Kan iemand me het uitleggen? Ik probeer ze dan van die radio af te helpen door te zeggen dat ze nog beter een eigen "radio" kunnen bouwen door een playlist op te bouwen met alles wat je leuk vindt en veel meer dan dat er op de radio komt!quote:* Wat luister jij?
* Nou, artiest x en artiest y. En jij dan?
* Ik luister radio
* Ik bedoel artiesten, genres...?
* Ja, wat er op de radio komt
* Uh, oké, wat is je favoriete nummer nu dan?
* Die ene superhit nu op *insert radiozender*
* Maar ik bedoel je eigen favoriet?
* Nou dat is die dus!
*![]()
Ik luister radio via een stream mag dat ook? En dat doe ik, omdat ik stiekem alles al ken op mijn playlist en af en toe ook wat nieuws wil horen/ontdekken.quote:Op zondag 24 januari 2010 15:11 schreef Desunoto het volgende:
Maar dan ook echt mensen die alleen maar naar de radio luisteren.
[..]
Kan iemand me het uitleggen? Ik probeer ze dan van die radio af te helpen door te zeggen dat ze nog beter een eigen "radio" kunnen bouwen door een playlist op te bouwen met alles wat je leuk vindt en veel meer dan dat er op de radio komt!
En dan kan je elke seconde exact bepalen wat je wil luisteren.![]()
En je hebt nooit reclames tussendoor.
En je hebt nooit stomme belspelletjes.
En je hebt nooit nummers die afgekapt/ingekort worden.
Maar daar stemmen ze nooit mee in, want "op de radio komt ook goede muziek".
Wat maakt mensen zo afhankelijk van de radio?Tegenwoordig heb je internet en kan je alles wat je maar wil + veel meer waar de radio nooit aan komt, ontdekken! Dan is de radio toch compleet overbodig? Voor muziek in ieder geval wel.
Soms vraag ik me af hoe het komt dat de radio überhaupt nog bestaat? Het enige wat ik kan bedenken zijn de filemeldingen als je in de auto zit of als je een keer geen CD in de auto hebt. Dat is het wel...
Hm, dat is een punt. Hoewel ik moet zeggen dat ik nooit echt veel tijd kwijt bent aan het actief zoeken. Via internet/youtube/andere fora e.d kom ik de meesten toevallig tegen.quote:Op zondag 24 januari 2010 15:12 schreef OldJeller het volgende:
Waar, maar als je geen radio luistert, moet je zelf actief op zoek naar nieuwe muziek. Misschien is dat ook een reden voor mensen om radio te luisteren?
en hoe kwamen die aan hun muziek, hehehquote:Op zondag 24 januari 2010 15:14 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Hm, dat is een punt. Hoewel ik moet zeggen dat ik nooit echt veel tijd kwijt bent aan het actief zoeken. Via internet/youtube/andere fora e.d kom ik de meesten toevallig tegen.
Niet van de radioquote:Op zondag 24 januari 2010 15:15 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
en hoe kwamen die aan hun muziek, heheh
Dat is ook een goed punt.quote:
Als je naar 3fm luistert iddquote:Op zondag 24 januari 2010 15:16 schreef Desunoto het volgende:
Maar als je internetradio luistert, zit je toch al achter de PC. Kan je dan niet beter gewoon je eigen muziek opzetten?
[..]
Niet van de radio![]()
Soms wel.
Maar er zijn talloze voorbeelden waarin veel mensen de muziek al kennen en dat het pas daarna op de radio komt.![]()
Kan aan je browser liggen, laatste 3 NAI:quote:Op zondag 24 januari 2010 15:27 schreef Desunoto het volgende:
Ik snap feed://www.antiroos.com/angrylog/rss/ niet. Kan nergens op zoeken of doe ik iets fout?
En niets tegen die muziek, maar ik merk ook dat de vele radio's die zogenaamd "alternatieve muziek" draaien niet verder komen dan rock in verschillende soorten en velen noemen zelfs bands als Arctic Monkeys (bijvoorbeeld) alternatief? Ik vind die alternatief titel zo misleidend he... maar goed.
quote:New and Improved 22 januari 2010
vrijdag, 15:19
New and Improved! Dat betekent een nieuw overzicht van de leukste en opvallendste nieuwe muziekreleases, van singles en albumtracks tot aan re-releases in 1 uur radioshow. Live op KX Radio vanavond om 19 uur, of achteraf op te halen bij de podcastboer.
Gizelle Smith - June (remix)
Gorillaz - Stylo
Plan B - Stay Too Long
Goldfrapp - Rocket
Aviv Geffen - It's Alright
Hotrats - Lovecats
Broken Bells - High Road
Typhoon & New Cool Collective - Bumaye
Marit Larssen - If A Song Could Get Me You
Mad Trist - Play The Piper
Eli Paperboy Reed - Come And Get It
Two Door Cinema Club - I Can Talk
Franz Ferdinand ft Marion Cotillard - Eyes Of Mars
Want Want - Heleen
Corinne Bailey Rae - Feels Like The First Time
NDO - Be Careful
Delphic - Doubt
New and Improved 15 januari 2010
15 jan, 17:51
New and Improved! Dat betekent een nieuw overzicht van de leukste en opvallendste nieuwe muziekreleases, van singles en albumtracks tot aan re-releases in 1 uur radioshow. Live op KX Radio vanavond om 19 uur, of achteraf op te halen bij de podcastboer.
Met in deze uitzending onder andere:
Broken Bells - High Road
Eli Paperboy Reed - Come And Get It
Mad Trist - Pay the Piper
Customs - Rex
Rox - My Baby Left Me
The Heavy - No Time
Hot Chip - One Life Stand
Yeah Yeah Yeahs - Heads Will Roll
Jonsi - Go Do
Gizelle Smith - June
Yeasayer - One
Elske De Wall - Day Like Today
Robert Francis - Junebug
Leisure Society - Last Of the Melting Snow
Roisin Murphy - Momma's Place
New and Improved 08 januari 2010
8 jan, 15:27
De eerste New and Improved van 2010! Een nieuw jaar, een nieuw overzicht van de leukste en opvallendste nieuwe muziekreleases, van singles en albumtracks tot aan re-releases. Live op KX Radio vanavond om 19 uur, of achteraf op te halen bij de podcastboer.
Met in deze uitzending onder andere:
Rox - My Baby Left Me
Broken Bells - High Road
White Rabbits - Percussion Gun
Michael Jackson & Lenny Kravitz - Another Day
Roisin Murphy - Momma's Place
Stereophonics - Innocent
Yeasayer - One
Gizelle Smith - June
Ou Est Le Swimming Pool - Dance The Way I Feel
Ray & Anita - In Da Name Of Love
Aviv Geffen - It's Allright
Late Of The Pier - Blueberry
Sliimy - Wake Up
Corinne Bailey Rae - I'd Do It All Again
The XX - Do You Mind?
Mad Trist - Pay The Piper
Ken slechts enkele namen van die lijst dus kan ik niet over oordelen verder maar wel props voor de albumtracks.quote:Op zondag 24 januari 2010 15:30 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Kan aan je browser liggen, laatste 3 NAI:
[..]
Tevens, ik luister wel EW, maar dat is dan meer voor het gelul dan voor de muziekquote:Op zondag 24 januari 2010 15:33 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ken slechts enkele namen van die lijst dus kan ik niet over oordelen verder maar wel props voor de albumtracks.
Want dat is ook zoiets, 9 van de 10 radiozenders waar men naar luistert zenden alleen singles uit en dan mis je ontzettend veel.
Wat is EW?quote:Op zondag 24 januari 2010 16:55 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Tevens, ik luister wel EW, maar dat is dan meer voor het gelul dan voor de muziek
precies, voor gelul zet ik de tv wel aan.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:00 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Muziek is veel leuker dan dat gelul.
Ekstra Weekend met Ekdom en Veenstraquote:Op zondag 24 januari 2010 17:00 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Wat is EW?
En ik vind dat gelul maar wat het is... gelul.![]()
Muziek is veel leuker dan dat gelul.
Het is ook op TV, op 101TV om precies te zijnquote:Op zondag 24 januari 2010 17:07 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
precies, voor gelul zet ik de tv wel aan.
ohquote:Op zondag 24 januari 2010 17:07 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Het is ook op TV, op 101TV om precies te zijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |