Wikipedia?quote:Op maandag 25 januari 2010 20:00 schreef Seam het volgende:
Is de DSM-IV trouwens ook online ergens te bekijken? Ik moet namelijk nog snel wat opzoeken over anorexia, maar naar de bibliotheek fietsen kost teveel moeite
Zat net ook al te zoeken. Volgens mij niet de letterlijke manual. Op onze bilbiotheeksite staat ook niets.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:00 schreef Seam het volgende:
Is de DSM-IV trouwens ook online ergens te bekijken? Ik moet namelijk nog snel wat opzoeken over anorexia, maar naar de bibliotheek fietsen kost teveel moeite
Mha ik heb liever een goede bron omdat het deel is van mijn paperquote:
Aan dsm heb je hier sowieso niets, want pica staat vermeld onder de (eet)stoornissen voor zuigelingen tot het jonge kinderen. Daar vallen volwassen niet onder. En dan daarbij ik eet mijn bestek ook mee op. Dat schilt weer in de afwas. Gek? Eerder praktisch!quote:Op maandag 25 januari 2010 19:56 schreef intoxicated het volgende:
Niemand heeft het woord 'diagnose' hier gebruikt.
Ja, wie kwam er hier trouwens met pica aanzetten? W.m.b. past pica sowieso niet bij deze casus, noch als symptoom, noch als diagnose.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:04 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Aan dsm heb je hier sowieso niets, want pica staat vermeld onder de (eet)stoornissen voor zuigelingen tot het jonge kinderen. Daar vallen volwassen niet onder. En dan daarbij ik eet mijn bestek ook mee op. Dat schilt weer in de afwas. Gek? Eerder praktisch!
Ik wilde laatst eens kijken hoe duur een abonnement op de NEJM of Lancet wasquote:Op maandag 25 januari 2010 20:12 schreef EricT het volgende:
Wilde laatst DSM manual kopen, zo'n klein pocket ding a la geneeskundig jaarboekje .. 80 euro![]()
Sindsdien houd ik het bij DSM regels die gegeven zijn in Hengeveld's Psychiatrie
Nee joh! Het eten van metalen voorwerpen is heel wat anders dan picaquote:Op maandag 25 januari 2010 20:06 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ja, wie kwam er hier trouwens met pica aanzetten? W.m.b. past pica sowieso niet bij deze casus, noch als symptoom, noch als diagnose.
Ja daar kwam ik ook achter. Toen als surrogaat maar NtvG genomenquote:Op maandag 25 januari 2010 20:15 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik wilde laatst eens kijken hoe duur een abonnement op de NEJM of Lancet was
Lekker goedkoop inderdaad, maar is het ook daadwerkelijk interessant?quote:Op maandag 25 januari 2010 20:17 schreef EricT het volgende:
[..]
Ja daar kwam ik ook achter. Toen als surrogaat maar NtvG genomen
Iets beter dan de klinische Donald Duck (MC), maar beiden lezen wel lekker in de trein itt Nature of the Lancetquote:Op maandag 25 januari 2010 20:19 schreef Seam het volgende:
[..]
Lekker goedkoop inderdaad, maar is het ook daadwerkelijk interessant?
Dat vraag ik me inderdaad af. Bij pica gaat het echt om eten, mensen hebben honger naar aarde of iets degelijks. Dit beeld vind ik daar niet echt bij passen.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee joh! Het eten van metalen voorwerpen is heel wat anders dan pica![]()
Lijkt me toch een duidelijk een gevalletje pica als gevolg van een psychische stoornis.
Ik lees alleen de klinische Donald Duck.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:21 schreef EricT het volgende:
[..]
Iets beter dan de klinische Donald Duck (MC), maar beiden lezen wel lekker in de trein itt Nature of the Lancet
quote:Op maandag 25 januari 2010 20:21 schreef EricT het volgende:
[..]
Iets beter dan de klinische Donald Duck (MC), maar beiden lezen wel lekker in de trein itt Nature of the Lancet
Inhoudsloos VvAA-clubbladquote:Op maandag 25 januari 2010 20:22 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik lees alleen de klinische Donald Duck.
En Arts en Auto uiteraard![]()
Inderdaad, maar wel vermakelijk leesvoer op weg naar huis in de treinquote:
Blader het altijd wel even door om te kijken of er nog bekende docenten of zo in staan. Vind die stukken over computers en gadgets altijd zo hilarisch, ze lopen altijd minstens 2 jaar achter.quote:
Oke ik lach ook wel eens om de contactadvertenties van contactgestoorde anesthesiologenquote:Op maandag 25 januari 2010 20:26 schreef Seam het volgende:
[..]
Inderdaad, maar wel vermakelijk leesvoer op weg naar huis in de trein
De reden waarom mensen dergelijke objecten is niet relevant om te voldoen aan de criteria van pica. Dat ze het doen wel.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:22 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Dat vraag ik me inderdaad af. Bij pica gaat het echt om eten, mensen hebben honger naar aarde of iets degelijks. Dit beeld vind ik daar niet echt bij passen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |