ik dus ook, met aardappeltjes/spek/ui en sla met o.a. kaas/ei/tomaat/zilveruiquote:
klinkt spannend, heb je een receptje?quote:Op maandag 25 januari 2010 19:25 schreef Razztwizzle het volgende:
Wij aten net makreelcurry met bloemkool. Was lekker!
Komt mijn lief binnen: "wat ruikt het hier lekker"quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:42 schreef -Mellow- het volgende:
Ik ga zo lekker bouillon trekken van ossestaart en runderschenkels voor latere doeleinden. ( ik ben helemaal in mijn element met m'n nieuwe slager)
Da's toch waterzooi?quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:16 schreef Iwanius het volgende:
Kippensoep met aardappelen,wortelen en een grote kippenpoot
Uhhuhquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:35 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Da's toch waterzooi?
Lekker, die appeltaart
zelfgemaakte appeltaart is altijd heerlijkquote:
he gatverdamme, alles bij elkaar op 1 bord?quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:16 schreef Iwanius het volgende:
Kippensoep met aardappelen,wortelen en een grote kippenpoot
Ik vond het er ook niet zo smakelijk uit zien....quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:42 schreef Mirjam het volgende:
[..]
he gatverdamme, alles bij elkaar op 1 bord?
Oehhh lekkerrquote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:02 schreef motorbloempje het volgende:
5 gangen menu vandaag, met heel veel wijn
wij zijn verantwoordelijk voor het hoofdgerecht.
We maken een 'hamburger' van fijn lamsvlees tussen een broodje van portabello's. Sausje van balsamicoazijn erbij.
Couscous ernaast en nog wat grove groenten als een soort van 'patat'
Wat voor soort?quote:
wat doe je met de andere helftquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:58 schreef FutureFairytale het volgende:
halve banaan en sinaasappel
aan mn vader gegevenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:21 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
wat doe je met de andere helftOh hier jasmijnthee
nieuw dieet?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:03 schreef Asskicker14 het volgende:
Ontbijt: Niets
Tussendoor: 8 Ferrero Rocher chocola'tjes = 570 kcal.
Lunch: 2 Noorse zalmfilet sandwiches = 230 kcal.
Avondeten: 2 sneetjes volkorenbrood met 1 plak kaas. = 250 kcal
Tussendoor: 1 Conference peer = 50 kcal
1100 kcal.
en die 8 chocolaatjes helpen ook niet meequote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:19 schreef Riann het volgende:
[..]
haha als je wilt diëten is het heel slecht om s morgens niks te eten.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:11 schreef -Mellow- het volgende:
ff snacken:
pannenkoeken met spek, slagroom en stroop
Als je mij ergens voor wakker zou mogen maken, dan is het dit
+ 1100 kcal is te weinig. Collega doet aan een dieet en moet minimaal 1600 kcal per dag eten.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:19 schreef Riann het volgende:
[..]
haha als je wilt diëten is het heel slecht om s morgens niks te eten.
Nee hoor, is heeeerlijk. Ik zweer erbij. Serieus, probeer het eensquote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:18 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
waaaaah spek en slagroom bij elkaar
ik gok om de stofwisseling op gang te houdenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
+ 1100 kcal is te weinig. Collega doet aan een dieet en moet minimaal 1600 kcal per dag eten.
Alhoewel ik nog niet begrijp waarom 1600 kcal beter is, zal ik wel aan haar vragen
Dat is dus niet door gegaanquote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:54 schreef Mikkie het volgende:
Ik denk dat ik vanavond pannenkoeken ga bakken.
yups helemaal juistquote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:15 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
ik gok om de stofwisseling op gang te houden
Mmm wat lekker zeg! Daarna met buikpijn naar bed?quote:Op zondag 31 januari 2010 10:43 schreef motorbloempje het volgende:
Gisteren
Amuse: cranberrypate in pancetta op een 'toastje' met gecarameliseerde ui
Voorgerecht: 4 zalmdingen --> soesje met zalmroom, zalmrollade met ricotta, camembert op een gekruide aardappelschijf met zalm en een spinaziesoepje met zalmsnippers.
Tussengerecht: gefrituurde camembert, compote van dadels en rode ui, gebakken knolraap
Hoofdgerecht: 'hamburger' van fijgesneden lamsvlees (gekruid) op een 'broodje' van portabellochampignons met mozarella en rucola. Met daarbij couscous, gegrilde groenten en turkse yoghurt.
Tussendoor: spoom van frambozenijs, grappa en prosecco
Na: een ijstaart met merengue (even uit de oven) met 2 soorten ijs, cake en dus die merengue
Na2: koffie met chocolade pecannoten
Het was een goed avondje
linzenquote:Op zondag 31 januari 2010 14:16 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ga vanavond deze linzen-paprika-soep proberen. Hoop dat 't gaat smaken!
heeeee, je weet eindelijk wat je bij je saté wilquote:Op zondag 31 januari 2010 11:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is dus niet door gegaan. Heb broodjes gegeten. Dadelijk stokbroodje als ontbijt. Morgen nasi met saté.
lekkere dingen allemaalquote:Op maandag 1 februari 2010 12:33 schreef -Mellow- het volgende:
vanavond gevulde paprika's met lam-rijst-kruidenprutje. Yoghurt erbij en een salade.
Zometeen komt moeders op bezoek en gaan we gebakken eitjes met spek en croissantjes met jam eten. Met flevosap en veel koffie
Nu eerst appeltaart bakken
Ik had gele linzen, die zijn niet zo .. ja, linzerig, als de bruine linzen die ik ooit ook heb geproefd. Plus je soep krijgt er een mooi kleurtje van. Dit recept is trouwens gepureerd, dan proef je helemaal die typische linzensmaak niet meerquote:Op zondag 31 januari 2010 16:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
linzenvind alleen linzen niet zo lekker, misschien moet ik het maar eens in zo'n soort recept proberen!
ok gele linzen.. *schrijft op*quote:Op maandag 1 februari 2010 16:14 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik had gele linzen, die zijn niet zo .. ja, linzerig, als de bruine linzen die ik ooit ook heb geproefd. Plus je soep krijgt er een mooi kleurtje van. Dit recept is trouwens gepureerd, dan proef je helemaal die typische linzensmaak niet meer.
Vanavond hetzelfde, nu een kwarkbolletje met rozijnenquote:Op maandag 1 februari 2010 18:00 schreef Windigo het volgende:
Nu wat crackers met hummus dip en een glas cola
Strak Mac and cheese van geitenkaas met geroosterde paprika, rode peper en zwarte olijven.
Nou juich maar niet te vroeg. Je valt echt geen kilo af als je niet ontbijt ;')quote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:03 schreef Asskicker14 het volgende:
Ontbijt: Niets
Tussendoor: 8 Ferrero Rocher chocola'tjes = 570 kcal.
Lunch: 2 Noorse zalmfilet sandwiches = 230 kcal.
Avondeten: 2 sneetjes volkorenbrood met 1 plak kaas. = 250 kcal
Tussendoor: 1 Conference peer = 50 kcal
1100 kcal.
lekkuurrrr!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:29 schreef Loontjah het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren
Gegrilde zalmspies met paprika, parpadelle en beetje Hollandaise saus...
whuttttquote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:22 schreef FutureFairytale het volgende:
Indonesische collega ging om 5.30u haar bed uit vanochtend om bami met gebakken babi pangang spek voor me te makenLekkere lunch!!
oeh, lekker!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:46 schreef Mirjam het volgende:
zo, coq au vin staat te stoven
vanavond lekker opsmikkelen met aardappelpuree en broccoli
Dat ziet er erg goed uit!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:29 schreef Loontjah het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren
Gegrilde zalmspies met paprika, parpadelle en beetje Hollandaise saus...
geen puree, maar patatjes erbij.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:46 schreef Mirjam het volgende:
zo, coq au vin staat te stoven
vanavond lekker opsmikkelen met aardappelpuree en broccoli
Grrrwwooaaan.. Dat was mijn maag! Nog niet ontbeten, en jij zegt hummus!quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:38 schreef Windigo het volgende:
Crackers met hummus, rooibosthee en soyavla met frambozen.
Oh goed idee. Ik heb al zo lang niet meer indiaas gekookt, maar heb er wel weer eens zin in. Hoe maak jij naan? Wil dat ook wel eens proberen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:29 schreef minilot het volgende:
Ik maak vanmiddag een makhani masala, een indiase tomaten-botersaus. Erin laat ik vis garen, maar ik weet nog niet wat voor vis. Volkoren knoflooknaan (zelfgemaakt) erbij - deeg staat al te rijzen.
Ik heb al tientallen keren dit recept gebruikt:quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:32 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Oh goed idee. Ik heb al zo lang niet meer indiaas gekookt, maar heb er wel weer eens zin in. Hoe maak jij naan? Wil dat ook wel eens proberen.
Denk dat ik een groentencurry ga maken met bloemkool, zoete aardappel, linzen en courgette ofzo.
Weet je, dan denk ik dat je naanbroodjes beter lukken als je ze even insmeert met wat olie en ze vervolgens gewoon in een droge, loeihete koekenpan gooit. Wachten tot ze opbollen (30 sec-minuutje), omdraaien en nog een minuutje en klaar.quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:46 schreef -Mellow- het volgende:
Helaas heb ik nog steeds geen pizzasteen, maar ik ga het gewoon proberen. Thx
ziet er goed uitquote:Op woensdag 3 februari 2010 16:47 schreef FutureFairytale het volgende:
vnv bij een gezellig restaurantje eten:
De Meiden
Ik heb beide geprobeerd en het is allebei lekker. Die uit de pan is wat zachter, die uit de oven heeft een iets meer knapperige buitenkant maar is wel nog lekker zacht en fluffy van binnen. Die uit de oven is wat mij betreft toch beter geworden.quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Weet je, dan denk ik dat je naanbroodjes beter lukken als je ze even insmeert met wat olie en ze vervolgens gewoon in een droge, loeihete koekenpan gooit. Wachten tot ze opbollen (30 sec-minuutje), omdraaien en nog een minuutje en klaar.
Gewoon zo in je oven gaat niet werken, dan is je naan al helemaal droog en niet meer lief en zacht tegen de tijd dat -ie gaar is.
Normaal gesproken quote ik mezelf niet, maar deze macaroni was echt veel te flauwquote:Op woensdag 3 februari 2010 17:40 schreef Fyodor het volgende:
Macaroni, zakje mix van het euromerk van Super de Boer gekocht voor 23 cent. Als student zoek ik altijd naar goedkope etenswaren. Benieuwd of het smaakt!
Ik vries het altijd in ná het rijzen. Deeg na het rijzen platdrukken, in zoveel stukjes snijden als je naanbroodjes wilt hebben, en alles wat je niet gebruikt gewoon in een diepvrieszakje in de vriezer. Ik schrijf er dan met merkstift een grote "N" van naan op, zodat ik niet in de war raak met alle andere zakjes in mijn vriezer: "Q" van quichedeeg en "P" van pizzadeeg.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:50 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Leent dit deeg zich goed voor invriezen? Ik was altijd in de veronderstelling dat je elk deeg prima kunt invriezen, maar ik had het laatst gedaan met een brooddeeg, en dat bleek toch niet meer zo goed te rijzen daarna.
Ik bedoel tijdens het bakken ja. Het was ook veel droger. Ik weet nog steeds niet waar het aan lagquote:Op woensdag 3 februari 2010 21:27 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik vries het altijd in ná het rijzen. Deeg na het rijzen platdrukken, in zoveel stukjes snijden als je naanbroodjes wilt hebben, en alles wat je niet gebruikt gewoon in een diepvrieszakje in de vriezer. Ik schrijf er dan met merkstift een grote "N" van naan op, zodat ik niet in de war raak met alle andere zakjes in mijn vriezer: "Q" van quichedeeg en "P" van pizzadeeg.![]()
Of bedoel je met rijzen het rijzen in de oven, tijdens het bakken?
Yumquote:
Wat zijn nizza's?quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:06 schreef Windigo het volgende:
[..]
Yum
Nu rooibosthee, een paar nizza's, en straks toast met geitenroomkaas en met boter en aardbeienjam.
Kokosbiscuitjes, maar veel lekkerder dan zaanse kermisquote:
En ook nog rendang van tofuquote:Op donderdag 4 februari 2010 14:25 schreef Windigo het volgende:
[..]
Kokosbiscuitjes, maar veel lekkerder dan zaanse kermis
Vanavond maak ik sajoer lodeh met sperziebonen, wortel, bambooshoots en petehbonen, en blado kentang (pittige aardappels) met zilvervliesrijst.
risotto klinkt heerlijk!quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:21 schreef -Mellow- het volgende:
Nu een restje groentencurry met naanbrood van gisteren.
Straks het laatste stukje appeltaart met slagroom en een cappuccino
Vanavond paddorisotto met een zaaalige runderbouillon, witte wijn, veel boter en parmezaan.
Daarnaast een frisse salade.
Toetje: smoothie van yoghurt bosbessen en maple syrup
Yum
waaromquote:Op donderdag 4 februari 2010 19:38 schreef motorbloempje het volgende:
pizzadaar hadden we ineens zo'n ontzettende trek in
Ik vind de tomaten die nu in de winkel echt niet te pruimen. Totaal geen smaak. Maakt ook niet uit of ik de standaard tomaat koop of tasty/tros/cherry tomaat...quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:40 schreef minilot het volgende:
Kon geen leuke vis vinden, dus geen viscurry vanavond. In plaats daarvan kip, want dat hadden we alweer een poosje niet op.
Dus: kip tikka masala van eigen kruidenpasta. Daarbij zelfgekneed volkoren naanbrood met geroosterde knoflook en ghee. En een tomatensalade.
Boter, mayo, roomkaas en gewone kaas. Dat kan niet anders dan lekker zijnquote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:03 schreef Gesloten het volgende:
En ik heb voor vanavond (en waarschijnlijk morgenavond) een jalapeño popper dip gemaakt. Heb het al geproefd en hij smaakt superlekker!
![]()
[ afbeelding ]
Ik word al misselijk bij het idee..quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:32 schreef vaagsel het volgende:
[..]
Boter, mayo, roomkaas en gewone kaas. Dat kan niet anders dan lekker zijn.
Haha jaquote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:19 schreef motorbloempje het volgende:
hij was ook erg lekker! Alleen is het opscheppen altijd weer een kriem!
doe er ook teveel groente in
Zelf deeg makenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:49 schreef motorbloempje het volgende:
dat gold wel voor de binnenkant: de lasagnebladen waren te klein voor de schaal en ik heb niet de moeite genomen het passend te maken
weet ikquote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:52 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Zelf deeg makenkost maar weinig moeite en t is wel echt lekkerder. Kan je t precies passend maken
Valt me alleszins mee, tis best een lekkere snack. Ik heb de camera er ook maar even bij gepaktquote:Op zaterdag 6 februari 2010 17:02 schreef -Mellow- het volgende:
Ik had van de week een restje risotto ingevroren en daar maak ik vandaag balletjes van om te frituren.
In principe ben ik niet zo enthousiast over het idee omdat dat wat mij betreft nooit de bedoeling van risotto kan zijn. Maar ik heb altijd te veel en risotto is ook niet iets dat je wil opwarmen. Dus toch maar eens proberen. Wie weet verbaas ik mezelf
Daarbij gegrilde courgette met balsamico en zoete aardappelpartjes uit de oven.
Vertel, wat heb je er aan aangepastquote:Op zondag 7 februari 2010 02:09 schreef Tezz het volgende:
Mojito's!!!!![]()
(Door SOL omgedoopt tot Tezzojito's, vanwege ietwat vrije interpretatie van het recept)
Nou, ik had citroen ipc limoen, basterdsuiker ipv rietsuiker en spablauw ipv sparood...quote:Op zondag 7 februari 2010 02:17 schreef Babbelvis het volgende:
[..]
Vertel, wat heb je er aan aangepast
Klinkt goed! Heb je een recept voor me?quote:Op zondag 7 februari 2010 16:10 schreef Windigo het volgende:
Vanavond noodlesalade met pindadressing
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |