempelen.
De strippenkaart is sinds maandag officieel niet meer te koop in Rotterdam en omgeving.
quote:Duizenden handtekeningen voor behoud strippenkaart
(Novum) - Ongeveer 35 duizend mensen hebben de petitie getekend voor het behoud van de strippenkaart in het openbaar vervoer. De handtekeningen worden woensdagochtend in Den Haag overhandigd aan de vaste Kamercommissie voor Verkeer.
Duizenden handtekeningen voor behoud strippenkaart
De actie is een initiatief van omroep Max, ouderenorganisaties, reizigersorganisatie Rover en vertegenwoordigers van chronisch zieken en gehandicapten. Zij vinden dat staatssecretaris van Verkeer Tineke Huizinga (ChristenUnie) de strippenkaart nog niet mag afschaffen in Rotterdam. Vanaf 11 februari kan alleen nog met de OV-chipkaart worden gereisd in de Maasstad.
Maar ouderen en mensen met een fysieke beperking ondervinden nog veel problemen met het gebruik van de chipkaart, menen de initiatiefnemers. Zo zouden er te weinig oplaadpunten zijn, vergeten veel reizigers uit te checken en is de klachtenafhandeling en informatievoorziening onder de maat.
De organisaties startten daarom twee weken geleden de actie voor het behoud van de strippenkaart. Pas als de problemen zijn verholpen, mag de kaart worden afgeschaft. Tot dinsdagmiddag 17.00 uur konden mensen op strippenkaartmoetblijven.nl de petitie ondertekenen. Dat is bijna 33 duizend keer gebeurd. Ongeveer 1800 mensen hebben daarnaast een papieren petitie ondertekend, meldt een woordvoerder van omroep Max.
Zij verwacht dat het uiteindelijke aantal rond de 35 duizend uitkomt als woensdagochtend ook de brievenbus is geleegd. Geen slecht resultaat, aldus de woordvoerder.
De Tweede Kamer praat woensdag met Huizinga over de OV-chipkaart. De bewindsvrouw herhaalde vorige week echter dat Rotterdam de strippenkaart wat haar betreft mag afschaffen. De stad voldoet aan alle voorwaarden. En uit evaluaties blijkt dat ook ouderen, blinden en slechtzienden 'positief' zijn over het gebruik van de chipkaart, aldus de bewindsvrouw.
1 van die voorwaarden is overigens het prijsniveau, waar de staatssecretaris nu onderzoek naar doet, maar de uitkomst blijkbaar al weet. Lekker onpartijdig onderzoek dus.quote:Op woensdag 3 februari 2010 07:58 schreef macca728 het volgende:
vandaag weer een artikel in de spits, waaruit blijkt dat de OV chipkaart er echt wordt doorgedrukt.
Hij blijkt namelijk niet te voldoen aan 8 van de 9 voorwaarden die staatssecretatis Huizinga zelf heeft opgesteld
Leuk dat de politiek hun mond opendoet. Hadden ze ook iets eerder kunnen doen, voordat het meer dan een miljard ging kosten. Had het waarschijnlijk ook iets beter voor de reiziger uitgepakt ipv het gedrocht dat er nu is.quote:VVD tegen uitzetten strippenkaart Rotterdam
Uitgegeven: 3 februari 2010 13:07 /// Laatst gewijzigd: 3 februari 2010 13:07
DEN HAAG (ANP) - Naast SP en GroenLinks verzet nu ook de VVD in de Tweede Kamer zich tegen het 'uitzetten' van de strippenkaart in de regio Rotterdam vanaf 11 februari.
Dit bleek woensdag bij hervatting van een debat met staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer).
De drie oppositiepartijen willen de strippenkaart in en om Rotterdam voorlopig handhaven naast de ov-chipkaart als geldig vervoersbewijs.
VVD'er Charlie Aptroot zei dat eerst de problemen waarmee blinden en slechtzienden kampen moeten worden opgelost. Hij stelde voor dat Huizinga de verantwoordelijkheid voor de ov-chipkaart overdraagt aan minister Camiel Eurlings.
Vertrouwen
''Ons vertrouwen in haar aanpak is naar een bedenkelijk niveau gedaald'', stelde Aptroot. De regeringspartijen CDA en PvdA willen de regio Rotterdam daarentegen groen licht geven, net als de staatssecretaris.
Openbaarvervoerbedrijven in Rotterdam en omgeving zetten sinds 1 februari vijfhonderd mensen in om reizigers te informeren over de ov-chipkaart. Met ingang van 11 februari kan in de stadsregio Rotterdam niet meer met de strippenkaart worden gereisd.
Controleurs
Controleurs zullen mensen die de eerste weken nog met een strippenkaart bus of tram binnenstappen niet onmiddellijk op de bon slingeren, zei directeur Pedro Peters van het gemeentelijk vervoerbedrijf RET woensdag.
Vanaf 1 maart worden er wel bekeuringen uitgedeeld. In de metro in Rotterdam is de ov-chipkaart al ruim een jaar verplicht.
Afschaffen
Volgens een onderzoek van eind vorig jaar heeft 85 procent van de bus- en tramreizigers in de regio al een ov-chipkaart. Peters verwacht dat een op de twintig reizigers nooit een chipkaart zal aanschaffen.
De resterende tien procent zal zich op het laatste moment voorzien van een dergelijke kaart, denkt Peters. Naast de RET werken de vervoersorganisaties Connexxion en Qbuzz in de regio.
Geen strippenkaart
Sinds 1 januari is in de regio op tram en bus geen strippenkaart meer te koop. Dat heeft volgens Peters geen grote problemen opgeleverd. Wel verbaasde het hem dat in de eerste twee weken van het jaar 70.000 wegwerpchipkaarten werden verkocht.
''Erg onvoordelig''', verzuchtte de RET-directeur. ''In plaats van drie enkeltjes kun je beter een gewone chipkaart kopen.''
Studenten
Peters acht de ov-branche verantwoordelijk voor de problemen van studenten met de ov-chipkaart.
''Door onjuiste software is grote overlast ontstaan, waarbij studenten lang voor niets in de rij stonden.'' Volgens Peters beschikken 420.000 studenten nu over een kaart die kan worden gebruikt.
Het is de bedoeling dat binnen een jaar in het hele land met de ov-chipkaart kan worden gereisd. Dan zal de nationale strippenkaart voltooid verleden tijd zijn.
[usb]© ANP [/sub]
Ditquote:Op woensdag 3 februari 2010 14:38 schreef Barwurz het volgende:
Misschien heel simplistisch gedacht......waarom niet eerst gekeken in Engeland en Singapore waar dit systeem allang bestaat.
En waarom niet dat systeem overnemen ipv het wiel opnieuw uitvinden?
systeem is daar gebaseerd op 1 stad en op 1 vervoerderquote:Op woensdag 3 februari 2010 14:38 schreef Barwurz het volgende:
Misschien heel simplistisch gedacht......waarom niet eerst gekeken in Engeland en Singapore waar dit systeem allang bestaat.
En waarom niet dat systeem overnemen ipv het wiel opnieuw uitvinden?
Dat is toch nog niet nader bepaald ?quote:Op woensdag 3 februari 2010 16:54 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Tot wanneer kun je dat reisproduct nou ophalen?
De grootste blunder is geweest dat ze het niet zelf in beheer hebben genomenquote:Op woensdag 3 februari 2010 14:27 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Leuk dat de politiek hun mond opendoet. Hadden ze ook iets eerder kunnen doen, voordat het meer dan een miljard ging kosten. Had het waarschijnlijk ook iets beter voor de reiziger uitgepakt ipv het gedrocht dat er nu is.
dus ik kan nu nog gewoon op mn tijdelijke ding reizen?quote:Op woensdag 3 februari 2010 19:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat is toch nog niet nader bepaald ?
ja hij kan makkelijk praten, hij hoeft niet in te checkenquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:53 schreef Bostonian het volgende:
Ik kwam vandaag een conducteur tegen in de trein vanaf Rotterdam en die riep doodleuk dat hij niet de commotie rondom de ov-chipkaart begrijpt. Volgens hem worden er alleen maar goede kaarten uitgegeven en ligt het aan de onwetende reiziger. Begon mij erg te irriteren eerlijk gezegd maar heb me ingehouden...
Dit kabinet is echt compleet gek (met uitzondering van Eurlings dan): zijn zijn op een goddelijke missie en dus gaan ze door, ook als de wereld om hen heen in elkaar stort.quote:VVD met motie tegen Huizinga om ov-chipkaart
Uitgegeven: 3 februari 2010 16:57 /// Laatst gewijzigd: 3 februari 2010 17:59
AMSTERDAM - Een motie van de VVD die stelt dat minister Eurlings de regie neemt bij de invoering van de ov-chipkaart heeft het niet gered. Alleen de SP, PVV en Verdonk stemden met de liberalen mee.
Momenteel valt de verantwoordelijkheid voor de invoering van de ov-chipkaart onder staatssecretaris Tineke Huizinga (ChristenUnie). In politiek Den Haag wordt een dergelijke motie gezien als een motie van wantrouwen. VVD-Kamerlid Charlie Aptroot zegt tegenover NU.nl het vertrouwen in Huizinga verloren te hebben nu de invoering van de ov-chipkaart op problemen blijft stuiten. Woensdag botste Aptroot met de staatssecretaris tijdens een debat hierover.
Strippenkaart
Huizinga wil vanaf 11 februari de strippenkaart in de regio Rotterdam definitief uitschakelen. De liberalen twijfelen nog of zij hier voorstander van zijn. Wel stellen ze dat uitschakeling elders niet mag plaatsvinden, zolang de problemen niet worden opgelost. Aptroot wil daarbij met name prioriteit geven aan de problemen die blinden en slechtzienden ondervinden.
Onderzoeken
"Ik ben het met Eurlings totaal oneens over de kilometerheffing, maar het is wel een goede bestuurder. Hij pakt de betrokkenen bij elkaar om de problemen op te lossen", aldus de VVD'er. "Het enige waar Huizinga mee bezig is is onderzoeken van problemen die we al jaren kennen." Aptroot noemt daarnaast als argument dat vooral de Nederlandse Spoorwegen (NS) met problemen kampen bij de invoering van de ov-chipkaart. Het dossier NS ligt bij Eurlings.
Ritkosten
De VVD'er stelt verder dat er, naast de problemen met blinden en slechtzienden, nog veel onduidelijk is over de ritkosten met de ov-chipkaart. "Deze zijn niet transparant. Als je met het vliegtuig gaat wil je ook weten wat het kost." "Bovendien zijn er, tegen de afspraken in, regio's waar mensen meer gaan betalen voor gebruik van het openbaar vervoer." Hoewel de motie waarschijnlijk geen meerderheid haalt is Aptroot niet pessimistisch over het stemgedrag van CDA en PvdA. "Zij kunnen het hier onmogelijk mee oneens zijn. Het is alleen de vraag of ze bereid zijn de verhoudingen binnen de coalitie op scherp te zetten."
Quatsch
Huizinga reageerde gepikeerd op de motie van Aptroot. Ze doet de beschuldiging van Aptroot dat het bij de invoering van de ov-chipkaart aan regie ontbreekt af als 'quatsch'. "Het is aan regie te danken dat er een planning ligt en dat we over een jaar overal met de ov-chipkaart kunnen reizen", aldus Huizinga.
Kamerleden Van Gent (GroenLinks) en Mastwijk (CDA) lazen de motie van Aptroot als een motie van wantrouwen. "Aan deze symboolpolitiek doe ik niet mee", aldus Van Gent. "Als je echt wil dat de staatssecretaris weg gaat, dien dan een motie van wantrouwen in."
© NU.nl/Lucas Benschop
Andere kant. Anders had Huizinga nog meer invloed gehad. En wie wil dat nou?quote:Op woensdag 3 februari 2010 19:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De grootste blunder is geweest dat ze het niet zelf in beheer hebben genomen
Het is absurd om hier zo veel geld in te steken terwijl je eigenlijk een kartel van vervoersbedrijven aan het oprichten bentquote:Op woensdag 3 februari 2010 23:10 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Andere kant. Anders had Huizinga nog meer invloed gehad. En wie wil dat nou?
Vraag: Hoe vaak en wie zijn er ministers weggestuurd door het parlement vanwege een gebrek aan competentie?
De meeste bewindslieden voor door incidenten en procedurele fouten weggestuurd, maar structureel niet presteren komt niet zo vaak voor. De Kamer had het kunnen en moeten doen vandaag. Onbegrijpelijk dat de Kamer haar steunt.
Ik heb vandaag aan de conducteur gevraagd of ik nog op mijn tijdelijke studentenchip mag reizen. Hij zei dat het voorlopig nog mag. Dit was op het perron, bij het overstappen heb ik het in de trein aan een andere conducteur gevraagd. Die zei ook dat het nog mag.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:09 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
dus ik kan nu nog gewoon op mn tijdelijke ding reizen?
ik snap er geen zak van, heuj nederland
Ok, dankjewel!. In de bus deed die het ook nog gewoon.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:30 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Ik heb vandaag aan de conducteur gevraagd of ik nog op mijn tijdelijke studentenchip mag reizen. Hij zei dat het voorlopig nog mag. Dit was op het perron, bij het overstappen heb ik het in de trein aan een andere conducteur gevraagd. Die zei ook dat het nog mag.
Op station Duivendrecht staan er geen palen op het perron. Ik wilde er overstappen van de metro op de trein. Moest ik eerst het station uitlopen via de metropoortjes, en vervolgens het station weer in via de NS-poortjes.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:26 schreef Q. het volgende:
Ah leuk, op Utrecht Centraal staan in de noordertunnel nog geen palen, mag je om op saldo te reizen een paar honderd meter omlopen via de stationshal. Handig!
Ach ja, Huizinga heeft dit dossier ook maar geërfd natuurlijk en het was ook helemaal niet de bedoeling dat ze staatssecretaris zou worden. Neemt niet weg dat ze onmiddellijk moet stoppen met haar goednieuwsshow.quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:38 schreef Stupendous76 het volgende:
Mevr. Huizinga: u bakt er niets van. De ov-chipkaart is een wangedrocht van de eerste orde. Maar goed, u bent alvast op zoek naar een nieuwe baan zeker.
Één kaart voor ál het openbaar vervoer!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:45 schreef freako het volgende:
[..]
Op station Duivendrecht staan er geen palen op het perron. Ik wilde er overstappen van de metro op de trein. Moest ik eerst het station uitlopen via de metropoortjes, en vervolgens het station weer in via de NS-poortjes..
gisteravond in Qbuzz-bus ook, alledrie de afleesapparaten werkten niet, dus gratis reizenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 12:45 schreef Q. het volgende:
Gisteren een bus-trein-bus ritje gemaakt. 66,7% van de apparatuur die ik wilde gebruiken was kapot. Betrouwbaar systeem!
Op het toch niet hele kleine station Amersfoort zijn er wel twee palen: eentje aan de voorkant en eentje aan de achterkant. Nu was die aan de voorkant (stadskant) gisteren kapot dus moest iedereen helemaal naar de achterkant lopen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 12:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
gisteravond in Qbuzz-bus ook, alledrie de afleesapparaten werkten niet, dus gratis reizen
Alleen ondrweg gingen ze opeens op groen, dus nieuwe instappers moesten wel betalen.
Ook makkelijk trouwens dat chauffeurs die apparaten niet kunnen zien (het scherm dan)
Dat makt zwarttrijden wel heel makkelijk
das toch al heel lang zo, pas als men klaar is met de verbouwing worden daar paaltjes geplaatst.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:26 schreef Q. het volgende:
Ah leuk, op Utrecht Centraal staan in de noordertunnel nog geen palen, mag je om op saldo te reizen een paar honderd meter omlopen via de stationshal. Handig!
Is die inmiddels nog niet afgelopen dan? Ik vind 'verbouwing' een zwak excuus trouwens om die dingen niet te plaatsen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
das toch al heel lang zo, pas als men klaar is met de verbouwing worden daar paaltjes geplaatst.
vorige week iig nog niet. tis ook een zwak excuus. mijn bus stopt bij de trap van de noordertunnel. dan moet ik daar naar beneden, over t perron dan de stationshal in om te scannenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Is die inmiddels nog niet afgelopen dan? Ik vind 'verbouwing' een zwak excuus trouwens om die dingen niet te plaatsen.
Ik kom altijd met de tram. Die stopt ook bij die tunnel. Dat ding heeft 35.000 reizigers per dag. Als die gebruik willen maken van de OV Chipkaart in de trein moeten die eerst via het taxiplatform de stationshal in in plaats van dat ze de kortste route naar de perrons kunnen nemen door de tunnel.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:51 schreef Ynske het volgende:
[..]
vorige week iig nog niet. tis ook een zwak excuus. mijn bus stopt bij de trap van de noordertunnel. dan moet ik daar naar beneden, over t perron dan de stationshal in om te scannenniet de meest toffe oplossing
quote:Op maandag 8 februari 2010 08:08 schreef macca728 het volgende:
Studenten die hun OV chipkaart nog niet hebben geactiveerd kunnen nu een prijs winnen.
Dit om het activeren te motiveren.
En ik maar denken dat het verplicht was om de studenten OV kaart te activeren
Compleet gestoord, stelletje randdebielen. Studenten willen wel activeren, maar kunnen dat niet omdat het systeem niet werkt.quote:
OV-branche lokt studenten met iPad
DEN HAAG - Openbaarvervoersbedrijven loven tien iPads uit als prijs om studenten aan te sporen zo snel mogelijk hun ov-chipkaart te activeren. Dit heeft een woordvoerder maandag bekendgemaakt.
Studenten hadden eigenlijk al per 1 januari met hun nieuwe vervoersbewijs moeten kunnen reizen. Technische problemen bij de vervoerders gooiden roet in het eten. Studenten konden daardoor hun kaart niet opladen. De datum van 1 februari werd ook al niet gehaald. Minister Ronald Plasterk (Onderwijs) zei onlangs dat hij pas toestemming geeft voor een nieuwe datum als het systeem lange tijd stabiel is.
Na het verhelpen van de problemen heeft volgens de ov-branche intussen ruim twee derde van de studenten zijn kaart opgeladen. Om de laatste, vooral mbo-studenten over de streep te trekken, maken ze kans op enkele 'fantastische' prijzen. De hoofdprijs is een 'volledig verzorgde wintersportvakantie' voor de winnaar, die vijf vrienden/vriendinnen mag meenemen. Daarnaast maken studenten kans op één van de tien iPads, het gloednieuwe mobiele apparaat van Apple, die tot het prijzenpakket behoren.
De vervoerders verspreiden flyers en sturen teams naar onderwijsinstellingen in het kader van hun nieuwe campagne. Overigens maken ook studenten die al een opgeladen kaart hebben, kans op één van de prijzen.
Niet zolang er maar maximaal 25 mensen tegelijk kunnen activeren, en anders de boel crashtquote:Op maandag 8 februari 2010 13:50 schreef Aandemur het volgende:
Staat er toch ook gewoon in.
Verder, prijzen leuk, maar goed, schiet een beetje voorbij het doel...
Zorg gewoon voor een mobiele paal en zet die dagelijks bij een andere instelling neer. Heb je alles zo geactiveerd.
Dat weet niemand. Je proberen een abonnement aan te smeren, maar dat zal voor de abonnementhouders niet gelden.quote:Op maandag 8 februari 2010 13:00 schreef Aandemur het volgende:
Ow ja, dat ding binnenkort ook maar eens activeren. Lag van de week in de bus.
Wat gaat de overheid eigenlijk doen met al onze reisgegevens? Doorverkopen op termijn? Hoe zit de vork nou werkelijk in de steel?
dat zou ik nog kunnen begrijpen, om studenten te belonen die het al 20x geprobeerd hebben.quote:Op maandag 8 februari 2010 13:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Niet zolang er maar maximaal 25 mensen tegelijk kunnen activeren, en anders de boel crasht![]()
En idd belachelijk dat men nu prijzen uitlooft voor degeen die de kaart geactiveerd hebben.
ja klopt, belachelijke actiequote:Op maandag 8 februari 2010 17:03 schreef Aandemur het volgende:
Volgens het artikel belonen ze toch echt iedereen die zijn kaart heeft geactiveerd, door de prijzen onder de totale groep te verdelen.
quote:A'dam: Ov-chipkaart vanaf 15 april
AMSTERDAM - Amsterdam en de omliggende gemeenten willen 15 april volledig overstappen op de ov-chipkaart. De Stadsregio Amsterdam heeft staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) woensdag toestemming gevraagd om half april de strippenkaart niet meer te accepteren in alle bussen en trams van de zestien gemeenten in het gebied.
Alle betrokken partijen hebben inmiddels een positief advies uitgebracht over het gebruik van de ov-chipkaart, liet de Stadsregio Amsterdam woensdag weten. In de Amsterdamse metro kan al sinds augustus niet meer met de strippenkaart worden gereisd.
Huizinga zei dinsdag dat de regio Amsterdam de strippenkaart niet zomaar mag afschaffen. De Tweede Kamer wil dat de proef in de regio Rotterdam, die donderdag als eerste volledig overschakelt op de ov-chipkaart, eerst wordt geëvalueerd. De Stadsregio Amsterdam en haar vervoerders meldden woensdag „lering te trekken uit de ervaringen in de Rotterdamse regio en de verbeterpunten direct mee te nemen in het Amsterdamse traject van 'strip' naar 'chip' op 15 april”.
Bericht 2, ook op de Telegrof:quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:55 schreef macca728 het volgende:
[http://www.nu.nl/economie/2181115/geld-terug-bij-vergeten-uitchecken-eindig.html
[..]
quote:Chipreizigers vergeten uit te checken
AMSTERDAM - Bus-, tram- en treinbedrijven verdienen ten onrechte jaarlijks miljoenen euro's omdat reizigers vergeten uit te checken met de ov-chipkaart.
Gemiddeld verzuimen 270.000 reizigers per week uit te checken en maar weinig passagiers vragen hun te veel betaalde geld terug. Dat blijkt uit onderzoek van De Telegraaf.
Bij de NS vraagt 9% van de passagiers die bij het uitstappen vergeten hun pas langs de automaat te halen, geld terug.
Bij Arriva slechts 0,2%, ondanks het feit dat de vervoerders coulancebeleid voeren en je bij een klacht automatisch je geld, minus het instaptarief van 0,74 cent, terugkrijgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |