Je hebt helemaal gelijk wat het dumpen betreft. Echt vreselijk als je ziet om welke redenen mensen hun diertje op straat mikken. Een hondje zonder oogjes dat in paniek door weilanden liep te zwerven, geen idee waar het wasquote:Op maandag 25 januari 2010 22:18 schreef Stuart het volgende:
Hoewel ik de actie kan waarderen word ik verdrietig van deze foto's en situaties. Natuurlijk kan ik best een paar euro per maand missen maar dat maakt deze dieren niet 'gelukkig'.
Mensen kunnen helaas veel te makkelijk overgaan tot aanschaf van een huisdier. Elke mongool kan een kat of hond in huis nemen en met hetzelfde gemak weer 'dumpen' als het niet bevalt. Deze mensen verdienen een nekschot
Eerlijk gezegd denk ik dat ze die verzorging en liefde alleen krijgen in een huis. Alle respect voor Dierenthuis hoor, maar ik geloof niet dat mijn bijdrage die dieren 'gelukkiger' maakt. Ik zou liever bijdragen aan de verzorging van een dier dat liefdevol door iemand in huis wordt genomen maar dat eigenlijk niet kan betalen om wat voor reden dan ookquote:Op maandag 25 januari 2010 22:22 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Mee eens....
Maar helaas denkt niet iedereen er zo over en daarom is het zo fijn dat Dierenthuis bestaat.
Daar wonen ze als God in Frankrijk en krijgen alle liefde en medische verzorging die ze verdienen
Het roept bij mij iets op als een 'pleeggezin' om 'tehuis' voor kinderenquote:Op maandag 25 januari 2010 22:21 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar deze dieren zijn gelukkig in het DTH hoor... Ze hebben daar een heerlijk leven, dus je redenatie klopt niet helemaal
Ik zou zeggen ga eens kijken, dan kun je zien hoe goed ze het doen daar
Daar heb je wel een punt natuurlijk. Als ze daar al niet worden afgemaakt na een korte periodequote:Op maandag 25 januari 2010 22:25 schreef Greys het volgende:
Ieder zijn mening![]()
Ik weet zeker dat de dieren daar honderd keer gelukkiger zijn dan wanneer ze hun laatste jaren in een asiel zouden moeten slijten
Dat geloof ik wel ja. Ik denk dat ik daar niet naartoe zou kunnen omdat ik alle dieren daar 'zielig' zou vinden. Wat dieren betreft ben ik maar een slappelingquote:Op maandag 25 januari 2010 22:27 schreef Ingetje79 het volgende:
Het is "Thuis" en niet "Tehuis".![]()
We zijn er nu 2 x geweest en de 2e keer was ik weer net zo onder de indruk als de 1ste keer.
De beestjes zijn daar gelukkiger dan dat ze in hun "vorige" leven ooit zijn geweest
Ik ben nog maar 1x geweest, maar inderdaad, die beestjes stralen puur geluk uit daar!quote:Op maandag 25 januari 2010 22:27 schreef Ingetje79 het volgende:
Het is "Thuis" en niet "Tehuis".![]()
We zijn er nu 2 x geweest en de 2e keer was ik weer net zo onder de indruk als de 1ste keer.
De beestjes zijn daar gelukkiger dan dat ze in hun "vorige" leven ooit zijn geweest
*Collega Slappeling meldtquote:Op maandag 25 januari 2010 22:28 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel ja. Ik denk dat ik daar niet naartoe zou kunnen omdat ik alle dieren daar 'zielig' zou vinden. Wat dieren betreft ben ik maar een slappeling
Het lastige is dat de dieren die bij DTH zitten gewoon niet herplaatsbaar zijn. Mensen willen ze niet meer en daarom worden ze - door asiels - aan Dierenthuis aangeboden.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:24 schreef Stuart het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik dat ze die verzorging en liefde alleen krijgen in een huis. Alle respect voor Dierenthuis hoor, maar ik geloof niet dat mijn bijdrage die dieren 'gelukkiger' maakt. Ik zou liever bijdragen aan de verzorging van een dier dat liefdevol door iemand in huis wordt genomen maar dat eigenlijk niet kan betalen om wat voor reden dan ook
De aangedragen argumenten vind ik goed. Ik zal er eens over nadenken en kom er dan op terugquote:Op maandag 25 januari 2010 22:37 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het lastige is dat de dieren die bij DTH zitten gewoon niet herplaatsbaar zijn. Mensen willen ze niet meer en daarom worden ze - door asiels - aan Dierenthuis aangeboden.
Ik weet na twee bezoeken heel zeker dat de dieren gelukkiger worden van mijn bijdrage. Ik had kauwstaven gekocht. Van die grote dikke. Die kan Dierenthuis zelf niet (of hooguit zelden) voor ze kopen. Je had ze moeten zien met die kluiven. Ze lagen zonder uitzondering erg tevreden te knagen.
Je hoeft niet, je mag. Maar elke euro die je geeft komt ten goede aan de dieren. Het kost daar dat het barst en ze hebben het keihard nodig
Kijk maarquote:Op maandag 25 januari 2010 22:41 schreef Stuart het volgende:
De aangedragen argumenten vind ik goed. Ik zal er eens over nadenken en kom er dan op terug
Maandelijks betalen zie ik niet zitten; ik betaal voor een heel jaar vooruit als ik meedoe!
Nee, begrijp me niet verkeerd hoor. Ik wil altijd wel bijdragen als het dieren helpt. Ik wil alleen wel eerst overtuigd raken van het feit dat mijn kleine bijdrage zinvol isquote:Op maandag 25 januari 2010 22:42 schreef Greys het volgende:
Stuart, voel je niet door ons gedwongen he?
Het lijkt alsof we je een beetje belagen nu, maar zo is het niet bedoeld hoor
Denk er maar rustig over na!
En terecht!quote:Op maandag 25 januari 2010 22:43 schreef Stuart het volgende:
[..]
Nee, begrijp me niet verkeerd hoor. Ik wil altijd wel bijdragen als het dieren helpt. Ik wil alleen wel eerst overtuigd raken van het feit dat mijn kleine bijdrage zinvol is
Leuk dat je erover na wil denken.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:43 schreef Stuart het volgende:
[..]
Nee, begrijp me niet verkeerd hoor. Ik wil altijd wel bijdragen als het dieren helpt. Ik wil alleen wel eerst overtuigd raken van het feit dat mijn kleine bijdrage zinvol is
En gelijk heb jequote:Op maandag 25 januari 2010 22:43 schreef Stuart het volgende:
Kijk anders eens rond op de site.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:43 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dan is Milo ook een pussydeluxe, met meerdere adoptiebaasjes!quote:Op maandag 25 januari 2010 23:23 schreef pussydeluxe het volgende:
TVPussy!
Ik wilde Milo komen showen, maar hij is al langs geweest las ik.
Vorig jaar, ergens aan het einde van de zomer, heb ik 'hem' geadopteerd nadat ik door een link in F&F bij het Dierenthuis terecht kwam.
Wat leukquote:Op maandag 25 januari 2010 23:23 schreef pussydeluxe het volgende:
TVPussy!
Ik wilde Milo komen showen, maar hij is al langs geweest las ik.
Vorig jaar, ergens aan het einde van de zomer, heb ik 'hem' geadopteerd nadat ik door een link in F&F bij het Dierenthuis terecht kwam.
Ja tuurlijk mag dat!quote:Op maandag 25 januari 2010 23:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan is Milo ook een pussydeluxe, met meerdere adoptiebaasjes!
Ik ga je in het lijstje zetten, mag dat?
quote:Op maandag 25 januari 2010 23:46 schreef pussydeluxe het volgende:
[..]
Ja tuurlijk mag dat!
En hoe meer adoptiebaasjes, hoe beter
dat komt omdat jullie massaal als een school piranha's op dierenthuis duikenquote:Op maandag 25 januari 2010 23:50 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
![]()
Wel toevallig dat Milo 2x door een Fok!ker is geadopteerd
Greys heeft paypalquote:Op maandag 25 januari 2010 22:41 schreef Stuart het volgende:
[..]
De aangedragen argumenten vind ik goed. Ik zal er eens over nadenken en kom er dan op terug
Maandelijks betalen zie ik niet zitten; ik betaal voor een heel jaar vooruit als ik meedoe!
Mogelijk dat ik dan ergens 'cash' naar moet opsturen want via mijn UK bankrekening kost dat teveel.
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 06:42 schreef indaha het volgende:
Ik heb Milo ook geadopteerd naar aanleiding van de Asielaktie, ik was te laat om bij te dragen en ben ook naar de site van Dierenthuis gaan kijken en vooral door het verhaal voor Milo gevallen.
Daarna ben ik hem gaan opzoeken en daarna 2 keer als vrijwilliger gaan helpen.
Bij de laatste keer was ik buiten bij de leucose ruimte en toen stond Ollie aan de andere kant van het hek om aandacht te vragen en ik viel gelijk voor hem ondanks dat ik meer heb met katten dus toen heb ik hem ook geadopteerd.
Wat goed!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 06:42 schreef indaha het volgende:
Ik heb Milo ook geadopteerd naar aanleiding van de Asielaktie, ik was te laat om bij te dragen en ben ook naar de site van Dierenthuis gaan kijken en vooral door het verhaal voor Milo gevallen.
Daarna ben ik hem gaan opzoeken en daarna 2 keer als vrijwilliger gaan helpen.
Bij de laatste keer was ik buiten bij de leucose ruimte en toen stond Ollie aan de andere kant van het hek om aandacht te vragen en ik viel gelijk voor hem ondanks dat ik meer heb met katten dus toen heb ik hem ook geadopteerd.
quote:Op maandag 25 januari 2010 20:11 schreef Greys het volgende:
Hebben jullie trouwens, toen je de bevestigingsmail kreeg, dat nog uitgeprint en ondertekend opgestuurd?
Of is het wel goed zo? Ik heb alles op de site ingevuld, incl. bankrekeningnummer.
Dat gevoel heb ik nou ook. Jammer dat het zover weg is eh?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 08:55 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Wat goed!![]()
Wat doe je zoal de hele dag als je als vrijwilliger heen gaat?
En hoe laat begin je en is het klaar?
Ik wil zelfs eiks ook wel eens een dagje meer doen dan koffie drinken en diertjes aaien
Er staat toch duidelijk in de mail dat ie ondertekend en opgestuurd moet worden?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 08:59 schreef Maes het volgende:
[..]
![]()
Ik heb niks meer opgestuurd en begin nu te twijfelen. Ik ga vanmiddag even bij de afschriften kijken of er wel iets wordt afgeschreven, doe ik ook gelijk de periodiek voor DHT.
Wanneer gaan we?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:01 schreef Maes het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik nou ook. Jammer dat het zover weg is eh?
Ik heb naderhand ook nog mailtjes gehad met updates. Hè bah nu zit ik op mijn werk en kan het niet nakijkenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:04 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Er staat toch duidelijk in de mail dat ie ondertekend en opgestuurd moet worden?
Heb ik iig wel gedaan....
[..]
Wanneer gaan we?
Ik ben er nu twee keer samen met mijn man geweest.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 08:55 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Wat goed!![]()
Wat doe je zoal de hele dag als je als vrijwilliger heen gaat?
En hoe laat begin je en is het klaar?
Ik wil zelfs eiks ook wel eens een dagje meer doen dan koffie drinken en diertjes aaien
Ik ga wil graag mee!!!!quote:
Ooh, maar dit was ook meer zo m'n eigen idee.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:04 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik ga wil graag mee!!!!![]()
Ik dacht ook eigenlijk dat dat het plan was voor afgelopen...
Of een nachtje logeren!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:38 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ooh, maar dit was ook meer zo m'n eigen idee.
Maar we kunnen natuurlijk best met z'n allen een keer een dagje heen te poetsne , strontruimen en knuffelen![]()
Moeten we wel heel vroeg weg
Je hebt die caravan zien staan?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:12 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Of een nachtje logeren!Als dat mag natuurlijk.
Ze hebben toch bedden op zolder? Dacht ik ergens gehoord te hebben.quote:
De enige zolder die ik heb gezien is degene waar ik tot 2x toe heb staan zeulen met blikvoerquote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:15 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ze hebben toch bedden op zolder? Dacht ik ergens gehoord te hebben.
Keigezellig om daar te slapen met z'n tienenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:16 schreef Ingetje79 het volgende:
De enige zolder die ik heb gezien is degene waar ik tot 2x toe heb staan zeulen met blikvoer
Ja, ik ook!!! Dat was volgens mij ook echt de insteek van Greys dit keer hoor!!! (ze waarschuwde zo van; we gaan wel wat doen hoor, niet alleen kijken/knufflen) Maar FAIL dus dit keer...quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:40 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Keigezellig om daar te slapen met z'n tienen
En voor de serieus: ik zou heel graag een keer écht iets gaan doen. Een dag helpen.
quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik ga het lijstje er nog even in plakken!
En we gaan daar dan ook echt wat dóen he, dus niet alleen daar koffieleuten, maar ook iets nuttigs doen.
Kattenbakken verschonen, beestjes aaien en borstelen. En daarna nog wat drinken en/of eten voor wie dat wil.
jaaaaaaaaaaaaa, Neroquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:56 schreef jora23 het volgende:
Ik vind het zo mooi om te zien dat twee van onze exbewoners hier al geadopteerd zijn. Milo en Reneetje komen allebei via onze kliniek bij dierenthuis en ik heb vooral bij Milo even een traantje moeten laten dat ie weg ging... Hij is zo lief. Maar gelukkig gaan de dierenarts en ik morgen weer richting Dierenthuis. Hele dag opereren en helpen daar. Moet ik nog een bepaald dier een flinke knuffel van jullie geven?
ozzy en bella natuurlijk!quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:56 schreef jora23 het volgende:
Ik vind het zo mooi om te zien dat twee van onze exbewoners hier al geadopteerd zijn. Milo en Reneetje komen allebei via onze kliniek bij dierenthuis en ik heb vooral bij Milo even een traantje moeten laten dat ie weg ging... Hij is zo lief. Maar gelukkig gaan de dierenarts en ik morgen weer richting Dierenthuis. Hele dag opereren en helpen daar. Moet ik nog een bepaald dier een flinke knuffel van jullie geven?
Kater Frits!quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:56 schreef jora23 het volgende:
Ik ben nooit verder gekomen dan onderaan de trap.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:16 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
De enige zolder die ik heb gezien is degene waar ik tot 2x toe heb staan zeulen met blikvoer
Je bent een schat, 2 euro is prima! Het is maar iets kleins en gewoon leuk om samen te doenquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:54 schreef Schunckelstar het volgende:
zonet geld overgemaakt![]()
wel maar 2 euro per maand want ik heb het zelf ook niet echt breed![]()
krijgen we eigenlijk ook nieuws over de beestjes te lezen?
(of gewoon af en toe een foto ?) dat zou helemaal leuk zijn
Wil je alsjeblieft het poesje met de vreselijke plekken op o.a. op zijn/haar hoofdje goed knuffelen van mij? Die heeft het toch extra extra nodigquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:56 schreef jora23 het volgende:
tofquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Je bent een schat, 2 euro is prima! Het is maar iets kleins en gewoon leuk om samen te doen
En uiteraard! Zodra ik nieuws heb over de beestjes per mail dan komt dat direct hier!
En als er iemand op bezoek gaat bij DTH dan maken we natuurlijk uitgebreid foto's
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |