abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:57:51 #1
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77176802
Wat zal er gebeuren als ook Ierland en Portugal financieel het loodje leggen??
Zal de rente door de roof gaan ??
Wie wil ons nog geld lenen om onze ontwikkelingshulp, landbouwsubsidies, miljoenen ambtenaren,de AOW en de diverse pretoorlogen te betalen ??
quote:
za 23 jan 2010, 08:54
Griekse tragedie belast euro
door RONALD VAN GESSEL en HERMAN STAM
AMSTERDAM/BRUSSEL - Griekenland staat aan de rand van een totale financiële ineenstorting.
Omdat het land één van de zestien eurolanden is, krijgen de overige lidstaten een tik mee als de Griekse staat onderuitgaat.
Griekenland is niet de enige zwakke broeder.
Portugal, Ierland, Spanje en zelfs Italië kunnen tot de volgende slachtoffers behoren.
De euro zakt en zakt, speculanten mikken op een verder stijgende dollar, pond en Zwitserse frank.

De Europese muntunie kraakt door de financiële crisis in haar voegen en Europa staat niet te trappelen om een reddingsboei uit te gooien. Die taak zien de overige eurolanden eerder voor het Internationaal Monetair Fonds (IMF) weggelegd. Eén munt profiteert: het Britse pond wordt steeds meer als veilige toevluchtshaven gezien. Ondanks aantrekkende inflatie en een te ruime geldverschaffing door de Bank of England. Het pond werd de afgelopen dagen 2,4% duurder ten opzichte van de euro en 1,7% tegenover de Amerikaanse dollar. De euro is de afgelopen weken ook fors goedkoper geworden tegenover de dollar.
pi_77177115
ik

op je laatste vraag

het volgende topic er weer eentje van ikweethetookniet?

[ Bericht 23% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 23-01-2010 15:18:25 ]
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:13:31 #3
179598 Deprater
pi_77177254
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik

op je laatste vraag

het volgende topic er weer eentje van jeweethetniet?
serieuze zaak he

failliet van EU landen is geen grapje
pi_77177323
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:13 schreef Deprater het volgende:

[..]

serieuze zaak he

failliet van EU landen is geen grapje
iniderdaad. Het failissement stellen van EU landen is echter wel een grapje.

Of je moet echt hyperchonder zijn.

Vergeef me, als ik elke dag wederom lees dat de wereld vergaat, hoe in en in slecht het wel niet met ons gesteld wordt/is, wordt ik daar onbaarlijk cynisch van. Ik ga m'n conversenblikken in mijn schuilkelder maar weer eens ordenen.... Hmmmm, ik heb een blik ertwen met wortelen. Ruilen Henk?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:25:25 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77177664
Juist het feit dat de EU zoveel geld verspilt aan allerlei niet-essentiële zaken als landbouwsubsidies, verhuizingen, vertalingen in en naar alles, subsidies voor nutteloze bouwprojecten in Zuid-Europa, honderdduizenden ambtenaren is een garantie dat het allemaal gewoon goed komt.

Want als de nood aan de man is kan er dus nog heel fors bezuinigd worden zonder dat er iets aan de hand is!
The End Times are wild
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:39:38 #6
179598 Deprater
pi_77178114
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

iniderdaad. Het failissement stellen van EU landen is echter wel een grapje.

Of je moet echt hyperchonder zijn.

Vergeef me, als ik elke dag wederom lees dat de wereld vergaat, hoe in en in slecht het wel niet met ons gesteld wordt/is, wordt ik daar onbaarlijk cynisch van. Ik ga m'n conversenblikken in mijn schuilkelder maar weer eens ordenen.... Hmmmm, ik heb een blik ertwen met wortelen. Ruilen Henk?
Ik ben een put voor drinkwater aan het graven, de eerste slokjes waren een beetje erg ijzerhoudend, dus niet echt bronwater, maar what the fuck, beter dan gezuiverde urine toch??
pi_77179137
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:39 schreef Deprater het volgende:

[..]

Ik ben een put voor drinkwater aan het graven, de eerste slokjes waren een beetje erg ijzerhoudend, dus niet echt bronwater, maar what the fuck, beter dan gezuiverde urine toch??
wij hebben dommelsch
pi_77181578
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:39 schreef Deprater het volgende:

[..]

Niks mis met gezuiverde urine, kan je prima thee mee zetten
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_77181615
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

wij hebben dommelsch
Euroshopper bier, prima pils
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zondag 24 januari 2010 @ 07:49:36 #10
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77201527
"Eén munt profiteert: het Britse pond wordt steeds meer als veilige toevluchtshaven gezien."

Dit is pas echt humor.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77203800
quote:
Op zondag 24 januari 2010 07:49 schreef SeLang het volgende:
"Eén munt profiteert: het Britse pond wordt steeds meer als veilige toevluchtshaven gezien."

Dit is pas echt humor.
Dat zeker. Ik heb snel alles omgezet in euro op 1.14 op vrijdag. Allemaal ponden die verdiend waren op 1.10, dus met die paar extra procentjes ben ik weer tevreden (euro is toch het belangrijkste voor mij). Kan wel wachten tot de euro eventueel echt weg zakt, maar ik zie de UK eerder nog de zee in glijden...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77205021
quote:
Op zondag 24 januari 2010 11:41 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat zeker. Ik heb snel alles omgezet in euro op 1.14 op vrijdag. Allemaal ponden die verdiend waren op 1.10, dus met die paar extra procentjes ben ik weer tevreden (euro is toch het belangrijkste voor mij). Kan wel wachten tot de euro eventueel echt weg zakt, maar ik zie de UK eerder nog de zee in glijden...
En ik vind dat toch best irritant sinds ik nog steeds het meeste van euro naar pond wissel Het zou helemaal dramatisch worden als we weer de regiones van 1.30 en 1.40 gaan opzoeken, ook al zal dat wel weer goed zijn voor de rekening van Drive-R Nu maar hopen dat als Cameron aan de macht komt hij het roer omgooit dat het weer naar beneden kan

Staan er eigenlijk nog landen op het lijstje om de EU spoedig te joinen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 24 januari 2010 @ 12:30:42 #13
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77205181
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Het zou helemaal dramatisch worden als we weer de regiones van 1.30 en 1.40 gaan opzoeken,
Als dat gebeurt dan ga ik emigreren
Ik heb nog voor ca 3 jaar ponden op voorraad (als hedge) maar die zet ik dan wel om naar Filippijnse pesos ofzo.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 24 januari 2010 @ 13:37:28 #14
141482 Q.
JurassiQ
pi_77207442
quote:

Dit is pas echt humor.
Dat was ook mijn reactie. .
For great justice!
  zondag 24 januari 2010 @ 14:46:27 #15
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_77210298
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:57 schreef Deprater het volgende:
Wat zal er gebeuren als ook Ierland en Portugal financieel het loodje leggen??
Welnee, de EU zal het Griekse bedrog belonen met een fraaie garantstelling. Uiteraard over de rug van de grote netto-betalers als Nederland en Duitsland. Merkel betaalt wel weer omwille van het Europese ideaal en Balkie cs hebben geen ruggengraat dus NL betaalt lekker mee.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_77449291
quote:

Dit is pas echt humor.
5-month high versus de Euro
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  zondag 31 januari 2010 @ 12:50:53 #17
179598 Deprater
pi_77474139
Nu in Buitenhof werd dit exact zo verteld, zelfs het woord domino-effect op de euro
quote:
Europa van morgen
Een gesprek met vermaard Belgisch topeconoom Paul de Grauwe.
De Leuvense hoogleraar Internationale economie, adviseur van Europese Commissie en columnist voor de Financial Times geeft in aanloop naar de eerste top van Herman van Rompuy zijn visie op de economische orde in het Europa van morgen.
Loopt de stabiliteit van de euro gevaar door financieel zwakke staten binnen de Unie? En hoe moet worden omgegaan met de torenhoge staatsschulden?

Niets meer dan vrome wensen

[ Bericht 36% gewijzigd door Deprater op 31-01-2010 13:01:41 ]
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:38:57 #18
179598 Deprater
pi_77629835
quote:
do 04 feb 2010, 13:51
Euro zakt tot laagste stand in zeven maanden
DEN HAAG (AFN) - De euro is donderdag gedaald tot 1,3827 dollar, het laagste niveau in zeven maanden tijd. Volgens valutahandelaren had dat vooral te maken met aanhoudende zorgen over het buitensporige begrotingstekort van Griekenland en de financiële positie van andere Europese landen.
De markt is in afwachting van commentaar hierover van de Europese Centrale Bank (ECB) bij het rentebesluit dat later op de dag wordt genomen. De laatste weken groeide de angst dat Portugal en Spanje hetzelfde zal overkomen als Griekenland.
1,3827 dollar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')