abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77249264
Het ligt ook misschien deels aan je profiel. Jij hebt kennis van ondernemen, ICT en teksten schrijven, terwijl ze nu meer behoefte hebben aan puinruimers, mensen die waterputten kunnen bouwen, aannemers, elektriciens en loodgieters. In die volgorde.

Wat overigens niet wegneemt dat je niks zou kunnen doen daar. Ik had bij een vorige werkgever een collega die voordat hij daar werkte ook jarenlang bij SHO's had gewerkt, hij had onder andere waterputten geslagen in Afrika. Die is ten tijde van de tsunami ook direct in het vliegtuig naar Sri lanka gesprongen, is daar met wat andere westerlingen mensen uit de modder gaan trekken, bulldozers regelen, etc.
moet je wel exact weten wat te doen, en hoe je jezelf nuttig moet maken.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_77249307
Waar wil je zelf slapen, eten etc?
  maandag 25 januari 2010 @ 15:12:44 #28
273890 hexenwind
NEE! Ik lust geen mayonaise!
pi_77249965
quote:
Op maandag 25 januari 2010 14:58 schreef Myworld het volgende:
Waar wil je zelf slapen, eten etc?
Wel, in principe wordt er gezegd dat een ieder die nu naar Haiti gaat voor zichzelf zou moeten kunnen zorgen. Aldus qua vervoer, voeding en mogelijk zelfs eigen tent. Dat is een hele opgaaf; zeker voor iemand als ik zonder ervaring. Er zijn inmiddels wel een aantal hulpverleningskampen opgezet. Ik ging er bij dit idee vanuit dat het mogelijk was daar te verblijven. Mede hierom dat ik contact opnam met hulporganisaties in de hoop wat wijzer te worden.

Voor een eventueel ander project: ik kan prima zonder comfort, zonder luxe en ook zonder volle maag. Zo leert de ervaring althans. Iemand maakte net een opmerking over Afrika. Dat lijkt me zeker we iets aldaar, al weet ik niet precies wat. Dat is ook de moeilijkheid bij het maken van een beslissing. Haiti lag als het ware voor de hand. Verder heb je nog plaatsen als Myanmar, maar dat is mij eerlijk gezegd te gevaarlijk (mede kijkende naar de beperkte hulp die er beschikbaar is aldaar en de nogal-afwezigheid van wereldwijde steun).
  maandag 25 januari 2010 @ 16:28:31 #30
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_77253436
quote:
heb begrip voor de gevaarlijke situatie aldaar, al wil ik mij daar niet door uit het veld laten slaan.
Bezint eer ge begint. Haiti was sowieso al levensgevaarlijk zonder ramp - en ik kan het weten. Laat staan hoe het nu is.

Je hebt er geen idee van en lijkt me impulsief op de situatie te reageren.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 25 januari 2010 @ 16:40:30 #31
273890 hexenwind
pi_77253984
Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met Be More. Iemand ervaring met deze organisatie?

Er waren een aantal dingen die mij aanspraken. Allereerst een nette, duidelijk website. Een interessant en net informatiepakket welk ik kreeg toegezonden. De aanwezige vrijwilligerscommunity. De bijeenkomsten/opendagen. De mogelijkheid om ervaringen te delen, en hulp te vragen aan, andere (ex)-vrijwilligers. Ik kan het mis hebben, maar dit lijkt me een goede organisatie om bij te beginnen.

Nu zaterdag, 30 januari, is er een bijeenkomst in Utrecht van deze organisatie. Er zal dan vanalles verteld worden, de gelegenheid zijn tot vragen stellen, (ex)-vrijwilligers aanwezig zijn, etc. Ik heb me aangemeld en heb in telefonisch contact al het e.e.a. laten blijken betreft welke projecten die ze aanbieden ik interesse in heb. De projecten vinden plaats in Oeganda en Zuid-Afrika.

Tot dusverre ziet het er prima uit en klikte het goed. Nog even afwachten en verdiepen natuurlijk. Mocht iemand ervaring hebben met deze organisatie dan hoor ik dat graag.
  † In Memoriam † maandag 25 januari 2010 @ 16:45:15 #32
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_77254217
http://www.stichtingnaarschoolinhaiti.nl/

in OUD is er een actie opgestart, neem anders contact op met de user Fuente, zij kan ze uitgebreid over deze stichting vertellen.

**FOK!-Helpt Alex en de Stichting naar school in Haiti**
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  maandag 25 januari 2010 @ 17:08:11 #33
273890 hexenwind
pi_77255410
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:45 schreef just me het volgende:
http://www.stichtingnaarschoolinhaiti.nl/

in OUD is er een actie opgestart, neem anders contact op met de user Fuente, zij kan ze uitgebreid over deze stichting vertellen.

**FOK!-Helpt Alex en de Stichting naar school in Haiti**
Dankjewel. Ik heb vrijblijvend contact opgenomen.
  † In Memoriam † maandag 25 januari 2010 @ 17:53:03 #34
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_77257036
prima
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: