abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4078782
quote:
Opiniepeiler: LPF grootste, Pim premier
6 mei 2002

- Van onze verslaggever

Pim Fortuyn wordt premier en zijn partij, LPF, wordt de grootste. Met deze uitkomsten moet volgens onderzoeksbureau Intomart op en na 15 mei rekening worden gehouden. Directeur T. van Dijk: 'De peilingen onderschatten de kracht van Fortuyn. Er is een nationale electorale revolutie op komst. Fortuyn wordt premier. Hij heeft het voorspeld. Het gaat gebeuren als het zo doorgaat.'

Het bureau durft dit te voorspellen op grond van de gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam - waar Fortuyn 17 van de 45 zetels binnenhaalde - en de recente landelijke peilingen die hem 19 tot 25 zetels geven.

Intomart is het bureau dat vóór 6 maart voorspelde dat Fortuyn in Rotterdam op tien zetels zou uitkomen. Dat was het resultaat van een peiling volgens de meest optimistische methode die wetenschappelijk verantwoord is. Van Dijk: 'De respondenten wordt daarbij niet gevraagd een favoriete partij te noemen, maar om voor elke partij aan te geven hoe groot de kans is dat ze op die partij zullen gaan stemnmen. Dat doen ze simpelweg door de stemkans uit te drukken met een rapportcijfer van één tot tien.'

Volgens Intomart is dit de peilmethode die het meeste rekening houdt met de grote groep zwevende kiezers. 'Wij kwamen voor Fortuyn uit op vijf zekere zetels en vijf potentiële, dus tien maximaal. Wat bleek: het werden er 17. Fortuyn knalde dwars door onze peiling heen. Precies wat in Frankrijk met Le Pen gebeurde.' Van Dijk wijt dit aan de enorme beweeglijkheid van de zwevende kiezers. Van hen kwam een groot deel in Rotterdam terecht bij Fortuyn.

De wekelijkse peilingen van NIPO en Interview zijn voor Fortuyn dan ook stelselmatig te laag, denkt Intomart. 'Wij zaten er in Rotterdam dus met een factor 1,7 naast. Fortuyn staat in de landelijke peilingen nu op 22 of 23 zetels gemiddeld. Als we dat met 1,7 vermenigvuldigen, komen we afgerond uit op 38 zetels. Dan is Fortuyn de grootste, zelfs op afstand.'

Van Dijk heeft weinig twijfels omdat hij nog iets opvallends signaleert: de kiezers mogen dan massaal zweven, als ze eenmaal voor Fortuyn hebben gekozen, zijn ze daar nauwelijks meer vanaf te brengen. 'Het lijkt wel of er geen factoren zijn die zijn potentiële kiezers weg kunnen drukken. Als je een bloemlezing zou geven van de gebeurtenissen die zich bij de vorming van zijn kandidatenlijst hebben voorgedaan en van de verwikkelingen nadien dan zou elke andere partij electoraal zijn gevierendeeld, gekielhaald en geradbraakt. Hoeveel incidenten er ook waren, het maakt allemaal geen klap uit. Zijn potentieel blijft scanderen: hij leve hoog, hij leve hoog.'

Benieuwd of het waar is! Hoewel ik LPF ga stemmen, betwijfel ik of Pim een geschikte premier is!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_4078791
Ow, prima, laat hem het maar waarmaken. Ik ben benieuwd of hij net zo op lastige kamervragen gaat reageren als op lastige journalisten.
pi_4078797
quote:
Op maandag 06 mei 2002 09:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Benieuwd of het waar is! Hoewel ik LPF ga stemmen, betwijfel ik of Pim een geschikte premier is!

Nou, ik weet wel zeker dat PF geen goede premier is. Misschien leuk voor in de oppositie, maar regeren ? Nee, dank je. Ik denk ook dat een hoop mensen zullen schrikken als hij premier zou worden, en spijt van hun stem zullen krijgen.
  Admin maandag 6 mei 2002 @ 09:38:03 #4
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_4078816
Gelukkig zijn altijd alle berekeningen, polls, en voorspellingen de afgelopen jaren behoorlijk mis gegaan,
maarre Prins Pim premier,
tuuk.
Weet je wat?
Graag zelfs.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  maandag 6 mei 2002 @ 09:41:32 #5
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_4078847
PF premier? Hmmm, dat wordt lachen. De gedachte alleen al is reden om op hem te stemmen. Lekker journalisten schoppen, zeikerige kamerleden (pvda, GL, SP) negeren en gewoon doen waar je zin in heb.

En ja, ik ga nu zeker Pim stemmen

Pim for President (Premier dus )

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  maandag 6 mei 2002 @ 09:42:00 #6
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_4078849
Pim als premier LOL joh dan zeker Groens Linkse Paultje als vice premier en de SP voorman op Financiën

Nee ik denk dat het er uit gaat zien dat Pim z'n partij niet eens in de regering komt, Al zou hij de grootste worden dan spannen de overige parijen samen om hem maar van het regeren af te houden.

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  maandag 6 mei 2002 @ 09:43:32 #7
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4078857
quote:
Op maandag 06 mei 2002 09:42 schreef Lord Dreamer het volgende:
Al zou hij de grootste worden dan spannen de overige parijen samen om hem maar van het regeren af te houden.
Minachting van de kiezer, dit is het domste wat ze dan kunnen doen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 6 mei 2002 @ 09:44:25 #8
13264 U-lerZzZ
www.Fh2.nl
pi_4078863
quote:
Op maandag 06 mei 2002 09:43 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

*knikt*
Wie?
pi_4078864
quote:
Op maandag 06 mei 2002 09:42 schreef Lord Dreamer het volgende:
Pim als premier LOL joh dan zeker Groens Linkse Paultje als vice premier en de SP voorman op Financiën

Nee ik denk dat het er uit gaat zien dat Pim z'n partij niet eens in de regering komt, Al zou hij de grootste worden dan spannen de overige parijen samen om hem maar van het regeren af te houden.

Ik hoop erop dat de partijen zo dom zijn dat te doen! Dan is LPF over vier jaar zeker de grootste
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 6 mei 2002 @ 09:44:49 #10
136 V.
Like tears in rain...
pi_4078866
quote:
Op maandag 06 mei 2002 09:43 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik ben voor, zet Pim maar op die stoel.

Als mensen kortzichtig willen stemmen, dan ook maar een kortzichtige premier.

V.

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 06-05-2002 09:47]

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 6 mei 2002 @ 09:45:41 #11
136 V.
Like tears in rain...
pi_4078872
[retorische mode]

Dit kon zeker niet in een van de 348 andere Pim-zeteltopics, he?

Neuh, dacht ik al...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_4078873
Het is idd opvallend dat het geen fuck uitmaakt wat Pim zegt..de kiezers blijven op zijn hand Hmmm.....
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  maandag 6 mei 2002 @ 09:46:37 #13
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4078877
quote:
Op maandag 06 mei 2002 09:45 schreef Catootje het volgende:
Het is idd opvallend dat het geen fuck uitmaakt wat Pim zegt..de kiezers blijven op zijn hand Hmmm.....
Daar heb ik vanmorgen nog een leuk artikel over gelezen. Even zoeken.

Zoveel heeft hij trouwens niet gedaan.

Dat was dus dit artikel, ook goeiemorgen!

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 06-05-2002 09:47]

pi_4078879
quote:
Op maandag 06 mei 2002 09:45 schreef Verbal het volgende:
[retorische mode]

Dit kon zeker niet in een van de 348 andere Pim-zeteltopics, he?

Neuh, dacht ik al...

V.

Nee, dit overlapt die andere topics niet...
Dus ik zie niet in waarom...
  maandag 6 mei 2002 @ 09:47:13 #15
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_4078880
quote:
Op maandag 06 mei 2002 09:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik hoop erop dat de partijen zo dom zijn dat te doen! Dan is LPF over vier jaar zeker de grootste

Dat vraag ik me af. Ik denk dat hij het namelijk niet eens 4 jaar uithoudt in de Kamer.

Verder denk ik dat de peilingen er bij de Kamerverkiezingen minder naast zullen zitten dan bij de Gemeenteraadsverkiezingen.

* Jojogirl denkt dat LPF, CDA, PvdA en VVD allevier evenveel zetels gaan krijgen en dat het een hele lastige formatie wordt.

maandag 6 mei 2002 @ 09:49:14 #16
136 V.
Like tears in rain...
pi_4078896
quote:
Op maandag 06 mei 2002 09:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nee, dit overlapt die andere topics niet...

Nee?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_4078899
quote:
Op maandag 06 mei 2002 09:49 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee?

V.

Nee, en nu weer ontopic aub!
  maandag 6 mei 2002 @ 09:49:47 #18
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4078900
Ik kan het me echt niet voorstellen.

Dit is toch nooit eerder gebeurt? Vanuit het niks een partij die gelijk de grootste wordt en dus de premier levert? .

Ik zit nu ook niet echt te wachten op PF als premier.

Beetje stemmingmakerij dit bericht volgens mij...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  maandag 6 mei 2002 @ 09:50:27 #19
136 V.
Like tears in rain...
pi_4078906
Opvallend was overigens dat in een peiling bleek dat iets van boven de 75% van de mensen TEGEN Pim als premier was.

Hoe minacht je de kiezer dan, eigenlijk?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 6 mei 2002 @ 09:51:01 #20
13264 U-lerZzZ
www.Fh2.nl
pi_4078911
quote:
Op maandag 06 mei 2002 09:50 schreef Verbal het volgende:
Opvallend was overigens dat in een peiling bleek dat iets van boven de 75% van de mensen TEGEN Pim als premier was.

V.

Hallo hei. Dat was een SBS6 peiling. Wat verwacht je dan?
Wie?
pi_4078914
Ach, *als* LPF de grootste wordt, moet -ie inderdaad maar premier worden ook. Mag -ie het waar gaan maken. De kans dat LPF de grootste wordt, acht ik echter zeer klein. Zal dus wel meevallen uiteindelijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_4078918
quote:

V.

Het gaat erom hoeveel mensen er VOOR hem zijn, niet hoeveel er TEGEN zijn. Zo werkt het kiesstelsel nu eenmaal...er zullen ook wel heel veel mensen tegen Melkert als premier zijn, zoals er ook veel mensen tegen de partij GL zijn, etc etc...
  maandag 6 mei 2002 @ 09:52:35 #23
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4078923
quote:
Ik had het over uitsluiten van regeringsdeelname.

Premier hoeft hij van mij niet te worden, al lijkt het me wel grappig om te zien!

maandag 6 mei 2002 @ 09:53:26 #24
136 V.
Like tears in rain...
pi_4078933
quote:
Op maandag 06 mei 2002 09:51 schreef U-lerZzZ het volgende:

[..]

Hallo hei. Dat was een SBS6 peiling. Wat verwacht je dan?

Lijkt me niet dat NOS-Teletext die cijfers zou overnemen, wel?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_4078949
Wil je nog meer puin, stem dan Pim Fortuyn!
pi_4078951
Hmmm... niemand heeft tot nu toe een onderbouwing gegeven van wat ze nu echt denken. Alleen opmerkingen over de polls tot nu toe.

Pim kan alleen OpperPief worden zodra andere partijen samen met LPF in een coalitie willen. Ik denk niet dat dat zal gebeuren.

Een kamer meerderheid is pas vanaf 75% van alle stemmen, dan heeft LPF haast vrijspel.

Dus.. Pimmetje wel ? Pimmetje niet ?

Ik stem, MET trots, op lijst 10 ! Partij van de Toekomst !
(dit is een daad van cynisme, tenopzichte van Pim en de bestaande politieke partijen. Ik hou niet van een media geil kaal ventje met een grote mond die net de juiste woorden weet te gebruiken. Mijn mening. Ik kan ook niet overweg met de huidige partijen, waar geen duidelijk verschil meer bestaat. Ik moet zeggen dat GroenLinks en de SP nog het meeste "schoppen" tegen de rest, maar dat is nog samen te vatten. Nee.. mijn partij zit er niet tussen).

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit
  maandag 6 mei 2002 @ 09:56:40 #27
20551 zodiaque
Epibreëer.
pi_4078969
quote:
Op maandag 06 mei 2002 09:41 schreef kwib het volgende:
PF premier? Hmmm, dat wordt lachen. De gedachte alleen al is reden om op hem te stemmen. Lekker journalisten schoppen, zeikerige kamerleden (pvda, GL, SP) negeren en gewoon doen waar je zin in heb.

En ja, ik ga nu zeker Pim stemmen

Pim for President (Premier dus )

De Fortuynist, het gevolg van acht jaar onderwijsbeleid onder Paars, .
I wasn't supposed to BE here today!
  maandag 6 mei 2002 @ 09:57:10 #28
3415 Webby
1 omhoog!
pi_4078973
quote:
Volgens Intomart is dit de peilmethode die het meeste rekening houdt met de grote groep zwevende kiezers. 'Wij kwamen voor Fortuyn uit op vijf zekere zetels en vijf potentiële, dus tien maximaal. Wat bleek: het werden er 17. Fortuyn knalde dwars door onze peiling heen. Precies wat in Frankrijk met Le Pen gebeurde.' Van Dijk wijt dit aan de enorme beweeglijkheid van de zwevende kiezers. Van hen kwam een groot deel in Rotterdam terecht bij Fortuyn.
Die heeft nu ook niks..
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
pi_4078997
Volgens mij staren de opiniepeilers zich een beetje blind op de zogenaamd stiekeme LPF-stemmer. Wat ze natuurlijk vergeten is de tegenbeweging die ook op gang is gekomen. Hoorde op televisie een meisje zeggen dat ze eerder op VVD had gestemd, maar deze keer linkser ging stemmen om tegenwicht te bieden.

Klopt wel dat LPF-stemmer niet van gedachten zal veranderen, maar vraag me af of zwevende kiezer uiteindelijk voor LPF gaat. Zeker omdat de kans dat hij premier wordt erg groot aan het worden is en dat de meeste mensen daar niet op zitten te wachten, zelfs de LPF-stemmer niet.

pi_4078999
quote:
Op maandag 06 mei 2002 09:57 schreef Webby het volgende:

[..]

Die heeft nu ook niks..

Maar dat heeft ook allemaal niks met elkaar te maken. In Nederland is er geen tweede ronde, waar je maar moet stemmen op iemand die je helemaal niet steunt, alleen maar omdat je de ander nog minder vind!
  maandag 6 mei 2002 @ 10:02:12 #31
10223 qube808
Kakzooi!
pi_4079015
LPF heeft zal hetzelfde probleem, in extremis, krijgen als D66 met/zonder Van Mierlo twee keer heeft meegemaakt.
Haal het boegbeeld weg en er blijft nagenoeg niets over.
En aangezien Pim in mijn ogen zich nu al te vaak terugtrekt als iets hem niet zint heb ik niet het idee dat hij het lang volhoudt. En wat moeten die achterblijvers dan, zo zonder vehikel?

Hij kan zeker niet op dezelfde voet verder zoals hij nu doet. Als premier zal hij verantwoording moeten afleggen aan de kamer, zal hij toch echt de journalisten te woord moeten staan (ook de vrouwelijke).
Als hem iets niet bevalt is het wel "het vuur aan de schenen", hij begint dan net zo te draaikonten als de gemiddelde politicus.
Ik vind hem geen haar beter dan de rest.

Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
pi_4079023
Ik vind het erg opvalland dat hoe Pim ook van mening verandert (of nuanceert..) mensen het toch met hem eens blijven en zijn mening gaan onderbouwen. Hebben deze mensen zoveel vertrouwen in PIm dat het niet uitmaakt wat Pim zegt, of zijn ze met hem ook van mening veranderd? (ik doel hier bv op het pardon (generaal of specifiek, daar is ie zelf ook niet helemaal over uit) voor illegalen.
pi_4079092
Pim Premier? En bij een lastige vraag loopt hij zeker meteen de kamer uit? Heb je binnen een week een kabinets-crisis. Hm, mooi vooruitzicht.
Elke kont heeft twee gezichten
pi_4079174
Klopt het trouwens dat Fortuyn ministers van buiten wil aantrekken (bedrijfsleven e.d.) en dat de huidige mensen op zijn lijst in de Kamer blijven zitten? Volgens mij zei hij zoiets...
pi_4079200
quote:
Op maandag 06 mei 2002 10:11 schreef proximity het volgende:
Pim Premier? En bij een lastige vraag loopt hij zeker meteen de kamer uit? Heb je binnen een week een kabinets-crisis. Hm, mooi vooruitzicht.
Daar heb ik geen zin an, meneer! En mevrouw de voorzitter, kunt U niet beter gaan afwassen?

Ik zie het al voor me.

pi_4079209
quote:
Op maandag 06 mei 2002 10:21 schreef DennisMoore het volgende:
Klopt het trouwens dat Fortuyn ministers van buiten wil aantrekken (bedrijfsleven e.d.) en dat de huidige mensen op zijn lijst in de Kamer blijven zitten? Volgens mij zei hij zoiets...
Dat kan best, dat gebeurt wel vaker.
pi_4079213
quote:
Op maandag 06 mei 2002 10:24 schreef Ulx het volgende:

Daar heb ik geen zin an, meneer! En mevrouw de voorzitter, kunt U niet beter gaan afwassen?

Ik zie het al voor me.

Een soort Zalm? "We voeren de motie niet uit!!"
  maandag 6 mei 2002 @ 10:35:37 #38
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_4079299
Nope het wordt niets met Pim "Daar heb ik geen zin an" Fortuijn. Hij weet niet eens wat hij wil, heeft geen duidelijke beleidsvoorstelling , laat staan een programma dat hij uitdraagt.

Hij is mediageil, maar is daarnaast ook doodsbang voor de media en ontwijkt elke "lastige" vraag. Ook als hem gevraagt wordt naar structurele oplossingen is het standaard antwoord "Daar heb ik geen zin an"

Nou meneer Pim.. U als premier .. Daar hebben wij geen zin an !

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  maandag 6 mei 2002 @ 10:36:01 #39
2391 Jimmy
Door het bot
pi_4079302
quote:
Op maandag 06 mei 2002 09:55 schreef VonK het volgende:
Een kamer meerderheid is pas vanaf 75% van alle stemmen, dan heeft LPF haast vrijspel.
75% interessant. Was toch altijd de helft + 1 van de zetels. (dus zo'n 51%)
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  maandag 6 mei 2002 @ 10:37:37 #40
9613 Seborik
I, Voyager
pi_4079325
quote:
Op maandag 06 mei 2002 10:36 schreef Jimmy het volgende:

[..]

Ja, die 75% is onzin.
  maandag 6 mei 2002 @ 10:39:47 #41
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_4079349
quote:
Op maandag 06 mei 2002 10:25 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Een soort Zalm? "We voeren de motie niet uit!!"

Idd ja dat is alweer een tijdje terug, en keihard erbij lachen he, net als de rest van de regering die toen aanwezig was in de kamer.

Ik ben echt benieuwd hoe zo iemand als Fortuyn het in de kamer eventueel regering gaat doen. Het is heel flauw om van te voren dat gedrag van hem helemaal te gaan voorspellen, hij zal vast wel uitgleiders hebben, tja ligt aan de ernst ervan of hij geloofwaardig zal zijn en blijven, zo niet dan valt het kabinet en komen er nieuwe verkiezingen. Ik zie er geen probleem in en erger me echt aan die angsthazen die overal opduiken.

fake a dream
pi_4079845
1 ding is duidelijk: over 4 jaar hebben we een tegenovergesteld kabinet. Een soort van slipstream-effect. Word het nu links, dan straks rechts. En andersom. Dus doe mij maar andersom.

Femke Halsema For President!

pi_4081110
Mocht Fortuyn premier worden dan gaan het dus echt mis. Los van het feit wat voor onzinnige idioterieen deze clown over Nederland zal uitstorten, zal er ook een militante tegenbeweging ontstaan die zich, ben ik bang, niet zal beperken tot geweldsloze demonstraties. Kijk maar hoe er in Frankrijk werd gereageerd toen Le pen alleen maar meedeede aan de presidentsverkiezingen. Dat zal in Nederland niet anders zijn.

Vinden jullie ook niet dat Pim Fortuyn iets heeft van Grover uit Sesamstraat?

maandag 6 mei 2002 @ 13:38:05 #44
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4081154
quote:
Op maandag 06 mei 2002 10:36 schreef Jimmy het volgende:

[..]

76 zetels!
pi_4081186
Meeste nederlanders vinden Pim geen goede premier.

Denk daar dan ook aan als je zonodig LPF moet stemmen!

You only live once
  maandag 6 mei 2002 @ 13:40:35 #46
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4081201
quote:
Op maandag 06 mei 2002 13:35 schreef Knormen het volgende:
Mocht Fortuyn premier worden dan gaan het dus echt mis. Los van het feit wat voor onzinnige idioterieen deze clown over Nederland zal uitstorten, zal er ook een militante tegenbeweging ontstaan die zich, ben ik bang, niet zal beperken tot geweldsloze demonstraties.
Het zou een zeer kwalijk zijn als de minderheid op een geweldadige manier, hun -in hun ogen superieure- mening aan de meerderheid wil opdringen
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_4081339
quote:
Op maandag 06 mei 2002 13:40 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Het zou een zeer kwalijk zijn als de minderheid op een geweldadige manier, hun -in hun ogen superieure- mening aan de meerderheid wil opdringen

Tja, maar het zal zeker gebeuren. Bovendien is het hebben van een meerderheid nog geen reden om essentiele individuele rechten aan te tasten. Ook Hitler is op democratische manier aan de macht gekomen.
pi_4081355
quote:
Op maandag 06 mei 2002 13:40 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

LPF stemmers zijn ook een minderheid.
  maandag 6 mei 2002 @ 13:49:43 #49
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4081373
quote:
Op maandag 06 mei 2002 13:39 schreef kezmania het volgende:
Meeste nederlanders vinden Pim geen goede premier.

Denk daar dan ook aan als je zonodig LPF moet stemmen!

degen met de meeste zetels wordt niet per se premier hoor! er zullen eerst onderhandelingen gevoerd moeten worden. En dan lijkt mij de kans klien dat PF premier wordt!
  maandag 6 mei 2002 @ 13:52:11 #50
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4081422
quote:
Op maandag 06 mei 2002 13:47 schreef Knormen het volgende:
Tja, maar het zal zeker gebeuren. Bovendien is het hebben van een meerderheid nog geen reden om essentiele individuele rechten aan te tasten.Ook Hitler is op democratische manier aan de macht gekomen.
Wat stel je voor...een gedachtenpolitie. Iedereen met een -in jou ogen- verkeerde mening wordt het stemrecht, actief of passief, ontnomen?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_4081465
quote:
Op maandag 06 mei 2002 13:52 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Wat stel je voor...een gedachtenpolitie. Iedereen met een -in jou ogen- verkeerde mening wordt het stemrecht, actief of passief, ontnomen?

Nee hoor, ik wijs alleen op een reeel gevaar wanneer Pim aan de macht komt. en misschien doe ik daar dan wel mee, alleen dan zonder geweld.
  maandag 6 mei 2002 @ 14:02:58 #52
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_4081607
quote:
Op maandag 06 mei 2002 13:35 schreef Knormen het volgende:
Mocht Fortuyn premier worden dan gaan het dus echt mis. Los van het feit wat voor onzinnige idioterieen deze clown over Nederland zal uitstorten, zal er ook een militante tegenbeweging ontstaan die zich, ben ik bang, niet zal beperken tot geweldsloze demonstraties. Kijk maar hoe er in Frankrijk werd gereageerd toen Le pen alleen maar meedeede aan de presidentsverkiezingen. Dat zal in Nederland niet anders zijn.

Vinden jullie ook niet dat Pim Fortuyn iets heeft van Grover uit Sesamstraat?

Ja, maar wij hebben hier veel te weinig gekken om een dergelijke beweging te ondersteunen. Dit in tegenstelling tot Frankrijk, waar de trostkisten 3,1 % van de stemmen weten te bemachtigen.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_4081639
quote:
Op maandag 06 mei 2002 14:02 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Ja, maar wij hebben hier veel te weinig gekken om een dergelijke beweging te ondersteunen. Dit in tegenstelling tot Frankrijk, waar de trostkisten 3,1 % van de stemmen weten te bemachtigen.

Het waren echt niet alleen trotskisten die tegen le Pen demonstreerdern. Overigens vind ik mensen die tegen extreem-rechts demonstreren geen gekken. Mensen ddie bewust op zo'n partij stemmen vind ik ook niet gek, wel dom.
  maandag 6 mei 2002 @ 14:06:29 #54
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_4081662
quote:
Op maandag 06 mei 2002 14:04 schreef Knormen het volgende:

[..]

Het waren echt niet alleen trotskisten die tegen le Pen demonstreerdern. Overigens vind ik mensen die tegen extreem-rechts demonstreren geen gekken. Mensen ddie bewust op zo'n partij stemmen vind ik ook niet gek, wel dom.

Maar het waren de trotskisten die op een lekkere rel uit waren.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  maandag 6 mei 2002 @ 14:08:21 #55
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4081694
quote:
Maar daarom hebben ze wel gewoon 1 stem in een democratie, net als iemand mat een IQ van 137 ook 1 stem heeft. Sorry...ik heb het systeem niet bedacht
pi_4081699
quote:

[..]

En wie ben jij om te bepalen wie er dom is?
pi_4082180
Hoe kan iemand nou blij zijn als PIM premier wordt !Denk eens na over de gevolgen en kijk niet alleen naar de LOL factor!!! Hij heeft dan minimaal 30+ zetels nodig wat betekent dat we 30+ tweede kamer leden krijgen zonder enige ervaring ! Zou leuk worden als we dat ook in het bedrijfsleven of de gezondheidszorg of in het onderwijs doen! we plukken gewoon 20% van de leraren, doctoren, verpleegkundigen en werkneners gewoon van straat zonder enige ervaring en geven ze een riant salaris ! Dat wordt een zooitje !!

PIM is gewoon een hype. Over twee maanden realiseren we ons dit allemaal maar dat zitten we wel 4 jaar aan deze lozers vast !

maandag 6 mei 2002 @ 14:40:52 #58
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_4082261
quote:
Op maandag 06 mei 2002 14:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

En wie ben jij om te bepalen wie er dom is?

Niks mis met het dom vinden van mensen die op extreem-rechts stemmen. (of voor wat dat betreft extreem links)
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  maandag 6 mei 2002 @ 14:42:40 #59
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4082302
quote:
Op maandag 06 mei 2002 14:40 schreef ullie het volgende:
Niks mis met het dom vinden van mensen die op extreem-rechts stemmen.
Absoluut niet...maar het is natuurlijk wel kwalijk als een minderheid gaat demonstreren, waarvan sommige met geweld, omdat ze de mening van de (eventuele) meerderheid niet accepteren en als verwerpelijk beschouwen.....
  maandag 6 mei 2002 @ 14:47:44 #60
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_4082413
quote:
Op maandag 06 mei 2002 14:42 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Absoluut niet...maar het is natuurlijk wel kwalijk als een minderheid gaat demonstreren, waarvan sommige met geweld, omdat ze de mening van de (eventuele) meerderheid niet accepteren en als verwerpelijk beschouwen.....

In het Franse geval was het geen minderheid die ging protesteren tegen een meerderheid. De socialistische, communistische en trotskistiche stemmers bij elkaar waren met meer dan de le pen stemmers.

Geweld is hier trouwens het keyword, dat is verwerpelijk, voor de rest heeft iedereen het recht te demonstreren.

Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  maandag 6 mei 2002 @ 15:09:34 #61
3904 Koos Voos
teringhond
pi_4082835
zie je het hier al voor je.. SP die zijn aanhangers oproept om toch maar vooral op de VVD te stemmen..
  maandag 6 mei 2002 @ 15:48:55 #62
5139 Raikane
Lekker schuimen
pi_4083616
quote:
Op maandag 06 mei 2002 15:09 schreef Koos Voos het volgende:
zie je het hier al voor je.. SP die zijn aanhangers oproept om toch maar vooral op de VVD te stemmen..
To schuim or not to schuim, thats the question. ;)
pi_4084506
quote:
Op maandag 06 mei 2002 09:55 schreef MrMarcus het volgende:
Meer zelfbeschikking voor iedereen.
pi_4084525
quote:
Op maandag 06 mei 2002 16:35 schreef Thom_de_Graaf het volgende:

[..]

Thom de Graaff..ff offtopic:
Vind jij nou ook niet dat die De Graaff zo ongelovelijk weinig te melden heeft?
  maandag 6 mei 2002 @ 16:38:07 #65
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4084550
quote:
Op maandag 06 mei 2002 16:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Laat die man, over twee weekjes mag hij blij zijn als hij nog 1 zetel heeft.
  maandag 6 mei 2002 @ 16:39:59 #66
3904 Koos Voos
teringhond
pi_4084587
idd.. die partij heeft geen bestaansrecht meer..
pi_4084868
quote:
Op maandag 06 mei 2002 09:55 schreef MrMarcus het volgende:
amen
pi_4084898
quote:
Op maandag 06 mei 2002 16:38 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Laat die man, over twee weekjes mag hij blij zijn als hij nog 1 zetel heeft.

Laten we het hopen!
  maandag 6 mei 2002 @ 16:58:47 #69
572 Sniper
Gull Catcher
pi_4084918
quote:
de kiezers mogen dan massaal zweven, als ze eenmaal voor Fortuyn hebben gekozen, zijn ze daar nauwelijks meer vanaf te brengen. 'Het lijkt wel of er geen factoren zijn die zijn potentiële kiezers weg kunnen drukken.
Kunnen 2Vandaag, NOVA en de Volkskrant meteen stoppen met de heksenjacht: HET "HELPT" TOCH NIKS!

Sterker, ik denkt dat mensen zich juist fanatieker vastbijten dankzij het belachelijk maken, niet serieus nemen en de niet aflatende zwartmakerij.

Voor mij persoonlijk was het zwaaien met Het Dagboek door D66 erg belangrijk in deze.

pi_4084954
quote:
Op maandag 06 mei 2002 16:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

D66 heeft al sinds 1966 als enige partij het ideaal een einde te maken aan het systeem waar zoveel kritiek op is. Pim Fortuyn en Leefbaar Nederland nemen dat klakkeloos over. D66 en ik hebben zeker wel wat te melden. Zo geeft D66 van alle partijen het meest uit aan onderwijs. Ook is D66 verantwoordelijk geweest voor de verworvenheden waarmee Nederland nu het gidsland is van de wereld: het homohuwelijk en de legalisering van abortus en euthanasie. En dankzij D66 mag je nu op zondag naar de winkel. D66 was onder Paars de brug tussen PvdA en VVD, en ik weet zeker dat we over een jaar veel genuanceerder tegen Paars aankijken dan nu het geval is.
Meer zelfbeschikking voor iedereen.
  maandag 6 mei 2002 @ 17:01:12 #71
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4084958
quote:
Op maandag 06 mei 2002 16:58 schreef Sniper het volgende:
Kunnen 2Vandaag, NOVA en de Volkskrant meteen stoppen met de heksenjacht: HET "HELPT" TOCH NIKS!
Vergeet het ontbijtnieuws niet (met Fritsje Spits voorop)
quote:
Sterker, ik denkt dat mensen zich juist fanatieker vastbijten dankzij het belachelijk maken, niet serieus nemen en de niet aflatende zwartmakerij.
Ik overweeg het te stemmen doordat deze partijen LPF constant zwart maken door het met Hitler/NSB/etc. te vergelijken.
  maandag 6 mei 2002 @ 17:01:35 #72
16142 SignOTheTimes
Symathiek & schattig
pi_4084961
Nog een stukje op NU.nl
quote:
AMSTERDAM - Volgens een recente verkiezingsenquête van Studenten.net, is Pim Fortuyn met zijn partij enorm populair onder studenten.

Hij komt als winnaar naar voren (22,75%), gevolgd door VVD (21,75%), en Groenlinks (13,00%). Maar liefst 14% van alle ondervraagde HBO-, en WO-studenten ziet hem als premier en 23% zal op 15 mei op de lijst Fortuyn stemmen.

Een ander onderzoek onder studenten van de Volkskrant laat echter een heel verschillend beeld zien. Lijst Pim Fortuyn haalt hier in totaal maar 7 zetels (5% van de stemmen).

Koplopers zijn GroenLinks (24%) en VVD (20%). Hiervoor enquêteerde de Volkskrant schriftelijk ruim 3000 studenten, verdeeld over twaalf universiteiten, over hun politieke voorkeuren.

Aantal studenten in percentages dat op een bepaalde partij heeft gestemd volgens de Volkskrant (geel) en Studenten.net (wit). Uitschieters bij de eerste zijn GroenLinks en VVD, bij de tweede LPF en VVD.

Maar ook volgens onderzoeksbureau Intomart wordt Pim Fortuyn premier en zijn partij, LPF, de grootste, zo staat in de Volkskrant. Het bureau voorspelt dit op grond van de gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam - waar Fortuyn 17 van de 45 zetels binnenhaalde - en de recente landelijke peilingen die hem 19 tot 25 zetels geven. Dit heeft hij volgens Intomart vooral aan de zwevende kiezers te danken.

Op 14 mei 2003 zei Amber: "Kortom, SOTT is de charmantste en liefste vader van de wereld."
pi_4084977
quote:
Op maandag 06 mei 2002 16:58 schreef Sniper het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe verblind sommige mensen zijn. Elke andere partij was door de interne ruzies en de staat van dienst van enkele personen op de lijst allang gedecimeerd geweest. LPF heeft de Volkskrant niet eens nodig om belachelijk te zijn.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_4084983
quote:
Op maandag 06 mei 2002 17:01 schreef Kaalhei het volgende:

Ik overweeg het te stemmen doordat deze partijen LPF constant zwart maken door het met Hitler/NSB/etc. te vergelijken.

Als ik zwevende kiezer zou zijn, dan zou ik hierom ook geneigd zijn om op LPF te stemmen.
  maandag 6 mei 2002 @ 17:05:30 #75
572 Sniper
Gull Catcher
pi_4085006
quote:
Op maandag 06 mei 2002 17:03 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe verblind sommige mensen zijn.

Ik zou het anders willen zeggen:

Kun je nagaan hoe KOTSMISSELIJK sommige mensen zijn van de huidige gevestigde partijen.

pi_4085109
quote:
Op maandag 06 mei 2002 17:05 schreef Sniper het volgende:

[..]

Ik zou het anders willen zeggen:

Kun je nagaan hoe KOTSMISSELIJK sommige mensen zijn van de huidige gevestigde partijen.

Sinds een half jaar of zo...
pi_4085116
Ik denk dat dit een uit de hand gelopen proteststemming gaat worden. Ik stem iig geen LPF, want 'als' hij straks de boel afbreekt ben ik er iig niet verantwoordelijk voor.

Waarom zou je uberhaupt stemmen op LPF?

Om ''puin'' te ruimen ga je toch geen atoombom inzetten?

maandag 6 mei 2002 @ 17:17:22 #78
572 Sniper
Gull Catcher
pi_4085170
quote:
Op maandag 06 mei 2002 17:13 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Sinds een half jaar of zo...

Als de partijen normaal op LPF gereageerd hadden (en 'normaal' is dus niet over het lijk van Anne Frank je gelijk proberen te halen) was de partij misschien veel minder in trek geweest.
pi_4085256
quote:
Op maandag 06 mei 2002 17:01 schreef Kaalhei het volgende:
Goeie reden.

Overigens kun je dan beter op de NNP stemmen, die worden daar nog veel vaker mee vergeleken.

pi_4085278
quote:
Op maandag 06 mei 2002 17:17 schreef Sniper het volgende:

[..]

Als de partijen normaal op LPF gereageerd hadden (en 'normaal' is dus niet over het lijk van Anne Frank je gelijk proberen te halen) was de partij misschien veel minder in trek geweest.

Dat geloof ik niet. Fortuyn had in het begin vrij shockerende, grensverleggende uitspraken. En iedereen vond het prachtig. Die man zegt wat ik al jaren roep, op verjaardagen. Hoe de andere partijen daarop reageerden heeft denk ik een veel minder grote invloed gehad. Het blijft gewoon absurd dat iedereen een half jaar geleden nog tevreden was, hoewel het saai was, en dat iedereen nu ineens 'kotsmisselijk' is van de gevestigde partijen. Het is oppurtunisme van de kiezer en een hype.

Maar ik denk dat we over een jaar veel genuanceerder kijken naar Paars...

pi_4085297
Als ik heel eerlijk ben, dan lijkt het me wel een giller. Pim die wegloopt bij discussies, Pim in gesprek (?) met bijvoorbeeld Bush, Pim over de vloer bij de Oranjes Ja, echt een feest. (nu maar hopen dat de andere partijen de puinhopen van Pim snel kunnen opruimen)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_4085311
quote:
Op maandag 06 mei 2002 17:23 schreef Ulx het volgende:

[..]

Goeie reden.

Overigens kun je dan beter op de NNP stemmen, die worden daar nog veel vaker mee vergeleken.

Nee hoor, LPF is veel vaker in het nieuws dan NNP.
NNP heeft overigens nog niet zo'n slechte ideeën als de media doet voorkomen!
  maandag 6 mei 2002 @ 17:31:28 #83
572 Sniper
Gull Catcher
pi_4085350
Van mij hoeft-ie trouwens geen premier te worden en ik twijfel ook zeer aan de voorspelde hoeveelheid zetels. Ik hou het zelf op 19 zetels voor LPF.
pi_4085411
quote:
Op maandag 06 mei 2002 17:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

De NNP, die mag ik zeker ook niet extreem-rechts noemen van je?
pi_4085598
quote:
Op maandag 06 mei 2002 17:26 schreef Isabeau het volgende:
Als ik heel eerlijk ben, dan lijkt het me wel een giller. Pim die wegloopt bij discussies, Pim in gesprek (?) met bijvoorbeeld Bush, Pim over de vloer bij de Oranjes Ja, echt een feest. (nu maar hopen dat de andere partijen de puinhopen van Pim snel kunnen opruimen)
Tuurlijk, pure lol toch. meneer Fortuyn die tijdens een parlementaire enquete verantwoording moet afleggen over het een of ander:

-Nee meneer, ik heb er geen zin an om deze vraag te beantwoorden. Volgende maand komt mijn nieuwe boek uit, en daarin kunt u het allemaal lezen!

pi_4085613
quote:
Op maandag 06 mei 2002 17:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Tja, het blijft een links complot hè.

Wat zijn hun minder slechte ideeën dan?

dinsdag 7 mei 2002 @ 03:04:50 #87
24861 Riooo
Land of sun, samba and wine
pi_4093153
quote:
Op maandag 06 mei 2002 17:36 schreef Knormen het volgende:

[..]

De NNP, die mag ik zeker ook niet extreem-rechts noemen van je?

Je mag ze nationalistisch noemen als je wilt..
  dinsdag 7 mei 2002 @ 07:30:22 #88
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4093464
quote:
Op maandag 06 mei 2002 17:54 schreef Ulx het volgende:

[..]

Tja, het blijft een links complot hè.

PF, vermoord door een extreem-linkse idioot.... zie RTL Nieuws.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')