Ik wil naar Berlijn!!! En ook naar Rome, Parijs en Granada, en. Gewoon even weg uit Nederland.quote:Op maandag 11 oktober 2004 20:15 schreef Gert het volgende:
Net weer terug. Berlijn in de herfst is ook mooi hoor
Die brede lanen met bomen vol goudbruine bladeren..
quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 09:14 schreef Ballebek het volgende:
Ik ga er wel eens vrieden opzoeken in Berlijn.
Ga over 2 weken weer
Iemand een lift
quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 09:41 schreef RaisinGirl het volgende:
[..]
.
In Tacheles zit wel wat meer dan alleen een restaurant.quote:Op woensdag 2 februari 2005 13:46 schreef robbedoes het volgende:
+ Restaurant Tacheles
Zou wel kunnen; ik heb alleen opgesomd wat anderen hier hebben geschreven.quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:49 schreef k_man het volgende:
In Tacheles zit wel wat meer dan alleen een restaurant.
Niet in Berlijn zelf maar op ongeveer een halfuurtje rijden kom je bij een voormalig concentratiekamp "Sachsenhausen"quote:Op woensdag 2 februari 2005 13:46 schreef robbedoes het volgende:
Bezienswaardigheden Berlijn:
+ reichstag
+ Brandenburger Tor
+ Vorderasiatisch Museum (Pergamon Museum)
+ Checkpoint Charlie
+ Potsdam
+ Pariser Platz
+ Hamburger Bahnhof: vroeger station, nu museum voor hedendaagse kunst
+ Joods Museum
+ Kudamm
+ Friedrichstrasse
+ Restaurant Tacheles
+ Siegessaule
+ East Side Gallery (een flink stuk van de originele muur met bijbehorende graffity)
+ de Kaiser Wilhelm Gedächtniskirche
+ Prenzlauer Berg
+ Stasi-Zentrale
Erg handig:
+ Berlin Welcome Card: 72 uur gratis OV en korting op musea e.d. voor 19 euro
Kan iemand dit lijstje verder aanvullen?
Ik denk dat ze om een uur of 9 dicht gaan.quote:Op woensdag 2 maart 2005 23:13 schreef Bayswater het volgende:
Iemand enig idee of er ook goede kroegen in Berlijn zijn en tot hoe laat die eventueel openblijven?
Tsja welke van de twee zal ik is kiezenquote:
In Amsterdam zal menig toerist nog gek opkijkenquote:Op woensdag 2 maart 2005 23:35 schreef julekes het volgende:
[..]
Ik denk dat ze om een uur of 9 dicht gaan.![]()
Oh kom op zeg.![]()
Hey, ik heb exact hetzelfde gevoel over Berlijnquote:Op donderdag 31 maart 2005 14:24 schreef Dynia het volgende:
Ik heb best veel plekken bezocht in berlijn, en had hoge verwachtingen, en het viel me wat tegen, dus ik heb wel het gevoel dat ik iets gemist heb, of steeds op de verkeerde plekken was..:)...denk nog maar s terug gaan...verder is berlijn wel een relaxte stad no doubt!
Wat het ook een beetje is is dat je wat met die stad moet hebben (denk ik).quote:Op dinsdag 5 april 2005 01:13 schreef Douwe het volgende:
Maar als ik dan al die verhalen hier lees heb ik wel weer de neiging om nog maar eens te gaan kijken of ik niet toevallig wat gemist heb
vind het wel wat hebbenquote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:38 schreef brighton het volgende:
In augustus vier dagen naar Berlijn!
In Hotel Estrel, aanbieding van NS Travel
[afbeelding]
Ziet er niet uit toch
Die aanbieding is op. Vanaf 27 juni heb ik geprobeerd te boeken, via internet en te bellen. Via internet gaf hij altijd een error, en bellen moest ik steeds langer dan 10 min. aan de telefoon hangen, a 35 cent per minuut. Vanmorgen een ander nummer gevonden, blijkt dat er maar een zeer beperkt aantal plaatsen waren. Op dus. We gaan met z'n tweeen, en het blijkt dat het 60 eurocent goedkoper is als je met een super apex 7 gaat. IN totaal kost dat 115,40 in plaats van 116 euro!quote:Op dinsdag 5 juli 2005 17:22 schreef Tackleberry het volgende:
Met de trein reizen is aan te raden, zeker nu NS Internationaal Berlijn 'in de aanbieding' heeft...
Deze zomer extra voordelig met de trein naar vier Treinsteden!: Berlijn vanaf ¤ 58 p.p.
Treinen vertrekken vanaf Hengelo en vier uurtjes later sta je op Berlijn Zoologischer Garten.
Dat is toch het enige wat ik misde toen ik Berlijn was. Daarvoor kun je beter Kopenhagen/Parijs/New York bezoekenquote:Op zondag 17 oktober 2004 03:14 schreef Nec341i het volgende:
3 jaar achtereen Love Parade 2000, 2001, 2002. echt kicken.
leuke stad, mooie vrouwtjes.
Wat voor studie doe je als ik vragen mag? Studeren in Berlijn zie ik ook wel zitten, althans een aantal of één studieja(a)r(en)quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:47 schreef iamredleader het volgende:
Berlijn is cool, ik kan niet anders zeggen. Mijn verloofde is uit Berlijn, ze is er nu ff voor wat tentamens, en ik heb zelf een half jaar daar gestudeerd. Superervaring, alleen is het in de winter wat minder door het grauwe. Maar het OV is zoals nergens anders, en de mensen over het algemeen vriendelijk en behulpzaam!
Mansquote:Op zondag 17 juli 2005 20:27 schreef Nutcaze het volgende:
Ben een week in Berlijn geweest, daarvoor een week in Krakow, Polen. Ik vond Krakow 10 keer zo mans minstens.
Volgens Van Dale:quote:Op zondag 17 juli 2005 20:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Mans
Bedoel je te zeggen dat Krakow mooier was?
Je komt uit Haarlem maar kent het woord mans niet? Ik ben er pas achter dat ze in andere provincies als Noord Holland dat woord niet schijnen te kennen en dat vandale.nl inderdaad alleen die beschrijving geeft maar als Noord Hollander moet je dat toch wel kennen hoor?quote:Op zondag 17 juli 2005 20:49 schreef Douwe het volgende:
[..]
Volgens Van Dale:
mans1 (de ~ (m.), ~en)
1 geldbakje van een straatmuzikant
Ik denk dat hij bedoelt dat Krakow veel toffer was dan Berlijn in zijn ogen. Heb je ook motivatie?
Thanks, dat is alvast een goed beginquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:53 schreef DutchTrain het volgende:
Hoe je er het goedkoopst / op welke manier kunt komen, kun je vragen in Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #2
Verder is er ook nog: Paleizen Berlijn
Mijn mening: met de trein is goedkoop en snel (www.bahn.de of www.nsinternationaal.nl). Met het vliegtuig is soms zelfs goedkoper en sneller (www.airberlin.com of www.transavia.com)
Voor goedkoop lastminutes hotels in Duitsland kijk je op http://www.freehotels.info/
Veel plezier
Dat is sinds de invoering van het nieuwe tariefsysteem in Duitsland niet meer zo. Bovendien zijn er geregeld aanbiedingen van de NS en Bahn die je van te voren kan/moet boeken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 01:04 schreef beelz het volgende:
Als je met de trein gaat koop dan een kaartje in Nederland tot Bad Bentheim, in Bad Bentheim koop je dan een kaartje naar Berlijn, dat scheelt flink geld en je hebt ongeveer een kwartier om dat kaartje te kopen daar.
De ICE gaat naar Keulen en Frankfurt, niet naar Berlijn. Tenzij je overstapt ergens natuurlijk. Maar waarom zou je als er een rechtstreekse EC vanuit Amsterdam/Amersfoort rijdt?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:20 schreef Overlast het volgende:
Ik ben met de ICE anar Berlijn geweest.
Is prima bevallen. Als je een paar weken van tevoren boek
t is het prima te betalen.
[mierenneukmodus]quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:41 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
De ICE gaat naar Keulen en Frankfurt, niet naar Berlijn. Tenzij je overstapt ergens natuurlijk. Maar waarom zou je als er een rechtstreekse EC vanuit Amsterdam/Amersfoort rijdt?
Internationale trein stopt inderdaad op o.a. Amersfoort en Deventer.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:46 schreef Vava het volgende:
We zijn er nog niet uit met wat voor soort vervoer we gaan maar ik neem de tips zeker mee in de overweging
Vliegtuig zal het waarschijnlijk niet worden, hoe goedkoop het ook is. Ik woon namelijk in Zeeland (Goes) dus moet dan al 2 uur in de trein naar Schiphol, uur eerder aanwezig zijn... wachten enz... waardoor vliegen zo ongeveer net zoveel tijd gaat kosten als met de auto of de treinhoe leuk vliegen ook is
Maar die internationale trein naar Berlijn stopt als ik het goed begrijp ook in Amersfoort en Deventer? Dan zouden we een normaal treinkaartje daar naartoe kunnen nemen en daar vandaan dan op de trein naar Berlijn![]()
Kent iemand trouwens hotel Meineke Arte? Ligt erg centraal, lijkt me een leuk hotel maar ervaringen zijn altijd leuk om te horen natuurlijk![]()
Dat ziet er idd goed uit op die site!quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 23:07 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Internationale trein stopt inderdaad op o.a. Amersfoort en Deventer.
Ik ken het hotel zelf niet, maar op http://www.vakantiereiswi(...)/14688/meineke-arte/ zijn ze er geloof ik wel positief over. Ik heb zelf in het Mariott gezeten via Kras, ideaal!![]()
Ik ga van maandag tot vrijdagquote:Op zondag 28 augustus 2005 20:35 schreef SaskiaR het volgende:
Het goedkoopst is het Schönes Wochenende kaartje; dat geldt dus alleen op zaterdag en zondag. Hiermee kan je voor 28 euro met maximaal 5 mensen reizen in alle regionale treinen. Dat zijn dus niet alleen echte stoptreinen, maar ook sneltreinen. Het gaat dus nog best snel. Binnen 6 uur en 4 x overstappen ben je van Enschede in Berlijn.
Geen idee waar dat vandaan komt, de Autobahn naar Berlijn is geweldig.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:42 schreef Vava het volgende:
hoor ik ook van verschillende mensen dat de weg naar Berlijn geen fijne weg is
Hoe lang ben je dan geweest?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 09:33 schreef Paladin82 het volgende:
Nadeel is wel dat we nog heel veel niet gezien hebben dus we gaan nog een keertje terug, en ook dan met de auto hopelijk dan minder weg werkzaamheden
JA DAT is heel relaxed! 1 rechte weg naar berlijnquote:Op donderdag 1 september 2005 14:28 schreef kroegtijger het volgende:
De auto beschikbaar hebben op bestemming is altijd makkelijk.... Wat ikzelf het prettigst vind rijden is de A1 en bij hengelo de grens over...daarvandaan gewoon de 3 (zo uit mn hoofd) volgen naar berlijn
niet alles is correct, veel werkzaamheden op dit moment op de A2, daardoor veel wegversmallingen tot 1-2 rijstroken en bijbehorende ellende, vanaf Hannover gaat het wel weer.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:40 schreef JDude het volgende:
[..]
Geen idee waar dat vandaan komt, de Autobahn naar Berlijn is geweldig.
Je rijdt vanuit je woonplaats (Goes zie ik) naar Venlo, grens over, Ruhrgebiet door, en daar pak je de A2. Deze loopt door tot vlak voor Berlijn. Het hele stuk is 2x3 stroken, dus als je eens een vrachtwagen inhaalt heb je niet meteen een colonne agressieve Duitsers achter je (hetgeen op 2x2-wegen nog wel eens wil gebeuren). Prima te doen, en je bent er in een uurtje of 8, 9 denk ik vanuit Zeeland.
De trein is ook goed te doen overigens... er rijden rechtstreekse treinen van Amsterdam/Amersfoort/.Deventer/Hengelo naar Berlijn. De truc met een nieuw ticket kopen in Bad Bentheim werkt ook, maar je bent dan wel langer onderweg.
Goeie reis alvast!
Preciesquote:Op donderdag 1 september 2005 14:31 schreef okkith het volgende:
[..]
JA DAT is heel relaxed! 1 rechte weg naar berlijn
in Duitsland zijn dat de A30 en de al eerder genoemde A2 (vanaf Hannover)quote:Op donderdag 1 september 2005 14:37 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Precieshandje op de vangrail en gas geven
(t is trouwens vanaf amsterdam de E30 volgen tot aan berlijn)
quote:Op donderdag 1 september 2005 14:46 schreef Klonk het volgende:
[..]
in Duitsland zijn dat de A30 en de al eerder genoemde A2 (vanaf Hannover)
hehequote:Op donderdag 1 september 2005 14:37 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Precieshandje op de vangrail en gas geven
(t is trouwens vanaf amsterdam de E30 volgen tot aan berlijn)
http://www.google.be/search?hl=nl&q=hotels+berlijn&meta= ??quote:Op zondag 4 september 2005 09:48 schreef Liejannuh het volgende:
Praktische vraag van mijn kant: waar (en hoe!) kan ik een beetje leuke budgethotels vinden?
We gaan met de auto en in mijn lonely planet staat nu niet de meest geweldige kaart.Maar wel een kaart met buurten, dus als iemand mij kan vertellen wat een handige en leuke buurt is, dan hoor ik het graag. En anders zijn tips voor campings daar in de buurt ook mooi!
www.freehotels.infoquote:Op zondag 4 september 2005 10:24 schreef Liejannuh het volgende:
Het zou bijna handig zijn, maar de pest is dat ik eigenlijk niet meer wil betalen dan 50 euro per nacht voor een double/twin kamer.Dat beperkt de boel een beetje!
Plus dat ik dan nog steeds niet weet wat leuke buurten zijn enzo!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |