pizza-tonijn | zaterdag 23 januari 2010 @ 19:30 |
Hallo allemaal, Ik heb nu een Peugeot Fox Snor (geen Deluxe) thuis staan maar nu heb ik er nog 2 vraagjes over: -Hoeveel tank inhoud heeft een Normale peugeot fox (geen deluxe) -Hoe kun je weten wanneer je moet tanken? | |
#ANONIEM | zaterdag 23 januari 2010 @ 19:34 |
5.1 liter http://www.scooter-power.nl/peugeot.htm Google is je vriend | |
flexster | zaterdag 23 januari 2010 @ 19:35 |
tanken deed ik gewoon zo snel mogelijk nadat ik op reserve moest rijden | |
pizza-tonijn | zaterdag 23 januari 2010 @ 19:35 |
serieus zo veel? ![]() Maar hoe kun je dan checken of je moet tanken? | |
pizza-tonijn | zaterdag 23 januari 2010 @ 19:38 |
quote:reserve is dan dat benzinekraantje hetzelfde zetten zoals die aanstaat alleen dan de overkant? Maar hoe kun je nog meer weten wanneer je moet tanken; ? | |
#ANONIEM | zaterdag 23 januari 2010 @ 19:42 |
Zit er geen metertje op? Waarom al die vragen eigenlijk | |
ThaNetRunner | zaterdag 23 januari 2010 @ 19:46 |
vroeger zat er in het stuur een meetkabel voor je benzine. Dan kon je zien hoeveel er nog inzat. Ik tankte 10 jaar geleden gewoon om de 2 dagen, als ik reed, dan wist ik zeker dat ik had ![]() | |
illusions | zaterdag 23 januari 2010 @ 19:55 |
Benzinekraantje kan uit, aan en op reserve. Je zet 'm dus op aan, en als je geen benzine meer hebt op reserve. Zo moeilijk is dat toch niet? En als je daar echt de capaciteiten niet voor hebt, kun je altijd zoeken naar een model met als extra optie een benzine-op-indicator-lampje. ![]() | |
pizza-tonijn | zaterdag 23 januari 2010 @ 20:36 |
okeee, maar weet iemand hoeveel kilometers je kunt rijden op reservetank van peugeot fox? En heeft niemand ervaring dan met een fox en benzine? | |
flexster | zaterdag 23 januari 2010 @ 20:44 |
Met een volle tank kun je lang zat rijden voordat je moet tanken, dit voel je ook en kun je zien/horen als je de brommer heen en weer schudt en in de tank kijkt als je het echt moet weten. En als je aan het rijden bent en je merkt dat ie inhoudt draai je je kraan op reserve (bij mij was het pijltje naar boven volgens mij, maar kan per uitvoering verschillen dacht ik) en dan ga je gewoon ergens tanken. Als je geen deluxe hebt koop je een fles tweetaktolie, neem je een colaflesje olie mee en schud je een paar keer goed na het benzine tanken. Die reservetank is iets meer dan 1 liter dus ongeveer 25-30 km gok ik zo. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 januari 2010 @ 20:45 |
Nu moet je stoppen. Je kan dit toch zelf ook wel opzoeken allemaal? Of dit op een scooterforum vragen. | |
flexster | zaterdag 23 januari 2010 @ 20:46 |
ja ![]() | |
illusions | zondag 24 januari 2010 @ 04:08 |
quote:Ja fuck hey, zeg dan gewoon ik rij al 3 dagen op mijn reserve en heb nog net genoeg geld om naar de Jumbo te rijden voor een paar blikken bier, red ik dat? - dan krijg je een duidelijker antwoord. ![]() Zodra je je benzinekraantje op reserve moet zetten omdat ie anders niet rijdt, is het tijd om te gaan tanken. Een veel simpelere en beknoptere uitleg is er niet echt. ![]() | |
pizza-tonijn | dinsdag 26 januari 2010 @ 13:15 |
Hoe kun je zien of de tank op reserver staat? Pijltje naar boven of onder? MAAR FF IETS BELANGRIJKERS Ik probeerde de fox net te starten, 20 keer kickstarter gebruikt maar lukte niet + choke ingehouden. Bleek dat ik benzinekraantje nog dicht had zitten dus nu opengedraaid en opnieuw geprobeerd maar na 20 keer nog niet gelukt? Wat kan het probleem zijn? | |
#ANONIEM | dinsdag 26 januari 2010 @ 13:23 |
quote:verzopen. even blijven proberen [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2010 13:24:15 ] | |
pizza-tonijn | dinsdag 26 januari 2010 @ 13:32 |
Wat moet ik nu dan doen als ie verzopen is? | |
mighty_myte | dinsdag 26 januari 2010 @ 13:35 |
Mijn god, wat een topic...... | |
mighty_myte | dinsdag 26 januari 2010 @ 13:37 |
Tank meer dan 5 liter, rij 1 op 20 ofzo > 100 km rijden. Reserve meestal 0,5 tot 1 liter, dus 10 tot 20 km rijden op reserve. Kraantje: Meestal is horizontaal ene kant dicht, horizontaal andere kant reserve, naar beneden gewoon open. Verzopen: te veel benzine: doortrappen zonder gas te geven tot hij aanslaat. | |
pizza-tonijn | dinsdag 26 januari 2010 @ 13:56 |
KLOTE DING Ik heb gewoon net zoals jullie gezegd hebben gestart zonder gas geven en choke induwen. Heb het serieus wel 50 keer gedaan ben helemaal kapot maar hij start gewoon niet... | |
flexster | dinsdag 26 januari 2010 @ 14:28 |
is je bougiekabel goed? en je contactpunt heb je m uberhaupt op contact? en met alleen choken kun je trouwens ook verzuipen. Dus niet constant de choke inhouden aub | |
flexster | dinsdag 26 januari 2010 @ 14:29 |
nou niet meer zeiken maar doortrappen ja ![]() | |
mighty_myte | dinsdag 26 januari 2010 @ 14:30 |
Zonder choke ja. | |
illusions | dinsdag 26 januari 2010 @ 14:59 |
Haal je bougie er even uit, kick een keer, en draai 'm weer terug - niet meer verzopen. Hoe je erachter komt welke stand reserve of aan is: gebruik logica. ![]() Als je geen benzine meer hebt op stand 1, en op stand 2 wel, dan is STAND 2 dus duidelijk je reserve. ![]() Dagelijks zie je van die josties op Foxies rijden, hun kunnen het wel, waarom jij niet? | |
mighty_myte | dinsdag 26 januari 2010 @ 15:09 |
Bougie checken op nattigheid van benzine. | |
#ANONIEM | dinsdag 26 januari 2010 @ 15:25 |
Of wacht tot je vader thuis is en blijf er vanaf | |
illusions | dinsdag 26 januari 2010 @ 16:14 |
Pak je benzineslang, hou er een vuurtje bij. Brand het, ga dood. Brandt het niet, zet 'm op de reserve en probeer het nog een keer. | |
pizza-tonijn | dinsdag 26 januari 2010 @ 16:15 |
Ik heb nul komma nul % verstand van brommers maar hoe doe je de bougie eraf halen dan? ![]() En als ik er gewoon niks aan doe, is de brommer dan na een aantal dagen zonder verbruik niet meer verzopen? | |
TGVkopper | dinsdag 26 januari 2010 @ 16:17 |
Hendig sjiek Maikuuultopic ![]() Peugeot Fox ![]() | |
illusions | dinsdag 26 januari 2010 @ 16:30 |
quote:Bougie != bougiekabel. Doe zelf eens wat zoekwerk, ik ga je echt niet vertellen wat een bougie is. Als het je niet lukt kun je ook minimaal 5 dagen wachten tot de brommer niet meer verzopen is. Een snellere oplossing is echter om de bougie eruit te halen en een vlammetje bij de cilinder te houden. Je eerste vraag ging over het verbruik. Lijkt het je misschien een idee om in ieder geval te zorgen dat er genoeg benzine in de tank zit? ![]() Ik heb een paar keer normaal gereageerd, je wilt het gewoon niet snappen, vanaf nu ga ik slap lullen en schelden. | |
flexster | dinsdag 26 januari 2010 @ 16:47 |
obvious troll is obvious, zou je haast denken he. | |
pizza-tonijn | dinsdag 26 januari 2010 @ 17:44 |
okee, een laatste vraag en die kunnen jullie misschien dom vinden maar ik stel 'm tog: Heeft er iemand ervaring met een fox? Zoja: Je hebt 3 verschillende standen van het benzinekraantje; - pijltje naar beneden - pijltje in het midden - pijltje naar boven Wat doet ie bij elk van de 3? OJA EN NOG IETS: Is de reserve tank anders als de gewone tank? Dus kan ik me reservetank opmaken terwijl er in me normale tank nog veel inzit of is het gewoon 1 grote tank en maakt dat niet uit? | |
illusions | dinsdag 26 januari 2010 @ 17:51 |
JE BENT RETARDED Als je nou eens HEEL goed leest, en je hersenpan daarbij gebruikt kom je tot de conclusie dat er 3 mogelijkheden zijn: uit, aan, reserve. Aan JOU om erachter te komen welke stand wat doet. ![]() Overigens kan NIEMAND antwoord geven op je vraag omdat dat ervan afhangt hoe jouw benzinekraan is gemonteerd, en dat kan per Fox verschillen. Je reserve is het laatste deel van je tank, die je alleen kan gebruiken wanneer de kraan op reserve staat. Als hij bij volle tank op reserve staat, sta je dus stil voordat je uberhaupt bij de Jumbo bent om je blikken bier te halen en moet je dus LOPEN. Heb ik je toch weer mooi geholpen gvd... ik ben te goed voor deze wereld. ![]() | |
pizza-tonijn | dinsdag 26 januari 2010 @ 18:04 |
dus als hij bij volle tank op reserve staat dan kan die reserve tank helemaal leeg worden en word ie niet automatisch bijgevuld door de normale volle tank? | |
illusions | dinsdag 26 januari 2010 @ 18:17 |
Lemming. ![]() | |
flexster | dinsdag 26 januari 2010 @ 19:02 |
quote: ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 26 januari 2010 @ 19:08 |
quote:Dan heb je kein saft mehr. Überhaupt nicht mehr. Like fucking duh! No hablamos Español, verdad!? | |
pizza-tonijn | woensdag 27 januari 2010 @ 11:52 |
okee jongens. Ik ben een beetje traag van begrip en snap jullie antwoorden nog steeds niet allemaal... Maarja, ik zal jullie niet meer belasten en ik kom er vanzelf wel achter als ik stil kom te staan omdat ik elke keer op reserve heb gereden en die dus op is... ![]() | |
oshiro | woensdag 27 januari 2010 @ 12:33 |
quote:Het is 1 tank. Als ie nog een halve liter tot een liter heeft ofzo geeft ie op de normale stand geen brandstof meer. Dan zet je hem op reserve en kun je hem leeg rijden. Het zijn GEEN 2 tanks. Enne aan je topic te zien denk ik eerder dat je benzine op is ![]() | |
illusions | woensdag 27 januari 2010 @ 12:41 |
Ben z'n posting history eens gaan lezen, dit is gewoon een lemming dus we zijn er allemaal ingetrapt. Moet wel een lemming zijn, check dit maar eens. En anders gewoon te focking dom voor woorden. ![]() | |
pizza-tonijn | donderdag 28 januari 2010 @ 12:01 |
maar dat deed tering pijn. Maar;; voor de fox moet je dan tanken uit zo'n spiraal dingetje? | |
illusions | donderdag 28 januari 2010 @ 13:41 |
Nee, LPG. | |
pizza-tonijn | donderdag 28 januari 2010 @ 16:11 |
Ik heb gevraagd of ze met LPG wouden tanken maar het kon niet zeiden ze. Dus heb ik maar mengsmering genomen uit zo'n spiraaltje (trouwens niet hetzelfde spiraaltje dat bij een vrouw er in geplant is zodat ze niet meer zwanger kan worden) | |
mstr | donderdag 28 januari 2010 @ 16:18 |
TVP. ![]() |