abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77245627
"homoseksualiteit vergelijkbaar met anorexia"

De nieuwe aartsbisschop André Léonard heeft tijdens de uitzending 'Controverse' op de Franstalige zender RTL-TVI homoseksualiteit vergeleken met anorexia.

Monseigneur Léonard werd tijdens het programma aan de tand gevoeld over het thema, waarover hij in het verleden al enkele omstreden uitspraken deed. Léonard stelde dat hij zelden over het onderwerp spreekt, tenzij men hem ertoe dwingt of erover vragen stelt.

Anorexia
Hij herhaalde dat hij zich veeleer uitsprak over een houding dan over personen, maar maakte een vergelijking tussen zijn visie op homoseksualiteit en anorexia. "Ik ga een vergelijking maken: anorexia is een ontwikkeling die niet te rijmen valt met eetlust, maar ik zou nooit zeggen dat anorexiapatiënten abnormaal zijn", luidde het.

Schandalig
Nationaal voorzitter Philippe Grolet van het Centre d'action laïque (CAL) is allerminst te spreken over de uitspraken, en noemt ze schandalig. Volgens hem heeft de monseigneur geïnsinueerd dat homoseksualiteit een ziekte is. (belga/sam)

http://www.hln.be/hln/nl/(...)t-met-anorexia.dhtml

Voor degene die het nog niet weten, Léonard wordt de nieuwe Belgische aartsbisschop.

Het is natuurlijk zijn recht van meningsuiting maar dit doet hij wel op een kwetsende manier die twee groepen hebben die het al helemaal niet gemakkelijk hebben in de maatschappij: homoseksuelen en anorexia-patienten.

Mijn mening: deze uitspraak is zeer beledigend en voor een nieuwe aartsbisschop maakt deze uitspraak je zeker niet geliefd. Heb een voorgevoel dat veel gematigde Katholieken de kerk niet meer au serieux gaan nemen.
pi_77245678
Vrijheid van meningsuiting toch?
Hoe beledigend, opruiend enzo het ook moge zijn?
  maandag 25 januari 2010 @ 13:21:31 #3
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_77245793
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:16 schreef devuser_250 het volgende:
Mijn mening: deze uitspraak is zeer beledigend en voor een nieuwe aartsbisschop maakt deze uitspraak je zeker niet geliefd. Heb een voorgevoel dat veel gematigde Katholieken de kerk niet meer au serieux gaan nemen.
Dat deden ze toch al niet!

Mijn mening: gelovigen zullen zich steeds belachelijker blijven maken en de algehele weerstand tegen intolerante geloven zal alleen maar groeien. Alle Arie Boomsma's ten spijt die het tij niet kunnen keren vanwege halsstarrige oude mannen die aan de macht zullen blijven.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_77245847
ijs_beer fan!
pi_77245999
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:23 schreef NanKing het volgende:
[ afbeelding ]
Dit dus
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_77246076
Dan doe ik mee :

pi_77246128
Leugens.
ijs_beer fan!
  maandag 25 januari 2010 @ 13:36:38 #9
118058 Bastian
Flush the Leviathans!
pi_77246243
En wat dan nog als het een ziekte is? Waarom is dat zo ontzettend belangrijk?
Wat wil je dan? Dat het een 'keuze' is?

Of komt er een theorie dat homo zijn een stap in de evolutie is?
Tot dat dit bewezen is blijft het toch gewoon een genetische afwijking...?
Hooikoorts is toch ook een afwijking / ziekte?

Maakt het overigens voor het accepteren van homo's wat uit of het een ziekte is?
Where the weak are strong, singing their songs!
pi_77246477
Wat me overigens opvalt en merkwaardig vind is dat de niet-homo's meer aan de frontlinies zijn om de OP af te keuren, terwijl homo's dit meer weten te nuanceren, negeren of om kunnen lachen. Of we hebben gewoon veel mensen die nog in de kast zitten of what's up? Advocaatje spelen? Daarnaast homo's moet je sowieso niet laten praten, homo's moet je knuffelen, enige waar ze goed in zijn
  maandag 25 januari 2010 @ 13:45:30 #11
116015 SicSicSics
pi_77246522

@Bastian:
Genetische afwijking? Is het dan een erfelijke of een verworven aandoening?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 25 januari 2010 @ 13:46:58 #12
116015 SicSicSics
pi_77246576
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:44 schreef Triggershot het volgende:
Wat me overigens opvalt en merkwaardig vind is dat de niet-homo's meer aan de frontlinies zijn om de OP af te keuren, terwijl homo's dit meer weten te nuanceren, negeren of om kunnen lachen. Of we hebben gewoon veel mensen die nog in de kast zitten of what's up? Advocaatje spelen? Daarnaast homo's moet je sowieso niet laten praten, homo's moet je knuffelen, enige waar ze goed in zijn
Ik kom altijd op voor de zieken en zwakken in de samenleving!
Fine, fuck you then!
  maandag 25 januari 2010 @ 13:49:01 #14
118058 Bastian
Flush the Leviathans!
pi_77246640
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:45 schreef SicSicSics het volgende:
[ afbeelding ]

@Bastian:
Genetische afwijking? Is het dan een erfelijke of een verworven aandoening?
Interessante vraag. Misschien is het wel erfelijk.
Ik neem aan dat je met "verworven aandoening" je opvoeding o.i.d. bedoeld?

Misschien is het wel gewoon een "foutje" bij het brei-proces in de baarmoeder.
Where the weak are strong, singing their songs!
pi_77246677
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_77246729
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:50 schreef Pixie. het volgende:
[ afbeelding ]
pi_77246733
quote:
met zijn gebid denk ik trouwens meteen aan die gast van onze pedo partij
achja paapse priesters
  maandag 25 januari 2010 @ 13:52:07 #18
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_77246742
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:44 schreef Triggershot het volgende:
Tigger toch! Je hebt gelijk, knuffelen kunnen ze als de besten, maar praten is toch ook wel een talent van de gemiddelde nicht hoor....is het niet roddelen in de kapsalon, dan is het wel elkaar afzeiken in de bar ofzow.

Overigens hoor je homo's tegenwoordig hier steeds minder op reageren, omdat er gewoon geen beginnen aan is.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 25 januari 2010 @ 13:53:43 #19
116015 SicSicSics
pi_77246793
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:49 schreef Bastian het volgende:
Interessante vraag. Misschien is het wel erfelijk.
Ik neem aan dat je met "verworven aandoening" je opvoeding o.i.d. bedoeld?
Als het erfelijk is dan zal het, hoe meer we het accepteren, steeds minder worden. Dus dan is de kerk dom bezig! Door het niet te accepteren zullen er veel kasthomo's blijven bestaan die kinderen krijgen, met nog meer homo's tot gevolg!..

Ik weet niet of je met opvoeding iemands genen kunt veranderen.
quote:
Misschien is het wel gewoon een "foutje" bij het brei-proces in de baarmoeder.
Dat is een verworven genetische aandoening.
Fine, fuck you then!
pi_77246818
pi_77246856
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:18 schreef Triggershot het volgende:
Vrijheid van meningsuiting toch?
Hoe beledigend, opruiend enzo het ook moge zijn?
Ben ik het wel mee eens. Natuurlijk is het ronduit beledigend wat deze man zegt, maar hij is natuurlijk vrij om zoiets te zeggen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_77246858
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:52 schreef Semisane het volgende:

[..]

Tigger toch! Je hebt gelijk, knuffelen kunnen ze als de besten, maar praten is toch ook wel een talent van de gemiddelde nicht hoor....is het niet roddelen in de kapsalon, dan is het wel elkaar afzeiken in de bar ofzow.

Overigens hoor je homo's tegenwoordig hier steeds minder op reageren, omdat er gewoon geen beginnen aan is.
Ja dat dus eik . Zoals ik in 't vorige topic al zei, het is steeds maar een herhaling van zetten. Elk topic over het homoisme (©BSB) loopt het zelfde, met dezelfde mensen, en de zelfde argumenten.
ijs_beer fan!
pi_77246883
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:36 schreef Bastian het volgende:
En wat dan nog als het een ziekte is? Waarom is dat zo ontzettend belangrijk?
Wat wil je dan? Dat het een 'keuze' is?

Of komt er een theorie dat homo zijn een stap in de evolutie is?
Tot dat dit bewezen is blijft het toch gewoon een genetische afwijking...?
Hooikoorts is toch ook een afwijking / ziekte?

Maakt het overigens voor het accepteren van homo's wat uit of het een ziekte is?
Je middelbare school belde. Ze zijn erachter gekomen dat je bij de biologielessen nooit bent komen opdagen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 25 januari 2010 @ 13:58:06 #24
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_77246954
Bij het zien van die zielige mensen die de straat opgaan met bordjes tegen homoseksualiteit moet ik altijd denken aan dit geniale filmpje van Portia de Rossi.

Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  maandag 25 januari 2010 @ 14:00:10 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77247024
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je middelbare school belde. Ze zijn erachter gekomen dat je bij de biologielessen nooit bent komen opdagen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat het een zeer streng gereformeerde school was
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')