en zoiets:quote:Op donderdag 28 januari 2010 09:55 schreef trui het volgende:
[..]
ja, zoiets heb ik ook geprobeerd, maar ik heb vaak meerdere kleuren en dan raakt het toch wel snel in de war allemaal. of ik raak m'n naald kwijt.
de draad niet te strak in de hand houden, als je m wat laat vieren zijn de steken sneller tzelfdequote:Op donderdag 28 januari 2010 20:27 schreef Hubbol het volgende:
Dankje Brighteyes, ik nog eens geteld en ik heb inderdaad een verschillend aantal steekjes per rijIk ga me maar aanleren om tijdens het haken steekjes te tellen!
Hebben jullie trouwens nog tips om heel gelijkmatig te haken? Vooral bij de randjes is het schots en scheef bij mij..
k heb een plastic zakje om t bolletje heen zittenquote:Op donderdag 28 januari 2010 20:30 schreef mijsje het volgende:
[..]
en zoiets:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
om per bol te maken? dan raken ze niet in de war en vallen ze niet zo snel...
-edit- ik zie dat Knorretje ook zo'n soort idee had...
met stokjes moet je echt goed opletten waar je begint en eindigt in een toer inderdaad. aan 't begin van elke toer haak je een paar lossen (officieel moeten 't er 3 zijn geloof ik maar ik vind 2 meestal genoeg). en vanaf de haaknaald kies je dan de derde (of vierde) steek om in te beginnen. dat rijtje lossen telt dan als 't eerste stokje. (dus pas op voor ongewild meerderen daar). dat betekent ook dat je aan het eind van de toer het laaste stokje ergens in dat wat anderssoortige stokje van de vorige rij moet haken, anders krijg je daar een inkeping.quote:Op donderdag 28 januari 2010 20:27 schreef Hubbol het volgende:
Dankje Brighteyes, ik nog eens geteld en ik heb inderdaad een verschillend aantal steekjes per rijIk ga me maar aanleren om tijdens het haken steekjes te tellen!
Hebben jullie trouwens nog tips om heel gelijkmatig te haken? Vooral bij de randjes is het schots en scheef bij mij..
is online bestellen geen optie?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:47 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm pipoos in Enschede heeft dus ook geen katoen? Wilde ik vandaag/morgen effe naartoe, we zijn daar toch dit weekend. Welke winkel ben je daarna geweest nieslief? Bertus workel?
maar qua haakgaren niet zo veel keus, althans: alleen dat vrij dunne katoen. heb je daar al mee gehaakt? werkt het prettig?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:04 schreef Ynske het volgende:
http://www.handwerkkist.com is overigens ook een fijne en snel leverende webwinkel
nee nog niet gehaakt , maar wel naalden besteldquote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:19 schreef trui het volgende:
[..]
maar qua haakgaren niet zo veel keus, althans: alleen dat vrij dunne katoen. heb je daar al mee gehaakt? werkt het prettig?
Zoveel dunner dan Catania is dat toch niet?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:19 schreef trui het volgende:
[..]
maar qua haakgaren niet zo veel keus, althans: alleen dat vrij dunne katoen. heb je daar al mee gehaakt? werkt het prettig?
catania gebruik ik ook gewoon met een 3.5 mm haaknaaldquote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:31 schreef trui het volgende:
oh dat weet ik niet zeker, is dat zo? ik haak zelf met dikker garen, liefst met 3,5 à 4 mm haaknaalden.
dank jequote:
nee tis met een 3 naald maar op de een of andere manier schiet er steeds een enorm rotte kramp in de spier van mijn duim. dat heb ik bij de 3,5 naald niet. dus maar eens proberen of t met zo'n ergonomische naald beter gaatquote:maar is je naald stuk dan?
quote:
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:05 schreef Brighteyes het volgende:
Happy Hooker is onderweg naar hier vanaf Bo!
Heuj, je achtervolgt mequote:
hier toch ook binnen, olé!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:31 schreef Brighteyes het volgende:
Hij is er!Wat een gave dingen staan er in!
![]()
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:20 schreef E.T. het volgende:
Heuj, je achtervolgt me![]()
Gewoon 'langharig garen.. zal eens kijken of ik een plaatje kan vinden..
Ik vind zelf amigurumis nog een beetje teveel gepriegel, dus ben nu bezig met de Amigaerumi kikker van Ravelry. Maar je zou ook eens op hyves kunnen kijken, daar neus ik wel eens tussen naar leuke dingen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:59 schreef SP22 het volgende:
Welk amigurumibeestje is leuk (en makkelijk) om mee te beginnen??
Ik vind die hoed zooooo gaaf!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:20 schreef trui het volgende:
[..]
hier toch ook binnen, olé!inderdaad hartstikke leuk, ik kon 't bijna niet wegleggen.
meteen zin om een aantal dingen uit te proberen.
Ja hallo, applaus voor mijn haaksel graagquote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:48 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik doe m`n best, echt!
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |