abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 januari 2010 @ 15:59:12 #126
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77252155
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oftewel, je moet het discriminatoire beleid van Wilders invoeren, anders wordt Wilders groot.
Natuurlijk niet knuppel. Mensen moeten gewoon goed geselecteerd worden. Dat betekent dat mensen uit de islamitische cultuurhoek aan dezelfde eisen moeten voldoen als alle anderen. Als ze daar vaker niet aan voldoen dan mensen uit zeg de VS oid, is daar niks discriminends aan.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_77252319
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:59 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Natuurlijk niet knuppel. Mensen moeten gewoon goed geselecteerd worden. Dat betekent dat mensen uit de islamitische cultuurhoek aan dezelfde eisen moeten voldoen als alle anderen. Als ze daar vaker niet aan voldoen dan mensen uit zeg de VS oid, is daar niks discriminends aan.
Hoe moet ik het "daar moet rekening mee worden gehouden" dan verstaan? Je lijkt je verdacht veel specifiek op hun achtergrond te richten.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 25 januari 2010 @ 16:08:35 #128
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77252546
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoe moet ik het "daar moet rekening mee worden gehouden" dan verstaan? Je lijkt je verdacht veel specifiek op hun achtergrond te richten.
Natuurlijk richt ik me op de achtergrond. Gebleken is immers, dat het onverstandig is om mensen ongeselecteerd binnen te halen. Maar het is niet zo dat islamieten als het aan mij ligt aan zwaardere eisen zullen moeten voldoen dan anderen. Niks discriminerends aan derhalve.
pi_77252651
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:08 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Natuurlijk richt ik me op de achtergrond. Gebleken is immers, dat het onverstandig is om mensen ongeselecteerd binnen te halen. Maar het is niet zo dat islamieten als het aan mij ligt aan zwaardere eisen zullen moeten voldoen dan anderen. Niks discriminerends aan derhalve.
Op welke wijze moet er dan rekening mee moeten gehouden? Je zegt het niet voor niets in je post, en je refereert daarbij duidelijk naar de rol die de achtergrond speelt. Je post is in het algemeen in iedergeval zeer onduidelijk.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 25 januari 2010 @ 16:18:08 #130
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77252980
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Op welke wijze moet er dan rekening mee moeten gehouden? Je zegt het niet voor niets in je post, en je refereert daarbij duidelijk naar de rol die de achtergrond speelt. Je post is in het algemeen in iedergeval zeer onduidelijk.
Er moet zo geselecteerd worden dat niets toevoegenden geen deel meer gaan uitmaken van deze samenleving, dat kan je toch zelf ook wel bedenken. Geen vrouwenmeppers, geen jihadisten, geen analfabeten. En als blijkt dat dat voldoende is om het probleem met moslims in deze samenleving op te lossen, maar we daarvoor in de plaats een tsunami van dronken Russen mogen verwerken, moet daar wat op verzonnen worden. Zo moeilijk is het niet hoor, gewoon simpelweg het landsbelang dienen door te selecteren op nuttige en gewenste kwaliteiten.
pi_77253147
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:18 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Er moet zo geselecteerd worden dat niets toevoegenden geen deel meer gaan uitmaken van deze samenleving, dat kan je toch zelf ook wel bedenken. Geen vrouwenmeppers, geen jihadisten, geen analfabeten. En als blijkt dat dat voldoende is om het probleem met moslims in deze samenleving op te lossen, maar we daarvoor in de plaats een tsunami van dronken Russen mogen verwerken, moet daar wat op verzonnen worden. Zo moeilijk is het niet hoor, gewoon simpelweg het landsbelang dienen door te selecteren op nuttige en gewenste kwaliteiten.
Je doet net alsof er nog massa's analfabeten, vrouwenmeppers en jihadisten geimporteerd worden. Je visie op het immigratiebeleid is nogal outdated. Nog afgezien van het feit dat je nog steeds niet door hebt wat de kern van het integratieprobleem vormt.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 25 januari 2010 @ 16:25:23 #132
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77253290
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je doet net alsof er nog massa's analfabeten, vrouwenmeppers en jihadisten geimporteerd worden. Je visie op het immigratiebeleid is nogal outdated.
Nee zo doe ik helemaal niet. Het zijn er alleen naar mijn smaak teveel. Wellicht stel ik wel gewoon wat hogere eisen dan jij doet.
pi_77253450
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:25 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nee zo doe ik helemaal niet. Het zijn er alleen naar mijn smaak teveel. Wellicht stel ik wel gewoon wat hogere eisen dan jij doet.
In mijn ogen mag je die eisen ook wel stellen. Nederland heeft volgens mij nog steeds de ambitie om een kenniseconomie te worden en op basis daarvan mag je ook wel nieuwe mensen selecteren.
pi_77253473
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:25 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Precies, "het zijn er teveel". Dan doet het hele analfabetisme, vrouwenmepperij en/of jihadisme er helemaal niet toe. Nu pas heb je het over de kern. Het doet er helemaal niet toe of een moslim wel of niet aan die eisen die jij net opnoemde voldoet. Een moslima die toevallig in het openbaar een hoofddoek draagt, maar voor de rest perfect meedraait in de maatschappij is gewoon een "smet" op het Nederlandse straatbeeld, althans zo zullen veel Nederlanders het zien. En tegen die visie is niets opgewassen, zelfs niet een PVDA die zware eisen gaat stellen aan de grens. Het beeld wordt dan ook keer op keer bevestigd als er een discussie ontstaat over Islamisering van Nederland. Dan gaan we het ook niet hebben over de eisen die jij opnoemt, nee dan hebben we het over moskeeen en hoofddoeken. Of halalvoedsel. Dat zijn de ergernissen van de Hollander, of iemand analfabeet is boeit geen reet. Immers, dat is niet zichtbaar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77253932
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:18 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Er moet zo geselecteerd worden dat niets toevoegenden geen deel meer gaan uitmaken van deze samenleving,
Heb je het over mensen die al wonen in Nederland.?
Dan heb je het over deportatie, culturele zuivering, etnische cleansing ...
  maandag 25 januari 2010 @ 16:40:13 #136
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77253975
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Precies, "het zijn er teveel". Dan doet het hele analfabetisme, vrouwenmepperij en/of jihadisme er helemaal niet toe. Nu pas heb je het over de kern. Het doet er helemaal niet toe of een moslim wel of niet aan die eisen die jij net opnoemde voldoet. Een moslima die toevallig in het openbaar een hoofddoek draagt, maar voor de rest perfect meedraait in de maatschappij is gewoon een "smet" op het Nederlandse straatbeeld, althans zo zullen veel Nederlanders het zien. En tegen die visie is niets opgewassen, zelfs niet een PVDA die zware eisen gaat stellen aan de grens. Het beeld wordt dan ook keer op keer bevestigd als er een discussie ontstaat over Islamisering van Nederland. Dan gaan we het ook niet hebben over de eisen die jij opnoemt, nee dan hebben we het over moskeeen en hoofddoeken. Of halalvoedsel. Dat zijn de ergernissen van de Hollander, of iemand analfabeet is boeit geen reet. Immers, dat is niet zichtbaar.
Dat is niet mijn standpunt zeg ik nog maar eens; mijn ergernis richt zich op de angst voor selecteren, de angst om te discrimineren. Nu, het is prima om te discrimineren. Iedereen doet het, je komt met je veterstrikdiploma echt niet aan een fatsoenlijke baan, als je lelijk bent kom je niet aan een knappe partner. Het gaat er kortom om of er een rechtvaardiging is voor discriminatie.

Wat anderen overigens denken over wat en wie ze willen toelaten moeten ze zelf weten. Het is niet dat een nullijn buitenlanders je opeens tot een slecht mens maakt, hoogstens erg conservatief.
  maandag 25 januari 2010 @ 16:41:44 #137
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77254040
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Heb je het over mensen die al wonen in Nederland.?
Dan heb je het over deportatie, culturele zuivering, etnische cleansing ...
Wat heb je gesnoven? Ik ben geen nazi
pi_77254270
quote:
[b]Op maandag 25 januari 2010 16:40 schreef Sachertorte het volgende:[/b
Dat is niet mijn standpunt zeg ik nog maar eens; mijn ergernis richt zich op de angst voor selecteren, de angst om te discrimineren. Nu, het is prima om te discrimineren. Iedereen doet het, je komt met je veterstrikdiploma echt niet aan een fatsoenlijke baan, als je lelijk bent kom je niet aan een knappe partner. Het gaat er kortom om of er een rechtvaardiging is voor discriminatie.

Wat anderen overigens denken over wat en wie ze willen toelaten moeten ze zelf weten. Het is niet dat een nullijn buitenlanders je opeens tot een slecht mens maakt, hoogstens erg conservatief.
Het is jammer dat je niet inhoudelijk ingaat op hetgeen ik te vertellen heb. Het "moslimprobleem" zoals jij dat noemt is dus niet op die manier op te lossen, ongeacht hoe jij het "moslimprobleem" ziet. Het "moslimprobleem" zit namelijk ook voor een groot deel in iemands hoofd en is niet eenduidig te definieren. Vele autochtonen zien een hoofddoek of een moskee al als een "moslimprobleem" - dat terwijl diegene die een hoofddoek dragen of in een moskee bidden prima aan jouw eisen voldoen. Ik kan aan 10 mensen vragen wat het "moslimprobleem" is en ik zal 10 verschillende antwoorden krijgen.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 25 januari 2010 @ 16:51:06 #139
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77254531
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is jammer dat je niet inhoudelijk ingaat op hetgeen ik te vertellen heb. Het "moslimprobleem" zoals jij dat noemt is dus niet op die manier op te lossen, ongeacht hoe jij het "moslimprobleem" ziet. Het "moslimprobleem" zit namelijk ook voor een groot deel in iemands hoofd en is niet eenduidig te definieren. Vele autochtonen zien een hoofddoek of een moskee al als een "moslimprobleem" - dat terwijl diegene die een hoofddoek dragen of in een moskee bidden prima aan jouw eisen voldoen. Ik kan aan 10 mensen vragen wat het "moslimprobleem" is en ik zal 10 verschillende antwoorden krijgen.
Nou jammer dan voor die mensen. Je hebt nu met mij te doen, en ik vertel je hoe ik er over denk. Voor opvattingen van anderen ga ik geen verantwoordelijkheid nemen.
pi_77258026
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:41 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Wat heb je gesnoven? Ik ben geen nazi
dat zal best...
maar je hebt het over mensen van zekere etnische afkomsten minder rechten toekennen en verwijderen uit de samenleving...
pi_77258209
De prognoses veronderstellen (denk ik) een ongewijzigd beleid. Ik ben er nog niet zo zeker van of dat beleid wel ongewijzigd blijft. In veel steden en zelfs grotere dorpen lopen de problemen nu al uit de hand. Als die trend zich voortzet, hebben we ver voor 2025 de buik vol van niet-westerse allochtonen en verschuift de politieke macht vanzelf naar politieke partijen die actief paal en perk stellen aan de instroom.
pi_77258279
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dat zal best...
maar je hebt het over mensen van zekere etnische afkomsten minder rechten toekennen en verwijderen uit de samenleving...
Hij heeft het over selectie aan de grens voor alle personen die het land in willen. Daar ben ik ook voorstander van.
pi_77258308
Tuurlijk. Alsof je de VS zomaar inkomt als je niks kunt.
  maandag 25 januari 2010 @ 19:06:20 #144
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_77259735
Waar ik me bij dit soort discussies aan erger, is dat men de variabelen helemaal scheef trekt. Het gaat over niet-westerse allochtonen, en meteen wordt de Islamisering erbij gehaald. Verder, wat is een allochtoon? Ik dacht dat dit ging om mensen waarvan één van de ouders in het buitenland geboren is. Kinderen van in Nederland geboren allochtonen, zijn dus geen allochtoon meer. Dit wil dus zeggen dat wanneer je verwacht dat er een massale immigratie vanuit moslimlanden komt? Zo ja, waarom wordt het probleem dan niet onder de noemer van Islamisering geplaatst? Niet alle niet-Westerse allochtonen zijn namelijk Islamitisch, laat staat radicaal Islamitisch. Dat we een groep randgroepmarokkanen hebben die zich niet kunnen gedragen hoeven we toch niet over alle groepen die niet-autochtoon zijn te generaliseren?

Je geeft de probleemgroepen daar sowieso teveel eer mee. Marokkanen krijgen al een hoop toegeworpen. Er wordt een oog dicht geknepen op een hoop scholen omtrent hun gedrag en verschillende ambtenaar/beleidsconstructen zitten al zo in elkaar dat de moslims genoeg ontzien wordt omtrent hun persoonlijke voorkeuren, zodat we geen kerstbomen of niet-Islamitische symbolen in het openbaar tonen.

Wanneer je je daar tegen verzet, is dat prima. Maar richt je dan tegen de mensen die daadwerkelijk oorzaak zijn van het Islam 'probleem', en niet naar zomaar alles dat een afkomst uit het buitenland heeft.
  maandag 25 januari 2010 @ 19:31:12 #145
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_77260973
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:28 schreef DrDentz het volgende:
Nee, en zo zijn er veel meer landen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_77261001
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:28 schreef DrDentz het volgende:
Legaal niet...
pi_77278681
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:35 schreef Sakura het volgende:

[..]

En alle niet westerse allochtonen zijn uiteraard extrimistisch moslim [ afbeelding ]

Hoe dom kan je zijn [ afbeelding ]
Tja... xenofoben/PVV stemmers denken nou eenmaal zo simplistisch. Doe je niets aan. Helaas heeft dat volk ook stemrecht, dus kunnen een idioot aan heel veel zetels helpen. Regeren zal hij godzijdank nooit. Daarvoor is hij gelukkig dan weer té extreem
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_77278686
quote:

[..]

dat zal best...
De gelijkenis snapt dat volk niet joh. En maar blijven roepen dat het héél wat anders is
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_77279722
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 03:23 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Tja... xenofoben/PVV stemmers denken nou eenmaal zo simplistisch. Doe je niets aan. Helaas heeft dat volk ook stemrecht, dus kunnen een idioot aan heel veel zetels helpen. Regeren zal hij godzijdank nooit. Daarvoor is hij gelukkig dan weer té extreem
Ik ben geen PVV'er, maar jij bent natuurlijk geen haar beter. Linkse hippie...

Jij denkt dat de multiculturele samenleving zo fantastisch is, maar zo ziet niet iedereen dat gelukkig.
Zolang die mensen er nog zijn, is er nog enigszins hoop voor de autochtoon.

Alles wat buiten Europa komt, dus niet alleen Islam, moeten we maar accepteren. Waarom is dit alleen in Europa, VS en Canada zo, en niet de rest van de wereld? Je gooit je eigen ramen in op deze manier.

Nogmaals, heb niks tegen andere culturen en mensen buiten Europa, maar het verdedigen van je eigen volk en cultuur zal boven de nieuwe stromingen moeten staan. Niet jezelf steeds maar aanpassen.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 10:33:43 #150
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77282212
quote:

[..]

dat zal best...
Nee, beter lezen.

Citaat: "Er moet zo geselecteerd worden dat niets toevoegenden geen deel meer gaan uitmaken van deze samenleving, "

Let op het woordje gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')